Vincent Janssen

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10232
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Vincent Janssen

Bericht door WP_Legend » di jul 05, 2016 10:19 am

Heeft een geweldige vrije trap hoor!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Vincent Janssen

Bericht door beelzebub » di jul 05, 2016 10:25 am

Blijkbaar werkt die geweldige trap alleen met de Nike bal uit de PL.

Met de Adidas EK bal raakte hij geen knikker. Vind 5 mln per jaar een beetje overwaardering van de voetballer Kane (in deze fase van zijn carierre). Maar ja, die tv miljoenen knisperen blijkbaar in hun zak.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33763
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Duke » di jul 05, 2016 11:09 am

Vooruitlopend op de Brexit worden Britse voetballers alleen maar duurder.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16751
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vincent Janssen

Bericht door GangstaRiB » di jul 05, 2016 2:31 pm

Het geld in de PL omgaat gaat nergens meer over. De PL wordt een 'major' league en de rest van Europa gaat 'feeden'. Je ziet nu al hoeveel spelers onder contract staan in Engeland maar worden uitgeleend. En dan zijn wij in Nederland de 'single A of misschien 'double A' divisie..... Maar goed dat terzijde.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33246
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door zeux » di jul 05, 2016 2:55 pm

GangstaRiB schreef:Het geld in de PL omgaat gaat nergens meer over. De PL wordt een 'major' league en de rest van Europa gaat 'feeden'. Je ziet nu al hoeveel spelers onder contract staan in Engeland maar worden uitgeleend. En dan zijn wij in Nederland de 'single A of misschien 'double A' divisie..... Maar goed dat terzijde.
Het wachten is op de 'formele' allianties.
Is Vitesse nog het afvoerputje van Chelsea? Ik hoor daar weinig meer over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vincent Janssen

Bericht door LucaS » ma jul 31, 2017 12:02 pm

We hebben het deels zelf in de hand natuurlijk. Met zijn allen niet meer kijken naar die vreselijke competitie
I think I lost my fucking headache

De Dominee
Berichten: 5729
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vincent Janssen

Bericht door De Dominee » ma jul 31, 2017 1:03 pm

Ik heb er geen minuut naar gekeken vorig seizoen en ben dat ook dit seizoen niet van plan. Mijn steun heb je! :ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vincent Janssen

Bericht door LucaS » ma jul 31, 2017 1:09 pm

Het is een begin!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Vincent Janssen

Bericht door beelzebub » ma jul 31, 2017 2:37 pm

Ik vind er ook niks aan. De enige reden waarom ik soms nog een samenvatting meepik is om te kijken hoe 'onze' drie Ajaxboys het doen bij Tottenham en in mindere mate andere ex-Ajacieden. Mss dit jaar Blind en Klaassen beetje volgen.

Vroeger ging ik pas uit op zaterdag nadat ik Bergkamp had gezien. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9014
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jul 31, 2017 6:33 pm

Inderdaad; in de tijd van Bergkamp keek ik lekker MOTD. Daar heb ik inmiddels al jaren niet meer naar gekeken. De PL heeft niks meer met voetbal en supporteren te maken zoals het ooit was. Nu is het een wereldwijd circusoptreden voor met name de Aziatische markt. Een complete financiële verkrachting van het mooie spel. En wat de competitie betreft; er wordt gezegd dat alle wedstrijden zo moeilijk zijn en dat je geen walk-overs hebt van de "kleine" clubs. Maar als je kijkt welke clubs daar -sinds de invoering- landskampioenen zijn geworden, heb je alleen met Blackburn en Leicester verrassingen. Voor de rest zijn het the usual suspects die wonnen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door brigade zuid » ma jul 31, 2017 7:05 pm

Toch is er wel een hele brede top die je in geen enkele andere competitie ziet. Alleen in Londen heb je al drie clubs die kampioen kunnen worden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 31, 2017 10:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Inderdaad; in de tijd van Bergkamp keek ik lekker MOTD. Daar heb ik inmiddels al jaren niet meer naar gekeken. De PL heeft niks meer met voetbal en supporteren te maken zoals het ooit was. Nu is het een wereldwijd circusoptreden voor met name de Aziatische markt. Een complete financiële verkrachting van het mooie spel. En wat de competitie betreft; er wordt gezegd dat alle wedstrijden zo moeilijk zijn en dat je geen walk-overs hebt van de "kleine" clubs. Maar als je kijkt welke clubs daar -sinds de invoering- landskampioenen zijn geworden, heb je alleen met Blackburn en Leicester verrassingen. Voor de rest zijn het the usual suspects die wonnen.
Amen.
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door InnerHarbour » ma jul 31, 2017 10:34 pm

brigade zuid schreef:Toch is er wel een hele brede top die je in geen enkele andere competitie ziet. Alleen in Londen heb je al drie clubs die kampioen kunnen worden.
Mooiste, zwaarste en beste competitie ter wereld.
YNWA

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vincent Janssen

Bericht door LucaS » di aug 01, 2017 5:24 am

Er zijn idd mensen die van het circus houden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door InnerHarbour » di aug 01, 2017 6:49 am

En het blijft steken voor sommige. :smallgrin.gif:
YNWA

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vincent Janssen

Bericht door LucaS » di aug 01, 2017 6:54 am

Dat die kutclubs het voetbal kapot maken. Ja dat vind ik wel treurig ja.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Marillion » di aug 01, 2017 7:06 am

Ik kijk er ook niet meer naar. Al moet ik zeggen dat dit niet exclusief op de Premier League van toepassing is want ik ben sowieso wel klaar met de extreem kapitaalkrachtige clubs die met elkaar de voetbalwereld verdelen. De bizarre manier van met geld smijten staat me echt tegen en er worden clubs op kunstmatige wijze groot gemaakt. Wie is er nu fan van een club als Chelsea? Dat kan toch alleen als je toevallig uit die wijk komt onder het motto 'support your local team'.

Als ik een wedstrijd mocht uitzoeken in Engeland waar ik naar toe zou mogen zou het iets in de Championship of zelfs daaronder zijn. Op zoek naar de ouderwetse Britse voetbalsfeer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door InnerHarbour » di aug 01, 2017 7:18 am

Kijk eens een keer naar Ajax en hoe hun budget zich verhoudt tot de rest van de eredivisie, Ajax kan kopen wie het wil en doen/deden dat dan ook in vergelijk met hun. Dat is normaal want 'wij' zijn Ajax, 'wij' zijn de beste ja dank je de koekoek met zo'n budget en niet aankomen met de jeugdopleiding want ook daarvan wordt minstens de helft van buitenaf aangetrokken. :smallgrin.gif:

Kilo's boter op hun hoofd hebben sommige hier maar als jullie je er beter door voelen, so be it, ik zit dit seizoen weer minstens tweemaal op Anfield. :headbang.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vincent Janssen

Bericht door Marillion » di aug 01, 2017 7:28 am

Ik heb helemaal geen probleem met verschillen in budgetten. Het gaat er om dat de verschillen veel te groot worden. Er ontstaat een kleine elite van clubs die de prijzen verdelen en diverse landen komen er helemaal niet meer aan te pas. En er is ook sprake van kunstmatige groei. Clubs als Chelsea en City, en in een ander land bijvoorbeeld PSG, zouden nooit zo groot zijn geworden als er niet één of andere halve zool enorme bedragen in zou pompen.

In de stadions zie je de sfeer ook veranderen. De Premier League is voor steeds meer gewone supporters niet meer te betalen. Die mensen worden het stadion uitgedreven en op hun plaats komt een Aziatische toerist te zitten die de hele wedstrijd selfies zit te maken. Dat gaat ten koste van de sfeer maar het maakt niet uit als er maar geld op tafel komt.

Mijn voetbalbeleving zal wel hopeloos ouderwets zijn maar voor mij is de lol er op dat niveau echt wel vanaf.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11873
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Vincent Janssen

Bericht door Sandro » di aug 01, 2017 7:38 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En wat de competitie betreft; er wordt gezegd dat alle wedstrijden zo moeilijk zijn en dat je geen walk-overs hebt van de "kleine" clubs. Maar als je kijkt welke clubs daar -sinds de invoering- landskampioenen zijn geworden, heb je alleen met Blackburn en Leicester verrassingen. Voor de rest zijn het the usual suspects die wonnen.
Even factchecken. Zes clubs hebben de landstitels verdeeld sinds de oprichting. Dat is 1 club meer dan in Italië en Spanje (en Nederland) in dezelfde periode. In Duitsland zijn het er ook zes. Maar waar je ziet dat in Italië en Duitsland al vele seizoenen lang 1 club domineert, heeft de Premier League de laatste vijf seizoenen vier verschillende kampioenen.
Laatst gewijzigd door Sandro op di aug 01, 2017 7:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door InnerHarbour » di aug 01, 2017 7:41 am

@ M.

En wat denk je dat de onderkant van de Eredivisie dan. Die verhoudingen zijn in Nederland ook helemaal uit de hand gelopen sinds de bouw van de Arena. Verder is een kunstmatige groei ook al van jaar en dag, PSV toen Phillips besloot om er echt geld in te gaan steken, AZ onder ge gebroeders Molenaar, en later onder die oplichter met zijn geitenwollen sokken, Vitas come's to mind, Twente niet te vergeten en zo zijn er talloze voorbeelden te vinden van kunstmatige groei.

Kijk ik zeg niet dat je maar wat kletst maar kijk eens naar de Eredivisie en Ajax als supporter van pak hem weg Cambuur, die voelt zich net zoals jij je voelt t.o.v. de Europese top.

BTW, de sfeer op Anfield is fantastisch met een volop zingend stadion. :blackcat.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 17849
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Yopii » di aug 01, 2017 11:27 am

Ja, in zingen zijn ze goed. :smallgrin.gif:

Ik heb meer respect voor Bayern München dan voor welke Engelse club dan ook. BM voert goed beleid en investeert ook in nationaal talent.

De Engelse clubs hebben het Europese voetbal ontwricht. Hopelijk zorgt de Brexit ervoor dat ze een stap terug moeten zetten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door InnerHarbour » di aug 01, 2017 11:34 am

Met Liverpool heb je geen idee waarover je praat.
YNWA

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vincent Janssen

Bericht door LucaS » di aug 01, 2017 12:04 pm

Het gaat niet per se om financiele verschillen, want natuurlijk zijn die er. Overigens zijn ze wel te groot wat mij betreft. Engeland maakt het voetbal ook kapot omdat er zo veel goede spelers onttrokken worden aan het voetbal. Die zitten op de bank of tribune, terwijl ze elders een toevoeging zouden zijn.
Geen vrij verkeer van werknemers meer in 2019!
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17849
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vincent Janssen

Bericht door Yopii » di aug 01, 2017 12:33 pm

Liverpool interesseert me niet. Wat mij betreft zingen ze zich daar een slag in de rondte. Wat me wel interesseert, is de impact die zulke met geld smijtende clubs hebben op het internationale voetbal. Daarbij is Liverpool niet het beste voorbeeld, want dat is natuurlijk geen top. Ik denk ook niet dat Liverpool snel top zal worden, omdat de meest gewilde spelers eerder kiezen voor andere clubs. Voor Luis Suarez bijvoorbeeld was Liverpool eerder een tussenstation dan een eindstation.

Chelsea is een beter voorbeeld. Dat verzamelt voetballers zoals een ander postzegels. Spelers die elders zouden kunnen uitblinken worden onttrokken aan het voetbal. Chelsea heeft een veelvoud van wat het zelf nodig heeft onder contract staan. Vaak is al vooraf duidelijk dat de betreffende spelers nooit de stap naar het eerste gaat maken. Zeker kwalijk als het om jeugdspelers gaat.

De politiek van Chelsea zorgt voor competitievervalsing, kartelvorming en mensenhandel: zie Van Ginkel, die naar Chelsea móest. Daarbij roept een en ander associaties op met witwaspraktijken en andere ongewenste activiteiten. Want het blijft de vraag wat Abramovic te winnen heeft bij zoveel geldsmijterij. De miljarden die hij betaalt, vormen een wel erg hoge prijs voor een hobby.

Natuurlijk zou de UEFA moeten ingrijpen, maar de UEFA is zelf een criminele organisatie. :excited.gif:

Plaats reactie