Luis Manuel Orejuela

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door peter » wo aug 09, 2017 9:26 am

Mwah. Belangrijkste wedstrijd is ook een beetje overdreven. Nice speelt nu tegen Napoli. Weet niet of we die überhaupt hadden kunnen loten, maar ook dan was het een lastig verhaal geweest. Champions League is namelijk bijna niet meer te halen, zo eerlijk moet je zijn.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 09, 2017 9:59 am

Wat een zuurpruimen zijn toch veel supporters. :excited.gif: Eerst zeuren dat er geen aankopen zijn, daarna dat ze er al hadden moeten zijn. Al waren die een paar weken geleden al aangetrokken, dan nog niet hadden die gespeeld. Die hebben tijd nodig om aan te passen (zie Neres). Zelfs aankopen als Ziyech die de Eredivisie, cultuur kent, heeft tijd nodig.

Selectie is vrijwel in tact, kwaliteit erbij door Huntelaar, goede 2e keeper en defensieve versterkingen komen eraan. Tot dusver prima. Als we de kern kunnen behouden, creatieve middenvelder erbij, dan hebben we een prima transferperiode doorgemaakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Jinne » wo aug 09, 2017 10:04 am

Peter schreef:Mwah. Belangrijkste wedstrijd is ook een beetje overdreven. Nice speelt nu tegen Napoli. Weet niet of we die überhaupt hadden kunnen loten, maar ook dan was het een lastig verhaal geweest. Champions League is namelijk bijna niet meer te halen, zo eerlijk moet je zijn.
Nee, was uberhaupt niet mogelijk geweest omdat we ook geplaatst zouden zijn in de 4e ronde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Thijs » wo aug 09, 2017 10:04 am

Peter schreef:Mwah. Belangrijkste wedstrijd is ook een beetje overdreven. Nice speelt nu tegen Napoli. Weet niet of we die überhaupt hadden kunnen loten, maar ook dan was het een lastig verhaal geweest. Champions League is namelijk bijna niet meer te halen, zo eerlijk moet je zijn.
Hadden we niet kunnen loten, wel clubs als CSKA/Hoffenheim/Sporting. Iets anders dan Napoli, maar nog steeds geen makkie.

De wedstrijden tegen PAOK vorig jaar waren ook niet echt de belangrijkste van het jaar, net als die tegen Rostov. Tenzij je natuurlijk de financieel directeur van Ajax bent, maar dat zijn we niet.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Mano » wo aug 09, 2017 10:13 am

het feit dat de transferperiode nog open staat terwijl teams al beginnen met wedstrijden irriteert me meer.
Straks denk je: we hebben het redelijk op de rit, wordt Ziyech en/of Sanchez weggekocht voor 100mio (samen)
Dag seizoen!!

De youtube filmpjes zeggen me niets. Zie alleen maar aanvallen van hem.
Hij doet me denken aan Trabelsi. Alleen die was ook op tijd terug en schakelde zijn man uit.
Youtube Trabelsi en je ziet ook alleen maar aanvallende momenten (en wat jihad video's :smallgrin.gif: )
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Demosthenes » wo aug 09, 2017 10:36 am

Heerlijke youtube filmpjes trouwens, kijk er naar uit om deze frivole speler voor Ajax aan het werk te zien. Of hij ook kan verdedigen, we zullen zien. Is voor een back tegenwoordig toch bijzaak.
Nee, Neres, de rechtsbuiten zal moeten meeverdedigen, Younes hoeft dat niet. Volgens mij heb je dan na een uur twee uitgebluste spelers, de back van het aanvallende voetbal, van het naar voren rennen en Neres van het teruglopen, het meeverdedigen.

Heb dat filmpje van ruim twee minuten bekeken, prima beelden van iemand die aanvallend zijn waarde heeft en verdedigen? Als Boetius achter hem aan moet lopen, komt die niet aan aanvallen toe. Filmpjes zeggen niet veel, je kunt ook van Walian een filmpje maken met zijn doelpunten, ook van El A., van El I. en misschien ook wel van Karlsson, Höner (voetbalt hij nog?), Vermey enz.

Overmars is wel aan het uitgeven, hoop dat hij nog kan slapen, eerst 1 1/2 miljoen voor Barac (nog niet gelezen dat het rond is) en nu weer 3,6 miljoen, bij elkaar het bedrag dat voor Tete is ontvangen.

Een middenvelder erbij? Een die weet wat verdedigen is?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door WP_Legend » wo aug 09, 2017 11:23 am

Ik vind hem niet op Trabelsi lijken, meer op Urby... Trabelsi hield de bal redelijk kort bij zich als hij dribbelde, Urby die had ook zo'n idioot lange dribbel... Eerst de bal 10 meter vooruitspelen en er dan keihard achteraan rennen...

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo aug 09, 2017 11:29 am

Giacomo Puccini schreef:Heerlijke youtube filmpjes trouwens, kijk er naar uit om deze frivole speler voor Ajax aan het werk te zien. Of hij ook kan verdedigen, we zullen zien. Is voor een back tegenwoordig toch bijzaak.
Nee, zeg. :confused.gif:

Timing is voor een moderne back het allerbelangrijkste. Leuk, die aanvallende drang, maar als je niet terug bent als het moet gebeuren er ongelukken.

Vind het er nogal wild uitzien bij die jongen. Beetje rare techniek ook: veel rennen en weinig controle.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Demosthenes » wo aug 09, 2017 11:56 am

Zag in een filmpje ook een actie achter zijn standbeen langs, zag hem ook twee keer verdedigen (weliswaar tackelde hij op die plek op het veld met het verkeerde been, maar hij had wel de bal), maar wat zegt een filmpje. Ik vind niet dat hij op basis van die filmpjes moet worden afgemaakt of opgehemeld. Leuk was dat hij net als Sanchez met de borst vooruit kan lopen als hij heeft gescoord :ajaxsmiley.gif:

Als Ajax constant druk zet en dat wil Keizer toch, hoeft er niet vaak verdedigd te worden (in de competitie)

Hij speelt ook in een Colombia onder 21 o.i.d.? Ik zag op YouTube beelden van wedstrijden van een Colombiaans elftal en hij deed mee.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Sandro » wo aug 09, 2017 12:38 pm

Hopelijk maakt hij meer indruk dan die andere speler die we van Cali hebben gehaald.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door beelzebub » wo aug 09, 2017 1:11 pm

We kunnen 'm mooi aanmoedigen op de deun van "Manuela".... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door InnerHarbour » wo aug 09, 2017 2:12 pm

Of het is de zoon van die uit Fawlty Towers. :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Sandro » wo aug 09, 2017 2:58 pm

Que?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door brigade zuid » wo aug 09, 2017 3:00 pm

Ik ben er alleen een beetje bang voor dat ook al zou hij drie keer beter zijn dan Veltman, dat Veltman er toch wel in blijft staan. Veltman is aanvoerder en vind Keizer ook wel een typetje die niet snel een speler laat vallen. Zelfde op links, vraag me af hoe vaak we die Kroaat in actie gaan zien.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Demosthenes » wo aug 09, 2017 3:28 pm

brigade zuid schreef:Ik ben er alleen een beetje bang voor dat ook al zou hij drie keer beter zijn dan Veltman, dat Veltman er toch wel in blijft staan. Veltman is aanvoerder en vind Keizer ook wel een typetje die niet snel een speler laat vallen. Zelfde op links, vraag me af hoe vaak we die Kroaat in actie gaan zien.
Er is geen trainer die niet, in zijn ogen, het beste elftal opstelt, m.a.w. als Orejuela Ajax sterker maakt dan dat Veltman dat doet, dan speelt Orejuela. Supporters hebben echter hun favoriete spelers.

Bosz sprak lovend over Veltman, omdat hij Sanchez kon coachen i.t.t. Tete die al moeite genoeg had aan zichzelf. Sanchez is goed in duels, maar positioneel moet hij nog genoeg leren. Verder zal Orejuela echt wel aan spelen toekomen, zeker Europees, gezien het aantal gele kaarten dat onze verdedigers krijgen.

Orejuela kost € 3,6 miljoen, dan is 60% van wat Haps kostte, ik hoop dat hij beter presteert dan 60% van Haps.

Barac is voor de breedte gehaald en het kan meevallen. Kost hij echt € 1,5 miljoen, dan is hij 25% Luckassen waard of 30% St. Juste? Ik geloof dat Clement voor € 1,2 miljoen is verkocht, verwacht dat niveau, al hoop ik op meer. In Engeland was geen belangstelling voor beide spelers, neem ik aan, terwijl Barac toch de juiste lengte heeft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 09, 2017 6:51 pm

brigade zuid schreef:Ik ben er alleen een beetje bang voor dat ook al zou hij drie keer beter zijn dan Veltman, dat Veltman er toch wel in blijft staan. Veltman is aanvoerder en vind Keizer ook wel een typetje die niet snel een speler laat vallen. Zelfde op links, vraag me af hoe vaak we die Kroaat in actie gaan zien.
Met de shitload aan gele kaarten die onze back four al hebben opgelopen in de Europese wedstrijden en het gemak waarmee Veltman daarin rood oploopt, zal er vast voldoende speeltijd komen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door LucaS » wo aug 09, 2017 7:54 pm

Na de voorronde vervallen de gele kaarten dacht ik
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Yopii » wo aug 09, 2017 10:40 pm

https://twitter.com/AsoDeporCali/status ... 7310459904

De speler neemt afscheid van zijn ploeggenoten. Done deal.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 09, 2017 11:53 pm

Vandaag medische testen, dus toch maar even afwachten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Mr. Ajax » do aug 10, 2017 10:50 am

Duurt ook een tikkie lang of niet?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door InnerHarbour » do aug 10, 2017 12:07 pm

En, is Peter Ressel II er al?
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 10, 2017 2:55 pm

Mr. Ajax schreef:Duurt ook een tikkie lang of niet?
De testen zijn pas morgen las ik (dacht eerst ook vandaag), vandaag komt hij aan in Nederland.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Demosthenes » vr aug 11, 2017 6:09 pm

Is nu Ajacied
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Duke » vr aug 11, 2017 6:35 pm

Inderdaad, en hij is er trots op:
:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Luis Manuel Orejuela

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2017 7:30 pm

Welkom en veel succes!

Een transfer die wel lukt, het kan dus wel :blush.gif:
Ajax!

Plaats reactie