Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 23, 2017 2:38 am

Telesport: Siem de Jong bijna van Ajax.

AMSTERDAM
door Mike Verweij



Ajax wil binnen 48 uur de terugkeer van Siem de Jong (28) afronden. De Amsterdammers zijn in verregaande onderhandeling met de voormalige aanvoerder en man die in het shirt van Ajax nog niet zo lang geleden smaakmaker in de Eredivisie was. De medewerking van zijn club Newcastle United is er al.

De Jong moet veel geld inleveren om weer bij Ajax te gaan voetballen, maar daartoe is hij bereid. Bij Newcastle geniet hij een gigantisch salaris en dat kan Ajax hem binnen de huidige salarishuishouding niet bieden. Ook het Reading van Jaap Stam, dat al een akkoord met Newcastle United had over een transfersom van 2,2 miljoen euro, was bereid veel meer loon te betalen. Bij Stam kon De Jong voor drie seizoenen tekenen. Maar De Jong, die vorig seizoen op huurbasis het shirt van PSV droeg, kiest na een telefonisch gesprek met Marcel Keizer voor het sportieve aspect en geeft gehoor aan de lokroep van de Ajax-leiding, die hem heeft laten weten dat zijn komst heel belangrijk is voor het jeugdige elftal.

De speler die als aanvallende middenvelder en spits uit de voeten kan, heeft ervaring, stond in het verleden garant voor goals en assists bij Ajax en is in staat het elftal zowel binnen als buiten het veld te ondersteunen. Samen met Klaas-Jan Huntelaar moet hij de jonge talenten aansturen en is hij een verlengstuk van trainer Keizer. De Jong, die zes keer voor Oranje uitkwam, werd (onder Frank de Boer) in totaal vier keer kampioen met Ajax, won de KNVB-beker en de Johan Cruijff Schaal.

De Oostenrijkse verdediger Maximilian Wöber (19) heeft gisteren de medische keuring doorstaan bij Ajax en kwam met de Amsterdammers een contract voor vier seizoenen overeen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 23, 2017 3:17 am

Ik denk dat in de categorie spelers 25-28 de opties zijn die Ajax heeft.

Siem.... geweldige mentaliteit, scorend vermogen, leiderschap, maar ook ..... ontzettend blessuregevoelig, 'terug naar het FdB middenveld'. Of is dit (ook) anticiperen op vertrek Dolberg?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » wo aug 23, 2017 6:37 am

Ajaciedjuh schreef:Afbeelding Ik denk dat in de categorie spelers 25-28 de opties zijn die Ajax heeft.

Siem.... geweldige mentaliteit, scorend vermogen, leiderschap, maar ook ..... ontzettend blessuregevoelig, 'terug naar het FdB middenveld'. Of is dit (ook) anticiperen op vertrek Dolberg?
Ehh was hij niet diegene die de 1-1 op zijn voet had afgelopen seizoen in de Arena?

Hoe fit is inderdaad Siem? Bij de lampies was hij toch behoorlijk blessure gevoelig.. Had je toch beter Wesley terug kunnen halen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Javiskamp » wo aug 23, 2017 6:37 am

Ik dacht dat Ajax voven het niveau PSV en Feyenoord zocht...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 23, 2017 6:47 am

Dit zou ik dus niet doen. Frenkie moet vaker gaan spelen, is er klaar voor. Dan krijg je dus Schöne en Siem samen op de bank, 2 jongens op het veld die 3x zoveel talent hebben en 3x zo weinig verdienen. Dit gaat wringen. Blessuregevoeligheid is ook een dingetje ja.

Liever geven ze wat meer uit voor een echte versterking (linksback, buitenspeler, evt opvolger van Dolberg). Een dure, blessuregevoelige middenvelder die het niveau niet aankan, nee dankje.
Ajax!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2017 7:08 am

Logische versterking, al had ik huur verwacht. Hoop ook dat we hem niet als vervanger van Dolberg moeten zien...

P.S.: told you so :smallgrin.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 23, 2017 7:19 am

De Dominee schreef:Logische versterking, al had ik huur verwacht. Hoop ook dat we hem niet als vervanger van Dolberg moeten zien...
Daar zou ik maar wel van uit gaan. Europees voetbal wordt ook een lastig karwei, dus de kwaliteitsdoelstellingen voor de selectie worden donderdagavond toch teruggeschroefd; niemand die dan bovendien nog naar Ajax wil. Als dit los stond van Dolberg, hadden ze Siem meteen na het uitvallen van Nouri wel gehaald. Sindsdien doet Frenkie het boven verwachting goed, dus wat zou anders op dit moment aanleiding geven om Siem te halen dan een aanstaande megatransfer van Dolberg?
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » wo aug 23, 2017 7:25 am

Geen EL betekent alle focus op de competitie, dus toen de we de finale haalden en 2de werden op 1 punt na, is dat toch bijzonder knap :biggthumpup.gif:

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » wo aug 23, 2017 7:38 am

Allemachtig! Daar is die dan toch, de paniekaankoop. Wat moet je in godsnaam met de Jong. Prima gozer maar ik snap hier dus niets van... Waar gaat hij spelen? De spits is met Dolberg en Huntelaar prima bezet en zijn ook beter dan de Jong op het middenveld is alleen Schone minder maar op 6 zet je hem ook niet.

Vreemd allemaal. Als je vanaf mei aan het zoeken bent voor wat versterking en je komt na uitschakeling CL en 2 competitiewedstrijden uit bij Siem de Jong dan weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn...

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » wo aug 23, 2017 7:44 am

Logisch i.m.o. Opvolger van Klaassen. Qua niveau minder, maar wel een team player met gif, ervaring, iemand die voor het doel komt. Heb z'n voorbereiding een beetje gevolgd, schijnt fit te zijn. Wederom de vraag: kon dit niet eerder? Je had Siem thuis tegen Nice en Rosenborg en in Almelo goed kunnen gebruiken.

Kan me een wedstrijd tegen voorheen psv herinneren waarin ie Van Bommel blesseerde en Willems de wedstrijd uitschopte. Over dat seizoen bij edsv (goed gemold) zet ik me wel heen: Siem is Ajacied.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door Mano » wo aug 23, 2017 7:45 am

Deze zag je mijlenver aankomen,...

Speelde in Ajax beter op 9 dan op 't middenveld. Dus in dat licht :confused.gif: Dolberg?

Siem is echt niet mij idee van 'doorpakken'
Eerder van terugschroeven

De incompetentie van TH is alweer bewezen. De naam die 1 juli al door iedereen voorspelt werd, 1) dan ook halen en 2) pas eind augustus.

Ajax zoekt een 6 en haalt Siem, Want zijn duelkracht en verdedigende inzichten zijn zo sterk :excited.gif:

Ps, Siem z'n doelpunt is precies het puntje t.o.v. Feyenoord :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » wo aug 23, 2017 7:47 am

wimpey schreef:Logisch i.m.o. Opvolger van Klaassen. Qua niveau minder, maar wel een team player met gif, ervaring, iemand die voor het doel komt. Heb z'n voorbereiding een beetje gevolgd, schijnt fit te zijn. Wederom de vraag: kon dit niet eerder? Je had Siem thuis tegen Nice en Rosenborg en in Almelo goed kunnen gebruiken.

Kan me een wedstrijd tegen voorheen psv herinneren waarin ie Van Bommel blesseerde en Willems de wedstrijd uitschopte. Over dat seizoen bij edsv (goed gemold) zet ik me wel heen: Siem is Ajacied.
Eens. Beetje laat, maar wel een goede aanwinst wat mij betreft. Scorend vermogen en ervaring, goede combi voor dit Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2017 7:55 am

columbus schreef:Allemachtig! Daar is die dan toch, de paniekaankoop. Wat moet je in godsnaam met de Jong. Prima gozer maar ik snap hier dus niets van... Waar gaat hij spelen? De spits is met Dolberg en Huntelaar prima bezet en zijn ook beter dan de Jong op het middenveld is alleen Schone minder maar op 6 zet je hem ook niet.

Vreemd allemaal. Als je vanaf mei aan het zoeken bent voor wat versterking en je komt na uitschakeling CL en 2 competitiewedstrijden uit bij Siem de Jong dan weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn...
Donny verschuift natuurlijk naar 6 en Siem wordt de vervanger van Klaassen rechtsmidden. Frenkie gaat veel minuten maken als eerste vervanger van hen.

Had wel eerder gemogen deze transfer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door InnerHarbour » wo aug 23, 2017 8:10 am

He, he, Overmars het door dat je met al die jeugdspelers in je elftal geen kampioen wordt? Al is het centrum van je verdediging nog steeds veel te jong (lees wisselvallig) en is dit ook weer veel te laat.
YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 8:13 am

Goh, wat een verrassing. Lekker fantasieloos.

Wie moet er wijken voor hem? Pffff.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Siem de Jong

Bericht door Cluijffert » wo aug 23, 2017 8:17 am

Kijk es aan, daar is het ook al voorspelde blik met ex-Ajacieden opengetrokken :biggrin.gif:

Hoezo 'logisch'... De Jong heeft vorig jaar (en daarvoor) laten zien dat ie bepaald geen meerwaarde meer heeft gezien zijn fysieke gesteldheid (en ook niet als ie wel fit is). Ontzettend aardige vent zeker, maar dit is echt weer een flinke stap terug.

I N C O M P E T E N T I E ... niets minder.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Siem de Jong

Bericht door Sandro » wo aug 23, 2017 8:21 am

Waarom niet een jaartje huren?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Siem de Jong

Bericht door GangstaRiB » wo aug 23, 2017 8:21 am

InnerHarbour schreef:He, he, Overmars het door dat je met al die jeugdspelers in je elftal geen kampioen wordt? Al is het centrum van je verdediging nog steeds veel te jong (lees wisselvallig) en is dit ook weer veel te laat.
Eens. De afgelopen tijd hing muiterij in de lucht. De selectie moet gebalanceerder worden.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 8:25 am

Cluijffert schreef:Kijk es aan, daar is het ook al voorspelde blik met ex-Ajacieden opengetrokken :biggrin.gif:

Hoezo 'logisch'... De Jong heeft vorig jaar (en daarvoor) laten zien dat ie bepaald geen meerwaarde meer heeft gezien zijn fysieke gesteldheid (en ook niet als ie wel fit is). Ontzettend aardige vent zeker, maar dit is echt weer een flinke stap terug.
Inderdaad.

Zonde ook voor Frenkie de Jong, die beter kan worden dan Siem ooit is geweest.

Siem is nostalgie.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 23, 2017 8:31 am

Is Siem de afgelopen jaren al eens langer dan een maand niét geblesseerd geweest?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2017 8:39 am

Mano schreef:
Ps, Siem z'n doelpunt is precies het puntje t.o.v. Feyenoord :hypocrite.gif:
Rationeel kan ik dat prima hebben, want Ajax wilde hem niet, maar gevoelsmatig doet dat toch wel een beetje pijn. We hebben het eerder gehad met een doelpunt van Kluivert tegen Ajax (het doelsaldo jaar).

Ik vraag me af wat zijn rol moet worden. Halen ze hem voor de basis en wie moet er dan wijken? Is hij een backup? En is dat dan voor het middenveld of toch de aanval waar we stiekem straks alsnog Dolberg verkopen.

Op zich een prima selectiespeler mits hij fit blijft. Dat is echter al een tijd een probleem. Ik vraag me dan ook af wat we nog van hem mogen verwachten. Die jongen kiest eieren voor zijn geld. Als hij beter in de markt zou liggen kwam hij niet naar Amsterdam. Dat geeft te denken.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 8:39 am

Neuh, Weekend Cees. Dat is meteen een geruststelling.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door InnerHarbour » wo aug 23, 2017 8:44 am

Win win sutuatie voor Ajax. F. de Jong krijgt genoeg tijd om te spelen als S. de Jong geblesseerd is. Is hij weer fit is Ajax niet afhankelijk van de wisselvalligheid van een jeugdspeler. Kampioen wordt je met balans in je elftal.

Ik begrijp werkelijk niet wat er mis is met het aantrekken van S. de Jong, maar ja, Amsterdammmers hé, een dag niet gekankerd is een dag niet geleefd.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Siem de Jong

Bericht door Sandro » wo aug 23, 2017 8:56 am

Ik begrijp niet dat je zo'n blessuregevoelige speler gaat kopen. Veel te groot risico, huur hem dan een seizoen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2017 9:03 am

Ik ben altijd zeer kritisch als het gaat om terugkerende spelers. Doorgaans doen ze dat namelijk niet uit luxe én niet in de beste periode van hun loopbaan.

Daar staat tegenover dat De Jong nog maar 28 jaar is. Als hij zijn oude niveau weer zou halen is hij wel een hele bruikbare selectiespeler. De grote vraag is natuurlijk, haalt hij dat niveau nog?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie