Mateo Cassierra

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Marillion » vr sep 29, 2017 9:23 pm

Tegen de plaatselijke FC. Nou nou. Dat zijn doelpunten die tellen!
Het moment dat er drie centrumspitsen in het veld staan komt steeds dichterbij. Ik voel het gewoon aankomen. :smile-ajax.gif:

Ik ben wel benieuwd hoe hij het nu zou doen. Speelt hij bij Jong Ajax alles echt in het centrum of vanaf de vleugel?
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door brigade zuid » vr sep 29, 2017 9:27 pm

Centrum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Marillion » za sep 30, 2017 9:59 am

Als hij zich echt blijft ontwikkelen moet je hem op hoger niveau laten spelen. De vraag is dan alleen waar dat moet gebeuren. Want het is nu al lastig met de aanwezigheid van twee spitsen die je eigenlijk beide wil laten spelen.

Verhuur in de winterstop misschien zodat hij in de Eredivisie kan spelen. Of hij moet zich echt zo snel ontwikkelen dat hij bij Ajax gewoon de beste optie is. Maar dat moet ik nog even zien gebeuren. Hij heeft nu een mooie serie maar het is wel de Jupiler League.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Cruijff » za sep 30, 2017 10:59 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Maakt vanavond een razend lekker goaltje tegen Oss. Die gozer verdient onderhand wel speeltijd in Ajax 1...
Moet zeggen dat hij vorig seizoen, toen Ajax ook echt een prut voorbereiding draaide, tegen Olympique Marseille ook wel een erg sterke indruk maakte.
Goed, dat was een oefenpotje maar toen liet hij wel echt dingen zien waarvan je dacht 'hee ja die moet gewoon ff de kans krijgen'.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Khraa » za sep 30, 2017 11:01 am

De bal van gisteren was heel prima en volgens mij ook de bedoeling. Je zou bijna hopen dat Dolberg toch nog voor een mooi bedrag wordt verkocht en je Huntelaar - Cassiera hebt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 30, 2017 12:20 pm

Dolberg raken we nooit meer voor 50 miljoen kwijt. Blijkt inmiddels een unieke, maar gemiste kans.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door brigade zuid » za sep 30, 2017 12:53 pm

Moet ook zeggen dat hij zn wedstrijdjes bij jong Ajax gemotiveerd voor de dag komt. Je hebt ook van die spelers die denken van wat heb ik hier te zoeken in Oss met dit kutweer.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mateo Cassierra

Bericht door LucaS » za sep 30, 2017 3:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dolberg raken we nooit meer voor 50 miljoen kwijt. Blijkt inmiddels een unieke, maar gemiste kans.
Dat was ttv dat bod toch ook bekend. Dolberg is een talent, niet meer niet minder. Volstrekt bizar dat Ajax niet op dat bod wilde in gaan
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Sandro » za sep 30, 2017 3:49 pm

LucaS schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dolberg raken we nooit meer voor 50 miljoen kwijt. Blijkt inmiddels een unieke, maar gemiste kans.
Dat was ttv dat bod toch ook bekend. Dolberg is een talent, niet meer niet minder. Volstrekt bizar dat Ajax niet op dat bod wilde in gaan
Is het zeker dat er een bod geweest is? En dat het inderdaad 50 mln was?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Cruijff » za sep 30, 2017 4:48 pm

Dagobert Marc heeft in de zomer toch gezegd dat Dolberg, Ziyech en Onana niet te koop waren? Volgens mij is op hen ook niet geboden al werd Dolberg gelinkt aan Napoli.
Nu heeft Napoli ook heel vet betaald voor Milik maar bij mijn weten zijn ze niet met een bod gekomen.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dolberg........... raken we nooit meer voor 50 miljoen kwijt................. inmiddels een unieke, maar gemiste kans.
Ik begrijp er weinig van dat iemand die met een supportersbril kijkt opeens in geld gaat denken. :confused.gif:
Is het niet juist de bedoeling dat talenten langer bij Ajax blijven rondlopen? Wat moeten we met nóg meer geld op de bankrekening? :confused.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 30, 2017 5:32 pm

Zoals Dolberg bij Ajax rondloopt wordt ie eerder de nieuwe Victor Fischer dan de nieuwe Zlatan.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Khraa » za sep 30, 2017 5:56 pm

Cruijff schreef:Dagobert Marc heeft in de zomer toch gezegd dat Dolberg, Ziyech en Onana niet te koop waren? Volgens mij is op hen ook niet geboden al werd Dolberg gelinkt aan Napoli.
Nu heeft Napoli ook heel vet betaald voor Milik maar bij mijn weten zijn ze niet met een bod gekomen.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dolberg........... raken we nooit meer voor 50 miljoen kwijt................. inmiddels een unieke, maar gemiste kans.
Ik begrijp er weinig van dat iemand die met een supportersbril kijkt opeens in geld gaat denken. :confused.gif:
Is het niet juist de bedoeling dat talenten langer bij Ajax blijven rondlopen? Wat moeten we met nóg meer geld op de bankrekening? :confused.gif:
Ik heb liever presterende spelers. Ik heb het idee dat Dolberg nu mag spelen omdat hij een bepaalde waarde vertegenwoordigt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Marillion » za sep 30, 2017 6:00 pm

Hij is er toch naast gezet omdat hij niet goed speelde? :confused.gif:

Dolberg zit op het moment echt ver van de vorm en klasse die hij vorig seizoen meerdere malen heeft laten zien. Maar dat wat hij vorig seizoen heeft laten zien was wel echt veel belovend. Meerdere keren vrijwel uit het niets een knap doelpunt gemaakt. Ook op belangrijke momenten. Het is nu aan Dolberg en aan de technische staf om hem weer aan de praat te krijgen. Ik zie dat graag gebeuren, die bankrekening is echt wel in orde zonder zijn transfer.
Nil volentibus arduum

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Javiskamp » za mei 05, 2018 7:51 am

Teleurgestelde Ajacied overweegt vertrek: 'Soms vraag ik me af wat ik fout doe'
Zaterdag 5 mei 2018 om 07:55
Mateo Cassierra wil vertrekken bij Ajax als hij komend seizoen weer geen kans krijgt in het eerste elftal. De 21-jarige Colombiaan baalt dat hij zich nog niet heeft kunnen bewijzen.

Dat terwijl Cassierra met achttien goals een van de belangrijkste spelers is bij Jong Ajax, de kampioen van de Jupiler League. "Soms vraag ik me af wat ik fout doe", vertelt de spits aan de NOS. Hij leek het op 25 februari van dit jaar eindelijk te mogen laten zien, maar ondanks blessures van Klaas-Jan Huntelaar en Kasper Dolberg werd Cassierra gepasseerd. Siem de Jong kreeg de voorkeur.

"Ik was die dag wel verdrietig", erkent Cassierra. "Ik heb me gedurende het seizoen heel goed ontwikkeld in Jong Ajax. Ik wilde mezelf bewijzen en dacht dat ik kon spelen. Niet dus..." Hij vraagt zich af of een vertrek niet beter is. "Het is nu tijd om mijn minuten te krijgen in het eerste team. Als dat niet gebeurt, vertrek ik misschien wel. Ik ben jong en wil laten zien wat ik kan."

Of dat bij een andere Eredivisie-club is, laat Cassierra open. "Eigenlijk is Ajax het beste team, dus ik weet het niet. Ik hoop nog altijd dat het hier lukt. Na de vakantie ga ik het seizoen zoals ieder seizoen beginnen: vol vertrouwen."

De Colombiaan kwam in de zomer van 2016 voor 5,5 miljoen euro over van Deportivo Cali. Hij deed dit seizoen pas drie keer mee in de Eredivisie. Daarin scoorde hij één keer.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Lionel » za mei 05, 2018 8:08 am

Verhuren, niet verkopen. Ik snap wel waarom ze er 5,5 miljoen voor hebben betaald. Soms heeft iemand net wat meer tijd nodig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 05, 2018 8:23 am

Lionel schreef:Verhuren, niet verkopen. Ik snap wel waarom ze er 5,5 miljoen voor hebben betaald. Soms heeft iemand net wat meer tijd nodig.
Vindt hem het sterkst als hij om een spits heen kan spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Iniesta » za mei 05, 2018 8:49 am

Dat Siem destijds speelde, was ook wel absurd. Had er toen nog wel geloof in, maar had nog teveel de oude Siem in gedachten.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mateo Cassierra

Bericht door De Dominee » za mei 05, 2018 8:51 am

Promoveren tot tweede spits achter Dolberg. Sierhuis in Jong Ajax. KJH mag 'belangrijk zijn in de kleedkamers' oid.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Marillion » za mei 05, 2018 11:09 am

Ajaciedjuh schreef:
Lionel schreef:Verhuren, niet verkopen. Ik snap wel waarom ze er 5,5 miljoen voor hebben betaald. Soms heeft iemand net wat meer tijd nodig.
Vindt hem het sterkst als hij om een spits heen kan spelen.
Dat heb ik van meer mensen gehoord. Maar de vraag is dan. Hoe moet dat er in de praktijk uitzien? Ik zie Ajax niet spelen met Kluivert, Dolberg, Cassierra en Neres. Dan gaat het middenveld overlopen worden. Althans, tegen een sterke tegenstander.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 05, 2018 2:49 pm

Klopt, dat is ook het probleem. Tegen kleine tegenstanders en als je iets moet forceren kan het.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door InnerHarbour » wo mei 23, 2018 6:47 am

Kassa een jaartje naar Groningen.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Marillion » vr jun 01, 2018 1:34 pm

Definitief naar FC Groningen op huurbasis. Ik ben benieuwd wat hij daar gaat laten zien.

Hij heeft bij Jong Ajax aardige cijfers neergezet maar toch ook niet bijzonder spectaculair. Tot op heden zie ik geen Ajax spits in hem. Maar misschien zet zijn ontwikkeling verder door in het hoge noorden.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Gaizka1985 » vr jun 01, 2018 2:04 pm

Marillion schreef:Definitief naar FC Groningen op huurbasis. Ik ben benieuwd wat hij daar gaat laten zien.

Hij heeft bij Jong Ajax aardige cijfers neergezet maar toch ook niet bijzonder spectaculair. Tot op heden zie ik geen Ajax spits in hem. Maar misschien zet zijn ontwikkeling verder door in het hoge noorden.
Ik verwacht dat hij wel 15 a 20 doelpunten kan maken bij Groningen, hopelijk is hij daarna alsnog klaar voor Ajax.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Sandro » vr jun 01, 2018 6:23 pm

Als hij er 20 bij Groningen zou kunnen maken, hoeveel dan wel niet bij Ajax? 30? Waarom dan verhuren?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Gezond verstand » za jun 02, 2018 5:12 am

Sandro schreef:Als hij er 20 bij Groningen zou kunnen maken, hoeveel dan wel niet bij Ajax? 30? Waarom dan verhuren?
Omdat hij bij Ajax momenteel geen eerste keuze is, bij Groningen waarschijnlijk wel en dus meer weerstand op eredivisie niveau krijgt door meer speelminuten.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie