Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Javiskamp » do aug 16, 2018 7:20 pm

Ja... en het schijnt niet eens te mogen. Deze wedstrijden zouden op het open net moeten worden uitgezonden, las ik ergens

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2018 7:39 pm

Tuurlijk. De eerste de beste bal die Vermeer moet pakken ligt er meteen in. :biggrin.gif:

En waarom speelt Vermeer vandaag eigenlijk? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » do aug 16, 2018 7:41 pm

Javiskamp schreef:Ja... en het schijnt niet eens te mogen. Deze wedstrijden zouden op het open net moeten worden uitgezonden, las ik ergens
Samenvattingen zijn verplicht op het open net dacht ik, met eredivisievoetbal is dat in ieder geval wel verplicht. Live wedstrijden niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2018 8:51 pm

Cruijff schreef:Tuurlijk. De eerste de beste bal die Vermeer moet pakken ligt er meteen in. :biggrin.gif:

En waarom speelt Vermeer vandaag eigenlijk? :smallgrin.gif:
Je kan ervan zeggen wat je wil maar ondanks dat ze tegen een hopeloze achterstand aankijken gaan ze er helemaal voor, kansen zat gehad,
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2018 8:51 pm

Javiskamp schreef:Ja... en het schijnt niet eens te mogen. Deze wedstrijden zouden op het open net moeten worden uitgezonden, las ik ergens
Geen idee of dat zo is, maar RTL7 vindt de kijkcijfers blijkbaar zo laag dat ze er geen hoop geld op toe willen leggen om of Feyenoord of Vitesse uit te zenden.

Zelf heb ik Ziggo, Ziggo Plus, FOX en eigenlijk alle andere betaalzenders ook. Maar idd wel lullig voor degenen die op het open net graag een voorbeschouwing en vervolgens een analyse van Mario Been hadden willen krijgen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2018 8:54 pm

YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » do aug 16, 2018 8:56 pm

Bij Fnoord valt een speler in die Geertruida heet, wat is dat nou weer voor een naam.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2018 8:57 pm

Het is gewoon een leuke pot om te zien kansen over en weer
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op do aug 16, 2018 9:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » do aug 16, 2018 9:01 pm

InnerHarbour schreef:Het is gewoon een leuke pot om te zienkansen over en weer
Als je nu vaker in zou schakelen op wedstrijden van Nederlandse ploegen dan zou dat bijna wekelijks je conclusie zijn. :eusa_liar.gif: :eusa_liar.gif:

Echter van deze ploeg gaan we dus niet meer wekelijks een Europese wedstrijd zien. Van AS Trencin misschien wel.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 17, 2018 12:03 am

Twee dingen vielen me vandaag op bij de kakkies; de kneiterleipe overtreding van Berghuis die ik voorbij zag komen op Foxsports.nl en een (Weliswaar partijdig) stuk van een feyenoordfan, tevens, econoom, in het Financieel Dagblad vandaag, wat als volgt luidde:
Tsjalle van der Burg

Feyenoord wil een bijzonder duur en waarschijnlijk onrendabel stadion bouwen, dat vooral door private partijen gefinancierd moet worden. Verrassend genoeg lijkt die financiering rond te komen, maar vermoedelijk zal het stadion vrij snel na de opening failliet gaan. En dat zal ook de club zwaar treffen. Dit zijn de conclusies van mijn rapport Het Maasstadion van Feyenoord, uitgegeven door supportersvereniging FSV De Feijenoorder.
Hoe zit het precies? Het stadion krijgt 63.000 plaatsen, en kost — uitgaande van de cijfers van Feyenoord — € 461 mln. Per zitplaats wordt het 2,1 keer zo duur als de Amsterdam Arena, terwijl het geen kostbaar akoestisch dak krijgt en in weinig parkeerplaatsen voorziet. Van alle clubstadions in Europa waarin vorig seizoen werd gespeeld, waren alleen die van Arsenal en Bayern München duurder.
Arsenal en Bayern hadden veel eigen geld om in het stadion te steken. Feye­noord heeft praktisch niets. Het bedrag voor de bouw dat van buiten de club moet komen, is dan ook hoger dan wat Arsenal en Bayern aan externe financiering nodig hadden. Daarbij komt dat Feyenoord veel lagere inkomsten heeft dan Europese topclubs. Al met al neemt Feyenoord met de bouw van het stadion dus het grootste risico dat ooit in het ­Europese voetbal is genomen.
De financiering komt mogelijk toch rond doordat bedrijven, in ruil voor winstgevende opdrachten bij de bouw van het stadion, waarschijnlijk bereid zijn zelf geld te steken in het project.
Feyenoord City kan ook helpen. Dit is een groot plan voor gebiedsontwikkeling bij het stadion. Om voor mij onduidelijke redenen denkt de gemeente dat het stadion cruciaal is voor die gebiedsontwikkeling. Gegeven deze visie wil de gemeente die ontwikkeling alleen mogelijk maken als ook het stadion wordt gebouwd. Voor bedrijven die opdrachten willen bij de realisatie van Feyenoord City, kan dit reden zijn het stadion mede te financieren.
Verder geldt dat financiële problemen bij voetbalclubs vaak door de overheid worden opgelost, terwijl vooral buitenlandse financiers hun poot stijf houden — omdat zij niet bang hoeven te zijn voor hun reputatie bij belastingbetalers en supporters. Ze hoeven daarom bij onrendabele voetbalprojecten geen (al te grote) verliezen te vrezen. Het is dan ook niet verrassend dat de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs de financiering begeleidt.
Het alternatief voor nieuwbouw is renovatie van De Kuip. Die kost, in de ambitieuze variant, € 200 mln. Daarmee krijgt men ook 63.000 zitplaatsen, en dezelfde andere voorzieningen die voor het nieuwe stadion van € 461 mln zijn gepland. Zo gooit Feyenoord in feite ruim € 250 mln over de balk.
De clubbestuurders zeggen dat ook zij van de oude Kuip houden, maar dat het huidige Feyenoord-stadion nog maar zo’n korte technische levensduur heeft dat renovatie zakelijk niet kan. Echter, TNO concludeerde in 2014 dat De Kuip technisch zeker nog meer dan vijftig jaar mee kan. De clubbestuurders spreken dus onwaarheid. De conclusie blijft dat er € 250 mln wordt verspild.
Zo voert de club financieel wanbeleid van een omvang die in het Europese voetbal nog niet eerder is voorgekomen. De gemeente, die dit beleid met in totaal € 100 mln ondersteunt door grond voor het stadion aan te kopen en in clubaandelen te investeren, voert daarmee eveneens wanbeleid.
Ondertussen weigert de circa 17.000 leden tellende supportersvereniging de bouw van het nieuwe stadion te steunen. Helaas nemen club- en gemeente­bestuurders de supporters niet serieus.
De gemeente zou haar (voorwaardelijke) steun nog kunnen intrekken. De voor de hand liggende partij die het wanbeleid ter discussie zou kunnen stellen is GroenLinks, dat voor het in juni in de coalitie kwam altijd tegen de bouw was. Maar wellicht denkt GroenLinks nu wel dat eensgezindheid onder bestuurders belangrijker is dan supporters of belastingbetalers.
En zo kan het zijn dat Feyenoord zijn kostbaarste bezit verliest. Dat is de volgens iedereen niet te overtreffen sfeer van de Kuip — die zo sterk heeft bijgedragen aan dat grote wonder van een club die, ondanks de vaak matige elftallen van de laatste veertig jaar, nog steeds bijna even populair is als die rijke club uit Amsterdam. Dag, Feyenoord van mijn dromen.

Tsjalle van der Burg is econoom aan de Universiteit Twente en lid van FSV De Feijenoorder.
Kennelijk wel een ekte ekte, die Van der Burg, want Ajax schrijven gaat hem moeilijk af.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » vr aug 17, 2018 6:40 am

Ook noemt hij het de Amsterdam Arena, terwijl die naam toch echt veranderd is...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door InnerHarbour » vr aug 17, 2018 7:28 am

Zet 100 economen in een zaaltje en je hebt 100 verschillende meningen, dit is er duidelijk één uit de stal van "red de Kuip". Morgen horen 'wij' van een econoom uit de bestuur hoek die verteld dat het in de Kuip zo echt niet verder kan en dat een nieuw stadion noodzakelijk is.

Wordt vervolgd.
YNWA

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » vr aug 17, 2018 3:27 pm

Ik zat dus fout met mijn eerdere opmerking. Dit is wel een hele vreemde wet overigens, als geen enkele zender op het open net interesse heeft om deze wedstrijd uit te zenden dan is dat toch niet de fout van Fox.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr aug 17, 2018 10:45 pm

Tscheu La Ling na zijn bezoek aan de Kuip.

https://www.youtube.com/watch?v=paU46NRNcWo

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » zo aug 19, 2018 3:05 pm

Ik denk dat dit jaar Feyenooit zesde wordt.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door elliquido » vr okt 05, 2018 9:17 am

BIZAR.. die juridische afdeling van Feijenoord is echt top. Hoe vaak is dit nu al gebeurd ?




Schorsing Van Persie komt te vervallen
Robin van Persie

Robin van Persie is door de tuchtcommissie van de KNVB vrijgesproken. Door de vrijspraak is de aanvaller van Feyenoord zondag gewoon inzetbaar voor de competitiewedstrijd tegen Willem II.

Van Persie werd afgelopen weekeinde in het duel met Feyenoord van het veld gestuurd. Al snel ontstond er discussie over zijn rode kaart. Van Persie ging in beroep tegen zijn schorsing en werd vrijdagochtend uiteindelijk dus vrijgesproken.

Aanvankelijk kreeg Van Persie een schikkingsvoorstel van twee wedstrijden schorsing plus één duel voorwaardelijk voorgelegd.

Van Persie kreeg afgelopen zondag rood van scheidsrechter Serdar Gözübüyük voor een tackle op de enkels van Max Clark. De aanvoerder van Feyenoord, die kort daarvoor uit een vrije trap de winnende treffer (2-1) had gemaakt, vond de veldverwijzing onterecht. „Het was een tackle op de bal, maar ik was iets te laat”, zei Van Persie. „Als een aanvaller een tackle maakt, ziet dat er altijd wat anders uit. Ik hield m’n been in en had geen enkele intentie hem pijn te doen of met gestrekt been door te halen. Ik schampte hem alleen maar, er was slechts licht contact. Dit kan nooit rood zijn.”
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Laudrup » vr okt 05, 2018 2:31 pm

Weer vrijspraak....

Weer een thuiswedstrijd voor de KNVB Beker...

Goh..... :hypocrite.gif:
15 mei 2011.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr okt 05, 2018 2:48 pm

Humor wel op zich.
Binnen de hele club is die jurist eigenlijk de enige die weet te presteren op een top niveau.

En wellicht dat ze nog een of ander figuur met een wichelroede rond hebben lopen die onzichtbaar voor ieder ander de loting probeert te sturen. Als je het als 'topclub' / tobbende club daar van moet hebben. :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » vr okt 05, 2018 9:39 pm

En Bruns wordt wel "gewoon" geschorst natuurlijk. :biggrin.gif: :confused.gif:

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » za okt 06, 2018 11:54 am

Wouter schreef:En Bruns wordt wel "gewoon" geschorst natuurlijk. :biggrin.gif: :confused.gif:
Zijn die ook in beroep gegaan?

Vanaf nu zou ik echt iedere rode kaart aanvechten. Heb het een beetje op twitter gevolgd maar de argumenten die werden genoemd sloegen zo nu en dan werkelijk nergens op.

Moet de trainer van Vitesse ook wel gelijk geven dat hij het niet begrijpt. Douki kreeg een gele kaart die niet voor hem was, aanvechten kan dus blijkbaar niet. Zo krom allemaal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » za okt 06, 2018 12:54 pm

Fnoord wordt op verschillende vlakken vaak bevoordeeld heb ik het idee, dan ben ik maar een calimero maar zo zie ik het.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » za okt 06, 2018 9:02 pm

What's next? Gaan we doelpunten aanvechten in arbitragezaken of corners? Snap zowiezo niet waarom kaarten kunnen worden aangevochten.
Ik weet dat Ajax in het verleden dit ook heeft gedaan, maar zou het niet beter zijn om dit soort dingen niet meer te kunnen aanvechten? Tevens kan de VAR tegenwoordig toch direct een uitspraak doen?

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Laudrup » zo okt 07, 2018 3:07 pm

Wat is de VAR toch weer lief voor Feyenoord en PSV.


1-1 meer dan verdiend
Laatst gewijzigd door Laudrup op zo okt 07, 2018 3:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » zo okt 07, 2018 3:16 pm

Fraaaaaan SOLLLLL

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » zo nov 04, 2018 5:20 pm

Of ze een nieuw stadion moeten krijgen weet ik niet, maar nieuwe lichtmasten lijken me geen overbodige luxe.

Plaats reactie