EK 2020

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: EK 2020

Bericht door Sandro » vr dec 08, 2017 11:23 am

Thijs schreef:Ik zocht net dit topic op om aan te geven dat het eigenlijk best een leuk idee is, dat EK van 2020. Maar ik zie dat ik enige tijd geleden blijkbaar totaal niet overtuigd was van dit EK-plan dus om mijn geloofwaardigheid niet aan te tasten zal ik nu niet heel enthousiast gaan doen. :smile-ajax.gif:
:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: EK 2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr dec 08, 2017 12:39 pm

Ik heb dit 1 x eerder gedaan, me ingeschreven voor zo’n beetje elke (in Nederland gespeelde) wedstrijd van het EK in 2000. Werd ik een half jaar voor aanvang ingeloot voor 2 kaarten voor de halve finale. Top natuurlijk. Naar mate het toernooi vorderde bleek dat ook nog eens Nederland - Italië te worden, helemaal leip. Totdat ik met mijn broer in de Arena zat, Italië rood kreeg, een paar penalty’s werden gemist, ballen op de paal kwamen en daarna die dramatische strafschoppenserie volgde, waarbij Jaap Stam bijna mijn harses eraf schoot; en ik zat in de tweede ring. Toen was ik er eigenlijk definitief klaar mee, met dat interlandvoetbal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK 2020

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2017 1:05 pm

Sandro schreef:
Thijs schreef:Ik zocht net dit topic op om aan te geven dat het eigenlijk best een leuk idee is, dat EK van 2020. Maar ik zie dat ik enige tijd geleden blijkbaar totaal niet overtuigd was van dit EK-plan dus om mijn geloofwaardigheid niet aan te tasten zal ik nu niet heel enthousiast gaan doen. :smile-ajax.gif:
:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:
:smallgrin.gif:

Voordeel van deze opzet is dat er niet allerlei stadions gebouwd of uitgebreid moeten worden die na het toernooi geen functie meer hebben. Ik zie het om die reden wel zitten. Al denk ik inderdaad wel dat het als bezoeker van het toernooi wat minder charme heeft, maar dat doe ik toch niet.

Is Nederland nu trouwens niet geplaatst als organiserend land? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK 2020

Bericht door Thijs » vr dec 08, 2017 1:28 pm

Dat niet maar omdat er nu twee kwalificatietoernooien zijn (Nations League én de reguliere kwalificatie) kan het eigenlijk bijna niet dat je je níet plaatst.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK 2020

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2017 1:43 pm

Nou, dat zou ik niet te hard zeggen. Nederland heeft inmiddels een aardige reputatie opgebouwd op dat gebied.

Ik zie dat de halve finales en de finale in Londen worden gespeeld. Dat is wel een hele gave locatie. Volgens de leer van AR zou ik dus nu moeten inschrijven op kaarten zodat ik die straks op de zwarte markt kan verkopen aan de echte fans tegen woekerprijzen. Maar dat voelt niet goed dus dat laat ik maar aan anderen over.

Ik heb sowieso niet of nauwelijks iets met interlandvoetbal. Kijk er eigenlijk nooit naar en Nederland volg ik ook pas als ze eenmaal op een eindtoernooi zijn. Blijft toch opmerkelijk dat er altijd zo'n scheiding is tussen clubvoetbal en interlandvoetbal. Want ik weet van veel andere fanatieke Ajax supporters dat ze er ongeveer net zo in zitten. En de meeste hebben daar niet zo'n traumatische ervaring als die van Weekend Cees voor nodig gehad.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: EK 2020

Bericht door Sandro » vr dec 08, 2017 1:55 pm

Komt denk ik ook wel omdat het interlandvoetbal het clubvoetbal in de weg zit (zeg ik als Ajax supporter). En verder voelt het interlandvoetbal voor mij toch vooral als een bij elkaar geraapt zooitje dat eens in de zoveel tijd eens keer een wedstrijd speelt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK 2020

Bericht door Thijs » vr dec 08, 2017 2:01 pm

Moet zeggen dat ik zo'n 'vrij weekendje' altijd wel lekker vind. Ben toch altijd een hele dag in het weekend kwijt met Ajax. Kies er zelf voor, maar zeker fijn als je je een weekendje niet hoeft te ergeren. :hypocrite.gif:

Interlandvoetbal kan heel mooi zijn, maar dan wel met landen waar het wat voorstelt. Dus Ierland, Wales, Schotland, etc. Dan wordt elke onafhankelijkheidsoorlog er weer bijgehaald, staat iedereen om 10u sochtends daar al ongelofelijk hard te peren en wordt het volkslied meegebruld alsof hun leven ervan af hangt.

Is toch wat anders dan prijswinnaar Wilbert de Vries uit Oldenzaal die gratis kaartjes heeft gewonnen met een ING-prijsvraag en met een bos wortelen op de tribune een beetje de clown zit uit te hangen. Het Nederlands Elftal is gekaapt door provincialen die het vooral als een feestje zien, ongeacht het resultaat. En daar wil je als fatsoenlijke clubsupporter natuurlijk absoluut niet mee geassocieerd worden. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40616
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK 2020

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2017 2:34 pm

Dat kon inderdaad wel eens de belangrijkste reden zijn. Want als je bijvoorbeeld Schotland en Engeland tegenover elkaar zet dan zit ik wel klaar. Bij het Nederlands elftal is de stadioncultuur echt honderd procent anders in vergelijking met clubvoetbal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK 2020

Bericht door InnerHarbour » vr dec 08, 2017 5:03 pm

Sandro schreef:Komt denk ik ook wel omdat het interlandvoetbal het clubvoetbal in de weg zit (zeg ik als Ajax supporter). En verder voelt het interlandvoetbal voor mij toch vooral als een bij elkaar geraapt zooitje dat eens in de zoveel tijd eens keer een wedstrijd speelt.
Je bent om de haverklap je spelers voor 14 dagen kwijt met alle risico's van dien. Het is niet alleen blessures maar ook een andere manier van trainen die je de voorbereiding op je eigen wedstrijden verstoord. Laat ik nog even buiten beschouwing hoe je zuid-Amerikaanse spelers met de lange reizen het het tijdsverschil moeten omgaan bijna éénmaal per maand.

Dat klote interlandvoetbal is volledig uit de hand gelopen.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: EK 2020

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 05, 2018 6:06 pm

Gaat het nog wat worden zondag tegen de Fransen?

Snapt iemand uberhaupt hoe dat hele competitie in elkaar zit? Onredelijk ingewikkeld vind ik... :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: EK 2020

Bericht door Sandro » wo sep 05, 2018 7:39 pm

Nee, dat snapt niemand...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK 2020

Bericht door InnerHarbour » do sep 06, 2018 10:15 am

Hier de uitleg

En als jullie het snappen mag er hieronder in jip-en-janneketaal een korte samenvatting geplaatst worden voor de niet-doorgeleerde professoren onder ons. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: EK 2020

Bericht door mattie » zo sep 09, 2018 6:40 pm

Mr. Ajax schreef:Gaat het nog wat worden zondag tegen de Fransen?

Snapt iemand uberhaupt hoe dat hele competitie in elkaar zit? Onredelijk ingewikkeld vind ik... :excited.gif:

Nr 1 plaatsen zich en de rest gaat de koker in en wordt verdeeld in Poules..

Vanavond.. 3 verdedigers en Tete op rechts.. Had de Vrij opgesteld en Promes laten banken
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: EK 2020

Bericht door Sandro » zo sep 09, 2018 7:32 pm

mattie schreef:
Mr. Ajax schreef:Gaat het nog wat worden zondag tegen de Fransen?

Snapt iemand uberhaupt hoe dat hele competitie in elkaar zit? Onredelijk ingewikkeld vind ik... :excited.gif:

Nr 1 plaatsen zich en de rest gaat de koker in en wordt verdeeld in Poules..
Helemaal niet. De winnaar van de NL heeft in principe nog niks. Behalve een leuk geldbedrag.

Leidend is nog steeds de "normale" kwalificatie. Daarbij kwalificeren zich 20 landen. De overige 4 landen plaatsen zich via de Nations League.

Van die 4 landen komt er 1 uit divisie A, B, C, D. Als iedereen uit divisie A zich via de reguliere kwalificatie al geplaats heeft voor het EK (weet niet of dat theoretisch mogelijk is) dan nemen de beste landen uit divisie B die plekken over in de NL play off.

Maar stel nou dat bijv Frankrijk de NL wint, maar zich niet plaatst via de "normale kwalificatie" dan zullen ze toch echt nog de NL play offs moeten spelen.

De NL is zo een vangnet voor "grote landen" die zich onverhoopt niet via de normale route weten te kwalificeren voor het EK. Aan de andere kant hebben de kleine landen nu ook een serieuzere kans om zich te kwalificeren, immers de winnaar uit divisie D zal deelnemen aan het EK.

Prima systeem hoor wat mij betreft, ik zie eigenlijk geen addertjes onder het gras of nadelen aan dit systeem.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: EK 2020

Bericht door elliquido » vr mei 07, 2021 3:13 pm

Iemand al een goed pouletje die we op at digitaal kunnen doen??
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: EK 2020

Bericht door Frank » di mei 18, 2021 8:18 pm

Wanneer is het EK afgelopen? Eerste supermarkt reclames (Lidl en Jumbo) al weer gezien.... :nooo.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: EK 2020

Bericht door elliquido » di jun 01, 2021 11:24 am

Voor de liefhebbers. Ik heb genoten van alle onbekende feitjes

Genieten

Te beginnen vanaf 1988


https://www.nporadio1.nl/podcasts/nos-ek-voetbalpodcast
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: EK 2020

Bericht door WP_Legend » di jun 01, 2021 1:42 pm

Cillessen out... Corona... Raar dat ie niet meegaat...

Bij de meeste topsporters is het een kuchje... Dat EK begint pas over 2 weken...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: EK 2020

Bericht door Ramona » wo jun 02, 2021 6:12 am

Domme actie van Jasper! :1evil.gif:

EDIT: blijkt dus alleszins mee te vallen; w.b. domme actie van Jasper! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: EK 2020

Bericht door elliquido » ma jun 14, 2021 7:42 am

Nou, 3-2, de oranjespullen mogen van zolder...

Vermakelijke wedstrijd wel.. op de bbc vond men oranje bovenverwachting goed. Nu is frons de boer hun referentie bij crystal palace en hij heeft nu al meer doeplunten bij het ek dan in de premier league
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: EK 2020

Bericht door Iniesta » ma jun 14, 2021 7:49 am

Met een beetje mazzel tref je bij als nummer 1 van poule tot halve finale allemaal tegenstanders waar Nederland minimaal gelijkwaardig is
Denk dat dit team tegen de favorieten incidenteel kan verrassen, mn omdat twee van de sterren (Memphis en de Jong ) vrij specifieke kwaliteiten hebben.

Je hebt maar twee exceptionele prestaties nodig om die Cup te pakken

Plaats reactie