Ajax - AZ 07-10-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2018 3:54 pm

Zeker omdat je dan allebei heel andere tegenstanders hebt gehad. De uitspraak dat de ranglijst na 8 rondes niet liegt is dan ook een beetje dom
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 6:02 pm

Monkey Tonk schreef:Als Liverpool op het Europese pad ligt, graag! Die weten niet meer wat ze overkomt.
Geloof mij MT, ik zie niets liever dan wij Ajax in de volgende ronde loten. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 08, 2018 8:06 pm

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef:Als Liverpool op het Europese pad ligt, graag! Die weten niet meer wat ze overkomt.
Geloof mij MT, ik zie niets liever dan wij Ajax in de volgende ronde loten. :biggthumpup.gif:
Dat zou leuk zijn. Twee voetballende ploegen. Beetje mist erbij misschien?


Overigens niks aan de hand met Ziyech. Mogelijk zelfs een geveinsde blessure om wat rust in te lassen ipv interlands te spelen. Zo even in de laatste minuut wat hinken als het toch niks meer uitmaakt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 08, 2018 8:14 pm

Cruijff schreef:MT heeft gewoon nog steeds de goede ouderwetse Ajax Mania. Zo heette dit forum immers ooit.
Menig forumlid was manisch van Ajax en deed zo ongeveer alles voor de club. Nu is 't een beetje een soms wat tamme ouwe lullenclub geworden die hier Ajax praatjes, Ajaxtalk bezigt.
Misschien is het de vergrijzing. Kan zijn. Zoals die twee mopperaars van de Muppets. De trent is hier om vooral veel te mopperen. Zelfs bij schitterend voetbal. hahahaha

Ik geloof 100% zeker dat Ajax de CL KAN winnen. De hele dynamiek klopt. De mentaliteit en zelf-discipline van dit team, de bereidheid om van fouten te leren en het allemaal telkens beter te maken. Waar stopt zo'n stijgende lijn, in een wereldje waarin de meeste concurrentie niet op deze intense manier met voetbal bezig is?

Bij Manchester United zie je hoe het niet moet. Los zand. Bij Ajax denken de spelers, zeer bewust, vanuit het teamverband. Als er iets niet klopt wordt daar meteen over nagedacht en aan gewerkt. Dat wil je zien. Dan krijg je een dynamische groei. De zwakke punten worden er zo uitgehaald, en de sterke punten verbeterd. Daar lust ik wel een paar bordjes pap van.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 10:05 pm

Cruijff schreef:MT heeft gewoon nog steeds de goede ouderwetse Ajax Mania. Zo heette dit forum immers ooit.
Menig forumlid was manisch van Ajax en deed zo ongeveer alles voor de club. Nu is 't een beetje een soms wat tamme ouwe lullenclub geworden die hier Ajax praatjes, Ajaxtalk bezigt.
Misschien is het de vergrijzing. Kan zijn. Zoals die twee mopperaars van de Muppets. De trent is hier om vooral veel te mopperen. Zelfs bij schitterend voetbal. hahahaha

Ik geloof 100% zeker dat Ajax de CL KAN winnen. De hele dynamiek klopt. De mentaliteit en zelf-discipline van dit team, de bereidheid om van fouten te leren en het allemaal telkens beter te maken.

Mooi dat jij er in ieder geval in gelooft. In één van de laatste Cruijff boeken stelt hij de vraag aan zichzelf: "zou het nu nog mogelijk zijn om in korte tijd een succesvol team op te bouwen met minder geld dan veel van de concurrenten?" Hij dacht vrijwel zeker dat dat nog steeds kan.
Dynamiek en teamgeest waren dan wel sleutelwoorden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » di okt 09, 2018 7:56 am

Monkey Tonk schreef: Misschien is het de vergrijzing. Kan zijn. Zoals die twee mopperaars van de Muppets. De trent is hier om vooral veel te mopperen. Zelfs bij schitterend voetbal. hahahaha
Dach et niet MT, mopperen is een vast iets onder Amsterdammers en van alle tijden, zelfs in de jaren 70 toen ze toch een aardig elftal hadden konden ze er wat van. Jouw optimisme is vermakelijk maar ik zie het eigenlijk weer als je nieuwe projectje net zoals je die had onder van Gaal en United.

In mooie volzinnen, nooit grof wordend of op de man spelen blijf je volharden, zoals ik al zei vermakelijk en ik lees het graag, :biggthumpup.gif: realistisch is het echter niet.
YNWA

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Monkey Tonk » di okt 09, 2018 11:30 am

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef: Misschien is het de vergrijzing. Kan zijn. Zoals die twee mopperaars van de Muppets. De trent is hier om vooral veel te mopperen. Zelfs bij schitterend voetbal. hahahaha
Dach et niet MT, mopperen is een vast iets onder Amsterdammers en van alle tijden, zelfs in de jaren 70 toen ze toch een aardig elftal hadden konden ze er wat van. Jouw optimisme is vermakelijk maar ik zie het eigenlijk weer als je nieuwe projectje net zoals je die had onder van Gaal en United.

In mooie volzinnen, nooit grof wordend of op de man spelen blijf je volharden, zoals ik al zei vermakelijk en ik lees het graag, :biggthumpup.gif: realistisch is het echter niet.
Tadic zit ergens tussen Velibor Vascovic en Jari Litmanen.

YES!!! :smile-ajax.gif:


Een echt Ajax is magisch. Af en toe staat er zo'n team. Daartussen zitten genoeg realistische jaargangen.

Op een strand lagen een paar miljoen vrijwel identieke zwarte stenen. Allemaal waren ze koud, op een na. De opdracht was om de warme steen te vinden. (in het echte verhaal ging het, naar zeggen, om de 'steen der wijzen', maar dat doet er even niet toe). Degene die de uitdaging aannam kwam niet veel verder dan van steen naar steen te lopen om die aan te voelen. Dat ging zo een paar uur door. Het schoot geen meter op, totdat hij de ingeving kreeg om de koude stenen de zee in te gooien. Het was nog steeds een rotkarwei, maar in ieder geval had hij nu een systeem. Koud, de zee in, koud, de zee in, koud, de zee in, koud, de zee in. Dagenlang. Koud, de zee in, koud, de zee in, koud, de zee in. Weken verder. Koud, de zee in, koud de zee in, koud, de zee in, koud, de zee in, koud, de zee in, koud, de zee in, warm, de zee in, koud, de zee in, koud, de ....

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 09, 2018 12:13 pm

Ik mag hopen dat er niet te veel tijverschil was dan!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » di okt 09, 2018 1:07 pm

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef: Misschien is het de vergrijzing. Kan zijn. Zoals die twee mopperaars van de Muppets. De trent is hier om vooral veel te mopperen. Zelfs bij schitterend voetbal. hahahaha
Dach et niet MT, mopperen is een vast iets onder Amsterdammers en van alle tijden, zelfs in de jaren 70 toen ze toch een aardig elftal hadden konden ze er wat van. Jouw optimisme is vermakelijk maar ik zie het eigenlijk weer als je nieuwe projectje net zoals je die had onder van Gaal en United.
Toen met Man United gaf MT aan dat hij vrijwel elke United wedstrijd keek. Hij werd er steeds positiever over.
Het klopte dat spelers als Rashford en Martial en zelfs Blind groeiden, maar voor diverse aankopen gold dat absoluut niet.

In vergelijking met Mourinho waren de intenties veel frisser, maar United maakte tig fouten die zelfs bij middenmoters in de Eredivisie niet kunnen.
Ook was het tempo niet altijd even hoog, qua niveau was het vaak vergelijkbaar met De Vrij, Martins Indi, Blind, Wijnaldum op het WK van 2014 en blijkbaar kun je daar nog redelijk ver mee komen.

InnerHarbour schreef:In mooie volzinnen, nooit grof wordend of op de man spelen blijf je volharden, zoals ik al zei vermakelijk en ik lees het graag, :biggthumpup.gif: realistisch is het echter niet.
MT wil graag van grote dingen dromen.
Zijn de meeste pracht gebeurtenissen juist niet voortgekomen uit de grootse droom van één iemand?

Om met de huidige Ajax selectie te dromen van het hoogste podium is realistischer dan om te denken dat de middenmoot van Man U zal gaan toveren of dat Cillessen en Van der Hoorn je een ronde verder brengen.
De selectie die MT hoog op het paard zet heeft niet alleen veel potentie, ze zijn ook nu al op een niveau dat ze zich echt met anderen kunnen meten. Naast 't tempo dat men kan spelen, (niet altijd doet) zie ik ook de heel puike balans tussen links en rechtsbenige spelers als enorm pluspunt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » di okt 09, 2018 1:15 pm

ook de heel puike balans tussen links en rechtsbenige spelers is een enorm pluspunt

Onderschat niet hoe belangrijk het is dat genoeg spelers met links of rechts of zelfs met twee benen een goal kunnen maken?

Hoe vaak wordt een ontzettend belangrijke wedstrijd wel niet op één goal beslist en had de verliezer dan niet één moment met een gigantische kans waar zijn aanname slecht was of waar hij net met het verkeerde been uitkwam? :blush.gif:

Plaats reactie