Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Feyenoord - Ajax 27-1-2019

Bericht door Monkey Tonk » di jan 29, 2019 2:51 pm

Yopii schreef: Van de CL moeten we het natuurlijk niet hebben. Ajax moet presteren in Nederland, in de Eredivisie. Ajax is de grootste en rijkste club van Nederland. Adel verplicht.
Voor spek en bonen meedoen in de CL is niet mijn soort adel. Dan win ik liever die andere Europa cup.

De selectie die Ajax dit jaar heeft is tot heel veel in staat. Zeker met het steekpassenrecept van eerder, want dat is niet te verdedigen. Zo'n sterk Ajax staat er - na de overmijdelijke leegloop - waarschijnlijk niet snel weer. Als je zover in de CL komt als dit jaar moet je er vol voor gaan. Dan kost het maar een kampioenschap. Dat laatste zou overigens minder snel zo zijn, als F'noord weer sterker wordt, en de subtop daaronder, dus ik heb geen enkel probleem met een sterker F'noord en psv. Prima. Ik kijk vanuit het plaatje om van Ajax weer een Europese topclub te maken, en dat lukt nooit voor de lange termijn zonder een top competitie. Het moedeloze gejank om het verspelen van een paar punten, omdat je dan het kampioenschap verspeelt, hangt me zo de strot uit. Ik heb geen idee hoe vaak Ajax kampioen is geworden in mijn tijd, maar de CL winsten zal ik nooit vergeten. Daar gaat het voor mij om. Een kampioenschap is een troostprijs. Win de CL!

Nihad

Bericht door Nihad » di jan 29, 2019 4:15 pm

Ajax wint nooit meer de Champions League. Het is geen FIFA19 op de PS4.

Het verschil in kwaliteit is té groot. Ajax zal in normale doen worden afgedroogd door Real/Barca/MC/Liverpool/Juventus.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 29, 2019 5:07 pm

Je mag er van mij best naar streven. Maar dat betekent niet dat Ajax de competitie dan maar moet laten lopen.

De landstitel is ieder seizoen het hoofddoel. Daar mag best een ambitieuze Europese doelstelling naast worden geplaatst maar dat betekent niet dat we de Eredivisie dan maar moeten laten lopen. Ik hoef hier neem ik aan niemand te herinneren aan het feit dat we al 4 seizoenen geen enkele prijs hebben gewonnen. Dat is slecht voor Ajax in alle opzichten. Waarom zouden topspelers naar Ajax willen komen als we niet eens op nationaal niveau de beste zijn.

Daar komt in dit geval natuurlijk nog bij dat deze wedstrijd een extra lading heeft. Als spelers het kennelijk niet belangrijk genoeg vinden om zich 90 minuten lang volledig te geven om de klassieker te winnen hebben we echt een probleem hoor. Ik zag allemaal verkeerde energie. Wel met z'n allen op de scheidsrechter afrennen maar niet met z'n allen een counter onderbreken. Het was een meer dan schandalige wanprestatie en ook ik ben er nog altijd woest over.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2019 5:10 pm

Wat misten we Nico...
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 29, 2019 6:00 pm

Boabdil schreef:Ajax wint nooit meer de Champions League. Het is geen FIFA19 op de PS4.

Het verschil in kwaliteit is té groot. Ajax zal in normale doen worden afgedroogd door Real/Barca/MC/Liverpool/Juventus.
Theoretisch zou het kunnen als je een keer een toplichting hebt. De praktijk is een ander verhaal.

Europese topclubs hebben nu een selectie vol toppers. Ajax daarentegen is al kwetsbaar als er één of twee basisspelers wegvallen. Helaas krijg je daarmee te maken, door blessures of schorsingen.
Het is niet meer 1995. Er zijn zoveel wedstrijden, dat je nooit meer een heel toernooi doorkomt zonder dat je moet wisselen.

Maar waar hebben we het over, als Ajax niet eens van F. kan winnen? :blush.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di jan 29, 2019 6:36 pm

Je hebt het zelf gezegd. Op het moment dat spelers bezig zijn met transfers, zie je ze gelijk minder presteren. Ajax had Frenkie de Jong en misschien ook Neres gewoon direct moeten laten gaan en of doorgegaan met eigen jeugd of moeten kijken of er vervaning gehaald kan worden. Want nu met spelers die met hun gedachten en hart ergens anders zijn ga je niks meer bereiken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wouter

Bericht door Wouter » di jan 29, 2019 6:38 pm

Yopii schreef:
Monkey Tonk schreef:1 ding is stukken beter in R'dam. De kwaliteit van de supporters.
Huh? WIj zijn niet de faalhazen. De faalhazen speelden zondag tegen F.

De supporters zijn kwaad omdat de spelers geen betrokkenheid bij de club tonen, omdat ze niet het gevoel hebben dat die spelers voor ons shirt en onze eer spelen. Wat begrijp je daar niet aan? :confused.gif:

Wij hebben geen behoefte aan mooie praatjes en logoklopperij. Wij willen zien dat de spelers op het veld aantonen hart voor de club te hebben.

Cruijff zou zeggen: slecht spelen mag, maar je moet wel je taak doen.
Supporters zijn gewoon hyperopportunistisch. Een paar weken geleden werd Ajax hier nog de hemel in geprezen en werd een beetje neergekeken op PSV en zeker op Feyenoord. Nu is Ajax weer helemaal niks en gaan ze straks met 12-0 van Real verliezen.

Alle supporters zijn zo. Behalve Vitessesupporters, die zijn gewoon altijd negatief.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jan 29, 2019 6:41 pm

Lionel schreef:Wat misten we Nico...
Hij had het in z'n eentje ook niet kunnen doen. Er is iets geknakt in het teamspirit. Ik ben echt niet van het conspiracy-denken, maar het is wel heel toevallig dat dit allemaal rond het transfer-gedoe van Frenkie & Co. gebeurt.

Dat onze selectie genoeg spelers heeft die technisch goede voetballers zijn, dat weten we. Wat het eerste seizoenshelft zo bijzonder maakte was de onvoorwaardelijke strijd, de teamspirit, het collectieve doel ten koste van alles samen willen halen. Juist dat hebben we in tijden niet gezien (heel misschien muv het seizoen onder Bosz).

De afgelopen weken is het allemaal los zand. Ze komen leuk een balletje trappen, maar wat vervelend als ze dan ook weer meters moeten maken om die bal weer terug te veroveren. Om het maar niet over ruimtes creeren/dichtlopen in dienst van het team te hebben. Saai allemaal, dat spel zonder bal.

Ik word gek.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 29, 2019 7:19 pm

Tja, dit zijn jonge spelers, geen door de wol geverfde profs. Elke week presteren valt niet mee. :smallgrin.gif:

Ze moeten eraan wennen dat ze worden neergesabeld als ze falen. In de grote voetballanden gaat het er veel harder aan toe. Matthijs de Ligt komt daar niet weg met wat hij zondag liet zien, dan kan hij meteen een tijdje op de tribune gaan zitten.

Hier krijgen talenten juist veel krediet.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2019 9:10 pm

Hij had het zeker niet in zijn eentje kunnen doen maar we waren er niet met 6-2 afgegaan zonder fucking gele kaart.

Die had na 18 minuten Berghuis of RVP een kegel gegeven en een kaart gepakt. Daarna zou iedereen wakker zijn geweest.

Als als als godverdomme. Fucking pissig nog.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » di jan 29, 2019 9:17 pm

De eigen medespelers een kegel geven was misschien effectiever geweest. Maazzzzzzzzzraoui bijvoorbeeld.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jan 30, 2019 8:52 am

Wouter schreef:De eigen medespelers een kegel geven was misschien effectiever geweest. Maazzzzzzzzzraoui bijvoorbeeld.
Die sliep nog, slaapwandelen , Veltman had dit zeker niet gedaan :blush.gif:

AL met al 24 pagina's over een verloren wedstrijd VVV thuis zaterdag ik denk 3 of 4 :smallgrin.gif:

Mano

Bericht door Mano » wo jan 30, 2019 10:02 am

Wouter schreef:
Supporters zijn gewoon hyperopportunistisch. Een paar weken geleden werd Ajax hier nog de hemel in geprezen en werd een beetje neergekeken op PSV en zeker op Feyenoord. Nu is Ajax weer helemaal niks en gaan ze straks met 12-0 van Real verliezen.

Alle supporters zijn zo. Behalve Vitessesupporters, die zijn gewoon altijd negatief.
+1
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 10:10 am

Mano schreef:
Wouter schreef:

+1
Daar is niks opportunistisch aan. Ten eerste werd Ajax door het gros hier niet 'de hemel in geprezen', maar werd geconstateerd dat het team goed voetbal liet zien - wat gewoon een nauwkeurige feitelijke constatering was. Na de winterstop zijn er inmiddels 3 wedstrijden gespeeld, waarin het vertoonde niveau van matig tot historisch slecht was. Om te stellen dat het Ajax van na de winterstop - als de spelers het niet razendsnel weer omdraaien - volledig kansloos is tegen Real, is een juiste feitelijke constatering.

Ik vind het juist belachelijk dat iemand ten koste van alles aan zijn originele mening zou moeten vast houden, ook als de omstandigheden/feiten veranderen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 30, 2019 10:20 am

Ik vind AT’ers als Ajacieden eerlijk gezegd helemaal niet opportunistisch; je hebt een zwartkijker als Yopi aan de ene kant, de vermoedelijk constant met een te hoog THC gehalte rondlopende Monkey Tonk aan de andere kant en daar tussenin best veel realistische supporters, die alleen helemaal nucleair gaan als Ajax werk weigert en besluit een historische nederlaag te lijden in de Klassieker. En dat is weer volkomen begrijpelijk.

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 30, 2019 11:33 am

Heeft niks met opportunisme of realiteitszin te maken.

Dat we verliezen van feyenoord kán gebeuren. Het blijft immers een lastige uitwedstrijd tegen je aartsrivaal. Zeker als een zekere RvP het op zijn heupen krijgt en de sterren van de hemel speelt. Is mee te leven.

Maar wat afgelopen zondag gebeurd had niks meer daar mee te maken. Het leek bijna op sabotage van de meeste spelers. Zelfs onder Adriaanse, die Ajax het veld in stuurde met Tom Sier, Tim de Cler en Chris Kanu in de verdeding, verloren we daar niet op deze manier. Niet met deze cijfers.

Enige troost die ik heb is, en dit klinkt heel bizar misschien, is dat ik het Robin van Persie gewoon gun. Als je dat toch verliest van feyenoord, dan maar van een RvP. Dan maar van een van de grootste spelers die Nederland ooit heeft gehad. Dus niet van zo'n irrtant pestventje als Guidetti of Tomasson.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 30, 2019 11:37 am

Goh, dat jij een fan van van Persie bent, je verwacht het niet hè. :hypocrite.gif:
YNWA

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 30, 2019 11:38 am

Jij niet he? Hoe vaak heeft ie gescoord tegen dat clubje uit die tokkiestad van je? :hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jan 30, 2019 11:40 am

Tokkiestad, stoerrrrrrrrrrrrrrrrr. :smallgrin.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo jan 30, 2019 12:13 pm

Yopii schreef:
Boabdil schreef:Ajax wint nooit meer de Champions League. Het is geen FIFA19 op de PS4.

Theoretisch zou het kunnen als je een keer een toplichting hebt. De praktijk is een ander verhaal.

Europese topclubs hebben nu een selectie vol toppers. Ajax daarentegen is al kwetsbaar als er één of twee basisspelers wegvallen. Helaas krijg je daarmee te maken, door blessures of schorsingen.
Het is niet meer 1995. Er zijn zoveel wedstrijden, dat je nooit meer een heel toernooi doorkomt zonder dat je moet wisselen.

Natuurlijk kan het. De lat moet zo hoog mogelijk en dan moet je ervoor zorgen dat je, stap voor stap, die hoogte bereikt. Voor een club als Ajax is dat nu ontzettend moeilijk, want er komt zoveel bij kijken. Geen andere club zou er zelfs maar aan beginnen. Dat maakt het leuk. In 'Amerika' doe je zoiets; de cultuur is erop gericht. In NL overheerst de realiteitszin, want als je het niet probeert heb je altijd gelijk.

Ajax kan het niet alleen. Ik heb in de VS de Premier League zien opkomen. Eerst was er niks, en nu is er een vol programma op tv. Dat moet ook een doel zijn van de eredivisie. Daarvoor moet de kwaliteit natuurlijk omhoog. Je hebt een club of zes nodig die tot de verbeelding spreken. Je wilt ieder jaar een spannende competitie die mensen bindt. In zo'n competitie is puntverlies geen ramp, zoals nu in het uitgeholde NL. Waaro is NL zo uitgehold? Omdat er heel weinig toekomstvisie is?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 30, 2019 5:23 pm

Monkey Tonk schreef:
Yopii schreef:

Natuurlijk kan het. De lat moet zo hoog mogelijk en dan moet je ervoor zorgen dat je, stap voor stap, die hoogte bereikt. Voor een club als Ajax is dat nu ontzettend moeilijk, want er komt zoveel bij kijken. Geen andere club zou er zelfs maar aan beginnen. Dat maakt het leuk. In 'Amerika' doe je zoiets; de cultuur is erop gericht. In NL overheerst de realiteitszin, want als je het niet probeert heb je altijd gelijk.

Ajax kan het niet alleen. Ik heb in de VS de Premier League zien opkomen. Eerst was er niks, en nu is er een vol programma op tv. Dat moet ook een doel zijn van de eredivisie. Daarvoor moet de kwaliteit natuurlijk omhoog. Je hebt een club of zes nodig die tot de verbeelding spreken. Je wilt ieder jaar een spannende competitie die mensen bindt. In zo'n competitie is puntverlies geen ramp, zoals nu in het uitgeholde NL. Waaro is NL zo uitgehold? Omdat er heel weinig toekomstvisie is?
Als het ooit kan dan is het dit jaar. Eer dat we weer zo’n toplichting bijelkaar hebben ben je 20 jaar verder. Daarom is het zo dom van Ajax dat ze wober hebben laten gaan en er - op Magallan na - niemand is gehaald. Je had eigenlijk door moeten pakken want zo goed is de bank niet van Ajax.
Wat een sterkere eredivisie betreft is het een illusie. Grootste boosdoener is dat clubs een onbeperkt aantal buitenlanders mogen contracteren. Tot 95 waren dat er maar 3. Toen bleven de talenten tot hun 26e ofzo en ging alleen de echte top weg. Nu vertrekken ze al na 1 of 2 seizoenen. Of soms worden ze al op hun 16e weggeplukt zonder een wedstrijd gespeeld te hebben. Er is ook geen solidariteit tussen de clubs in de eredivisie. Tv gelden worden niet eerlijk verdeeld etc. Zo krijg je nooit een sterkere competitie.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2019 5:24 pm

Ik d€nk dat €r €€n and€r€ r€d€n is, MT.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo jan 30, 2019 9:15 pm

wimpey schreef:Ik d€nk dat €r €€n and€r€ r€d€n is, MT.
$ou $omaar So kenne Sijn

Daar kun je een creatieve constructie voor bedenken. Je moet wat Ajax betreft drie jaar overbruggen. Voor FdJ staan de clubs over drie jaar nog steeds in de rij. Als hij, en anderen, wat langer blijven schroef je daarmee het niveau van het eredivisie-produkt (met het oog op internionale tv-gelden) aardig omhoog. Als je daarnaast ieder jaar in de CL speelt (en daar wat plekken voor terugwint of aanwint) staan de jonge spelers ook niet stil in hun ontwikkeling als ze langer blijven.

Jet moet ergens beginnen. Je hebt nu al een internationale reputatie die bijvoorbeeld Tadic naar Ajax lokt. Bouw daarop verder. Denk je dat Tadic de enige is die Ajax zo ziet zitten?

Je kunt FdJ niet zoveel betalen als Barca, maak je kan wel een constructie bedenken die voor iedereen werkt. De bedragen voor topspelers gaan alleen maar omhoog. Nu verkoop je hem voor 86, over drie jaar is dat misschien 150. Dan geef je hem het verschil. Daarnaast kun je een fonds creeeren voor spelers die langer blijven, zodat ze niet de dupe worden als er minder interesse is. Je hebt nu wat financiele mogelijkheden voor dat soort constructies.

Het doel moet zijn om van Ajax de beste club in de wereld te maken. Dat 'kon' in 1968 ook niet hoor. Geen redelijk denkend mens had kunnen voorzien wat er in het verschiet lag. Maar het gebeurde wel. Het leuke van Ajax is dat het een zeldzaam NL's bolwerk is waar het wel kan. Dat moet je natuurlijk nooit verliezen.

Waarom is de Eredivisie zo slecht geworden? Nederland heeft op zich een hele goede infrastructuur voor voetbal. Overal velden, alles dicht bij elkaar, veel voetballertjes. Als IJsland met drie inwoners een elftal kan opstellen dat van Oranje won...

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 30, 2019 11:08 pm

Spelers gaan niet weg enkel om de financiën maar ook om de sportieve uitdaging. Op een gegeven moment heb je Groningen uit ook wel gezien.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 30, 2019 11:12 pm

Monkey Tonk schreef:
wimpey schreef:Ik d€nk dat €r €€n and€r€ r€d€n is, MT.
$ou $omaar So kenne Sijn

Daar kun je een creatieve constructie voor bedenken. Je moet wat Ajax betreft drie jaar overbruggen. Voor FdJ staan de clubs over drie jaar nog steeds in de rij. Als hij, en anderen, wat langer blijven schroef je daarmee het niveau van het eredivisie-produkt (met het oog op internionale tv-gelden) aardig omhoog. Als je daarnaast ieder jaar in de CL speelt (en daar wat plekken voor terugwint of aanwint) staan de jonge spelers ook niet stil in hun ontwikkeling als ze langer blijven.

Jet moet ergens beginnen. Je hebt nu al een internationale reputatie die bijvoorbeeld Tadic naar Ajax lokt. Bouw daarop verder. Denk je dat Tadic de enige is die Ajax zo ziet zitten?

Je kunt FdJ niet zoveel betalen als Barca, maak je kan wel een constructie bedenken die voor iedereen werkt. De bedragen voor topspelers gaan alleen maar omhoog. Nu verkoop je hem voor 86, over drie jaar is dat misschien 150. Dan geef je hem het verschil. Daarnaast kun je een fonds creeeren voor spelers die langer blijven, zodat ze niet de dupe worden als er minder interesse is. Je hebt nu wat financiele mogelijkheden voor dat soort constructies.

Het doel moet zijn om van Ajax de beste club in de wereld te maken. Dat 'kon' in 1968 ook niet hoor. Geen redelijk denkend mens had kunnen voorzien wat er in het verschiet lag. Maar het gebeurde wel. Het leuke van Ajax is dat het een zeldzaam NL's bolwerk is waar het wel kan. Dat moet je natuurlijk nooit verliezen.

Waarom is de Eredivisie zo slecht geworden? Nederland heeft op zich een hele goede infrastructuur voor voetbal. Overal velden, alles dicht bij elkaar, veel voetballertjes. Als IJsland met drie inwoners een elftal kan opstellen dat van Oranje won...
Dus we geven Frenkie 150-86 = 64 miljoen salaris over drie jaar? Of iets minder? 8 miljoen per jaar.

Natuurlijk. Laten we daarmee gaan speculeren maar wel alvast ons salarishuis verveertigvoudigen.

Misschien kunnen ze ook iedere supporter vast de kaartjes laten betalen voor de halve finales van de CL die we de komende jaren gaan spelen en kunnen we dat geld alvast gebruiken om nu al hotels te boeken voor onze Europese campagnes.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie