Ajax - Real Madrid (13-02-2019)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Ajax - Real Madrid (13-02-2019)

Bericht door Monkey Tonk »

InnerHarbour schreef:De stemming voor deze wedstrijd is een stuk realistischer geworden als je dat vergelijkt met pagina 16/17 van het Champions League avontuur 18/19 topic. Toen stonden er diversen nog net niet te juichen met Real als tegenstander.
Real zit opeens in de sterkste periode van hun seizoen en Ajax zit in een dip, dus dat is REAL-istisch?

Ik ga ervanuit dat Ajax nog steeds prima kan voetballen. De grootste wedstrijd van zeker de afgelopen tien jaar en iedereen is in mineur. haha :ajaxsmiley.gif: We hoorden dezelfde geluiden voor de eerste wedstrijd tegen Bayern. Ook toen had Ajax het blijkbaar beter schriftelijk af kunnen doen.

Doe mij maar gewoon AJAX-istisch. Een kleine overwinning.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Real zit al jaren in een sterke periode, ze hebben even in de klein dipje gezeten, dat is wat anders.

Zou overigens best wel grappig zijn als Ten Hag Labyat in de basis zet woensdag, Rishi en onze Israëlische 'vriend' worden dan helemaal gek, op zeker.
YNWA
Historicus

Bericht door Historicus »

Don Leo Beenhakker laat ook van zich horen.

VZ: Beenhakker, zowel bij Ajax als bij Real Madrid in twee periodes hoofdtrainer, heeft een uitnodiging om bij de wedstrijd aanwezig te zijn afgewezen. “Ik blijf lekker thuis’’, zegt hij. “Ik ga wel op het bankje kijken. Ik ben drie keer de wereld rond geweest, ik vind het wel goed. Hier zit een tevreden gepensioneerde. Ik heb de beste plek van iedereen, keurig op de bank.”

Het maakt voor Beenhakker, gezien zijn verleden, weinig uit wie als winnaar uit de bus komt. “Het is een dubbel gevoel. Ik gun Ajax het beste, maar Real ook. Met alle clubs waar ik heb gewerkt, heb ik een band. Laat het maar gewoon gebeuren. Ik kan dus niet verliezen. Wat er ook gebeurt, ik ben altijd de winnaar.”
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Zonder Ronaldo is het natuurlijk niet dezelfde ploeg als tijdens die sterke periode. De naam is nu groter dan de ploeg, en dat zie je ook aan de overtrokken reacties hier. Ze weten wel hoe je deze beker wint, dus ze komen voor een punt. Als je vantevoren zo bang bent dat je een punt al heel mooi zou vinden speel je ze alleen maar in de kaart. Ajax moet er nu staan en voor de winst gaan. Kan zeker. Zij hebben meer ervaring, wij hebben meer talent.
Alexander

Bericht door Alexander »

Waarom geeft Ten Hag de spelers vandaag in godsnaam vrij?
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Monkey Tonk schreef:Zonder Ronaldo is het natuurlijk niet dezelfde ploeg als tijdens die sterke periode. De naam is nu groter dan de ploeg, en dat zie je ook aan de overtrokken reacties hier. Ze weten wel hoe je deze beker wint, dus ze komen voor een punt. Als je vantevoren zo bang bent dat je een punt al heel mooi zou vinden speel je ze alleen maar in de kaart. Ajax moet er nu staan en voor de winst gaan. Kan zeker. Zij hebben meer ervaring, wij hebben meer talent.
Natuurlijk moet je voor de winst gaan, dat lijkt me vanzelfsprekend. Zeker als je eerst thuis speelt.
InnerHarbour schreef:
Zou overigens best wel grappig zijn als Ten Hag Labyat in de basis zet woensdag, Rishi en onze Israëlische 'vriend' worden dan helemaal gek, op zeker.
Dat zeg je goed. En volgens mij zijn wij niet de enigen. Maar jij zult het wel verdedigbaar vinden. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nou ja, als de basisspelers niet kunnen winnen van Heerenveen, Feyenoord en Heracles dan is het op zich niet zo heel gek om eens wat anders te proberen.

Dit is in ieder geval de wedstrijd bij uitstek om er eens een paar wakker te schudden.
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

InnerHarbour schreef:Real zit al jaren in een sterke periode, ze hebben even in de klein dipje gezeten, dat is wat anders.

#metoo
Javiskamp

Bericht door Javiskamp »

Gewoon de falende basisspelers als kind behandelen.

Als je geen zin hebt om je eten op te eten (eredivisiewedstrijd spelen) krijg je ook geen toetje (tegen Real spelen) en gaat die naar een ander.

Ja maar trainer...

Nee jongen, eerst je bord fatsoenlijk leeg en dat doe je niet, dus je hebt geen honger/trek meer in een toetje.

Dat zal ongetwijfelt de waarde van de spelers verlagen, maar pappa Overmars en pappa Sar hebben laten zien er toch niks mee te kunnen doen.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Tegen Real vind ik het een te groot gok. Schuurs tegen Benzema, Ekkelenkamp op Modric, Cerny tegen Marcelo... Toch liever niet. Maar in principe ben ik het met je eens. Als het niet snel beter wordt mogen (moeten) er echt wat koppen gaan rollen. En dan heb ik het in eerste instantie niet over de Kristensens, maar over De Ligt, Frenkie, Ziyech en Tadic. Als je er niet voor 140% bij bent met je kop mag je gaan playstationen ofzo.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Mr. Ajax schreef:Tegen Real vind ik het een te groot gok. Schuurs tegen Benzema, Ekkelenkamp op Modric, Cerny tegen Marcelo... Toch liever niet. Maar in principe ben ik het met je eens. Als het niet snel beter wordt mogen (moeten) er echt wat koppen gaan rollen. En dan heb ik het in eerste instantie niet over de Kristensens, maar over De Ligt, Frenkie, Ziyech en Tadic. Als je er niet voor 140% bij bent met je kop mag je gaan playstationen ofzo.
Blind + Mazraoui mogen ook hoor..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Javiskamp

Bericht door Javiskamp »

Waarom gok?
De a garnituur kan ook nog niet eens van Heracles winnen...

Dan maakt het toch geen reet uit of Ekkelenkamp of de Ligt op de klote krijgt woensdag?

En waarom de Jong og opstellen?
Die gozer is toch al verkocht en je hebt er niks aan
InnerHarbour

Marillion schreef:Nou ja, als de basisspelers niet kunnen winnen van Heerenveen, Feyenoord en Heracles dan is het op zich niet zo heel gek om eens wat anders te proberen.
Mmmm nu is het wachten tot de gefrusteerde op je in springen......... :hypocrite.gif:
YNWA
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

In normale omstandigheden geef ik Ajax 10% kans op winst/doorgang naar volgende ronde.

Echter, denk ik toch dat Driesen van de Telegraaf goed geïnformeerd is en dat deze ploeg niet meer te redden is. Klinkt misschien dramatisch, maar ik geloof niet in een stunt. In de huidige staat moeten we maar hopen dat Ajax het niet volledig laat lopen zoals tegen Feyenoord en dat Real ook enig medelijden toont.

Onze godenzonen zijn al plannen voor volgend jaar aan het maken terwijl ruim 50.000 mensen een peperduur kaartje met dito verwachtingen hebben gekocht. Ik hoop maar dat ze geen plee-figuur slaan.
Whitey on the moon.
Mano

Bericht door Mano »

Als ze hier ook worden weggetikt (kans is groot) zou ik het rest van het seizoen gebruiken om de basis 11 voor 2019/2020 vast in te werken.

De spelers die zo en zo weggaan worden mogen dan lekker de hele dag met de transfers bezig zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Toppie

Bericht door Toppie »

Mano schreef:Als ze hier ook worden weggetikt (kans is groot) zou ik het rest van het seizoen gebruiken om de basis 11 voor 2019/2020 vast in te werken.

De spelers die zo en zo weggaan worden mogen dan lekker de hele dag met de transfers bezig zijn.
Ik vrees dat het binnen 10 min al klaar is, al je ziet hoe ze staan te verdedigen, dan is dit voor die Madrilenen een oefenpotje :blush.gif:
Je zag tegen Bayern ook 3 tot 4 100% kansen binnen 20 min :kaboem:
Mano

Bericht door Mano »

Ik merk dat als ze wel 110% geven en er een wedstrijd van weten te maken, ik misschien nog wel geïrriteerder ben dan wanneer ze weggetikt worden.
Dat zou nl. het volledige bewijs zijn dat ze de eredivisie hebben laten lopen. Dat ze puur en alleen voor zichzelf ballen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Monkey Tonk schreef:Zij hebben meer ervaring, wij hebben meer talent.
:drecul.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Wouter

Bericht door Wouter »

Toch heeft Monkey Tonk wel een punt. Ajax heeft in sommige wedstrijden voor de winterstop een extreem hoog niveau gehaald. En in Oranje hebben De Jong en De Ligt ook weergaloos gespeeld, tegen Frankrijk bijvoorbeeld. Ik begrijp er echt niets van dat dat nu helemaal weg is en Ajax het opeens aflegt tegen bijvoorbeeld Heracles. Het verschil is zo extreem...
Lionel

Bericht door Lionel »

Cluijffert schreef:
Monkey Tonk schreef:Zij hebben meer ervaring, wij hebben meer talent.
:drecul.gif:
Lachwekkend inderdaad.

Vinicius.... Man wat een speler is dat zeg. Ceballos en Asensio zijn ook nog niet de oudsten.
IK GELOOF!!!!!!
InnerHarbour

Ajax Rules schreef:Isco zal wel niet spelen, maar ook Benzema is een vraagteken. Dat zou wel iets schelen.
Benzema 'gewoon' in selectie Real voor duel met Ajax, Isco ontbreekt
YNWA
Lionel

Bericht door Lionel »

Geen Nico morgen. Dank je Ten Hag. Tering Mongol.
IK GELOOF!!!!!!
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Shit sta ik in de file, Klote ten Hag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De Dominee

Bericht door De Dominee »

Lionel schreef:Geen Nico morgen. Dank je Ten Hag. Tering Mongol.
Echt niet? Mijn god. Wat een amateurs. Gelukkig hebben we Wober no....oh wacht.

Wat een drama zeg. Met zijn kwaliteiten en drive sowieso een enorm gemis, maar we kunnen ook het hele elftal weer omgooien. Wat nu? Blind op 5 neem ik aan? Magallan basis? Of Frenkie centraal?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Lionel schreef:Geen Nico morgen. Dank je Ten Hag. Tering Mongol.

Waar heb je dat gelezen?
Plaats reactie