Kjell Scherpen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Historicus » za mar 30, 2019 12:11 am

Mr. Ajax schreef:Overigens hebben wij met Blind, De Ligt, Donny, Mazraoui en ook zo'n Noa Lang toch wel een aantal jongens die heel hun leven met en bij Ajax zijn opgegroeid en vroeger ook gewoon op de tribune hebben gestaan. Dat vind ik wel belangrijk en daar ben ik ook zeer trots op :ajaxscarf.gif: . Dat zie je niet bij heel veel (top)clubs terug.
Ja, dat is de kracht van Ajax. Jeugd plus mensen van buiten. En dan zal je wel eens jongens krijgen die fan zijn van Feyenoord, PSV of Twente of wat ook. Andersom accepteren we toch ook dat Kluivert en Reiziger bijvoorbeeld bij PSV gespeeld hebben en Cruijff nog bij Feyenoord.

Wat mij betreft is Kjell Scherpen gewoon welkom.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » zo mar 31, 2019 4:18 am

LucaS schreef:Toen hij 12 (!) was, had hij het over kutjoden. Ach, Frenkie de Jong was ook voor Feyenoord
Danny Blind bezocht in zijn jeugd wedstrijden van Feyenoord, het was zijn club.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » zo mar 31, 2019 8:19 pm

Hij was weer lekker aan het keepen. Balletje door de benen, balletje in de korte hoek... Werd ook in de steek gelaten door zijn verdediging, maar dan nog.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Marillion » zo mar 31, 2019 8:23 pm

We moeten 'm woensdag maar eens goed testen. :666.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door brigade zuid » zo mar 31, 2019 8:30 pm

Overmars heeft bevestigd dat ze Scherpen en Pieri willen. Ben er niet blij mee.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door peter » zo mar 31, 2019 8:35 pm

Ik snap niet zo goed wat ze met die Scherpen aan willen. Kotarski kan toch in Jong Ajax keepen? Die jongen ligt nog 2023 vast he. Je kan die Scherpen over 1-2 jaar ook nog halen (als hij zo goed is).

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Alexander » zo mar 31, 2019 8:46 pm

Zou Scherpen lekker even daar laten. Daar hebben we niks aan in Amsterdam.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » ma apr 01, 2019 4:29 am

"De supporters hebben kritiek op de lengte van Lamprou? Laten we kijken, wie is de langste keeper in de eredivisie en die gaan we halen!". Zou Scherpen zo gescout zijn?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Toppie » ma apr 01, 2019 7:39 am

1 April zo lekker hoor Emmen uit altijd lastig :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » vr apr 12, 2019 9:47 pm

Hij was weer lekker aan het kloten zag ik...

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kjell Scherpen

Bericht door De Dominee » vr apr 12, 2019 9:49 pm

Hoop van harte dat hij niet komt en daar heeft zijn Feyenoord sympathie niets mee te maken. Compleet gebrek aan kwaliteit.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Cruijff » zo apr 21, 2019 8:49 am

Peter schreef:Scherpen is een jonge talentvolle keeper. Beter dan Kotarski en El Maach denk ik. Oftewel, we selecteren door qua keepersgilde in de laatste fase van de jeugd. Ik heb niet het idee dat we deze jongen met het oog op Ajax-1 halen. Derde keeper.
Ik ben wel benieuwd wat we doen met Varela. Daar heb ik echt geen zicht op.

Hij heeft gisteren tegen FC Utrecht opeens wel steengoed gekeept.
In andere wedstrijden hebben we best wat flaters gezien, maar goed die waren er vroeger ook bij Sar, Menzo, Stekelenburg en Vermeer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » di apr 23, 2019 10:58 pm

En weer gaat hij zwaar in de fout. Wat ziet Ajax toch in deze keeper?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 24, 2019 5:27 am

Jöhnk schreef:En weer gaat hij zwaar in de fout. Wat ziet Ajax toch in deze keeper?
Veel ruimte ter verbetering. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » wo apr 24, 2019 6:03 am

Jöhnk schreef:En weer gaat hij zwaar in de fout. Wat ziet Ajax toch in deze keeper?
Talent. Anders zou ik niet weten waarom ze hem halen. Alleen zie ik niet wat Ajax ziet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Cruijff » wo apr 24, 2019 6:32 am

Gezond verstand schreef:
Jöhnk schreef:En weer gaat hij zwaar in de fout. Wat ziet Ajax toch in deze keeper?
Talent. Anders zou ik niet weten waarom ze hem halen. Alleen zie ik niet wat Ajax ziet.

'wat zie jij wel'? :smile-ajax.gif: zou toch :smallgrin.gif: een beetje een wat makkelijke jij-bak zijn.

Maar lijkt me vrij logisch, toch? In juni/juli zal je deze jongen, net als onder andere spelers als Marin, Schuurs, Lamprou, Kaj Sierhuis en die andere lange doelman Varela (FYI, das die lange Benfica Portugees Bruno Varela...) sowieso meenemen naar je internationale wedstrijden.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kjell Scherpen

Bericht door GangstaRiB » wo apr 24, 2019 7:50 am

Pierie, Schuurs, Scherpen... ik vind dat Ajax hier wel een beetje laag inzet....

Je kunt ze kopen voor de toekomst, maar Schuurs dreigt al te blijven hangen in Jong Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Cruijff » wo apr 24, 2019 8:03 am

Wat zou het als jij er op los mag gaan en vrij gaat brainstormen, allemaal worden dan? Noem maar een paar mooie namen.

En op welke internationale wedstrijden denk je dat ik doel?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door wimpey » wo apr 24, 2019 8:13 am

GangstaRiB schreef:Pierie, Schuurs, Scherpen... ik vind dat Ajax hier wel een beetje laag inzet....
Ze zien het blijkbaar niet zo goed en kopen dus maar alles waarin ze enig talent vermoeden.

Neem aan dat ze Scherpen vooral beoordelen o.b.v. zijn prestaties voor het overlijden van zijn broer.

Pierie kan niet verdedigen en kom over als een smartass. Die staat voor mijn gevoel in het veld met een air van: als dit niet lukt, ga ik lekker studeren. Gisteren stond ie bij de 2-2 van VVV ook weer eens lucht te dekken. Dat gaat 'm, net als de ultra-trage Schuurs, toch niet worden?!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 24, 2019 8:22 am

Wordt vandaag waarschijnlijk gepresenteerd, aldus Telesport.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kjell Scherpen

Bericht door GangstaRiB » wo apr 24, 2019 8:35 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Pierie, Schuurs, Scherpen... ik vind dat Ajax hier wel een beetje laag inzet....
Ze zien het blijkbaar niet zo goed en kopen dus maar alles waarin ze enig talent vermoeden.

Neem aan dat ze Scherpen vooral beoordelen o.b.v. zijn prestaties voor het overlijden van zijn broer.

Pierie kan niet verdedigen en kom over als een smartass. Die staat voor mijn gevoel in het veld met een air van: als dit niet lukt, ga ik lekker studeren. Gisteren stond ie bij de 2-2 van VVV ook weer eens lucht te dekken. Dat gaat 'm, net als de ultra-trage Schuurs, toch niet worden?!
Snap het ook niet. Financieel doet het Ajax niet zoveel pijn, maar straks lopen er weer 50 contractspelers waarvan minimal de helft in de vergetelheid raakt.

Ik dacht dat ze nu wel snapten dat 1 keer (grof) geld uitgeven voor een bepalende speller, veel meer oplevert dan 10 talentjes. Zeker talenten die niet excelleren bij hun eigen club, terwijl die club niks meer dan een subtopper is...

Ajax moet serieus eens kijken wat er bij de concurrentie valt weg te kapen. Berghuis van Feyenoord zou ik een aardige optie voor rechtsbuiten vinden.

Wat ze nu halen doet me denken aan het tijdperk John Nieuwenburg en Ferdi Vierklau.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » wo apr 24, 2019 10:07 am

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef:
Jöhnk schreef:En weer gaat hij zwaar in de fout. Wat ziet Ajax toch in deze keeper?
Talent. Anders zou ik niet weten waarom ze hem halen. Alleen zie ik niet wat Ajax ziet.

'wat zie jij wel'? :smile-ajax.gif: zou toch :smallgrin.gif: een beetje een wat makkelijke jij-bak zijn.

Maar lijkt me vrij logisch, toch? In juni/juli zal je deze jongen, net als onder andere spelers als Marin, Schuurs, Lamprou, Kaj Sierhuis en die andere lange doelman Varela (FYI, das die lange Benfica Portugees Bruno Varela...) sowieso meenemen naar je internationale wedstrijden.
Als Varela dan nog bij Ajax zit he, want voorlopig is hij hier op huurbasis.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » wo apr 24, 2019 10:10 am

GangstaRiB schreef: Ajax moet serieus eens kijken wat er bij de concurrentie valt weg te kapen. Berghuis van Feyenoord zou ik een aardige optie voor rechtsbuiten vinden.
Ajax scout ook op intelligentie, en daarom valt Berghuis af. Bovendien is hij de eerste die afhaakt als het niveau wat hoger wordt bij Feyenoord. In topwedstrijden zie je hem niet. En hij scoort heel heeeeeeel hoog in de irritatiefactor.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kjell Scherpen

Bericht door GangstaRiB » wo apr 24, 2019 11:06 am

Gezond verstand schreef:
GangstaRiB schreef: Ajax moet serieus eens kijken wat er bij de concurrentie valt weg te kapen. Berghuis van Feyenoord zou ik een aardige optie voor rechtsbuiten vinden.
Ajax scout ook op intelligentie, en daarom valt Berghuis af. Bovendien is hij de eerste die afhaakt als het niveau wat hoger wordt bij Feyenoord. In topwedstrijden zie je hem niet. En hij scoort heel heeeeeeel hoog in de irritatiefactor.
Mijn mening verschilt daarin. Berghuis is een vast Oranje-klant, dus doet iets goed.

Het is een schoffie, maar wel iemand die volgens mij in het gelid valt onder Ten Hag. Van Bronckhorst heeft daar niet zoveel kaas van gegeten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » wo apr 24, 2019 11:07 am

Gezond verstand schreef:
Jöhnk schreef:En weer gaat hij zwaar in de fout. Wat ziet Ajax toch in deze keeper?
Talent. Anders zou ik niet weten waarom ze hem halen. Alleen zie ik niet wat Ajax ziet.
Volgens mij gaat het hier weer om een ‘projectje’. Scherpen heeft alles om een topkeeper te zijn, hij moet alleen nog leren keepen. Dit was ook de redenatie toen ze Van der Hoorn kochten.

Plaats reactie