Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Lionel » do okt 03, 2019 9:44 am

Nous vergeten inderdaad.

Schuurs vind ik niks. Eiting ook niet. Sorry. Te traag, lomp etc. Eiting is wel echt een leuke speler maar ik denk dat er betere spelers rondlopen in NL en in de jeugd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » do okt 10, 2019 12:34 pm

Ajax dupe van succesvol jeugdbeleid
Door MIKE VERWEIJ

ZEIST - Ajax onder 19 beweegt zich bijna een maand als een gewond roofdier door de competitie en de UEFA Youth League. De selectie van trainer-coach John Heitinga met voornamelijk spelers van 17 jaar en jonger staat negen en mogelijk zelfs twaalf internationals af aan Oranje Onder 17, dat van 26 oktober tot 17 november deelneemt aan het WK in Brazilië. Overigens komt deze selectie op 20 oktober al bijeen. Als hofleverancier is Ajax daarmee de dupe van zijn eigen, succesvolle jeugdbeleid, waarbij de grootste talenten zo snel mogelijk worden doorgeschoven naar hogere elftallen.

Ga er maar aan staan. Calvin Raatsie (17), Naci Ünüvar (16), Sontje Hansen (17), Kenneth Taylor (17), Brian Brobbey (17), Youri Regeer, Devyne Rensch (16), Anass Salah-Eddine (17) en Steven van der Sloot (17) worden sowieso door Ajax Onder 19 uitgezwaaid, terwijl Donny Warmerdam (17), Max de Waal (17) en Jaymillo Pinas (17) op de Oranje-reservelijst van Peter van der Veen staan en Neraysho Kasanwirjo (17) geblesseerd is.

Ajax Onder 19 speelt in competitieverband tegen Almere City (thuis) en NEC Nijmegen (uit) en voor de – met zes punten uit twee duels – succesvol gestarte Youth League twee keer tegen Chelsea. Vooral een oorvijg van de sterke Londenaren is een nachtmerrie, maar een reëel scenario met het oog op overwinteren in de baby Champions League. Heitinga kan in deze fase niet uit hogere elftallen met oudere spelers putten, omdat Jong Ajax in die periode uitgerekend tweemaal vrijdag en maandag (tegen Jong FC Utrecht, Excelsior, FC Volendam en FC Den Bosch) aantreedt en Ajax 1 vanwege de Champions League een midweeks programma heeft.

Begrijp Ajax niet verkeerd, laat hoofdopleidingen Said Ouaali van de kampioen weten. Hij is blij met de Oranje-deelname aan het prestigieuze WK. „Wij vinden het heel belangrijk dat jonge spelers meedoen aan een eindtoernooi. De individuele ontwikkeling staat voorop en de ervaring in een competitie is één, maar spelen op een eindtoernooi – en in dit geval het WK – is een stap verder en dus ontzettend belangrijk. Ajax op een goede manier vertegenwoordigen, het Nederlands elftal op een goede manier vertegenwoordigen en daar als club een groot aandeel in hebben, dat juichen we toe.”

"Selectie Heitinga als gewond roofdier door competitie en de UEFA Youth League"
Toch bezorgt de Brazilië-trip Ouaali hoofdbrekens. „Het is best een puzzel, we hebben de uitdagingen met de KNVB besproken. De KNVB heeft de mogelijkheid gegeven om wedstrijden in de competitie te verplaatsen. Maar met het volle programma met beker-, competitie- en Youth Leaguewedstrijden was dat voor ons helaas niet mogelijk. Er is simpelweg geen ruimte voor.” En dus is het behelpen. „De groep zal in deze periode bestaan uit spelers die niet naar het WK gaan en spelers uit de Onder 17 (spelers van 17, 16 en 15 jaar, red.).”

Een geluk bij een ongeluk voor Heitinga en Ouaali is dat de KNVB al twee jaar een competitieopzet heeft, waarin de nummers één tot en met acht zich plaatsen voor de kampioenscompetitie en iedereen in het nieuwe jaar op nul begint. Het kan de Amsterdammers uitkomst bieden. Het gewonde roofdier Ajax staat nu derde en moet bij de eerste acht eindigen, ofwel een voorsprong van vier punten op nummers negen NAC, Heerenveen en ADO Den Haag verdedigen.

„Ten opzichte van een aantal jaar terug is dit een verbetering. We hebben veel jonge spelers, omdat we vaak doorschuiven en op deze wijze is dit een prima geleidelijke stap. De weerstand wordt geleidelijk hoger, waardoor spelers de tijd krijgen om zich te ontwikkelen en zich aan te passen”, aldus Ouaali.

De KNVB en Ajax zitten op één lijn, blijkt uit de reactie van een woordvoerder van de voetbalbond. „ We herkennen ons helemaal in wat Ajax hier stelt. Daar zijn we blij mee, want dat is het resultaat van de goede contacten die we hierover hebben met de club.”

Bron: Telegraaf.nl
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » wo okt 23, 2019 6:51 pm

Was wel te zien dat er veel jongens ontbraken, maar dan nog...

Het viel me erg tegen. Veel eenheidsworst; denk niet dat de doorstroming uit dit elftal groot zal zijn. Het is mij een raadsel wat ene spits als Dostanic bij Ajax doet. Rasmussen viel me erg tegen. Hij is vrij groot en sterk voor zijn leeftijd, maar vandaag viel dat voordeel weg en bakte hij er weinig van.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Lionel » wo okt 23, 2019 7:49 pm

10 spelers waren er niet hé. 8 naar Brazilië, 2 geblesseerd.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » ma okt 28, 2019 1:34 pm

Smoesjes, daar heb je niets aan.

Ik let op de keuzes die spelers maken: zit er een idee achter. Fitz-Jim vind ik wel een aardige voetballer, al moet hij nog veel spinazie eten. Voor de rest was ik niet onder de indruk.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Lionel » ma okt 28, 2019 2:21 pm

:excited.gif:

Tuurlijk. 10 basisspelers missen is een smoesje.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » ma okt 28, 2019 2:41 pm

Oké, laten we dit team dan bekijken:


Reiziger, Frei, Van Gelderen, Timber, Musampa, Douglas, Llansana, Warmerdam, Rasmussen, Dostanic, Tasci

wissels: Dieker, Dirksen, Fitz-Jim, Pynadath, De Waal, Pinas

Reiziger, Van Gelderen, Rasmussen, Dostanic en Tasci zijn niet zo lang geleden door Ajax gekocht.
Llansana is altijd aanvoerder van zijn lichting. De broertjes Timber gelden al jarenlang als talenten, zijn van een oudere lichting dan de spelers die niet meedoen. Of het dan een verzwakking is dat je met die jongens moet aantreden, kun je je afvragen. Frei een gehuurde Zwitser. Die mag best iets laten zien op dit niveau. Rasmussen kostte drie miljoen en speelde in Denemarken al voor deze leeftijdscategorie. Van Gelderen is voor veel geld bij AZ weggehaald, vast jeugdinternational.

Al met al een team van gearriveerde, al wat oudere jeugdinternationals en/of aankopen. De enige echt jonge speler in de basis is Warmerdam, maar ovor hem had Heitinga ook de veel betere Fitz-Jim kunnen opstellen, een van de grootste talenten van de onder-17-lichting in Nederland.

Wat doen spelers als Dostanic, Tasci en Frei bij Ajax? Overigens had Heitinga dus Gravenbergh kunnen opstellen, maar daar heeft hij niet voor gekozen. Scheelt een slok op een borrel.


Ajax had overigens Gravenbergh kunnen laten meedoen. Had een slok op een borrel gescheeld.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » wo okt 30, 2019 10:53 pm

Oranje onder 17 met al die onmisbare toppers er kansloos af tegen Senegal. Pfff.

Zag een deel van de tweede helft, Naci onzichtbaar. Misschien overschatten we die jongens een beetje?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Jinne » ma nov 04, 2019 7:06 am

Toch nog door als nummer 3.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Cruijff » di nov 05, 2019 4:12 pm

En we zijn bezig in de uitwedstrijd in de Youth League tegen Chelsea.

Inmiddels 11e minuut: https://m.youtube.com/watch?v=3f42iDKPNio

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » wo nov 06, 2019 12:27 am

Niets van gezien. Iemand die wel iets heeft meegekregen?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 07, 2019 8:18 pm

Alleen wat samenvattingen gezien. Sontje Hansen schiet ze er wel erg makkelijk in... heeft Ajax eindelijk weer een aanvallend toptalent in huis?
Ajax!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » vr nov 08, 2019 11:18 am

Handig spelertje; speelt vaak op de vleugel vanwege zijn geringe lengte. Zal moeten blijken of hij het fysiek kan bolwerken op een hoger niveau. Goed in de de kleine ruimte, heeft veel zaalvoetbal gedaan.

Bij dit team staat Brobbey meestal in de spits, hij is precies het tegenovergestelde van Hansen: groot, sterk.

Naci heeft het op dit toernooi moeilijk, werd ook gewisseld in de laatste wedstrijd. Voetballen kan hij natuurlijk wel, maar fysiek heeft hij nog wat stappen te zetten.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door WP_Legend » vr nov 08, 2019 11:38 am

Beetje als Nouri...

Bij hem had ik ook grote twijfels of hij het in het grote mannen voetbal zou gaan redden voordat ie in elkaar zakte... Was tenslotte al 20 en nog steeds weinig minuten.

Alhoewel bij Unuvar een groeispurt nog kan komen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » vr nov 08, 2019 12:57 pm

Ik hoop het.

Vooralsnog vind ik hem weinig dynamisch, hij teert op momenten. Zijn techniek is bovengemiddeld, dat zeker, maar alleen daarmee kom je er niet.

Dat gevoel had ik dus ook bij Appie. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Jöhnk » vr nov 08, 2019 1:01 pm

Nouri stak er torenhoog bovenuit met zijn techniek en creativiteit. Hij was ook geen momentenvoetballer maar meestal 90 minuten lang dominant. Denk dat hij een absolute sensatie was geworden in Ajax 1, op hetzelfde niveau als Frenkie.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » vr nov 08, 2019 1:06 pm

Kan zijn, maar fysiek en atletisch kwam hij dus tekort. Zijn grootse wapenfeiten deden zich voor in het jeugdvoetbal. Een andere wereld dan het grotemannenvoetbal.

Hij zat was als een wilde aan het krachttrainen, maar of dat zo goed voor hem was?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Jöhnk » vr nov 08, 2019 1:09 pm

Hij knalde er wel meteen een vrije trap in, als ik het me goed herinner. Zeker in de eredivisie zou hij makkelijk hebben meegekund, en hij zou (denk ik) ook hebben uitgeblonken.

Mee eens dat hij fysiek tekortkwam maar hij had de wapens om dat te compenseren. In de keukendivisie, waar ze niet goed voetballen maar wel fysiek zijn, was hij alvast een sensatie.

Ik deel trouwens je mening over Ünüvar. Die wordt een beetje gehypet, hoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » vr nov 08, 2019 2:03 pm

Yopii schreef:Kan zijn, maar fysiek en atletisch kwam hij dus tekort. Zijn grootse wapenfeiten deden zich voor in het jeugdvoetbal. Een andere wereld dan het grotemannenvoetbal.

Hij zat was als een wilde aan het krachttrainen, maar of dat zo goed voor hem was?
Op dat vlak is De Jong natuurlijk ook geen geweldenaar. Niet voor niets is hij relatief laat doorgebroken. Ik denk dat Ajax met Nouri een vergelijkbaar traject in gedachten had.

Wat betreft Unuvar. Die jongen is echt wel een groot talent. Maar het risico, zoals met alle talenten, is dat de verwachtingen te hoog zijn. Hij zou de eerste niet zijn die de laatste stap niet kan maken. Ik hoop dat Jong Ajax een goede leerschool voor hem is. Daar kan hij leren omgaan met meer fysieke tegenstand.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » vr nov 08, 2019 2:54 pm

De grootste vijanden van zulke jongens zijn journalisten en andere volgers die puur voor hun eigen belang, om later een ingang te hebben, die jongens pushen en pushen en pushen. Spaan noemde Yousuf Hersi 'de nieuwe Cruijff'. Dat is toch een ramp voor zo'n jongen? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2019 2:59 pm

Hij speelt nu ook vanaf rechts.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » zo nov 10, 2019 11:28 pm

Zie Hansen en Unuvar net voorbij komen. Ze hebben met Oranje inmiddels toch de halve finale weten te bereiken. Beide heren op het scorebord. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door WP_Legend » za nov 23, 2019 4:02 pm

Zo'n Brobbey doet echt pijn aan je ogen zeg... het ziet er allemaal zo onbeholpen uit met dat grote logge lichaam...

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Yopii » wo nov 27, 2019 2:55 pm

Rust bij Lille-Ajax nu, Ajax leidt met 2-0. Het kwaliteitsverschil is aanzienlijk, zeker ook doordat Brobbey er weer bij is. Die jongen is te groot en te sterk voor zijn tegenstanders.

Het is apart dit team te zien spelen. Voorin het snelle Ajax-spel dat we gewend zijn: positiewisselingen, snelle combinaties, enz. De opbouw daarentegen verloopt traag: Frank de Boer-achtig rondspelen, en Heitinga die 'Geduld!', roept vanaf de zijkant, alsof het nog te snel gaat. Doordat Lille amper druk zet, kán het, van de een naar de ander en weer terug. In de volgende ronde zal dat anders zijn, dan krijgt Ajax ongetwijfeld een kwalitatief sterkere tegenstander en zal er gedurfder gespeeld moeten worden.

Sontje Hansen moest na een half uurtje (of zo) gewisseld worden; probleem onbekend.

Ünüvar is opnieuw onzichtbaar, lijkt in een mindere fase te zitten.
Veel verloopt bij Ajax via Kenneth Taylor, dat is wel een speler om in de gaten te houden. Hij ziet meer dan anderen.

Bij Lille valt de nummer 9 op: sterke jongen, heeft Ajax wel wat moeite mee. Probeerde trouwens ook Kasanwirjo uit de wedstrijd te schoppen.

Al met al zal Ajax deze wedstrijd wel winnen, waardoor het geplaatst is voor de volgende ronde. Zoals elk jaar is de poulefase het probleem niet. Daarna komen de sterkere, vooral fysiek sterkere elftallen, en zullen we zien of het positiespel daartegen bestand is. Kwaliteit zit er wel in dit elftal.

Tweede helft, 66e minuut: die nummer 9 scoort de aansluitingstreffer. Meteen wordt de falende Ünüvar gewisseld voor verdediger Salah-Edinne. Vasthouden die voorsprong, Johnny! :hypocrite.gif:

Update: blessure van Sontje schijnt mee te vallen. Het zou gaan om 'een klein pijntje'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax O19 (Voorheen A1)

Bericht door Marillion » do nov 28, 2019 8:58 am

In ieder geval mooi dat ze weer een ronde verder zijn, wedstrijden tegen sterke tegenstanders zijn goed voor de ontwikkeling van talent. Zeker als je ook meer fysieke tegenstand ontmoet.

Wat vond je verder van Brobbey? Ik ben een beetje bang dat het weer zo'n geval is dat zijn talent tegenvalt op het moment dat zijn fysieke voordeel verdwenen is.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie