Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » zo nov 24, 2019 11:14 am

Voor AR is het ook geen verrassing.

De Wit heeft denk ik bij veel Ajacieden het nadeel van de twijfel. Dat komt omdat energie en arbeidsethos bij een deel van de supporters eerder voor puntenaftrek dan voor bonuspunten zorgen. Op een ander niveau heeft Tagliafico daar ook mee te maken gehad. Hij legt veel energie in de wedstrijd dús zal het wel niet zo'n goede voetballer zijn.

Leuk voor die jongen dat hij het daar goed doet. Het lijkt me geen straf om nu bij AZ te voetballen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 24, 2019 12:25 pm

Goeie keus van De Wit, want let’s face it: bij Ajax zou hij nu gewoon op de bank zitten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » zo nov 24, 2019 1:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Goeie keus van De Wit, want let’s face it: bij Ajax zou hij nu gewoon op de bank zitten.

Toch is het wel het type dat ontzettend veel meters heeft, net als een Promes veel beter kan timen bij het koppen dan je op het oog verwacht en veel gevoel heeft voor positie kiezen en makkelijk scoort.

In 1 van de 2 Chelsea potten had hij als invaller zo de winnende goal kunnen maken, maar goed hij had het dan wel met louter invalbeurten moeten doen of in de Labyad rol en daar had hij blijkbaar geen zin meer in.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » ma nov 25, 2019 5:10 am

Cruijff schreef:
Sandro schreef:Waar staat dat topic? Zoek nu al 10 minuten.

Meen wel dat ik dat gelezen heb van zijn hand maar volgens mij dan of in een discussie over een andere speler of in het AZ of het aankopen topic ofzo.
je hebt gelijk. Hij had geen eigen topic. Maar ik weet wel dat ik het voor hem opnam. Vooral die ouwe duimzuiger aka kinderboekenschrijver was weer eens azijn aan het zeiken meen ik, en dat Ajax echt een maximale prijs had bedongen, dat De Wit nooit meer waar zou zijn. En ik zei toen dat De Wit nog wel voor een flinke transfersom naar het buitenland zou gaan. Waarop ik door flink wat mensen werd uitgelachen. Maar voorlopig bewijst De Wit mijn gelijk.

Goed genoeg voor basis Ajax? Absoluut niet. Maar zo slecht als de gemiddelde Ajacied beweerd? Ook zeker niet. Hele nuttige speler die voor iedere club in Nederland een toegevoegde waarde is, behalve bij Ajax. Eigenlijk net als Siem De Jong, maar dan jonger en fitter.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » ma dec 02, 2019 9:45 pm

Sjaak Swart heeft de Loden Leeuw voor irritantste reclame niet gewonnen. Maar zo vervelend was die reclame toch ook niet?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » ma dec 02, 2019 9:50 pm

Vind het wel een leuke reclame.
Ze hadden er ook een leuke loden leeuw versie van gemaakt (iets van dat alle prijzen voor Sjakie zijn)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » ma dec 02, 2019 10:53 pm

Historicus schreef:Sjaak Swart heeft de Loden Leeuw voor irritantste reclame niet gewonnen. Maar zo vervelend was die reclame toch ook niet?

Reclame was wel vermakelijk. Vooral ook omdat tevens kakkerlakje john de wolf (die hier knock-out wordt gemept door Tscheu la Ling) :smallgrin.gif: een bijrolletje in de reclame had. En Sjaak en john al een keer eerder samen in een reclamespotje van een verzekeraar zaten waar de wolf in een ziekenhuis tegen zijn zin in een kamer met uitzicht op de Arena had en ook nog eens 1 bed naast Mr. Ajax werd gelegd. :smile-ajax.gif:

Campagne voeren voor de Loden Leeuw was meer omdat Johan Derksen die ooit een keer won met zijn reclame voor de NEM en de Toto hoofdsponsor van VI is. Was met name een grapje en een gimmick in het programma VI om meer aandacht voor hun sponsor te genereren.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo dec 08, 2019 11:50 pm

Jaap Stam zit in De Jaren van Perez https://youtu.be/i0lQcHtQJg4

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo dec 22, 2019 6:29 pm

Vind het trouwens voor Fred Grim wel leuk dat RKC Waalwijk nu punten begint te pakken en in elk geval omhoog mag kijken (op de ranglijst).

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » zo dec 22, 2019 7:15 pm

Heb eens een keer training van de a jeugd gezien met trainer Grim en assistent Bergkamp. Grim viel me echt op met een goed verhaal en duidelijk idee achter wat hij aan het doen was. Bergkamp ging nog even lekker afwerken met wat spelers na de training. Kan me herinneren of ie iets gezegd heeft.
Maar goed, Grim was een tweederangs keeper, die kunnen natuurlijk geen goede trainer zijn.............

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » di dec 24, 2019 4:28 pm


Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » di dec 24, 2019 5:48 pm

“Drie keer per week een wedstrijd een forse fysieke inspanning “

Ten eerste is het zoals bijna overal twee keer per week. Komt slechts zelden voor dat clubs daadwerkelijk drie keer per week voetballen. Wellicht een keer zondag woensdag zaterdag, maar dan heb je de week erna een extra dag.

Dan, twee keer per week een forse fysieke inspanning... voor een keeper.... kan me voorstellen dat het mentaal zwaar is, maar een training zal voor een keeper toch fysiek meer vergen dan de gemiddelde wedstrijd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » ma jan 06, 2020 11:35 pm

Mathijs moest wederom banken vandaag. Gaat lekker zo. Waarschuwing voor de andere Ajacieden die het nog elders willen proberen. Bij Ajax heb je het zo slecht nog niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo jan 12, 2020 5:19 pm

Iniesta schreef:
di dec 24, 2019 5:48 pm
“Drie keer per week een wedstrijd een forse fysieke inspanning “

Ten eerste is het zoals bijna overal twee keer per week. Komt slechts zelden voor dat clubs daadwerkelijk drie keer per week voetballen. Wellicht een keer zondag woensdag zaterdag, maar dan heb je de week erna een extra dag.

Dan, twee keer per week een forse fysieke inspanning... voor een keeper.... kan me voorstellen dat het mentaal zwaar is, maar een training zal voor een keeper toch fysiek meer vergen dan de gemiddelde wedstrijd.
Volgens mij begon Louis van Gaal ooit over drie wedstrijden in de week. Maar die week telde wel 8 dagen en speelden ze op zondag competitie en woensdagen Champions League.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo jan 12, 2020 5:38 pm

Jinne schreef:
ma jan 06, 2020 11:35 pm
Mathijs moest wederom banken vandaag. Gaat lekker zo. Waarschuwing voor de andere Ajacieden die het nog elders willen proberen. Bij Ajax heb je het zo slecht nog niet.
De Ligt zei dat hij de Italiaanse manier van verdedigen wil gaan leren. Ze hebben hem in elk geval wedstrijden genoeg gegevevn om zich in het team te spelen. De Ligt denkt er meer aan te hebben dan bij Ajax met 4-0 blijven winnen tegen bijv. Cambuur (om maar een club te noemen).

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » zo jan 12, 2020 8:15 pm

Historicus schreef:
Iniesta schreef:
di dec 24, 2019 5:48 pm
“Drie keer per week een wedstrijd een forse fysieke inspanning “

Ten eerste is het zoals bijna overal twee keer per week. Komt slechts zelden voor dat clubs daadwerkelijk drie keer per week voetballen. Wellicht een keer zondag woensdag zaterdag, maar dan heb je de week erna een extra dag.

Dan, twee keer per week een forse fysieke inspanning... voor een keeper.... kan me voorstellen dat het mentaal zwaar is, maar een training zal voor een keeper toch fysiek meer vergen dan de gemiddelde wedstrijd.
Volgens mij begon Louis van Gaal ooit over drie wedstrijden in de week. Maar die week telde wel 8 dagen en speelden ze op zondag competitie en woensdagen Champions League.
Dan begin je de week met zondag, (wat al niet meer gebruikelijk is) en op een gegeven moment wordt dat weer ingehaald door een week met slechts 1 wedstrijd.
In clubverband wordt zelden echt drie keer in de week gespeeld.
Vb:
Wk1 Zondag woensdag zaterdag : 3x
Wk2 woensdag zaterdag 2x
Wk3 woensdag 1x
Wk4 zondag woensdag 2x
Wk 5 zondag woensdag 2x
Etc etc

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door GangstaRiB » di jan 14, 2020 4:14 pm

Cillessen is inmiddels weer reservekeeper en dat verbaasd me niks... zenuwenpees... jammer dat ie niet tegen Ajax keepte tijdens de laatste CL wedstrijd, want die jongen is een onzekere factor.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » di jan 14, 2020 5:45 pm

GangstaRiB schreef:
di jan 14, 2020 4:14 pm
Cillessen is inmiddels weer reservekeeper en dat verbaasd me niks... zenuwenpees... jammer dat ie niet tegen Ajax keepte tijdens de laatste CL wedstrijd, want die jongen is een onzekere factor.
Dan waren we op zeker met een nulletje of twee doorgegaan. Ik vind zijn ''fopduiken'' altijd zo mooi. De bal passeert hem al min of meer en hij duikt er daarna nog naar. Alsof hij ons wil laten geloven dat ie de bal bijna had. :aai.gif: :666.gif:

Maar ja, welke ouders noemen hun zoon ook Jasper? Dan sta je direct bij de geboorte al met 3-0 achter. :666.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di jan 14, 2020 7:58 pm

Zuidema schreef:
di jan 14, 2020 5:45 pm
GangstaRiB schreef:
di jan 14, 2020 4:14 pm
Cillessen is inmiddels weer reservekeeper en dat verbaasd me niks... zenuwenpees... jammer dat ie niet tegen Ajax keepte tijdens de laatste CL wedstrijd, want die jongen is een onzekere factor.
Dan waren we op zeker met een nulletje of twee doorgegaan. Ik vind zijn ''fopduiken'' altijd zo mooi. De bal passeert hem al min of meer en hij duikt er daarna nog naar. Alsof hij ons wil laten geloven dat ie de bal bijna had. :aai.gif: :666.gif:

Maar ja, welke ouders noemen hun zoon ook Jasper? Dan sta je direct bij de geboorte al met 3-0 achter. :666.gif:
Nou :p
Ik ken anders ook wel een stoere Jasper die ook teamleider was. Doet me denken aan Van der Gijp over de voornaam van Joris Matthijssen, haha.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » di jan 14, 2020 8:58 pm

Historicus schreef:
di jan 14, 2020 7:58 pm

Nou :p
Ik ken anders ook wel een stoere Jasper die ook teamleider was. Doet me denken aan Van der Gijp over de voornaam van Joris Matthijssen, haha.
Sterk dan van die stoere Jasper. Een echte vechter. Ondanks een 3-0 achterstand toch gewonnen. :biggthumpup.gif:

Oh ja? Die kende ik niet van Vd Gijp. Eigenlijk onbewust plagiaat dus. :kwijl.gif:

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door De Dominee » do jan 16, 2020 10:18 pm

Ons aller Thomas Schaling verruilt de scouting van PSV voor die van Charlotte MLS in USA. Gaaf voor hem :biggthumpup.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za jan 18, 2020 11:12 pm

Zuidema schreef:
di jan 14, 2020 8:58 pm
Sterk dan van die stoere Jasper. Een echte vechter. Ondanks een 3-0 achterstand toch gewonnen. :biggthumpup.gif:

Oh ja? Die kende ik niet van Vd Gijp. Eigenlijk onbewust plagiaat dus. :kwijl.gif:
[/quote]

Bij slappe Jaspers zeg je Jàhh-sp'r. Stoere Jaspers worden Jás-pur genoemd. :hypocrite.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za jan 18, 2020 11:13 pm

Emanuelson baalt er van dat v/d Brom (ook oud-Ajax) hem weer op de bank had gehouden en zint op een transfer.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za jan 18, 2020 11:19 pm

Ajax.nl heeft onlangs een stukje gepost over het Lucky Ajax-diner: https://www.ajax.nl/streams/actueel/mad ... -diner.htm Dat is wel leuk altijd, zulke berichten.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za jan 18, 2020 11:22 pm

Historicus schreef:
za jan 18, 2020 11:19 pm
Ajax.nl heeft onlangs een stukje gepost over het Lucky Ajax-diner: https://www.ajax.nl/streams/actueel/mad ... -diner.htm Dat is wel leuk altijd, zulke berichten.
Al is dit wel een erg kort bericht!

Plaats reactie