Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Spanje

Bericht door Mr. Ajax » za okt 19, 2019 3:59 pm

Frenkie schijnt vanmiddag een masterclass te hebben gegeven. Kreeg o.a. Nog een staande ovatie van het Eibar publiek. Die jongen is nog altijd hard op weg naar een paar gouden ballen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » za okt 19, 2019 11:33 pm

Het is zo ongelooflijk simpel en prachtig om naar te kijken. Zonder hem en Messi is Barca als team van het niveau Leganes.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » zo okt 20, 2019 2:47 am

Niveau Man utd?

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo okt 20, 2019 9:50 pm

Nee niet overdrijven. Luuk met zijn eerste goal.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » za nov 02, 2019 8:01 pm

Levante :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » ma nov 11, 2019 10:01 am

Luuk de Jong maakte de winnende in de derby tegen Betis. Daar kan hij voorlopig wel even op teren als het gaat om krediet bij de supporters.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » ma nov 11, 2019 9:23 pm

Jep, PSV had zijn goals vrij aardig kunnen gebruiken tegen Willem II en andere tegenstanders. :smallgrin.gif:

Als het andersom was geweest, wanneer hij als speler van Betis de winnende tegen Sevilla FC had gemaakt zou dat trouwens nog net iets meer credits hebben opgeleverd.

Ik zal hier binnenkort even het overzichtje plaatsen van transfersommen die Barcelona nog niet heeft afgerekend. Ook Ajax krijgt nog tientallen miljoenen van ze.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » wo nov 13, 2019 12:03 am

https://www.vi.nl/nieuws/rakitic-omschr ... dere-wijze
Slechts één basisplaats had Ivan Rakitic dit seizoen bij Barça, met Frenkie de Jong zag hij een extra concurrent op het middenveld naar Catalonië komen. De Kroaat is niet blij met zijn situatie en daar spreekt hij openhartig over op de Spaanse televisie.

Rakitic deed dit seizoen mee in drie Champions League-wedstrijden en zeven duels in La Liga, maar geen enkele keer maakte de middenvelder de negentig minuten vol. Een hard gelag voor een speler die in de voorgaande vijf seizoenen slechts een handjevol wedstrijden miste voor Barcelona.

Het gemis van veel speeltijd in het shirt van Barça komt dan ook hard aan bij Rakitic. 'Hoe kun je genieten in zo'n situatie?', vraagt de middenvelder zichzelf af. 'Hoe voelt mijn dochtertje zich als haar speelgoed wordt afgepakt? Ze wordt verdrietig. Ik voel hetzelfde: mijn bal is afgepakt en ik ben verdrietig.'

Er komt bij Rakitic een gevoel van onrecht naar boven. 'Ik begrijp en respecteer de beslissingen van de coach en de club, maar ik heb heel veel gegeven in de laatste vijf jaren. Het enige wat ik wil is weer genieten, dat is het belangrijkste voor me.' De remedie is duidelijk: meer speeltijd. 'Ik ben 31, niet 38. Ik voel dat ik in de kracht van mijn leven zit.'

Rakitic speelde ruim zevenhonderd wedstrijden in zijn carrière, hij stond onder contract bij FC Basel, Schalke 04, Sevilla en sinds 2014 komt hij uit voor Barça. Met Kroatië haalde hij vorig jaar nog de finale van het WK, maar de eindstrijd ging verloren tegen Frankrijk. Het contract van de middenvelder bij Barcelona loopt nog anderhalf jaar door.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » wo dec 18, 2019 9:26 pm

Het is wel een leuk gevecht Barcelona-Real. Golft lekker op en neer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Spanje

Bericht door Iniesta » wo dec 18, 2019 9:33 pm

Moeten een andere coach bij barca zetten.
Zit geen enkele lijn in hun spel, volledig gebasseerdnop bevliegingen

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » wo dec 18, 2019 10:11 pm

zeux schreef:Het is wel een leuk gevecht Barcelona-Real. Golft lekker op en neer.
Over Bale gesproken. Was die goal niet sowieso buitenspel omdat hij zelf voordeel had uit zijn indirecte buitenspel positie?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » wo dec 18, 2019 11:03 pm

Jinne schreef:
zeux schreef:Het is wel een leuk gevecht Barcelona-Real. Golft lekker op en neer.
Over Bale gesproken. Was die goal niet sowieso buitenspel omdat hij zelf voordeel had uit zijn indirecte buitenspel positie?
Ja, dat dacht ik ook. En misschien was dat ook wel oordeel VAR.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do dec 19, 2019 8:37 am

Iniesta schreef:Moeten een andere coach bij barca zetten.
Zit geen enkele lijn in hun spel, volledig gebasseerdnop bevliegingen
Met de aanval kan je weinig anders hoor. Die gasten voorin doen helemaal niks.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Spanje

Bericht door Iniesta » do dec 19, 2019 11:10 am

Dat is toch juist werk van de coach?
Suarez moest je altijd afremmen, nu sjokt die terug en staat dan buitenspe als de bal we snel verovert wordt.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do dec 19, 2019 4:51 pm

Lastig. Want hij wilt ook geen ruzie met Messi, als hij Suarez op de bank plaatst. Krijgt ook nog eens Griezmann in de zomer terwijl ik mij niet kan voorstellen dat hij die wilde hebben.

Was echt een goede coach bij Bilbao. Maar het bestuur bij Barca maakt er een bende van.

Hij heeft gisteren met Rakitic, Frenkie en Roberto op het middenveld gespeeld omdat hij meer lopers wilde hebben omdat ze voorin geen stap teveel doen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » do dec 19, 2019 6:11 pm

Vond Messi nog behoorlijk actief voor zijn doen ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » do dec 19, 2019 9:56 pm

999 schreef:Vond Messi nog behoorlijk actief voor zijn doen ...
Hij bewoog!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » ma jan 13, 2020 11:49 am

Leuke club, dat Baffa. Die Valverde zit er nog, maar dat belet ze niet om al 2 mogelijke opvolgers te benaderen.

Stijl is niet te koop he.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma jan 13, 2020 11:52 am

Gebeurt toch bij iedere club? Dat het uitkomt is alleen niet best.

Maar het huidige bestuur maakt er een teringbende van. Klopt niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma jan 13, 2020 11:52 am

De andere Valverde gisteren gezien? :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Spanje

Bericht door Gezond verstand » di jan 14, 2020 4:51 am

wimpey schreef:
ma jan 13, 2020 11:49 am
Leuke club, dat Baffa. Die Valverde zit er nog, maar dat belet ze niet om al 2 mogelijke opvolgers te benaderen.

Stijl is niet te koop he.
zoals Ten Hag nog niet was benaderd terwijl Keizer trainer van Ajax was bedoel je?

Overigens is Valverde nu weg.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » di jan 14, 2020 10:21 am

Het is wel een stuk netter als je het allemaal buiten de media houdt. Bij Spurs deden ze dat pas beter. Toen werd Jose ook binnen no time gepresenteerd. Dat kan niet zonder eerder contact.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » di jan 14, 2020 10:48 am

Maar lukt dat tegenwoordig, zoiets echt buiten de media te houden ... Denk dat er altijd wel iemand uit de school klapt ...

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jan 14, 2020 1:17 pm

Gezond verstand schreef:
di jan 14, 2020 4:51 am
wimpey schreef:
ma jan 13, 2020 11:49 am
Leuke club, dat Baffa. Die Valverde zit er nog, maar dat belet ze niet om al 2 mogelijke opvolgers te benaderen.

Stijl is niet te koop he.
zoals Ten Hag nog niet was benaderd terwijl Keizer trainer van Ajax was bedoel je?

Overigens is Valverde nu weg.
Wimpey heeft best vaak een aparte bril op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Spanje

Bericht door Zuidema » di jan 14, 2020 2:01 pm

Quique Sétien: Ik zag het licht toen het Barça van Johan Cruijff kwam

Quique Sétien, de nieuwe trainer van FC Barcelona, is altijd idolaat geweest van Johan Cruijff. In welke lage divisie hij ook coachte, de 61-jarige veteraan uit Santander liet zijn ploegen altijd zo offensief mogelijk voetballen. Eindelijk mag hij zijn filosofie ook aan de absolute top uitdragen.

Het was na een wedstrijd in zijn geboorteplaats Santander, met zijn club Racing tegen FC Barcelona, begin jaren negentig. Quique Setién liep naar Johan Cruijff, de trainer van Barça, toe en zei hem: ,,Ik zou een pink hebben laten amputeren om onder jou te kunnen trainen en spelen.” Het zou er niet meer van komen, Setién was al halverwege de dertig, het einde van zijn carrière naderde.

In juni 2018, ruim twee jaar na de dood van Cruijff, ontving Setién uit handen van Johans dochter Susila de jaarlijkse onderscheiding van de Cruyff Foundation vanwege het verdedigen en promoten van de voetbalwaarden en -ideeën van de Nederlander. Het was een extra beloning voor zijn uitstekende seizoen met Real Betis, dat hij met aantrekkelijk voetbal naar de Europa League had geleid.

Eén van de hoogtepunten van dat seizoen was de 4-3 zege van Betis op Barça ín het Camp Nou. En dat was geen overwinning behaald met een splijtende counter vanuit defensieve stellingen; de bezoekers hadden bijna evenveel balbezit (46%) en schoten 15 keer op doel. ,,Cruijff zou blij zijn met deze wedstrijd, ook al heeft zijn ploeg verloren,” zei Sétien na afloop. Sergio Busquets gaf hem een gesigneerd shirt: ,,Met bewondering voor hoe je het voetbal ziet,” schreef de Barça-middenvelder erop.

Dat ene goede seizoen bij Betis bracht Sétien na zeventien jaar ineens de erkenning in heel Spanje. Nooit was de oud-speler van onder anderen Rácing en Atlético Madrid coach bij een topclub of zelfs maar subtopper geweest. Hij bivakkeerde tussen de derde divisie en de middenmoot van de Primera División met ‘zijn’ Rácing, Ejido, Logroñés, Lugo, Las Palmas. Was één duel bondscoach van Ecuatoriaal Guinea, tijdens de Africa Cup, maar na drie dagen wachten in een hotelkamer op een contract was hij het zat en vertrok hij.

Maar waar hij ook trainde, hij bleef trouw aan de filosofie die hij leerde door naar het Barça van Cruijff te kijken. In een interview met El Periódico, daags vóór die 4-3 in het Camp Nou: ,,Toen ik speler was leed ik onder trainers die niet het voetbal interpreteerden zoals ik het zag. Altijd gokken op de lange bal… Ik zag het licht toen het Barça van Cruijff kwam. Je probeerde ze onder druk te zetten, maar kwam nooit bij de bal. Tachtig minuten moest ik achter de bal aan rennen. Daar zag ik de essentie van het voetbal. Het positiespel, de passes. Van jongs af aan had ik te horen gekregen dat ik vooral moest rennen op het veld en ineens ontdek je dat dat niet zo is. Zonder Cruijff zou ik niet de trainer zijn geweest die ik ben.”

Bij Barcelona mag hij nu aan de slag met de voetballer die hij het meest bewondert, de grootste uit de hele geschiedenis volgens hem. ,,Wat Leo Messi doet is uitzonderlijk. Geen enkele andere is erin geslaagd zo lang, al twaalf jaar, op zo’n niveau te spelen.” Busquets is een andere favoriet van Sétien, die zelf een elegante, allround middenvelder was.

Over Frenkie de Jong heeft hij zich nog nooit uitgelaten, maar ook op dat middenveld is zijn filosofie duidelijk: ,,Ik heb een trauma van het begrip ‘verdedigende middenvelder’. Een middenvelder moet de bal hebben, creatief zijn.” De vraag is hoe hij Busquets én De Jong samen zal laten spelen; onder Valverde was de eerste de laatste maanden zeker van zijn plek op de ‘zes’, en speelde de Nederlander óf op rechts óf, steeds meer, op links. Zondag, thuis tegen Granada, zal daar nog geen antwoord op komen; De Jong is voor een wedstrijd geschorst na zijn rode kaart tegen Espanyol.
Bron: ad.nl

Plaats reactie