Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Historicus » do feb 13, 2020 12:11 am

Yopii schreef:
wo feb 12, 2020 11:45 pm
Mwah, een cardioloog kan best iets in het algemeen zeggen, zolang maar duidelijk is dát hij het dossier niet kent.
Ja, toch? Al snap ik Blind ook wel. Het is vervelend als er over je gespeculeerd wordt.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Historicus » do feb 13, 2020 12:17 am

Hier is de samenvatting te zien: https://youtu.be/-HsmCi65hYw

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Historicus » do feb 13, 2020 12:28 am

https://youtu.be/BNWi5JcaZ6I En hier AZ-NAC Breda.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Wouter » do feb 13, 2020 12:54 am

Jöhnk schreef:
wo feb 12, 2020 10:31 pm
GangstaRiB schreef:
wo feb 12, 2020 10:26 pm
Topper die Nijhuis :ajaxsmiley.gif:
Tja, nu de wedstrijd toch gespeeld is...

Hij hoopte Vitesse nog in de wedstrijd te houden door niet voor die handsbal te fluiten, maar helaas.
Man, wat ben jij een zeikerd. Linssen had ook een penalty kunnen/moeten krijgen.

Al met al kwam Vitesse gewoon tekort vandaag, maar je kunt toch niet met droge ogen gaan beweren dat Nijhuis in het voordeel van Vitesse floot?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Lionel » do feb 13, 2020 8:15 am

Nijhuis floot belachelijk slecht. Beide kanten op hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Mano » do feb 13, 2020 8:18 am

Yopii schreef:
wo feb 12, 2020 11:45 pm
Mwah, een cardioloog kan best iets in het algemeen zeggen, zolang maar duidelijk is dát hij het dossier niet kent.
Die man meldde: Kans is aanwezig dat hij nooit meer topsport kan bedrijven.

Wat denk jij dat de kranten melden?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Mano » do feb 13, 2020 8:25 am

Lionel schreef:
do feb 13, 2020 8:15 am
Nijhuis floot belachelijk slecht. Beide kanten op hoor.
Probleem van Nijhuis is, is dat hij er een 'mannenwedstrijd' van wil maken. Niet zeiken maar doorgaan is dan zijn credo.
Het probleem van zijn stijl is dat de spelers op het veld er gewoon elke keer iets harder ingaan, net zolang tot hij wel fluit. Spelers zoeken de grens van het toelaatbare op.

Vervolgens komt hij dus inconsequent over want op een bepaald moment gaat hij wel fluiten en roepen de spelers, ja maar aan de andere kant gebeurde.....

Deze fout maakt hij elke keer.

Daarnaast is deze manier van fluiten in nadeel van Ajax. Ajax heeft meestal het fysieke niet nodig om een tegenstander stuk te spelen. Als de tegenstander er vervolgens te hard in mag van de scheids, ontregelen ze Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Toppie » do feb 13, 2020 8:26 am

Mano schreef:
do feb 13, 2020 8:25 am
Lionel schreef:
do feb 13, 2020 8:15 am
Nijhuis floot belachelijk slecht. Beide kanten op hoor.
Probleem van Nijhuis is, is dat hij er een 'mannenwedstrijd' van wil maken. Niet zeiken maar doorgaan is dan zijn credo.
Het probleem van zijn stijl is dat de spelers op het veld er gewoon elke keer iets harder ingaan, net zolang tot hij wel fluit. Spelers zoeken de grens van het toelaatbare op.

Vervolgens komt hij dus inconsequent over want op een bepaald moment gaat hij wel fluiten en roepen de spelers, ja maar aan de andere kant gebeurde.....

Deze fout maakt hij elke keer.

Daarnaast is deze manier van fluiten in nadeel van Ajax. Ajax heeft meestal het fysieke niet nodig om een tegenstander stuk te spelen. Als de tegenstander er vervolgens te hard in mag van de scheids, ontregelen ze Ajax.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do feb 13, 2020 8:31 am

Mano schreef:
do feb 13, 2020 8:18 am
Yopii schreef:
wo feb 12, 2020 11:45 pm
Mwah, een cardioloog kan best iets in het algemeen zeggen, zolang maar duidelijk is dát hij het dossier niet kent.
Die man meldde: Kans is aanwezig dat hij nooit meer topsport kan bedrijven.

Wat denk jij dat de kranten melden?

Precies, dit was zo duidelijk binnen de context van de situatie omtrent Blind. Dan moet je héél terughoudend zijn en tot op het overdrevene af melden dat je het dossier niet kent en dus alleen in algemeenheden kunt praten. Ik vond het destijds niet netjes. Als je de suggestie doet dat hij misschien nooit meer kan voetballen ga je te ver want je weet dat mensen dat eruit pikken.

En dat gezeur over Nijhuis is ook overtrokken. Die man laat misschien af en toe iets te veel doorspelen maar hij fluit niet partijdig. Anders had hij zijn kans wel gegrepen bij die penalty situatie met Linssen die Wouter terecht noemt. Het is bij de meeste wedstrijden zo dat supporters van beide kampen vinden dat de scheidsrechter in hun nadeel floot. Objectief kijken blijkt vaak lastig.

De rentree van Ziyech beloofde gelukkig het nodige voor de resterende wedstrijden dit seizoen. Wat een prachtige momenten zaten er alweer tussen. Meer van dat in de komende weken alstublieft! Dan komt Ajax er wel weer bovenop.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door GangstaRiB » do feb 13, 2020 8:33 am

Nijhuis revancheerde zich in de loop van de wedstrijd, maar mijn irritatie is dat ie altijd op de voorgrond staat en wil staan. Slap ouwehoeren met spelers, amicaal doen… het is maar een scheidsrechter… ga dan lekker een TV carrierre ambieren, maar doe dat niet op het voetbalveld.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 13, 2020 8:38 am

GangstaRiB schreef:
do feb 13, 2020 8:33 am
Nijhuis revancheerde zich in de loop van de wedstrijd, maar mijn irritatie is dat ie altijd op de voorgrond staat en wil staan. Slap ouwehoeren met spelers, amicaal doen… het is maar een scheidsrechter… ga dan lekker een TV carrierre ambieren, maar doe dat niet op het voetbalveld.
Idd, ontzettend slechte schijts. Maakt zijn eigen regels en het wordt nog gepruimd ook. :excited.gif: Mannelijk voetbal is niks mis mee, maar je moet gewoon voor echte overtredingen fluiten. Daar gaat het vaak mis en dan ineens slaat hij in de wedstrijd de andere kant op met belachelijke gele kaarten. Een goede scheidsrechter valt niet op, Basje valt altijd op in de wedstrijd. Hij denkt dat het om hem draait.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do feb 13, 2020 8:42 am

In die kritieken kan ik me wél vinden. Hoewel ik zelf een paar stevige duels ook wel kan waarderen moet hij oppassen dat de grens duidelijk blijft. En buiten het veld wat meer op de achtergrond blijven kan ook geen kwaad. Maar het is niet zo dat hij in zo'n wedstrijd als die van gisteren tegen Ajax fluit.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door wimpey » do feb 13, 2020 8:56 am

Wouter schreef:
do feb 13, 2020 12:54 am
Al met al kwam Vitesse gewoon tekort vandaag,
Ik vond Ajax slecht. En Vitesse ronduit abominabel. Was Bazoer stout geweest? Betere speler dan wat er nu op het middenveld stond...

Die Lelieveld en Doekhi horen in de KKD. Linssen was vooral boos. Kan zich beter op het spel concentreren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do feb 13, 2020 9:05 am

Ja, waarom speelde Bazoer nu weer niet? Het is zonde maar met die jongen gaat het nooit echt iets worden.

Wat Ajax betreft. Gisteren hebben we dan eindelijk Alvarez als CV gezien. Dat viel dus ook niet mee. Nu wil ik 'm op die positie best een aantal wedstrijden de kans geven, mede afhankelijk van de beschikbaarheid van Schuurs. Maar dit stemde niet hoopvol. Erg onzeker allemaal. Als je dan Martinez daarnaast ziet spelen is het verschil tussen deze twee jongens wel erg groot.

Voorin was het bij Traore ook niet allemaal geweldig maar die liet meerdere keren wel zien enorm talentvol te zijn. Zijn rol bij de 0-1 was cruciaal en liet een aantal van zijn sterke punten zien. Als hij die lijn in de loop van het seizoen kan doortrekken dan is hij volgend seizoen de eerste spits van Ajax.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Alexander » do feb 13, 2020 9:31 am

Je vraagt je toch steeds af op basis van wat Alvares gehaald is? Gisteren mocht hij dan eindelijk op zijn eigen positie acteren. Je zou dan wel wat meer mogen verwachten hoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do feb 13, 2020 9:37 am

Hij had volgens mij ook behoorlijk last van zenuwen. Begon echt heel slecht, herstelde zich uiteindelijk wel iets. Maar ik heb verder niet echt aanknopingspunten gezien.

De vraag is nu wat er precies met Schuurs aan de hand is. Als die jongen komend weekend beschikbaar is zal hij de voorkeur krijgen. Is dat niet het geval dan krijgt Alvarez de kans om zich te verbeteren. Zoals ik al zei, ik wil 'm best even de kans geven op deze positie. Maar het zou wel fijn zijn als hij wat positieve momenten laat zien. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door GangstaRiB » do feb 13, 2020 9:55 am

wimpey schreef:
wo feb 12, 2020 10:50 pm
Het zal effe schakelen worden volgend seizoen. Geen Beek. Geen Ziyech.

Krijg je vaak veldspel als vanavond. Boring. Rondo. Laag baltempo. Meerdere keren raken.

Hopelijk maken ze er nog effe wat moois van.
Ja dat gevoel krijg ik ook.

Afgelopen 2 jaar hebben we een uitzonderlijk goede spelersgroep met dito trainer gehad. Halve finale CL, op een paar seconden na, een finale plek in de CL... ongekend. Ik vrees dat we de komende jaren weer door onbeduidende clubjes alle hoeken van het veld krijgen te zien. Maar ik hoop het niet! Ik hoop dat EtH nog even blijft en dat Overmars goede vervangers kan vinden… maar de chemie en kwaliteit die er dit en vorig jaar heerste zal verdwenen zijn.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Alexander » do feb 13, 2020 10:04 am

Andere kant is dat er met de broertjes Timber en vooral Brobbey, Hanssen, Unuvar en Taylor wel een paar hele grote talenten aankomen hoor. Hopelijk kunnen jongens als Gravenberch zich door ontwikkelen (en vooral ook nog even bij de club blijven) en dan kan je ook zo maar snel weer een aardige ploeg bouwen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 13, 2020 10:15 am

Mano schreef:Daarnaast is deze manier van fluiten in nadeel van Ajax. Ajax heeft meestal het fysieke niet nodig om een tegenstander stuk te spelen. Als de tegenstander er vervolgens te hard in mag van de scheids, ontregelen ze Ajax.
Iets wat Ajax in potentie ook sterker kan maken. Als het spel wordt ontregeld door onbestraft fysiek geweld van de tegenstander en je weet dan tóch nog goed te spelen, wordt het niveau next level.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door wimpey » do feb 13, 2020 10:25 am

Alexander schreef:
do feb 13, 2020 10:04 am
Andere kant is dat er met de broertjes Timber en vooral Brobbey, Hanssen, Unuvar en Taylor wel een paar hele grote talenten aankomen hoor. Hopelijk kunnen jongens als Gravenberch zich door ontwikkelen (en vooral ook nog even bij de club blijven) en dan kan je ook zo maar snel weer een aardige ploeg bouwen.
Maar de reflex is bij Ajax dan toch vaak om desondanks maar wat te kopen. 'Beste' voorbeeld is de jurist. Je had De Ligt nog, Veltman was op de weg terug na z'n zware blessure en Schuurs zat 'in een traject'. Desondanks leek het ze een topidee om meerdere windows alles op alles te zetten om de jurist binnen te halen. Sterker nog, wanneer het in de zomer van 2018 was gelukt om de jurist te halen, dan zouden ze Blind niet hebben gehaald.

Voorbeeld Marin, net genoemd in een ander topic. Is nu iets van 7e keus, binnen een half jaar (!!) links en rechts ingehaald door een batterij aan jeugdspelers. Kristensen was ook zo'n rare aankoop. Werd binnen de kortste keren ingehaald door Maz én Dest.

Dat belooft nog wat voor komende zomer, want de cash zal met bakken binnen stromen. Gaan ze eerst kijken in de jeugd? Ik betwijfel het. Denk dat ze vooral de knaken zullen laten rollen. En weer een bak ellende zullen aantrekken, voor enorme bedragen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Jöhnk » do feb 13, 2020 10:30 am

Marillion schreef:
do feb 13, 2020 8:42 am
In die kritieken kan ik me wél vinden. Hoewel ik zelf een paar stevige duels ook wel kan waarderen moet hij oppassen dat de grens duidelijk blijft. En buiten het veld wat meer op de achtergrond blijven kan ook geen kwaad. Maar het is niet zo dat hij in zo'n wedstrijd als die van gisteren tegen Ajax fluit.
Vitesse was gisteren te zwak, maar Nijhuis was zeer zeker van plan om ze naar de volgende ronde te fluiten.

Dat zogenaamde mannelijke voetbal van Nijhuis werkt vaak maar één kant op. Zo kan het gebeuren dat Vitesse een helft lang overtredingen mag maken en Ajax gaat met drie keer geel de kleedkamers in.

Concreet voorbeeld: Dest wordt eerst gevloerd bij de 16 van Vitesse, Nijhuis doet niks. Daarna doet hij ergens bij de zijlijn iets terug en is Nijhuis er als de kippen bij om te fluiten.

En zo gaat het altijd bij hem. Ajax verliest ook vaak als hij fluit. Te vaak om het statistisch toevallig te noemen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Yopii » do feb 13, 2020 11:19 am

wimpey schreef:
do feb 13, 2020 10:25 am
Alexander schreef:
do feb 13, 2020 10:04 am
Andere kant is dat er met de broertjes Timber en vooral Brobbey, Hanssen, Unuvar en Taylor wel een paar hele grote talenten aankomen hoor. Hopelijk kunnen jongens als Gravenberch zich door ontwikkelen (en vooral ook nog even bij de club blijven) en dan kan je ook zo maar snel weer een aardige ploeg bouwen.
Maar de reflex is bij Ajax dan toch vaak om desondanks maar wat te kopen. 'Beste' voorbeeld is de jurist. Je had De Ligt nog, Veltman was op de weg terug na z'n zware blessure en Schuurs zat 'in een traject'. Desondanks leek het ze een topidee om meerdere windows alles op alles te zetten om de jurist binnen te halen. Sterker nog, wanneer het in de zomer van 2018 was gelukt om de jurist te halen, dan zouden ze Blind niet hebben gehaald.

Voorbeeld Marin, net genoemd in een ander topic. Is nu iets van 7e keus, binnen een half jaar (!!) links en rechts ingehaald door een batterij aan jeugdspelers. Kristensen was ook zo'n rare aankoop. Werd binnen de kortste keren ingehaald door Maz én Dest.

Dat belooft nog wat voor komende zomer, want de cash zal met bakken binnen stromen. Gaan ze eerst kijken in de jeugd? Ik betwijfel het. Denk dat ze vooral de knaken zullen laten rollen. En weer een bak ellende zullen aantrekken, voor enorme bedragen.

O ja, zo zal het ongetwijfeld gaan. :blush.gif:

Het Parool vindt dat Ajax meer scouts in dienst moet nemen, maar of dat een goed idee is....? Die scouts ontdekken dan nog een Alvarez en nog een Marin, zeg maar. Je moet die ene scout hebben die ziet waarom die jongens juist geen aanwinst zijn.

De scouting voor de jeugd/JA is ook merkwaardig. Er lopen spelers rond (Zuid-Afrikanen, Danilo, enz) die nooit in aanmerking zullen komen voor Ajax 1. Nu willen ze die Giovanni halen: nog zo'n geval? Victor Jensen? Kostte miljoenen. Het mag best 'wat' kritischer. Geef anders de jeugd een kans.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door wimpey » do feb 13, 2020 11:27 am

Terwijl talent uit Amsterdam e.o. in Alkmaar belandt... :excited.gif:

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door Yopii » do feb 13, 2020 11:31 am

Precies! AZ haalt het Amsterdamse talent onder de neus van Ajax vandaan!

Laten we eerst dat gat eens dichten. Het enige wat Overmars weet te bedenken is rammelen met de geldbuidel om spelers weg te kopen bij AZ. Zoek naar de oorzaak: waarom lopen die jongens niet allang bij Ajax? :confused.gif:

Laat die Roemeense, Hongaarse, Deense, Zwitserse, Australische jongens lekker waar ze zijn, tenzij de over unieke talenten beschikken. Het gros voegt niets toe.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse - Ajax 12-02-2020 20:45 KNVB Beker

Bericht door GangstaRiB » do feb 13, 2020 11:36 am

Alexander schreef:
do feb 13, 2020 10:04 am
Andere kant is dat er met de broertjes Timber en vooral Brobbey, Hanssen, Unuvar en Taylor wel een paar hele grote talenten aankomen hoor. Hopelijk kunnen jongens als Gravenberch zich door ontwikkelen (en vooral ook nog even bij de club blijven) en dan kan je ook zo maar snel weer een aardige ploeg bouwen.
Klopt, maar talenten moeten ondersteund worden door ervaren krachten. Het is een godsgeschenk dat Blind en Tadic er zijn en (vooralsnog) willen blijven. Ziyech is in de bloei van z'n carriere bij Ajax gekomen en er 3 jaar gebleven.

Als de balans te ver doorslaat naar puur talenten, dan krijgen we te maken met diepe dalen. Gewoon omdat het mentaal niet al te sterk is, vanwege het gebrek aan ervaring.

Plaats reactie