Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 15, 2020 8:52 am

Neefkens schreef:
za feb 15, 2020 8:48 am
Ik ben heel benieuwd naar deze jongen. Wat een geld.
Overmars denkt dat Neres meer dan 35 mln opbrengt?
Mits fit, zeker. Is al veel meer geboden de afgelopen jaren. Als die 7M klopt, dan verwacht Ajax een hoger bedrag dan 35M. 20% is namelijk boven het transferbedrag waarvoor Neres gekocht is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za feb 15, 2020 8:53 am

Spannende aankoop! Ik ben heel erg benieuwd... Als ik de verhalen lees dan is hij beter dan Reinier die naar Madrid is vertrokken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 15, 2020 9:05 am

Nu het zeker lijkt dat hij komt, wat beelden zitten bekijken. Echte dribbelaar, snel, ook snel op de grond :666.gif: , gevoel in zijn linker (mooie passes op maat, steekballen).
Statistieken 32 wedstrijden, 4 goals, 6 assists is niet fantastisch, hopelijk gaat hij daar stappen in maken. Het is wel een speler die met zijn acties ruimte creëert op het veld. 9 wedstrijden in jong Brazilië, 2 goals.

Hopelijk blijft Neres ook nog 1 jaartje, kan hij hem begeleiden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za feb 15, 2020 9:07 am

" São Paulo supporter here

He's a fast, very left-footed winger who has great ball control and who suits attacking teams very well (he was great in the Copinha for us). He is a decent dribbler but he has to improve on it significantly. He's also not the best finisher so he might be frustrating in front of goal sometimes.

He was doing decent for us until the final games of the season, in which is struck in a huge run of form and was by far our best player, definitely helped us secure a direct spot for Libertadores. He's still very raw and he has shown he has some flaws, but he can definitely improve on them considering he is still very young and is going to a team that is well known for developping young prospects."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cluijffert » za feb 15, 2020 9:11 am

In ieder geval kan Overmars/Sar geen gebrek aan ambitie verweten worden hoor...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » za feb 15, 2020 9:13 am

Mooie deal! Hij doet waarschijnlijk mee aan de Olympische spelen vde zomer. Kunnen we hem vast bewonderen. Wel opvallend dat de Telegraaf dit nieuws nog niet meld. Wakker worden Mike!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za feb 15, 2020 9:19 am

Ik heb nu ongeveer 15 minuten met hoogtepunten gekeken, en ik wil niet pessimistisch overkomen, maar tering jantje ik heb nog nooit een speler zo één benig gezien, in al die 15 minuten heeft hij de bal met geen teen aangeraakt met zijn rechtervoet...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 15, 2020 9:32 am

Trab schreef:
za feb 15, 2020 9:13 am
Mooie deal! Hij doet waarschijnlijk mee aan de Olympische spelen vde zomer. Kunnen we hem vast bewonderen. Wel opvallend dat de Telegraaf dit nieuws nog niet meld. Wakker worden Mike!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die meldt nu dat de deal kan oplopen tot 28,8M. Onduidelijk is of hier ook het Neres gedeelte inzit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 15, 2020 9:36 am

Telesport
Ajax akkoord met Sao Paulo over Antony
Door MIKE VERWEIJ



AMSTERDAM - Ajax heeft zijn eerste grote transferslag voor komende zomer geslagen. De Amsterdammers bereikten een akkoord met Sao Paulo over de transfer van Antony (19) en betalen de Braziliaanse club een bedrag van maximaal 28,8 miljoen euro. Bronnen binnen Ajax bevestigen inmiddels de berichtgeving hierover in de Braziliaanse media. Het grote Braziliaanse talent zal in de hoofdstad een contract voor vijf jaar tekenen.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars staat voor een monsterklus nu veel bepalende spelers voor een vertrek uit de Johan Cruijff ArenA staan en alles op alles moet worden gezet om weer aan een kwalitatief sterke selectie te bouwen. Afgelopen week werd bekend dat Hakim Ziyech komend seizoen voor Chelsea speelt en de verwachting is dat veel basisspelers zijn transfervoorbeeld zullen volgen.


Dat het Ajax menens is om volgend seizoen weer kampioen van Nederland te worden en een rol van betekenis te spelen in de Champions League blijkt uit het bedrag dat naar Sao Paulo wordt overgemaakt. Ajax kreeg afgelopen transferperiode nog een luid ’nee’ te horen, nadat 20 miljoen euro vast en 5 miljoen variabel was geboden. Na de Ziyech-deal gaven de commissarissen toestemming nog verder te gaan en het clubtransferrecord te brekenDe verwachting is dat Ajax ruim 20 miljoen euro vast betaalt en de rest eventueel aan bonussen.

Het valt voor de fans te hopen dat Antony een voltreffer is. Razvan Marin en Edson Alvarez zijn niet bepaald een succes gebleken. Om maar te zwijgen over de inmiddels verhuurde dure aankopen Lisandro Magallan en Hassane Bandé. De kans dat Overmars de plank weer misslaat, lijkt in dit geval een stuk kleiner.

Het ’project Antony’ werd 3,5 jaar geleden al opgestart, nadat de clubleiding op de speler attent was gemaakt door de zaakwaarnemer van Jong Ajax-speler Danilo. Sindsdien hebben alle scouts van Ajax – en Henk Veldmate en Hans van der Zee in het bijzonder – hem veelvuldig aan het werk gezien. De stapel lovende rapporten is groot.

Overmars wilde de transfer eigenlijk op 31 januari al afronden om grote clubs, waaronder Borussia Dortmund, af te troeven. Dat lukte toen nog niet, maar de directeur gaf aan nog altijd goede hoop het pareltje binnen te halen. Een ’afgang’ voor Ajax zoals bij Richarlison lijkt de Amsterdammers nu te blijven bespaard. De smaakmaker van Everton en het Braziliaanse elftal was nagenoeg rond met Ajax, maar koos vanwege onenigheid in het Technisch Hart voor Watford. Inmiddels is de Braziliaan bijna 100 miljoen euro waard.

Ajax en de speler zelf zijn al op hoofdlijnen akkoord over een verbintenis. Zodra Antony is gekeurd kan de transfer officieel wereldkundig worden gemaakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » za feb 15, 2020 9:40 am

WP_Legend schreef:Ik heb nu ongeveer 15 minuten met hoogtepunten gekeken, en ik wil niet pessimistisch overkomen, maar tering jantje ik heb nog nooit een speler zo één benig gezien, in al die 15 minuten heeft hij de bal met geen teen aangeraakt met zijn rechtervoet...
Valt wel mee hoor. Heb net ook wat filmpjes gekeken en daar zaten ook een paar voorzetten met rechts bij. Wat mij ook bevalt is dat hij niet alleen binnendoor passeert maar ook veel buitenom. Heeft ook wel overzicht want zie hem paar keer goede passes geven na een geslaagde actie. Het enige wat misschien aan te merken valt is dat hij iets te lang de bal bij zich houdt om de trucendoos open te gooien. Iets wat Christiano Ronaldo ook had in zijn beginjaren. Maar voor de rest ben ik wel razend enthousiast. Bloedjesnel, goede dribbel, overzicht, voorzet, gekruld schot. Zo’n type kunnen we wel gebruiken in de selectie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 15, 2020 10:23 am

Dat ene tussenzinnetje: “Richarlison koos vanwege onenigheid in het Technisch Hart voor Watford”... wat een ongelofelijke lamlul is het toch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za feb 15, 2020 10:31 am

Kan deze transfer wel al helemaal definitief worden gemaakt nu de transfermarkt hier gesloten is? Ik snap wel dat je onderling ondertussen van alles kunt afspreken maar in hoeverre kun je het officieel maken? En kunnen andere clubs daar nog tussen komen zolang het niet officieel is? Ik geloof het daarom pas als Ajax met het bericht naar buiten komt.

DIt weekend wel alvast wat beelden proberen te bekijken. Voor zo'n bedrag verwacht je wel iets. Zou hij echt nog beter zijn dan Sulejmani? Want die gaat uit de boeken als duurste aankoop!
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » za feb 15, 2020 10:35 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za feb 15, 2020 10:23 am
Dat ene tussenzinnetje: “Richarlison koos vanwege onenigheid in het Technisch Hart voor Watford”... wat een ongelofelijke lamlul is het toch.
Ik had precies hetzelfde toen ik het las. Echt te zielig voor woorden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » za feb 15, 2020 10:35 am

Marillion schreef:Kan deze transfer wel al helemaal definitief worden gemaakt nu de transfermarkt hier gesloten is? Ik snap wel dat je onderling ondertussen van alles kunt afspreken maar in hoeverre kun je het officieel maken? En kunnen andere clubs daar nog tussen komen zolang het niet officieel is? Ik geloof het daarom pas als Ajax met het bericht naar buiten komt.

DIt weekend wel alvast wat beelden proberen te bekijken. Voor zo'n bedrag verwacht je wel iets. Zou hij echt nog beter zijn dan Sulejmani? Want die gaat uit de boeken als duurste aankoop!
Wat heeft een gesloten transfermarkt hiermee te maken? Je kunt prima spelers voor volgend seizoen vastleggen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za feb 15, 2020 10:36 am

Blind is toch de duurste aankoop met 21m? En volgens mij was Quincy ook duurder maar dat weet ik niet zeker.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za feb 15, 2020 10:38 am

Dat vraag ik me dus af. Ik weet niet wat de regelgeving is omtrent de transfermarkt. Je kunt 'm in ieder geval niet nu al laten meespelen maar kun je de transfer wel officieel afronden?

Dat is extra interessant omdat het gaat over zaken doen in Zuid Amerika met een club die in de schulden zit. Als ze morgen een euro extra van een ander krijgen verkopen ze ongetwijfeld liever aan die club.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » za feb 15, 2020 10:38 am

Zo begrijp ik het ook. Dat de transfermarkt gesloten is betekent dat de speler in kwestie op dit moment niet de overstap kan maken en niet kan gaan spelen voor zijn nieuwe club. Maar een contract ondertekenen mag natuurlijk wel
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » za feb 15, 2020 10:39 am

Promes - Tadic - Antony

Niet slecht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » za feb 15, 2020 10:40 am

Mr. Ajax schreef:
za feb 15, 2020 10:35 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za feb 15, 2020 10:23 am
Dat ene tussenzinnetje: “Richarlison koos vanwege onenigheid in het Technisch Hart voor Watford”... wat een ongelofelijke lamlul is het toch.
Ik had precies hetzelfde toen ik het las. Echt te zielig voor woorden.
Misschien mis ik iets maar wat is hier zo controversieel aan? Richarlison speelde in zomer 2017 dus het is geen kritiek op Ten Hag of zo.

Wat Antony betreft: ik ken hem niet en het blijft afwachten, maar ik kan deze aankoop wel plaatsen. Ik ben ook helemaal niet zo negatief over het filmpje al is dat natuurlijk een selectie van hoogtepunten.

Tenslotte de prijs. Bergwijn en die AZ spelers zijn duurder, dat weet ik wel zeker.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 15, 2020 10:40 am

Laten we dan maar hopen en bidden dat er de komende tijd geen onenigheid in het technisch hart ontstaat! Voor jet het weet zit die gozer bij Watord!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za feb 15, 2020 10:43 am

WP_Legend schreef:
za feb 15, 2020 10:36 am
Blind is toch de duurste aankoop met 21m? En volgens mij was Quincy ook duurder maar dat weet ik niet zeker.
Ik hoorde het vanmorgen op de radio. Maar misschien klopt dat inderdaad niet. Blind was 16 wat kan oplopen tot 21 via bonussen lees ik net terug op nos.nl. In dat bericht hebben ze het bij Sulejmani over 16,25. Promes zie ik bedragen van zo'n 15 miljoen met bonussen.

Wellicht dat ze zich bij radio 1 dan hebben gebaseerd op het vaste bedrag zonder bonussen. Was Sulejmani destijds wel het volledige bedrag vast? Weet ik ook niet meer.

Nou ja, Antony zal sowieso de duurste speler worden als het doorgaat. Zoveel is wel duidelijk. Aan ambitie geen gebrek in Amsterdam.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 15, 2020 10:44 am

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef:
za feb 15, 2020 10:35 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za feb 15, 2020 10:23 am
Dat ene tussenzinnetje: “Richarlison koos vanwege onenigheid in het Technisch Hart voor Watford”... wat een ongelofelijke lamlul is het toch.
Ik had precies hetzelfde toen ik het las. Echt te zielig voor woorden.
Misschien mis ik iets maar wat is hier zo controversieel aan? Richarlison speelde in zomer 2017 dus het is geen kritiek op Ten Hag of zo.
Wie heeft het over Ten Hag dan? Er wordt nu gesuggereerd dat Richarlison graag wilde komen maar dat er binnen Ajax tweespalt over was ontstaan. Gelul. Hij wilde toen de kans zich aandiende in de PL spelen. Zegt hij nota bene zelf:
Tegen het medium FourFourTwo zegt de rechtsvoor: "Ajax is een grote club, ik had daar meer geld kunnen verdienen en waarschijnlijk ook in de Champions League kunnen spelen. Maar ik ben naar Watford gegaan omdat spelen in de Premier League een droom van me is. Daar kan geen enkel bedrag tegen op."

Eerder liet Richarlison al weten: "Watford kwam uit het niets. Alles was geregeld met Ajax, totdat ik telefoon kreeg van Marco Silva. Ik ben van gedachten veranderd, omdat spelen in Engeland een jongensdroom van mij was. Ik hoefde geen twee keer na te denken om de stap te maken. Kijk, iedereen wil financiële onafhankelijkheid voor zijn familie. Een speler die wat anders zegt, liegt. Als ik op een hoog niveau speel, dienen die kansen zich aan."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » za feb 15, 2020 10:51 am

Het kan nog steeds allebei waar zijn toch? Het duurde te lang en daarom kon Watford, met PL voetbal als troefkaart op zak, toeslaan.

En is dat niet ook precies de reden dat Ajax nu snel probeert te handelen? Inderdaad om te voorkomen dat er straks grotere clubs komen die interessanter zijn voor Anthony?

Er wás toen trouwens tweespalt, met Bergkamp die Peter Bosz had weggejaagd. En Van Duivenbode was niet veel later ook weg.

Niemand noemde Ten Hag maar ik probeerde een gooi te doen waarom dat zinnetje krachttermen opwekte. Eerlijk gezegd begrijp ik het nog steeds niet helemaal. In het meest controversiële geval zijn er twee versies van een verhaal.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 15, 2020 12:04 pm

Richarlison zef zegt: “Alles was geregeld met Ajax.” Hij was dus rond. En verbreekt zijn afspraken omdat ie in de PL wilde spelen. Heeft tweespalt in het TH niks mee te maken. Tweespalt was er wel, maar Verweij is, om hem moverende redenen, de enige die het (nota bene door hem ongemotiveerde) verband tussen die twee losse gebeurtenissen legt. Daarmee vind ik hem een journalist die geen knip voor de neus waard is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » za feb 15, 2020 12:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za feb 15, 2020 12:04 pm
Richarlison zef zegt: “Alles was geregeld met Ajax.” Hij was dus rond. En verbreekt zijn afspraken omdat ie in de PL wilde spelen. Heeft tweespalt in het TH niks mee te maken. Tweespalt was er wel, maar Verweij is, om hem moverende redenen, de enige die het (nota bene door hem ongemotiveerde) verband tussen die twee losse gebeurtenissen legt. Daarmee vind ik hem een journalist die geen knip voor de neus waard is.
Wat ik me ervan herinner is dat het lang aansleepte en dat, op het laatst, toen Watford zich meldde, alles opeens rond kwam maar dat Richarlison toen toch liever naar Watford ging. Dus wat Richarlison zegt is op zich niet in tegenspraak met wat Verweij schrijft.

Dan de woorden van Richarlison. Moeten we alles wat hij zegt voor waar aannemen, vraag ik me af. Hij zou bij Ajax meer gaan verdienen dan bij Watford, bijvoorbeeld. Ik wil niet vervelend zijn, maar dat geloof ik niet.

Is Verweij een zwakke journalist? Ja tuurlijk. Maar begreep/begrijp alleen de heftige reactie op dit zinnetje niet, zeker omdat het toen best wel raar ging allemaal en niemand precies wist wat er nou gebeurde.

Plaats reactie