Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma feb 17, 2020 11:43 am

GangstaRiB schreef:
za feb 15, 2020 8:10 pm
Marco van Basten vind de aankoop ridicuul. Haha... wie kocht Sulejmani na 1 goede wedstrijd voor een absurd bedrag? :smallgrin.gif:
Schaamteloze kerel.

Van Basten heeft een unieke prestatie geleverd± werkelijk ál zijn aankopen zijn mislukt. :baaa.gif:

Toegegeven, hij was niet de enige verantwoordelijke, maar enige bescheidenheid zou hem passen.

Wat Antony betreft, je ziet dat hij aardige beweginkjes in huis heeft, maar op zich zegt dat niets. Buitenspelers moeten nog zoveel meer in huis hebben: overzicht, steekpass, voorzet, gevoel voor ruimte, de kracht en de wil om mee te verdedigen, enz. Deze jongen lijkt me een ruwe diamant, hij speelt wat amateuristisch. Het blijft afwachten of er meer in zit. Sommige spelers zijn juist zo handig aan de bal door een gebrek aan overzicht: ze pingelen zichzelf vast in plaats van op het juiste moment te passen.

We gaan het zien. Zijn statistieken zijn erg matig.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » ma feb 17, 2020 11:52 am

Statistieken zeggen bij een jochie van 19 toch minder dan bij een speler met meerdere seizoenen achter zijn naam. Als je dan de dubbele cijfers niet haalt qua goals en assists dan is het voor ons ook niks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma feb 17, 2020 12:33 pm

Natuurlijk, maar een vleugelspeler moet wel scoren en/of assists geven, dus op dat punt moet hij zich nog verbeteren.

Het is daarom slim van hem dat hij voor Ajax gekozen heeft. Hier krijgt hij de tijd.


Vaak zijn zulke jongens nog onbevangen; ze durven alles en dan lukt het ook nog. Het gaat om timing: op welk moment maakt hij de actie wel of juist niet? Waar ligt de ruimte en wat is de beste oplossing? De speler die daarin uitblinkt, die meer in huis heeft dan snelheid of een dribbel, kan de top halen. Er zijn er genoeg met leuke beweginkjes die afvallen door een gebrek aan rendement.

Spelers als Roy en Wooter liepen in de jeugd iedereen voorbij. Vooral Roy was echt uitzonderlijk goed.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma feb 17, 2020 1:15 pm

Voorlopig heb ik nog geen persbericht vanuit Ajax gezien. Ik blijft toch nog even een slag om de arm houden.

Als hij komt kan het zomaar een traject zoals met Neres worden. Er zijn een behoorlijk aantal overeenkomsten. Jonge aanvallers met, zo te lezen, vergelijkbare eigenschappen. Weinig ervaring op het hoogste niveau en dan de stap maken naar een compleet andere cultuur ver van huis. Het zou me daarom niet verbazen als ze hem relatief langzaam brengen.

Op basis van het prijskaartje zou je misschien anders verwachten. Maar is die jongen al zover?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » ma feb 17, 2020 2:28 pm

Volgens Aad de Mos wel ...

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma feb 17, 2020 3:19 pm

Ajax koopt Messi.

Yopi: Maar wilt hij nog wel? Is hij niet te oud?


Ajax wint de EL finale.

Yopi: Ja maar in januari werd er verloren van Groningen dus dit Ajax verdient het niet.


:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » wo feb 19, 2020 6:31 pm

Op twitter berichten dat Giovanni (jeugdspeler Santos) een dezer dagen voor 5 jaar gaat tekenen. Dit is de speler waarover de voorzitter van Santos Ajax de oorlog verklaarde
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo feb 19, 2020 8:18 pm

Wie is in deze transfersoap eigenlijk onze Raiola?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zuidema » wo feb 19, 2020 8:28 pm

Redelijk wat details hierover bij De Telegraaf. Zouden ze weer een lek gecontracteerd hebben binnen Ajax? :wals.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » wo feb 19, 2020 11:18 pm

Zuidema schreef:Redelijk wat details hierover bij De Telegraaf. Zouden ze weer een lek gecontracteerd hebben binnen Ajax? :wals.gif:
Op het filmpje wat bij de Telegraaf staat schuwt hij de duels in ieder geval niet. Kleunt er stevig in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zuidema » do feb 20, 2020 2:32 am

Trab schreef:
wo feb 19, 2020 11:18 pm
Zuidema schreef:Redelijk wat details hierover bij De Telegraaf. Zouden ze weer een lek gecontracteerd hebben binnen Ajax? :wals.gif:
Op het filmpje wat bij de Telegraaf staat schuwt hij de duels in ieder geval niet. Kleunt er stevig in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eeehm. Kennelijk was ik niet duidelijk. Ik doel op De Telegraaf zelf, Trab. Niet op de speler. Heeft die gluiperige krant weer iemand gevonden binnen Ajax om inside-informatie te lekken? Desnoods tegen betaling? Maar dit is nogal off-topic hiero en eigenlijk ook niet zo belangrijk, dus laat verder maar.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » do feb 20, 2020 5:02 am

Zuidema schreef:
Trab schreef:
wo feb 19, 2020 11:18 pm
Zuidema schreef:Redelijk wat details hierover bij De Telegraaf. Zouden ze weer een lek gecontracteerd hebben binnen Ajax? :wals.gif:
Op het filmpje wat bij de Telegraaf staat schuwt hij de duels in ieder geval niet. Kleunt er stevig in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eeehm. Kennelijk was ik niet duidelijk. Ik doel op De Telegraaf zelf, Trab. Niet op de speler. Heeft die gluiperige krant weer iemand gevonden binnen Ajax om inside-informatie te lekken? Desnoods tegen betaling? Maar dit is nogal off-topic hiero en eigenlijk ook niet zo belangrijk, dus laat verder maar.
Nee dat snap ik, was gewoon nieuwsgierig naar de speler. Of ie er wat van kan ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do feb 20, 2020 8:23 am

Trab schreef:
wo feb 19, 2020 11:18 pm
Zuidema schreef:Redelijk wat details hierover bij De Telegraaf. Zouden ze weer een lek gecontracteerd hebben binnen Ajax? :wals.gif:
Op het filmpje wat bij de Telegraaf staat schuwt hij de duels in ieder geval niet. Kleunt er stevig in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beelden zijn helaas verwijderd. Het is niet zo'n flegmatieke speler als Antony dus?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 22, 2020 6:50 pm

Volgens Mike Vermeij Antony definitief naar Ajax.

BREAKING: deal Antony naar #Ajax completed.

Na de keuring van #Antony in Brazilië heeft zijn zaakwaarnemer Junior Pedrosa, samen met Marc Overmars de deal in de @cruijffarena afgerond. Antony heeft 5 jaar getekend.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 22, 2020 7:37 pm

Ajax.nl

Ajax sign Antony Matheus dos Santos

Ajax, São Paulo FC and Antony Matheus dos Santos have reached an agreement for the transfer of the Brazilian youth international to Ajax. The winger, who plays under the name Antony, has signed a contract which will take effect on July 1, 2020, and be valid for 5 seasons, until June 30, 2025.

Ajax will pay a transfer sum of € 15,75 million to São Paulo FC; this amount could potentially reach a maximum of € 21,75 million due to variable factors. Antony was born on February 24, 2000, in São Paulo, Brazil.

Marc Overmars, director of football affairs: “We will have to be patient for a few more months before Antony can start here, but with him, we are getting a creative player who can play in every position up front. It’s already been established that some of our players will be leaving this summer. We need to plan for that, so it’s great that we’ve been able to finalize this transfer.”

Welcome :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za feb 22, 2020 7:46 pm

Ik ben heel benieuwd. Z'n spelerstopic is aangemaakt!
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo feb 26, 2020 4:33 pm

Dat Ajax een rentree van Jan Vertonghen wel ziet zitten, is geen geheim. Dat de Belgische verdediger zijn loopbaan ook graag in 'zijn' Amsterdam zou willen afsluiten, is eveneens bekend. Toch is het uitgemaakte zaak dat het tot een reünie komt. The Evening Standard meldt dat Internazionale inmiddels ook al contact heeft met Vertonghen, die na dit seizoen transfervrij mag vertrekken bij Tottenham Hotspur. De Italianen zien in hem een ideale (en gratis) versterking voor de defensie. Bovendien, zo stelt de krant: Vertonghen zou bij Inter veel meer kunnen verdienen dan bij Ajax.
VI

Gelukkig, want ik zie zijn terugkeer niet zitten. Aardige jongen, maar hij voetbalt tegenwoordig als een veteraan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » wo feb 26, 2020 6:25 pm

Ajax schakelt FIFA in voor hulp om transfer Giovanni af te kunnen ronden
25 februari 2020 19:54 - Ajax.nl
Foto: Pro Shots
Ajax schakelt FIFA in voor hulp om transfer Giovanni af te kunnen ronden; image source: Pro Shots

Via de officiële website meldt Ajax dat het de hulp van de FIFA heeft ingeroepen. De club wil de transfer van Giovanni Manson Ribeiro afronden, maar zowel Santos als de Braziliaanse voetbalbond, de CBF, werkt hier niet aan mee. De CDF weigert om het internationaal transfercertificaat af te geven, zodat de transfer niet afgerond kan worden.

Ajax vertrouwt erop dat alles via deze weg kan worden afgehandeld nu de wereldvoetbalbond om hulp is gevraagd en gaat er vanuit dat de Braziliaanse middenvelder spoedig speelgerechtigd wordt verklaard. Naar verwachting zal Giovanni in eerste instantie aansluiten bij de training van Jong Ajax op moment als hij is vrijgegeven.

Meer op Ajax.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo feb 26, 2020 8:42 pm

Yopii schreef:
wo feb 26, 2020 4:33 pm
Dat Ajax een rentree van Jan Vertonghen wel ziet zitten, is geen geheim. Dat de Belgische verdediger zijn loopbaan ook graag in 'zijn' Amsterdam zou willen afsluiten, is eveneens bekend. Toch is het uitgemaakte zaak dat het tot een reünie komt. The Evening Standard meldt dat Internazionale inmiddels ook al contact heeft met Vertonghen, die na dit seizoen transfervrij mag vertrekken bij Tottenham Hotspur. De Italianen zien in hem een ideale (en gratis) versterking voor de defensie. Bovendien, zo stelt de krant: Vertonghen zou bij Inter veel meer kunnen verdienen dan bij Ajax.
VI

Gelukkig, want ik zie zijn terugkeer niet zitten. Aardige jongen, maar hij voetbalt tegenwoordig als een veteraan.
Mee eens, niet meer aan beginnen. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe serieus de interesse is. Was hij niet vooral een optie voor als het met Blind zou tegenvallen? Ik bedoel, waar ga je hem überhaupt opstellen als Blind gewoon blijft?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » wo mar 04, 2020 11:35 am

Transfer Giovanni afgerond, contract tot 2024
4 maart 2020 11:09 - Ajax.nl
Foto: Pro Shots
Transfer Giovanni afgerond, contract tot 2024; image source: Pro Shots

Giovanni Manson Ribeiro heeft een contract getekend bij Ajax. Dat meldt de club via de officiële website. De Braziliaan komt transfervrij over van Santos FC en ligt nu tot 2024 vast in Amsterdam. De 18-jarige middenvelder zal in eerste instantie aansluiten bij Jong Ajax.

Ajax schakelde de hulp van de FIFA in om de transfer af te kunnen ronden, omdat zowel Santos FC als de Braziliaanse voetbalbond de transfer tegenhielden. De wereldvoetbalbond heeft bepaald dat Giovanni per direct geregistreerd kan worden als speler van Ajax.

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » wo mar 04, 2020 9:57 pm

Lionel schreef:
ma feb 17, 2020 3:19 pm
Ajax koopt Messi.

Yopi: Maar wilt hij nog wel? Is hij niet te oud?


Ajax wint de EL finale.

Yopi: Ja maar in januari werd er verloren van Groningen dus dit Ajax verdient het niet.


:excited.gif:
Wint de EL? :confused.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » do mar 19, 2020 3:51 pm

lees ook op andere forums dat Klaassen word genoemd als opvolger van Beek..

Hoe word daar over gedacht? :biggrin.gif: Persoonlijk denk ik een goeie om terug te halen naast al die jonge Brazilianen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » do mar 19, 2020 4:28 pm

Zou er zeker niet op tegen zijn.

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do mar 19, 2020 4:50 pm

mattie schreef:
do mar 19, 2020 3:51 pm
lees ook op andere forums dat Klaassen word genoemd als opvolger van Beek..

Hoe word daar over gedacht? :biggrin.gif: Persoonlijk denk ik een goeie om terug te halen naast al die jonge Brazilianen..

NEEEEEEE! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do mar 19, 2020 9:59 pm

Zou ik een armoedige keuze vinden. Doet het aardig bij een degradatie klant in de BuLi, maar is niet van het niveau waar we heen willen. Ik zou hoger mikken.

Plaats reactie