FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door 999 » wo mar 04, 2020 11:35 pm

Jöhnk schreef:
wo mar 04, 2020 11:30 pm
In 2019 kwamen Magallan, Alvarez, Martinez en Pierie. Blind, Schuurs en Veltman waren er al. Hoeveel centrale verdedigers wil je onder contract hebben?

Middenvelders lijken wel op de bon. Het echte probleem bevindt zich ook daar.
Nee hoor, Veltman was geblesseerd ( nu weer ) , maar als jij vind dat Magallan, Alvarez, Martinez en Pierie.Schuurs verdedigende kwaliteit parels zijn , prima hoor .. :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Jöhnk » wo mar 04, 2020 11:47 pm

Nee hoor. Sterker, ik wist bij sommigen al van tevoren dat het miskopen waren.

Maar er wordt wel gewoon keihard geïnvesteerd in de verdediging, jaar in jaar uit, terwijl het middenveld steeds wordt overgeslagen.

In de laatste 3 jaar zijn er twee middenvelders gehaald. Siem de Jong en Marin.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door 999 » do mar 05, 2020 12:03 am

Jöhnk schreef:
wo mar 04, 2020 11:47 pm
Nee hoor. Sterker, ik wist bij sommigen al van tevoren dat het miskopen waren.

Maar er wordt wel gewoon keihard geïnvesteerd in de verdediging, jaar in jaar uit, terwijl het middenveld steeds wordt overgeslagen.

In de laatste 3 jaar zijn er twee middenvelders gehaald. Siem de Jong en Marin.
Geïnvesteerd in verdedigende miskopen, Middenvelders , bedoel je ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door zeux » do mar 05, 2020 12:05 am

Er klopt op meerdere fronten niets meer van.

Om met de belangrijkste spelers te beginnen:

Tadic: geen schim van vorig jaar
Blind: hartprobleem hakt er in. Kan ook niet rustig terug gebracht worden, omdat het elftal voor geen meter loopt en hij dus nodig is (maar is hij fit?, geconcentreerd?, op volle kracht?, dus of dat het elftal nu helpt...)
Ziyech: blessure en al met zijn hoofd bij Chelsea? Speler die alleen 'aan' staat als hij dat wenst en het is de vraag of hij nog 'aan' staat.

Promes: scoorde als een dolle in november en pats, valt weg. Daar gààn de goals...

Neres: perpetually injured. Is ie al op de weg terug?

En dan wat er verder is:

Bij wegvallen spelers in voorhoede moet metèèn worden teruggevallen op Huntelaar en Siem (die dan nu inmiddels weg is). Dat kan niet. Dan zit je selectie niet goed in elkaar.
Babel wordt gehaald in de winter: aanvaller in zijn nadagen. Ambitieloos aankoopbeleid in de voorhoede.

Aankopen schieten tekort (Marin, Magallan, Schuurs, Alvarez, of het lukt niet om ze aan de praat te krijgen (wat ook nog kan tenslotte))

Jeugd (Gravenberch, Eiting, Traore, etc) staat er ook niet zomaar, blijkt. En er is geen tijd om in een draaiend elftal in te groeien.

En natuurlijk worden Frenkie De Jong (scharnier, aanvallende impuls op het middenveld) en De Ligt (rots in de verdediging) erg gemist. Zijn niet vervangen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Jöhnk » do mar 05, 2020 12:24 am

999 schreef:
do mar 05, 2020 12:03 am
Jöhnk schreef:
wo mar 04, 2020 11:47 pm
Nee hoor. Sterker, ik wist bij sommigen al van tevoren dat het miskopen waren.

Maar er wordt wel gewoon keihard geïnvesteerd in de verdediging, jaar in jaar uit, terwijl het middenveld steeds wordt overgeslagen.

In de laatste 3 jaar zijn er twee middenvelders gehaald. Siem de Jong en Marin.
Geïnvesteerd in verdedigende miskopen, Middenvelders , bedoel je ...
Nee, ik bedoelde wat er staat. Ze hebben voorlopig wel even genoeg verdediger gekocht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door 999 » do mar 05, 2020 12:27 am

Nou dan wordt het genieten ..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Ramona » do mar 05, 2020 5:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo mar 04, 2020 10:48 pm
Ko-fucking-lere.

:frusty.gif:

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Wouter » do mar 05, 2020 7:44 am

zeux schreef:
do mar 05, 2020 12:05 am
Er klopt op meerdere fronten niets meer van.

Om met de belangrijkste spelers te beginnen:

Tadic: geen schim van vorig jaar
Blind: hartprobleem hakt er in. Kan ook niet rustig terug gebracht worden, omdat het elftal voor geen meter loopt en hij dus nodig is (maar is hij fit?, geconcentreerd?, op volle kracht?, dus of dat het elftal nu helpt...)
Ziyech: blessure en al met zijn hoofd bij Chelsea? Speler die alleen 'aan' staat als hij dat wenst en het is de vraag of hij nog 'aan' staat.

Promes: scoorde als een dolle in november en pats, valt weg. Daar gààn de goals...

Neres: perpetually injured. Is ie al op de weg terug?

En dan wat er verder is:

Bij wegvallen spelers in voorhoede moet metèèn worden teruggevallen op Huntelaar en Siem (die dan nu inmiddels weg is). Dat kan niet. Dan zit je selectie niet goed in elkaar.
Babel wordt gehaald in de winter: aanvaller in zijn nadagen. Ambitieloos aankoopbeleid in de voorhoede.

Aankopen schieten tekort (Marin, Magallan, Schuurs, Alvarez, of het lukt niet om ze aan de praat te krijgen (wat ook nog kan tenslotte))

Jeugd (Gravenberch, Eiting, Traore, etc) staat er ook niet zomaar, blijkt. En er is geen tijd om in een draaiend elftal in te groeien.

En natuurlijk worden Frenkie De Jong (scharnier, aanvallende impuls op het middenveld) en De Ligt (rots in de verdediging) erg gemist. Zijn niet vervangen.
Je vergeet Schone. Die was belangrijker voor Ajax dan veel mensen denken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door zeux » do mar 05, 2020 7:52 am

Zeker! Goed gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Mano » do mar 05, 2020 8:04 am

Bovenstaande klopt helemaal maar toch wist men een tijdje toch met gemak 4x te scoren :confused.gif:

Zat men nog in de flow van vorig seizoen?
Bal afjagen, vuile meters lopen, doordrukken, aansluiten, het gebeurd allemaal niet meer.

Het kampioenschap is nog nooit zover weggeweest en dat terwijl Je eerste staat :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door GangstaRiB » do mar 05, 2020 8:15 am

Ajax bleef maar volharden in hoog drukzetten en telkens (net als tegen Getafe en AZ) stond Utrecht met 3/4 passes voor Onana. Snap niet dat we blijven volharden in die kamikaze taktiek die nu al sinds de winterstop punten kost.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Toppie » do mar 05, 2020 8:16 am

Dat Schone verhaal had ik vorige week al aangehaald, het is toch ongelofelijk dat je 3 maanden geleden kon genieten van het Feyenooit drama en nu zelfs de hele club in de malaise laat komen :confused.gif: :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door zeux » do mar 05, 2020 8:35 am

GangstaRiB schreef:
do mar 05, 2020 8:15 am
Ajax bleef maar volharden in hoog drukzetten en telkens (net als tegen Getafe en AZ) stond Utrecht met 3/4 passes voor Onana. Snap niet dat we blijven volharden in die kamikaze taktiek die nu al sinds de winterstop punten kost.

Nu.nl:
Coach Erik ten Hag houdt in het restant van het seizoen vast aan de speelwijze van Ajax. Ook de dreun die FC Utrecht woensdag uitdeelde in de halve finale van het KNVB Beker-toernooi (2-0) verandert daar niets aan.

In de laatste vijf wedstrijden maakte Ajax slechts twee doelpunten en daar zat ook nog een eigen treffer van Getafe bij. Ook in Utrecht kregen de Amsterdammers geen enkele uitgespeelde kans en waren de vier doelpogingen van de ploeg allemaal afstandsschoten.

De Amsterdamse doelpuntendroogte is des te opmerkelijker, omdat Ajax in 2019 liefst 163 treffers maakte, een record voor een kalenderjaar. "Maar het zit niet in mijn hoofd om op een andere manier te gaan spelen. In deze fase van het seizoen kun je ook niet alles helemaal omgooien", zei Ten Hag woensdag. "Het zit bovendien niet in onze natuur om in te zakken."

De vormcrisis van Ajax is volgens de trainer mede te wijten aan de vele blessures waarmee zijn ploeg de laatste maanden kampte. "Er zijn zes basisspelers geblesseerd geweest. Sommige zijn nu aan het terugkeren en dat kost tijd. Maar die tijd hebben we niet, vertel mij wat."

Ten Hag: 'Ik zie geen andere instelling bij Ziyech'

Een van de spelers die te maken kreeg met een blessure is Hakim Ziyech. De toekomstig speler van Chelsea staat symbool voor de crisis van Ajax. In 2020 wist de spelmaker nog geen doelpunt te maken of zelfs maar een assist te geven.

"Ik zie bij Ziyech geen andere instelling. Hij heeft wel een mindere vorm, dat weet hij zelf ook wel", zei Ten Hag. "Maar het wordt hem ook niet gemakkelijk gemaakt, omdat de rest van de ploeg ook niet de vorm heeft. Dan wordt het voor de aanvallers niet eenvoudig, dat ene metertje ruimte dat je net nodig hebt, is er vaak niet."

Blind: 'Ten Hag staat niet ter discussie'

Hoewel Ten Hag geen andere optie lijkt te zien dan op dezelfde voet verder te gaan en hopen op een ommekeer, ziet de spelersgroep het volgens Daley Blind nog altijd in de coach zitten. "De trainer staat niet ter discussie. Dat is nog geen moment door mijn hoofd gegaan, het is dat jullie daar nu mee komen", zei hij in de Galgenwaard tegen een groep journalisten.

"Tussen de spelersgroep en de trainer zit het goed. Laten we niet vergeten wat we gepresteerd hebben met zijn allen", benadrukte Blind. "Het is heel makkelijk om alles nu negatief te zien. We hebben heel veel blessures gehad. Ik denk dat er maar weinig ploegen zijn ter wereld die zes geblesseerde basisspelers kunnen opvangen."

Na de uitschakeling in Europa en de beker is de Eredivisie alles wat rest voor Ajax. Bij nieuw puntenverlies zaterdag in Heerenveen zetten de Amsterdammers ook hun koppositie op het spel.

"Op een gegeven moment heb je genoeg met elkaar gepraat, dan valt er niet meer te praten", zei Blind. "We moeten het nu gewoon op het veld gaan doen."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Marillion » do mar 05, 2020 8:51 am

Gewoon lekker volharden, het gaat immers prima!
Backs als buitenspelers, een traag centrum en spelers die niet elke keer de benodigde meters willen of kunnen maken. Een recept voor succes.

Ik snap best dat hij terug wil naar het goede spel dat onder zijn leiding is gespeeld. Maar misschien is het een idee om eerst weer een keer wat potjes te winnen?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 05, 2020 9:01 am

Maar hoe? De spelers zelf lijken met een deken van apathie en lethargie omwikkeld; de koppies hangen. Heel even leek het erop dat het veldspel verbeterde na de openingsfase gisteren, Utrecht moest steeds wat verder achteruit en dan helpen we ze zelf in het zadel door Blind die buitenspel opheft. Kinderlijk eenvoudig on tegen dit Ajax te scoren, we zetten zelf de deur open.

Dieptepunt? Een korte corner met Ziyech en Promes waarbij de heren niet in staat zijn de bal binnen een meter bij de ander in de voeten aan te spelen. Exemplarisch voor de huidige staat van Ajax.

Met name de “sterkhouders” (obligate term, maar jullie weten wat ik bedoel) als Blind en Tadic geven niet thuis. De een grossiert in kapitale fouten, de ander lijkt een permanente editie te doen voor een remake van een film met Patrick Swayze.

Na het weekend zal helaas het topic “Voor de zoveelste keer in de achtervolging...” weer heropend moeten worden vrees ik.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Marillion » do mar 05, 2020 9:05 am

Een Al Pacino achtige speech in de kleedkamer misschien?

Maar ik zou beginnen met een aanpassing van de tactiek. Versterk je middenveld en zorg daarmee dat er minder gaten vallen. Je kunt dit niet blijven volhouden als tegenstanders je links en rechts voorbij lopen. Er is geen ruimte meer om te wachten op het moment dat het wel weer lukt om collectief zo te spelen. Spelers hebben er de vorm niet voor of wat het ook is.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Alexander » do mar 05, 2020 10:54 am

Haha het wordt lachwekkend. We hebben een trainer die werkelijk waar geen idee heeft waar hij mee bezig is. Een kamikaze tactiek, al maandenlang. En als je hem na de wedstrijd vraagt waar het aan ligt, dan begint hij over dode spelsituaties. Alsjeblieft, verlos ons van deze dwaas.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Yopii » do mar 05, 2020 11:23 am

Tja, Ten Hag probeert van alles, maar niets werkt omdat de spelers er geen zin in hebben. Een trainer is altijd afhankelijk van de kwaliteit en de goede wil van zijn spelers.

We weten nu dus wat de woorden van Tadic waard waren: niets. Dat verbaast me niets, want hij laat het hele seizoen al weinig zien en gaat bepaald niet voorop in de strijd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door 999 » do mar 05, 2020 11:48 am

Was beter dan Ziyech ... Dat gaat nog wat worden bij Chelsea ...
‘Symptomatisch is Ziyech, die als een veredelde toerist de tijd uitspeelt’

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Jinne » do mar 05, 2020 12:15 pm

Het meest frappante van al die nederlagen na de winterstop is dat de tegenstander vaak ook niet in goede vorm stak. Maar kennelijk zijn we nog een makkelijkere prooi dan VVV of RKC want daar wisten clubs als Heracles, Groningen en Utrecht dan weer niet van te winnen. Voor AZ had ik nog wel goede hoop dat we in ieder geval de titel binnen zouden fietsen. Maar nu heb ik het gevoel dat zelfs PSV ons in de competitie voorbij kan gaan. Zie bijna geen wedstrijden meer op 't programma die ik ons makkelijk zie winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Alexander » do mar 05, 2020 12:31 pm

Yopii schreef:
do mar 05, 2020 11:23 am
Tja, Ten Hag probeert van alles, maar niets werkt omdat de spelers er geen zin in hebben. Een trainer is altijd afhankelijk van de kwaliteit en de goede wil van zijn spelers.

We weten nu dus wat de woorden van Tadic waard waren: niets. Dat verbaast me niets, want hij laat het hele seizoen al weinig zien en gaat bepaald niet voorop in de strijd.
Ik vond Tadic gisteren tot de minst slechte behoren. Voor wat het waard is overigens. Ajax speelt met tig mensen voor de bal, en komt alsnog niet tot ook maar een enkele kans. Zal dat zaterdag tegen Heerenveen opeens anders zijn?

Overmars moet de afweging maken hoe groot de kans is dat Ten Hag het nog om gaat keren. De ervaring leert dat dit vaker niet dan wel gebeurd. Conclusie is dan dat hij het risico simpelweg niet kan nemen om het kampioenschap te verspelen. Vervelend maar waar, Ten Hag moet eruit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door 999 » do mar 05, 2020 12:51 pm

Het probleem voor EtH is dat wat er bij is gekomen niet het niveau is van wat er al is of weg is gegaan ..

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Gaizka1985 » do mar 05, 2020 1:32 pm

Yopii schreef:
do mar 05, 2020 11:23 am
Tja, Ten Hag probeert van alles, maar niets werkt omdat de spelers er geen zin in hebben. Een trainer is altijd afhankelijk van de kwaliteit en de goede wil van zijn spelers.

We weten nu dus wat de woorden van Tadic waard waren: niets. Dat verbaast me niets, want hij laat het hele seizoen al weinig zien en gaat bepaald niet voorop in de strijd.
Ik irriteerde me gister wel weer aan Ziyech moet ik zeggen, hele vervelende nonchalante houding. Maar die jongens spelen toch ook voor een kampioenspremie lijkt mij?

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Yopii » do mar 05, 2020 1:34 pm

Alexander schreef:
do mar 05, 2020 12:31 pm
Yopii schreef:
do mar 05, 2020 11:23 am
Tja, Ten Hag probeert van alles, maar niets werkt omdat de spelers er geen zin in hebben. Een trainer is altijd afhankelijk van de kwaliteit en de goede wil van zijn spelers.

We weten nu dus wat de woorden van Tadic waard waren: niets. Dat verbaast me niets, want hij laat het hele seizoen al weinig zien en gaat bepaald niet voorop in de strijd.
Ik vond Tadic gisteren tot de minst slechte behoren. Voor wat het waard is overigens. Ajax speelt met tig mensen voor de bal, en komt alsnog niet tot ook maar een enkele kans. Zal dat zaterdag tegen Heerenveen opeens anders zijn?

Overmars moet de afweging maken hoe groot de kans is dat Ten Hag het nog om gaat keren. De ervaring leert dat dit vaker niet dan wel gebeurd. Conclusie is dan dat hij het risico simpelweg niet kan nemen om het kampioenschap te verspelen. Vervelend maar waar, Ten Hag moet eruit.
Of de spelers eruit, dat gaat namelijk gebeuren. Volgend jaar heeft Ajax een bijna geheel nieuwe spelersgroep.

Het gaat wel van het ene in het andere uiterste, zeg. Het ene moment is Ten Hag een tovenaar, het andere een prutser. Laat ik denken dat de waarheid in het midden ligt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Marillion » do mar 05, 2020 1:38 pm

En hun eergevoel. Ze beleven er echt geen plezier aan om iedere wedstrijd met een nederlaag van het veld te stappen hoor. Het ziet er misschien niet bij alle spelers hetzelfde uit maar reken maar dat ze hier van balen.

Ik vraag me echt af wat nu de oorzaak is. Het eindresultaat zien we. Er vallen in defensief opzicht gigantische gaten en aanvallend weten we niets meer te creëren. Is dit nu een opeenstapeling van factoren? Bepalende spelers geblesseerd en uit vorm. Anderen die vervolgens hun taak verwaarlozen, misschien wel vanuit de gedachte om iets recht te willen zetten (met averechts effect). Dat zie je bijvoorbeeld bij de backs die maar blijven stormen terwijl we dat achterin niet kunnen hanteren.

Ik pleit voor nu echt even voor de Advocaat aanpak. Begin nou eens om het achterin en op het middenveld weer stabieler te maken. En ga van daaruit weer proberen te voetballen. Het collectief drukzetten lukt van geen kant, dan kun je daarin blijven volharden maar het lukt niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie