Abdelhak Nouri

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » wo jul 10, 2019 9:54 pm

Nee. Maar kom op. Er zijn fouten gemaakt. Maar het zijn geen idioten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » do jul 11, 2019 5:41 am

Lionel schreef:Nee. Maar kom op. Er zijn fouten gemaakt. Maar het zijn geen idioten.
Ik snap niet zo goed dat je weet dat het ‘geen idioten’ zijn, terwijl je totaal niet weet waar de onderhandelingen over gaan.

Vooralsnog zijn er ontzettend veel aannames, maar verdomd weinig feiten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Sandro » do jul 11, 2019 5:51 am

Het is heel vervelend, maar het verbaast me niet dat een complexe zaak als dit lang duurt. Vraag 10 letselexperts om een schadevergoeding te bepalen en ze komen alle 10 tot een ander bedrag.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Gaizka1985 » do mar 26, 2020 4:55 pm

Vanavond een DWDD special over Nouri:

https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdo ... uitzending

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » do mar 26, 2020 5:08 pm

Gaizka1985 schreef:
do mar 26, 2020 4:55 pm
Vanavond een DWDD special over Nouri:

https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdo ... uitzending
Ben erg benieuwd hoe ze het invullen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do mar 26, 2020 5:20 pm

Dat heeft er van alles mee te maken dat dit boek afgelopen afgelopen maandag gepresenteerd zou worden, wat uiteraard niet door is gegaan en ze de maker en de familie Nouri toch erg graag de anders zo logische publiciteit gunnen:

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do mar 26, 2020 5:25 pm

Burgemeester Eberhard van der Laan vroeg toen hij bij Zomergasten zat ook heel erg prominent aandacht voor wat er gebeurd was met Nouri.

Wat Abdelhak Nouri overkwam emotioneerde Van der Laan meer dan zijn eigen levenseinde dat aanstaande was. Vooral omdat hij zelf al een vrij lang en rijk leven had geleid waarin hij altijd was blijven roken, en het noodlot nu was gevallen over een familie en een nog erg jonge jongen die zelfs nog niet in de bloei van zijn leven gekomen was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » do mar 26, 2020 5:50 pm

Gaizka1985 schreef:
do mar 26, 2020 4:55 pm
Vanavond een DWDD special over Nouri:

https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdo ... uitzending
Thanks, dan zet ik dat incrowd programma toch een keertje op. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do mar 26, 2020 6:16 pm

Marillion schreef:
do mar 26, 2020 5:50 pm

Thanks, dan zet ik dat incrowd programma toch een keertje op. :biggthumpup.gif:
:smile-ajax.gif:
DWDD een incrowd programma :smallgrin.gif: dat valt toch wel mee? :smile-ajax.gif:

De ene keer is Rutger Bregman aanwezig, en Halina Reijn. De andere keer mag Jan Mulder komen en ook Felix Rottenberg. En weer de volgende dag hebben ze Felix Rottenberg samen met Halina Reijn! :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do mar 26, 2020 6:32 pm

Gaizka1985 schreef:
do mar 26, 2020 4:55 pm
Vanavond een DWDD special over Nouri:

https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdo ... uitzending

Wel interessante tafel.
Behalve zijn vader en twee broers zit Van de Beek er met Steven Bergwijn (een heel erg goede vriend van Appie Nouri, aldus Bergwijn) en ook Frenkie de Jong schuift aan.

Frenkie heeft nu in 'de coronatijden' blijkbaar ook Barcelona voor een tijdje weer ingeruild voor Nederland.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » do mar 26, 2020 8:18 pm

Hartverscheurend. Opnieuw. :sad.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » do mar 26, 2020 8:22 pm

Ja, dat was een heavy uitzending. Dat merkte je aan iedereen. Matthijs was zichzelf niet, de voetballers wisten eigenlijk nauwelijks wat ze moesten zeggen. Emotioneel heftig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Ramona » do mar 26, 2020 9:25 pm

Heftig en ontroerend... :sad.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » do mar 26, 2020 9:43 pm

De aflevering is nog niet beschikbaar op npo.nl en de DWDD-site om terug te kijken.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Iniesta » do mar 26, 2020 10:06 pm

Bij ziggo kan je gewoon uitzending gemist kijken
Vond het begin stuk met de klacht tegenAjax niet heel sterk.
Er wordt steeds gedaan dat het niet over geld gaat, maar lijkt duidelijk dat geld nu het enige overgebleven discussiepunt is.
Aanfzien niet duidelijk is wat Ajax biedt en de familie vraagt, wordt Ajax nu wel makkelijk de schuld gegeven zonder wederwoord.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » do mar 26, 2020 10:07 pm

https://www.npostart.nl/de-wereld-draai ... _101396042 De aflevering is inmiddels beschikbaar.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » do mar 26, 2020 10:50 pm

Iniesta schreef:
do mar 26, 2020 10:06 pm
Bij ziggo kan je gewoon uitzending gemist kijken
Vond het begin stuk met de klacht tegenAjax niet heel sterk.
Er wordt steeds gedaan dat het niet over geld gaat, maar lijkt duidelijk dat geld nu het enige overgebleven discussiepunt is.
Aanfzien niet duidelijk is wat Ajax biedt en de familie vraagt, wordt Ajax nu wel makkelijk de schuld gegeven zonder wederwoord.
Ja, vond het wel vreemd dat het eventuele carriereverloop en een schadevergoeding aan elkaar gekoppeld werden. Dat hij dat als schrijver doet, ala, maar als woordvoerder van de familie vind k dat wel een beetje stuitend. Het moet voor de afhandeling niet uitmaken toch of iemand niveau - ik zeg eens wat - FC Bal op het dak is of van Real Madrid.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Historicus » do mar 26, 2020 10:52 pm

Historicus schreef:
do mar 26, 2020 10:50 pm
Iniesta schreef:
do mar 26, 2020 10:06 pm
Bij ziggo kan je gewoon uitzending gemist kijken
Vond het begin stuk met de klacht tegenAjax niet heel sterk.
Er wordt steeds gedaan dat het niet over geld gaat, maar lijkt duidelijk dat geld nu het enige overgebleven discussiepunt is.
Aanfzien niet duidelijk is wat Ajax biedt en de familie vraagt, wordt Ajax nu wel makkelijk de schuld gegeven zonder wederwoord.
Ja, vond het wel vreemd dat het eventuele carriereverloop en een schadevergoeding aan elkaar gekoppeld werden. Dat hij dat als schrijver doet, ala, maar als woordvoerder van de familie vind k dat wel een beetje stuitend. Het moet voor de afhandeling niet uitmaken toch of iemand niveau - ik zeg eens wat - FC Bal op het dak is of van Real Madrid.
Overigens heeft Peter Bosz nadien meermaals gezegd dat hij er aan twijfelt of Nouri het wel redden zou.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Cruijff » do mar 26, 2020 11:15 pm

Historicus schreef:
do mar 26, 2020 10:50 pm
Iniesta schreef:
do mar 26, 2020 10:06 pm
Bij ziggo kan je gewoon uitzending gemist kijken
Vond het begin stuk met de klacht tegenAjax niet heel sterk.
Er wordt steeds gedaan dat het niet over geld gaat, maar lijkt duidelijk dat geld nu het enige overgebleven discussiepunt is.
Aanfzien niet duidelijk is wat Ajax biedt en de familie vraagt, wordt Ajax nu wel makkelijk de schuld gegeven zonder wederwoord.
Ja, vond het wel vreemd dat het eventuele carriereverloop en een schadevergoeding aan elkaar gekoppeld werden. Dat hij dat als schrijver doet, ala, maar als woordvoerder van de familie vind k dat wel een beetje stuitend.

Khalid Kasem is een zeer welbespraakt mannetje.
Een eventueel gevaar is dan wel dat hij verbaal de familie compleet overvleugelt en bijna de hele regie lijkt over te nemen.



Historicus schreef:
do mar 26, 2020 10:52 pm
Overigens heeft Peter Bosz nadien meermaals gezegd dat hij er aan twijfelt of Nouri het wel redden zou.
Als jong talent moet het ook maar net zo zijn dat een trainer het in je ziet zitten.
Peter Bosz leek sowieso niet heel veel vertrouwen in Nouri te hebben. Hij heeft hem in ieder geval vrijwel nooit opgesteld.

Neem de start van de carrière van Rafael van der Vaart. Niet zo heel snel zal een trainer net zo rigoureus als Co Adriaanse deed een technicus als Richard Witschge en een speler met de reputatie van Richard Witschge uit het elftal kicken ten faveure van een 17-jarige.
Had er uiteraard ook mee te maken dat Co een vete had met Winter en met Van Halst en met Witschge.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Lionel » vr mar 27, 2020 8:49 am

De advocaat is een geldwolf. Wat afschuwelijk hoe die man zich opstelt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Marillion » vr mar 27, 2020 9:42 am

Vinden we het echt nodig om die discussie weer op te rakelen? Het is al pijnlijk genoeg hoe dit allemaal is gelopen.

Het blijft zo'n intens drama dat zo'n jong, vriendelijk en sociaal mens dit heeft moeten overkomen. Die jongen was een voorbeeld voor velen en ook nog eens een geweldig talent. Een voetballer voor de liefhebber van het mooie spel dat de sport kan zijn.

De beelden gingen door merg en been. Maar het blijft wel mooi om te zien hoe het mensen bij elkaar bracht. Dat vind ik allemaal veel interessanter.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Scherrer » vr mar 27, 2020 9:56 am

Ontzettende verdrietig en emotioneel verhaal. Wat was het toch een lieve, sympathieke jongen :aai.gif:

Minder mooi vond ik het stuk van Khalid Kasem met zijn scenario-gedreven rekensom om te bepalen hoeveel Ajax moet gaan betalen. Als je daarin opmerkingen maakt dat 'Appie speler van het jaar in de Jupiler League was toen Frenkie daar slechts talent van het jaar was' en hij nu een contract voor tientallen miljoenen bij Barcelona heeft getekend, weet je wel welke kant dit opgaat. Die Kasem mikt op tientallen miljoenen schadevergoeding. Ik kan me voorstellen dat Ajax zich in het begin misschien wat bot en koud heeft opgesteld (het blijft toch Ajax), maar ondertussen zullen ze dit toch heel graag op een goede en warme manier voor Appie en zijn familie willen regelen. Dat er dan na 3 jaar alsnog een gang naar de rechter aan zit te komen, moet wel betekenen dat Kasem een bedrag eist dat zo hoog is dat Ajax er door in de knel zou komen. Als hij €50 miljoen eist (geen idee uiteraard, maar bij een carrière van 12 jaar en het jaarsalaris van Frenkie van €7,5 miljoen zit je al op €90 miljoen), moet je daar als club natuurlijk wel even over nadenken.
***

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Liberty » vr mar 27, 2020 10:17 am

Ben geen jurist, maar ik kan me niet voorstellen dat een rechter daar überhaupt in mee gaat. Als ze vinden dat ze in hun recht staan dan zouden ze wel de gang naar de rechter maken. Maar ze voeren al geruime tijd een PR oorlog door elke keer met modder te gooien. Vermoedelijk weten ze dat ze niet sterk staan en daarom hopen ze maar de publieke opinie voor zich te winnen om zo Ajax onder druk te zetten.

Wat hij ooit had kunnen verdienen verdween op het moment dat hij op de grond in elkaar zakte. Hij kreeg een hartstilstand en daarmee was een grote carrière wel voorbij.
En aan de hartstilstand is noch Ajax, noch de arts in kwestie schuldig. Die komen pas in beeld bij de behandeling na de hartstilstand, waar inderdaad fouten zijn gemaakt.

Het is een intriest verhaal, maar geen van beide partijen komen hier goed uit. Ajax lijkt een koude, kille club en de familie van Nouri niets meer dan geldwolven.
Tijd voor iets nieuws.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door Alexander » vr mar 27, 2020 10:32 am

Heel emotionele uitzending. Prachtige voetballer, prachtig mens. Eeuwig zonde dat het zo is afgelopen.

Die advocaat is een misselijk mannetje, dat zie je meteen al. Zonde dat hij in het spel is gekomen. Ik begreep dat Ajax Nouri een 10-jarig contract had aangeboden van 1 miljoen per jaar. Dat lijkt me toch wel redelijk netjes.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Abdelhak Nouri

Bericht door zeux » vr mar 27, 2020 10:53 am

Alexander schreef:
vr mar 27, 2020 10:32 am
Ik begreep dat Ajax Nouri een 10-jarig contract had aangeboden van 1 miljoen per jaar. Dat lijkt me toch wel redelijk netjes.
Op zich is het redelijk om een reëel jaarsalaris bij Ajax te bieden voor een lange periode (zo lang als een gemiddelde voetbalcarrière duurt, bij Appie zou ik me voor kunnen stellen dat hij tot zijn 34ste zeker zou spelen). Wat verdient bijv Blind? Dat zou een norm kunnen zijn.

Tegelijkertijd is er inderdaad het hartstilstand-verhaal. Vanaf dat moment weet je dat hij nooit meer op topniveau zal kunnen spelen (vergelijk Sno). Het is ook een ander verhaal dan Blind, die een griep-gerelateerde ontsteking had, geen wezenlijk hartprobleem.

Dat zal de rechter vast allemaal gaan meewegen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie