Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » vr jul 31, 2020 1:29 pm

Yopii schreef:
vr jul 31, 2020 11:25 am
Ik had niet voor F. willen spelen als ik prof was geweest. Voor PSV trouwens ook niet. Ik ben dan ook een echte supporter. De meeste voetballers hebben wel een voorkeur, maar hun eigen carrière telt iets zwaarder.
Het gaat er ook een beetje om waar je past he. Ik denk dat ik als (fictieve) speler ook niet zo goed zou passen in de Brabantse hoempapa. Maar goed, ik zou sowieso andere keuzes maken. Kan me niet voorstellen dat je voor je lol 3 jaar in Norwich of Burnley gaat zitten ofzo. Leuk zo'n Premier League, maar dan voetbal ik toch liever bij Genoa of Betis ofzo.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » vr jul 31, 2020 1:44 pm

Peter schreef:
vr jul 31, 2020 1:29 pm
Yopii schreef:
vr jul 31, 2020 11:25 am
Ik had niet voor F. willen spelen als ik prof was geweest. Voor PSV trouwens ook niet. Ik ben dan ook een echte supporter. De meeste voetballers hebben wel een voorkeur, maar hun eigen carrière telt iets zwaarder.
Het gaat er ook een beetje om waar je past he. Ik denk dat ik als (fictieve) speler ook niet zo goed zou passen in de Brabantse hoempapa. Maar goed, ik zou sowieso andere keuzes maken. Kan me niet voorstellen dat je voor je lol 3 jaar in Norwich of Burnley gaat zitten ofzo. Leuk zo'n Premier League, maar dan voetbal ik toch liever bij Genoa of Betis ofzo.
Ach, man, Nederland is een postzegel met precies dezelfde winkels in elke stad. Ik heb op allerlei plekken in NL gewoond. Het is echt niet een enorme cultuurschok als je naar Brabant of Groningen gaat hoor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » vr jul 31, 2020 1:54 pm

OK ik ervaar dat toch echt anders. Het is niet zo'n megaverschil als Burnley versus Genoa of Norwich versus Sevilla, maar toch. Rotterdam is toch echt anders dan Eindhoven. Net zo goed dat Amsterdam heel anders is dan Enschede.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » vr jul 31, 2020 4:46 pm

Amsterdam is anders omdat het hypertoeristisch is en er veel expats wonen. Maar verder? Qua "cultuur"? Is het zo anders dan bijvoorbeeld Rotterdam?

Een collega van me heeft wel eens gezegd dat het voornaamste verschil is dat de lagere middenklasse in Rotterdam, die vaak op de PVV stemt, nog deels binnen de gemeentegrenzen woont en in Amsterdam in Almere. Daar zit wel wat in.

Ik vind NL in het algemeen heel erg op elkaar lijken, zeker qua cultuur. Het enige wat cultureel echt flink afwijkt van de mainstream in NL zijn de Bijbelgordel en de moslimwijken. Het grappige is dat bijvoorbeeld Yopi de bibbers krijgt van de refo's maar zelf in Amsterdam bij net zulke aartsconservatievelingen om de hoek woont.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » ma aug 03, 2020 6:09 pm

Wouter schreef:
Een collega van me heeft wel eens gezegd dat het voornaamste verschil is dat de lagere middenklasse in Rotterdam, die vaak op de PVV stemt, nog deels binnen de gemeentegrenzen woont en in Amsterdam in Almere. Daar zit wel wat in.
En waarom is dat?

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » ma aug 03, 2020 9:06 pm

Omdat het centrum van Amsterdam vol expats en andere rijkaards zit. En natuurlijk vol Airbnb-graaiers. Die drukken de rest naar buiten. Daarnaast zijn er wat meer studenten. Tot slot kan Rotterdam door de hoogbouw veel meer mensen per vierkante meter kwijt.

Je moet de analyses van Josse de Voogd over het stemgedrag in steden eens lezen. Interessant en heel herkenbaar. In de meeste steden zie je ongeveer hetzelfde patroon.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » ma aug 03, 2020 10:22 pm

Dat expatgedoe was 40-50 jaar geleden toch nog niet echt aan de orde? Toen vertrokken er wel al volop Amsterdammers naar Almere en Purmerend.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » di aug 04, 2020 7:57 am

In 1985 had Almere nog maar 40 duizend inwoners hoor. Inmiddels meer dan 200 duizend. Ten opzichte van 1995 (toen ruim 100 duizend) is de bevolking verdubbeld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di aug 04, 2020 8:58 am

Hmm, Amsterdam heeft een lange historie van mensen die vertrokken omdat het ze te druk werd. Rotterdam veel minder. Dat vind ik toch een opmerkelijk verschil.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » di aug 04, 2020 10:00 am

Mwah, de lagere middenklasse van de zestiger en zeventiger jaren vertrok niet omdat het zo druk was, maar omdat de woningen elders groter en beter waren.

Ook komt niet iedereen die in Almere woont al dan niet oorspronkelijk uit Amsterdam. Almere is een stad op zich, waar je redelijk strategisch zit voor de noordelijke Randstad.

De laatste tien jaar stroomt de binnenstad inderdaad vol expats en is AirBnB razendsnel opgekomen, maar daarvoor was dat niet zo. Voorheen vielen woningen onder de zestig vierkante meter automatisch in de sociale sector. De regering VVD-PvdA vond het nodig om dat te veranderen, zodat er meer doorstroming zou komen en minder druk op de woningmarkt. Uiteraard gebeurde het tegenovergestelde: woekerhuren voor kleine appartementjes.

Mijn waarneming: bijna alles wat vrijkomt hier verdwijnt uit de sociale sector en wordt verhuurd aan expats. De woningbouwvereniging houdt alleen nog een reserve aan voor mensen die geherhuisvest moeten worden vanwege stadsvernieuwing of zo.

Amsterdam kun je niet vergelijken met Rotterdam, het heeft veel meer aantrekkingskracht. Telkens als ze de regels verruimen, neemt de vraag door de aanzuigende werking toe.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door elliquido » di aug 04, 2020 11:04 am

Vraag en aanbod,

Gezinnen wilden niet meer leven in kleine appartementen.
Toenemende bevolking
Ghetto vorming. (Bijlmer bijv)

Mind you, in de jaren 80 was amsterdam echt geen veilige stad. Gezinnen vluchtten dus naar de omliggende gemeenten.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » di aug 04, 2020 11:34 am

Gezinnen vertrekken áltijd naar omliggende gemeenten. Een stad als Amsterdam heeft niet genoeg eengezinswoningen in de aanbieding, zeker niet met tuin en zo.

Amsterdam is wel heel erg veranderd sinds de tachtiger jaren, opgeknapt zou ik zeggen. Sommige mensen vinden juist dat de stad vertrut is. Het is maar hoe je het bekijkt.

Bepaalde buurten waren toen inderdaad onveilig, met name de Bijlmer. Verder waren er hier en daar nog slechte stukken, zoals de Zeedijk en de Staatsliedenbuurt. Voor de rest was die onveiligheid meer reputatie dan werkelijkheid.

Op dit moment loopt de Randstad vol door bevolkingsgroei en concentratie van werkgelegenheid. Dat zal nog wel even doorgaan. Misschien komt er enige verlichting als Wouter gelijk krijgt, maar ik betwijfel het.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » wo aug 05, 2020 10:01 am

Feyenoord met, Ajax zonder

Feyenoord laat zondag maximaal 7000 supporters toe bij de oefenwedstrijd tegen Sparta Rotterdam in De Kuip. De club ziet het duel als een belangrijke testcase voor het nieuwe seizoen. Feyenoord zegt de richtlijnen van de overheid en het RIVM te volgen. Ajax speelt het oefenduel van zaterdag tegen RKC Waalwijk zonder publiek in de Johan Cruijff ArenA. De gemeente Amsterdam heeft geen vergunning vrijgegeven en de club heeft daardoor niet de formele toestemming die nodig is om de gewenste 9000 toeschouwers toe te laten.

Ajax hoopt tegen FC Utrecht wel supporters te kunnen toelaten.
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » di aug 11, 2020 3:31 pm

Van Beek wacht operatie en is opnieuw lang uit de roulatie

Feyenoord kan voorlopig niet beschikken over Sven van Beek. De 26-jarige verdediger moet worden geopereerd aan zijn enkel en is daardoor langdurig uit de roulatie, zo meldt zijn club.

Van Beek speelde zondag mee in de oefenwedstrijd tegen Sparta (3-0). Hij kwam na rust in het veld maar moest in de 79ste minuut het veld geblesseerd verlaten. Vorig seizoen stond de verdediger vanwege een enkelblessure ook al langdurig aan de kant. Hij kwam toen slechts in één duel in actie, thuis tegen Fortuna Sittard kwam hij vlak voor tijd als invaller in het veld.
Ad.nl

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door elliquido » di aug 11, 2020 3:48 pm

Van pissebed naaar kakkerlakbedden :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di aug 11, 2020 5:47 pm

Is die gozer 26? Als je 'm over het veld ziet sjokken denk ik persoonlijk eerder aan 36.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do aug 13, 2020 8:53 am

echvogel pur sang
Sven van Beek staat opnieuw maandenlang aan de kant met een enkelblessure.



De tegenslagen voor Sven van Beek: blessures, eigen doelpunten en afgeketste toptransfer

door Yorick Hokke

AMSTERDAM Er zijn voetballers die gedurende hun carrière zelden een wedstrijd missen, en er zijn voetballers die veelvuldig getroffen worden door pech. Helaas voor Sven van Beek behoort hij tot die laatste categorie. De pas 26-jarige Feyenoord-verdediger staat, niet voor het eerst in zijn loopbaan, langdurig aan de kant met een zware blessure.

Opnieuw breekt er een mentaal loodzware periode aan voor Sven van Beek. Afgelopen zondag in de oefenwedstrijd tegen Sparta ging het helemaal mis voor de verdediger, die zich tien minuten voor tijd moest laten vervangen vanwege een blessure. Zijn gezicht sprak boekdelen. Wéér die enkel. Wéér een operatie. En wéér maandenlang uitgeschakeld.

Ron Vlaar, een van de voorgangers van Van Beek bij Feyenoord, weet als geen ander hoe het is om te moeten dealen met zwaar blessureleed. De verdediger kreeg te maken met twee gescheurde kruisbanden, een gebroken voet, hamstringblessures, een gescheurde meniscus, nóg meer knieklachten, maar is op zijn 35ste nog altijd een belangrijke kracht in het elftal van AZ. „Toen ik het nieuws over Van Beek las, baalde ik eigenlijk enorm”, vertelt Vlaar. „Het is zo teleurstellend, vooral voor hemzelf. Volgens mij heeft hij keihard getraind om fit te worden en dan gebeurt dit. Ik kan me voorstellen dat hij daar moedeloos van wordt.”

Vorig seizoen stond Van Beek slechts één minuut (!) op het veld in de Eredivisie, omdat hij ook toen langdurig kampte met een enkelblessure en 197 dagen aan de kant stond. Opvallend: ook toen raakte Van Beek geblesseerd in de voorbereiding, tegen Southampton.

Zijn eerste zware kwetsuur liep de in Gouda geboren pechvogel al op in juli 2016, toen een mysterieuze teenblessure hem ruim een jaar aan de kant hield. Hij speelde dat seizoen geen enkele wedstrijd, uitgerekend in het bejubelde kampioensjaar van Feyenoord.

Het zijn niet alleen blessures die de tegenslagen in de carrière van de verdediger typeren. Van Beek beleefde ook zware momenten óp het veld. Zo deelt hij samen met Spartaan Marilia nog altijd het record met de meeste eigen doelpunten in de Eredivisie. Zes keer passeerde Van Beek zijn eigen doelman, waarvan vijf keer Kenneth Vermeer.

En dan is er voor de Feyenoorder nog het verhaal rond zijn afgeketste droomtransfer. Begin 2016 verkeerde de toen 21-jarige Van Beek in uitstekende vorm en had hij zichzelf als Oranje-international in de kijker gespeeld bij topclub AS Monaco. De Fransen hadden acht miljoen euro klaarliggen, maar wilden Van Beek nog eenmaal aan het werk zien, in een uitwedstrijd tegen AZ.

Daarin ging voor Van Beek alles mis wat er mis kon gaan. Zijn directe tegenstander Vincent Janssen had de dag van zijn leven, liet Van Beek alle hoeken van het veld zien en scoorde driemaal. De Feyenoord-verdediger werd door zijn toenmalige coach Giovanni van Bronckhorst voortijdig naar de kant gehaald. Hij kon na afloop wel door de grond zakken. „Ik mag zulke fouten niet maken, ik stel veel hogere eisen aan mijzelf”, baalde hij destijds.

Monaco was zo geschrokken van het optreden van de toenmalig Oranje-international, dat het zich terugtrok. Weg toptransfer... Van Beek erkende later dat hij al tijdens de wedstrijd teveel met zijn hoofd bij een vertrek was, waardoor hij dichtklapte en zijn ’slechtste wedstrijd aller tijden speelde’. „Ik had nu bij AS Monaco kunnen zitten, maar ik denk dat het goed is dat ik niet ben gegaan.”

Ruim vier jaar later zal Van Beek zich voor de vierde keer van zijn mentaal sterkste kant moeten laten zien. Feyenoord heeft bevestigd dat hij door een operatie maandenlang aan de kant staat. „Ontzettend balen dat ik er een lange tijd uit zal zijn. Het afgelopen seizoen heb ik er alles aan gedaan om fit te worden, nu ga ik weer keihard werken om terug te keren”, hield de stopper zich groot op Instagram.

Vlaar is blij dat Van Beek positief blijft. „Gelukkig is hij vol goede moed om weer door te gaan en sterker terug te komen. Je hebt ook geen keus. Ik weet nog dat ik energie haalde uit elk stapje dat ik vooruit zette. Dat heeft mij echt enorm geholpen. Een revalidatie gaat denk ik nooit in één rechte lijn richting fitheid. Wanneer je de belastbaarheid groter wilt maken door de belasting te verhogen, zul je ook wel eens reactie krijgen. Maar daar ontkom je niet aan, het hoort er bij. Als je dat weet, als je dat goed kunt plaatsen en zeker niet in paniek raakt, komt het echt goed”, besluit de routinier van de Alkmaarders.
De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » vr aug 14, 2020 10:18 am

Feyenoord denkt dat Antonucci straks veel geld gaat opleveren

Toen Francesco Antonucci veertien jaar was, gaf zijn vader Carmelo een interview aan de Belgische krant Het Nieuwsblad. Zijn zoon speelde op dat moment drie jaar in de jeugdopleiding van Anderlecht. ,,Francesco heeft veel talent’’, zei Carmelo over zijn zoon. ,,Ik word elke week gebeld door Juventus, Ajax, Chelsea, Barcelona, AC Milan, Manchester City, Manchester United, noem maar op.’’

Door Mikos Gouka

Twee jaar later tekende de Belg een driejarig contract bij Ajax. De Amsterdammers legden 500.000 euro neer voor de jonge middenvelder. Het werd een avontuur van slechts anderhalf jaar. AS Monaco klopte aan in januari 2017 en Ajax incasseerde een kleine drie miljoen euro voor de Belgische jeugdinternational, die nooit in de hoofdmacht speelde. Volgens de Franse krant L’Equipe bofte AS Monaco met het jawoord van de speler. Chelsea, Borussia Dortmund en Sevilla hadden hem volgens de krant ook graag willen inlijven.

Maar ook in Frankrijk bleef een doorbraak uit. Antonucci zocht naar het goede gevoel en kwam weer in contact met Wim Jonk, die hoofd opleidingen was bij Ajax in de periode dat het talent er neerstreek. Bij Volendam kwam Antonucci, speler van Jong België, als voetballer eindelijk weer een beetje tot leven.

,,Een smaakmaker, maar hij is onvoldoende getriggerd bij zijn club de afgelopen jaren’’, zei Jonk vorig jaar over de speler. Antonucci is een technische middenvelder, een jongen met een steekbal. De Belg is klein (1.71 meter), maar vrijwel perfect tweebenig. Jonk zei eerder over hem: ,,Francesco is een creatieve middenvelder die heel makkelijk passeert en daardoor een overtal kan creëren.’’

Feyenoord ziet veel toekomst in Antonucci, hij moet straks miljoenen kunnen opleveren. Maar de speler is al 21 jaar, ruim anderhalf jaar ouder dan bijvoorbeeld basisspeler Orkun Kökcü, en strijkt eerst nog een jaar in Volendam neer. Dat laatste heeft één doorslaggevende reden. Zonder Volendam had Feyenoord de speler niet kunnen halen. Volendam betaalt immers de eerste betalingstermijn voor de speler, die 2,2 miljoen euro moet kosten. Feyenoord betaalt de rest als er straks wel weer geld is. Volendam deelt als beloning mee als de speler de Kuip ooit voor veel geld verlaat en daar zijn beide partijen heilig van overtuigd.

Mooie cijfers
De Belg scoorde afgelopen seizoen in de eerste divisie tien keer en leverde vier assists. Dat zijn mooie cijfers, maar het blijft wel de eerste divisie. Ooit keerde Joey Sleegers met nog veel indrukwekkendere statistieken terug in de Kuip na een succesvolle verhuurperiode bij Eindhoven, een paar weken later werd hij alweer van de hand gedaan omdat hij volgens de technische staf niet kon aanhaken bij het gewenste niveau in de Kuip.

Waar is Frank Arnesen nou precies voor gevallen bij de aankoop van de speler? Antonucci kan schieten, bij Volendam was zijn afstandschot een gevreesd wapen. Hij schoot afgelopen seizoen 89 keer, al was het maar 35 keer tussen de palen. Daarnaast creëert hij volop kansen uit open spel. In de eerste divisie deed alleen Ralf Seuntjens het qua cijfers beter. Moet de aanhang van Feyenoord hier stijl van achterover slaan? Zeg het maar. Antonucci zat qua cijfers op het niveau van Jarchinio Antonia en Stef Nijland.

Met zijn spelinzicht is niets mis. Antonucci zakt bij Volendam vaak slim in vanaf het middenveld om de opbouw te kunnen verrichten. Bovendien dribbelt hij makkelijk. Alleen Jonathan Okita van NEC deed het op dat vlak iets beter.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » vr aug 14, 2020 11:11 am

....Zonder Volendam had Feyenoord de speler niet kunnen halen. Volendam betaalt immers de eerste betalingstermijn voor de speler, die 2,2 miljoen euro moet kosten. Feyenoord betaalt de rest als er straks wel weer geld is. Volendam deelt als beloning mee als de speler de Kuip ooit voor veel geld verlaat en daar zijn beide partijen heilig van overtuigd....
Klinkt goed. :biggthumpup.gif:

Ik heb m'n twijfels bij die jongen. Leuk al die grote verhalen uit zijn jeugdperiode maar je moet het uiteindelijk wel op het hoogste niveau laten zien en dat gaat zo snel dus nog niet. Daarbij vind ik al dat "club hoppen" op jonge leeftijd ook geen pré.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » zo aug 16, 2020 4:05 pm

En nog zo'n mooie tekst vanuit Rotterdam Zuid:
Arnesen: 'Zijn bezig met een vervanger voor Van Beek'
De blessure van Sven van Beek dwingt Feyenoord om weer de transfermarkt op te gaan. "Sven ligt er lang uit, dan moet je denken aan enkele maanden. Wij zijn bezig een vervanger voor hem te vinden", aldus technisch directeur Frank Arnesen tegen FOX Sports. Die vervanger wordt in ieder geval niet Edgar Ié. De Prortugees werd vorig jaar gehuurd van Trabzonspor, maar is nu niet haalbaar. "Ik heb contact gehad met de club, die wil hem alleen verkopen. Daartoe zijn wij niet in staat."

Bron: nusport.nl
Ié is onhaalbaar. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » zo aug 16, 2020 4:54 pm

Wie ??

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » ma aug 17, 2020 11:37 am

’Ik zeur niet zomaar’


Dick Advocaat eist versterking; club heeft geen geld

door Marcel van der Kraan

ROTTERDAM Gooit het voortwoekerende coronavirus ook de laatste transferplannen van Feyenoord in de war? Met die vraag worstelt niet alleen trainer Dick Advocaat, maar ook de aanhang van de Rotterdamse club na de tweede oefenpartij tegen FC Twente (0-0).

In een broeierige Kuip stond voor de tweede achtereenvolgende keer bijna een half jeugdelftal opgesteld. Normaal gesproken doet een coach dat in de voorbereiding op een seizoen omdat hij iedereen een kans wil geven. Bij Feyenoord is het bittere noodzaak door blessures en ziektes (corona, longinfectie) van ervaren spelers.

Sven van Beek al geopereerd en voor zes maanden uitgeschakeld, Steven Berghuis nog altijd herstellend van een longinfectie, Ridgeciano Haps als tweede speler geveld door het coronavirus en eerste doelman Justin Bijlow ook nog niet fit genoeg. Tyrell Malacia is bovendien geopereerd aan zijn heup en de doorgebroken Luis Sinisterra komt pas in januari terug van een kruisbandblessure.

Met die namen op een zijspoor blijft er dan zelfs tegen FC Twente niet veel anders over dan het inzetten van jeugd. Het is precies waarvoor Advocaat bang is in de competitie en in de Europa League straks. „Als iedereen fit is hebben we een prima ploeg. Maar ik ben natuurlijk niet zomaar aan het zeuren om versterking. We zijn een heel rijtje internationals kwijt. Er móet wat bij”, aldus Advocaat.

Tegen FC Twente, dat een paar weken terug zijn coach Ron Jans liet starten met acht veldspelers en vier keepers en nog altijd wacht op diverse versterkingen, kan Feyenoord het zich veroorloven om met jonge talenten als Azarkan, Smeulers (linksback), Hendriks, Wehrmann, Burger en Summerville te spelen.

Maar op het moment dat het grote werk begint en Feyenoord zich daadwerkelijk in de titelstrijd wil mengen, komt de achilleshiel bloot. De clubleiding heeft aan Advocaat duidelijk gemaakt dat er geen geld is om aankopen te doen. Een voorbeeld: de Afrikaanse centrale verdediger Edgar Ié leek een simpele oplossing als vervanger van Van Beek, maar zijn club Trabzonspor wil hem niet meer verhuren. De Turken willen hem alleen afstaan aan Feyenoord als Arnesen hem definitief overneemt. De technisch directeur van Feyenoord is daar helder over. „Dan is het uitgesloten dat hij komt, want we zijn niet in staat hem te kopen…”

De Deense ’td’ zou zelf heel wat meer oplossingen weten als er nog iets in kas zou zitten. In andere jaren kon een club nog wel eens een voorschot nemen op mogelijke nieuwe successen en grotere inkomsten. Door de coronacrisis kan Feyenoord net als bijna alle andere Eredivisie-clubs geen enkel risico nemen. En dus moet Advocaat roeien met de riemen die hij heeft.

Het virus blijft dus alles en iedereen beïnvloeden. Ook Jens Toornstra zegt dat het virus een thema blijft. Een nieuw geval, erkent hij, „zet je wel op scherp.” De hele ploeg is vrijdag weer getest en iedereen was negatief. Toornstra: „We nemen bij Feyenoord veel extra maatregelen. Maar op de een of andere manier komt het virus toch dichterbij. We moeten met z’n allen in de spelersgroep het zien vol te houden, vooral als je niet op de club bent.”

Maar ook op de tribunes krijgt het virus steeds meer zijn weerslag. Het publiek haakt in de voorbereiding z’n enthousiasme kwijt bij de zielloze potjes voetbal. De toegestane 5000 fans kwamen in De Kuip al niet meer opdraven. Advocaat begrijpt het: „De sfeer ontbreekt. Ik merk het aan mijzelf. Het komt zelden voor, maar bij Man City tegen Lyon haakte ik ook af voor de televisie zaterdagavond. Er is te weinig beleving en dat komt mede door de omstandigheden.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » za aug 22, 2020 6:21 pm

Winnen een toernooi in Duitsland door van Dortmund en Duisburg te winnen. Moeten we ons daar zorgen om maken?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » za aug 22, 2020 6:29 pm

Nee. Zeker niet.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » za aug 22, 2020 6:36 pm

Oke gelukkig.

Plaats reactie