AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9067
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 1:06 pm

Ah, Eenhoorn mag kritiekloos wat vertellen aan het Parool. Zijn uitspraken leveren bij mij heel wat kritische vragen op, zeker omdat op geen enkel moment de hand in eigen boezem wordt gestoken. Zielig.

Wat dacht je alleen van deze: Had je Ajax niet moeten informeren (omdat je immers zonder het te laten weten ten koste van hen de directe plaatsing in de Cl wil hebben)? ‘Nee, want Van der Sar hoeft ons ook niet te vertellen wat hij bij de ECA bespreekt.’.

Wat een bizarre beredenering.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40990
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » ma aug 10, 2020 1:28 pm

Ja, die maakt een hele slechte beurt. Onprofessioneel.

Ik merk bij mezelf een dubbel gevoel ten opzichte van AZ. De directie gun ik een vroege uitschakeling van harte na dit gedrag. Maar ze hebben wel gewoon een leuke spelersgroep met een goede spelopvatting. Die gun ik de plaatsing dus wel van harte.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: AZ

Bericht door WP_Legend » ma aug 10, 2020 1:32 pm

Inderdaad sportief gun ik AZ het allerbeste, blijft een van de leukste selecties van Nederland met attractief voetbal. Ik gun ze veel meer dan een PSV of een Feyenoord.

Yopii
Berichten: 18658
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 1:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 10, 2020 1:06 pm
Ah, Eenhoorn mag kritiekloos wat vertellen aan het Parool. Zijn uitspraken leveren bij mij heel wat kritische vragen op, zeker omdat op geen enkel moment de hand in eigen boezem wordt gestoken. Zielig.

Wat dacht je alleen van deze: Had je Ajax niet moeten informeren (omdat je immers zonder het te laten weten ten koste van hen de directe plaatsing in de Cl wil hebben)? ‘Nee, want Van der Sar hoeft ons ook niet te vertellen wat hij bij de ECA bespreekt.’.

Wat een bizarre beredenering.
Inderdaad bizar. Wat mij bevreemdt: het zijn geen domme mensen, hoe kan het dat ze zulke onzin uitslaan? Of is de nood zo hoog?

Doorgaans loopt het slecht af met clubs die geforceerd willen aansluiten bij de Nederlandse top. Eigenlijk is het alleen PSV gelukt, in de zeventiger jaren. (Dit geldt overigens ook voor Nederlandse clubs die geforceerd willen aansluiten bij de Europese top, maar dat terzijde.)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33523
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AZ

Bericht door zeux » ma aug 10, 2020 1:53 pm

Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 1:42 pm
Doorgaans loopt het slecht af met clubs die geforceerd willen aansluiten bij de Nederlandse top. Eigenlijk is het alleen PSV gelukt, in de zeventiger jaren.
:biggrin.gif:

Veertien keer kampioen tussen 1986 en 2008. Zes keer tweede. Drie keer derde.
Tussen 86 en 92 vijf van de zes jaar kampioen.

Ik dis psv echt heel erg graag. Maar het helpt wel als je dan ook bij de feiten blijft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53590
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door LucaS » ma aug 10, 2020 1:59 pm

Wat een losers bij AZ. En maar naar anderen wijzen.
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18658
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 2:02 pm

zeux schreef:
ma aug 10, 2020 1:53 pm
Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 1:42 pm
Doorgaans loopt het slecht af met clubs die geforceerd willen aansluiten bij de Nederlandse top. Eigenlijk is het alleen PSV gelukt, in de zeventiger jaren.
:biggrin.gif:

Veertien keer kampioen tussen 1986 en 2008. Zes keer tweede. Drie keer derde.
Tussen 86 en 92 vijf van de zes jaar kampioen.

Ik dis psv echt heel erg graag. Maar het helpt wel als je dan ook bij de feiten blijft.
Huh? :confused.gif:

PSV wist in die tijd aan te sluiten en is sindsdien topclub. In de zestiger jaren was PSV een regionale club, net als FC Twente.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40990
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » ma aug 10, 2020 2:17 pm

Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 1:42 pm
.....
Inderdaad bizar. Wat mij bevreemdt: het zijn geen domme mensen, hoe kan het dat ze zulke onzin uitslaan? Of is de nood zo hoog?

Doorgaans loopt het slecht af met clubs die geforceerd willen aansluiten bij de Nederlandse top....
Ik denk dat we het in die richting moeten zoeken. Follow the money, of in dit geval misschien het gebrek daaraan.
Ze proberen de groep intact te houden. Zijn dus misschien wel veel meer gaan betalen. Dan was er dat gedoe met het stadion. Het zou niet de eerste en niet de laatste keer zijn dat een club te graag vooruit wil.

Of de financiële positie op zich niet zo slecht maar ze willen gewoon grote stappen maken. We hebben het natuurlijk wel over serieus geld, helemaal als je kijkt naar het mogelijke bedrag (alleen al voor deelname) ten opzichte van de begroting van AZ.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59040
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » ma aug 10, 2020 2:25 pm

AZ gekoppeld aan Viktoria Plzen

AZ moet het in de tweede ronde van de
kwalificatie voor de Champions League
opnemen tegen het Tsjechische Viktoria
Plzen.Het gaat om één wedstrijd,die op
25 of 26 augustus (zonder publiek)
wordt gespeeld in Alkmaar.

Op het moment dat de uitkomst van de
loting bekend werd,liet AZ weten af te
zien van een gang naar het CAS,waarover
de afgelopen maanden veel gespeculeerd
is.

De club zou via het sporttribunaal
willen afdwingen dat niet Ajax,maar AZ
rechtstreeks wordt toegelaten tot het
hoofdtoernooi van de CL.AZ won in het
voortijdig beëindigde seizoen twee keer
van Ajax,maar werd op doelsaldo tweede.
Teletekst.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9067
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 2:32 pm

zeux schreef:
Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 1:42 pm
Doorgaans loopt het slecht af met clubs die geforceerd willen aansluiten bij de Nederlandse top. Eigenlijk is het alleen PSV gelukt, in de zeventiger jaren.
:biggrin.gif:

Veertien keer kampioen tussen 1986 en 2008. Zes keer tweede. Drie keer derde.
Tussen 86 en 92 vijf van de zes jaar kampioen.

Ik dis psv echt heel erg graag. Maar het helpt wel als je dan ook bij de feiten blijft.
Yopi bedoelt dat PSV sinds de 70’s een topclub is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ

Bericht door Duke » ma aug 10, 2020 2:33 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 10, 2020 12:33 pm
Ik herhaal: Aachboun is géén advocaat.

Na net de berichtgeving er eens op nageslagen te hebben blijkt het vooral Aachboun geweest die over dit onderwerp in de pers heeft gesproken; AZ nauwelijks.
Ik ben nog steeds de juridisch adviseur van AZ, maar heb me formeel teruggetrokken uit dit dossier.
Blijft een bijzonder verhaal van die Aachboun.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59040
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » ma aug 10, 2020 2:34 pm

Thuiswedstrijd tegen Viktoria Plzen eerste meevaller voor de ploeg van Arne Slot

De lange en hobbelige weg van AZ naar de groepsfase van het miljardenbal
Door STEVEN KOOIJMAN

Updated 18 min geleden
27 min geleden in VOETBAL

AMSTERDAM - Op een dag dat AZ door de UEFA op oneerbiedige wijze terug in zijn hok werd gezet, viel er ook een aardige meevaller voor de Alkmaarders te noteren. De ploeg van Arne Slot kreeg tijdens de loting van de Champions League in Nyon een thuiswedstrijd (tegen Viktoria Plzen) in de tweede voorronde toebedeeld. De lange weg naar de groepsfase ligt echter nog bezaaid met grote hobbels en diepe valkuilen.

Maandagochtend bleek definitief dat het protest dat AZ tegen de UEFA had ingediend, vanwege de in hun ogen onterechte eindstand van het afgelopen Eredivisieseizoen, geen sier had opgeleverd.

De club werd volledig genegeerd door de Europese voetbalbond en ging middels een verklaring van directeur Robert Eenhoorn op de eigen website schoorvoetend akkoord met de harde werkelijkheid. Sterker nog: de eenzijdige strijd om het beste Champions League-ticket (met Ajax) bleek een achterhoedegevecht te zijn geweest, waarbij de club onnodig goodwill heeft verspeeld.

Zwaarder geschut
En dus wacht een route naar het hoofdtoernooi dat concurrent Ajax bekend in de oren klinkt. AZ dient met drie opponenten af te rekenen alvorens toegang te krijgen tot het miljardenbal. Als werkelijk álles meezit, bestaat er een kleine kans. Afgelopen seizoen heeft AZ in de voorronde van de Europa League overigens al met succes kunnen oefenen.

De onervaren selectie deed daar de broodnodige internationale ervaring op, maar in de voorronde van de Champions League moet de Slot Express rekening houden met zwaarder geschut dan afgelopen zomer, toen BK Häcken, FK Mariupol en Royal Antwerp de tegenstanders waren tijdens de Europa League-kwalificatie.

Runner-up Tsjechië

Als eerste wacht AZ een krachtmeting met Viktoria Plzen, op het oog een opponent die te doen is. Maar bij nadere bestudering van de nummer twee van Tsjechië blijkt dat de ploeg de afgelopen tien veelvuldig in Europa actief is geweest. Afgelopen seizoen strandde Viktoria in de voorronde van de Champions League, maar twee jaar geleden waren de Tsjechen nog actief in de groepsfase, waarin het onder andere een thuiszege boekte op AS Roma.

AZ heeft het desondanks getroffen met de loting, aangezien het de Tsjechen in Alkmaar mag ontvangen (wel zonder supporters). Het ontmoet op 25 of 26 augustus in ieder geval één oude bekende: Ondrej Mihalik. De 23-jarige aanvaller stond afgelopen twee jaar in Alkmaar onder contract, maar speelde mede door een knieblessure slechts drie duels in de hoofdmacht van AZ. Hij zal Slot en de zijnen willen bewijzen dat ze hem te vroeg hebben afgeschreven.

Mocht AZ de derde voorronde bereiken (15-16 september, eveneens over één wedstrijd), dan komen er ’serieuze’ clubs om de hoek kijken. Benfica bijvoorbeeld, of Dinamo Kiev en FK Krasnodar. Bij de laatste (Russische) club staat ex-international Tonny Vilhena onder contract. Ook Stade Rennes is nog een optie, tenzij de winnaar van de Europa League zich in eigen competitie heeft geplaatst voor de groepsfase van de Champions League.

Het zou al een prestatie van formaat zijn als AZ weet door te dringen tot de play-offs (22/23 en 29/30 september), maar als de revelatie van het afgelopen Eredivisieseizoen daarin slaagt, dan staat de ploeg voor de ultieme test. Een test die overigens wel uit een thuis- en een uitwedstrijd bestaat. Indien AZ de tweede voorronde niet overleeft, dan stromen de Alkmaarders in de derde voorronde van de Europa League in.


Het is voor Arne Slot te hopen dat zijn ploeg de komende periode niet één of meerdere sleutelspelers zal kwijtraken. Die kans lopen de mogelijke Europese tegenstanders uiteraard ook, maar hoe verder AZ komt, hoe groter de kans dat het een kapitaalkrachtige club treft waarvan de financiële huishouding niet afhankelijk is van de verkoop van de betere spelers.

Toch ligt het eerder in de lijn der verwachting dat AZ zelf en snel zal toeslaan op de transfermarkt, aangezien het na het vertrek van Stijn Wuytens niet ruim in de centrumverdedigers zit. En wat de mogelijke verkopen betreft: wie weet valt er pas met technisch directeur Max Huiberts zaken te doen als het kwalificatietoernooi achter de rug zit. Mocht AZ het ’onmogelijke’ presteren en zich daadwerkelijk een toegang tot de Champions League verschaffen, dan stromen de miljoenen binnen en zullen de Alkmaarse sterspelers alleen voor de hoofdprijs uit Alkmaar vertrekken.
De T.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ

Bericht door Jöhnk » ma aug 10, 2020 5:01 pm

Plzen te doen voor AZ? Je kan ook zeggen dat AZ te doen is voor Plzen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40990
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » ma aug 10, 2020 7:26 pm

Zeker, dit is typisch zo'n loting waar iedereen wel kansen ziet. Wij kennen Plzen nauwelijks maar zij kennen AZ niet. Er staat me bij dat deze ploeg twee jaren geleden inderdaad poulefase heeft gespeeld.

Maar als je ambities hebt om CL te spelen dan zou dit wel een tegenstander moeten zijn die te doen is. Anders kun je je ambities beter aanpassen. Misschien blijkt straks ook wel dat dit moet. De EL campagne van vorig seizoen was spectaculair maar natuurlijk niet goed.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ

Bericht door peter » ma aug 10, 2020 9:37 pm

Jöhnk schreef:
ma aug 10, 2020 5:01 pm
Plzen te doen voor AZ? Je kan ook zeggen dat AZ te doen is voor Plzen.
Precies. Vorig jaar uitgeschakeld door LASK Linz. Het jaar ervoor door Kairat.

Maar ze hadden het in de groepsfase van de CL heel erg goed gedaan.

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » di aug 11, 2020 7:41 am

Duke schreef:
ma aug 10, 2020 2:33 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 10, 2020 12:33 pm
Ik herhaal: Aachboun is géén advocaat.

Na net de berichtgeving er eens op nageslagen te hebben blijkt het vooral Aachboun geweest die over dit onderwerp in de pers heeft gesproken; AZ nauwelijks.
Ik ben nog steeds de juridisch adviseur van AZ, maar heb me formeel teruggetrokken uit dit dossier.
Blijft een bijzonder verhaal van die Aachboun.
Deze man zoekt alleen maar exposure. Zaken die het nieuws halen, wil hij doen. Andere niet.
En dat terwijl hij geeneens advocaat is :excited.gif:

Dat az daarmee in zee gaat
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33523
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AZ

Bericht door zeux » di aug 11, 2020 8:02 am

Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 2:02 pm
zeux schreef:
ma aug 10, 2020 1:53 pm
Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 1:42 pm
Doorgaans loopt het slecht af met clubs die geforceerd willen aansluiten bij de Nederlandse top. Eigenlijk is het alleen PSV gelukt, in de zeventiger jaren.
:biggrin.gif:

Veertien keer kampioen tussen 1986 en 2008. Zes keer tweede. Drie keer derde.
Tussen 86 en 92 vijf van de zes jaar kampioen.

Ik dis psv echt heel erg graag. Maar het helpt wel als je dan ook bij de feiten blijft.
Huh? :confused.gif:

PSV wist in die tijd aan te sluiten en is sindsdien topclub. In de zestiger jaren was PSV een regionale club, net als FC Twente.
Ah, ok.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Thijs » di aug 11, 2020 8:15 am

Marillion schreef:
ma aug 10, 2020 7:26 pm
Maar als je ambities hebt om CL te spelen dan zou dit wel een tegenstander moeten zijn die te doen is. Anders kun je je ambities beter aanpassen. Misschien blijkt straks ook wel dat dit moet. De EL campagne van vorig seizoen was spectaculair maar natuurlijk niet goed.
AZ moet dit zien als een wedstrijd om Europese poulefase te halen, CL-poulefase is natuurlijk een dikke bonus maar vrij onrealistisch.

Na Plzn moet je nog 2 rondes, tegen clubs van het kaliber Benfica en Dinamo Kiev. Er moet dan echt wel heel veel goed vallen wil je dat halen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59040
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » di aug 11, 2020 8:56 am

’We leggen ons erbij neer’
AZ loot in de voorrondes van de Champions League tegen Viktoria Plzen uit Tsjechië.

FOTO’S ANP/HH

AZ strijdt na loting niet langer met Ajax om gunstigste Champions League-ticket

door Steven Kooijman

AMSTERDAM Er kwam rond de loting van de Champions League-kwalificatie voor AZ opbeurend en minder opbeurend nieuws vanuit de UEFA-burelen in Nyon. Het slechte ’nieuws’: het protest over de in Alkmaarse ogen onterechte eindstand in de Eredivisie werd definitief van tafel geveegd. Het goede nieuws: AZ lootte in de tweede voorronde, die slechts één wedstrijd behelst, een duel in eigen huis.

De bewierookte runner-up van het afgelopen Eredivisie-seizoen neemt het op 25 of 26 augustus in Alkmaar op tegen het Tsjechische Viktoria Plzen, de ploeg die net als AZ op de tweede plaats eindigde. Zij het met een veel grotere achterstand op kampioen Slavia Praag: zes wedstrijdpunten, in plaats van een nadelig doelsaldo van acht ten koste van Ajax.

In een reactie op de loting stelde Arne Slot dat hij niet meer dan een geijkt antwoord kon geven op de vraag wat hij van de aanstaande tegenstander vond: „Bij een Champions League-loting weet je sowieso dat je een goede tegenstander krijgt. Maar je kunt het als voordeel zien dat we thuis spelen, aangezien de onderlinge ontmoeting maar over één wedstrijd gaat.”

In de avond voorafgaande aan de loting had de 41-jarige hoofdtrainer uit Bergentheim, een verrijking voor het nationale trainersgilde, toch maar ’even gekeken’ naar de drie mogelijke opponenten (naast de Tsjechen waren dat Besiktas en Rapid Wien). „In het geval van Plzen zag ik op de beelden dat het een fysiek heel sterke ploeg is, die veel scoort uit standaardsituaties.”

Het waren dezelfde woorden die Slot een jaar geleden voorafgaand aan zijn grote vuurdoop als eerstejaars hoofdtrainer spendeerde aan Bollklubben Häcken. De Zweden maakten het AZ destijds in het snikhete AFAS Stadion meer dan lastig (0-0), maar gelukkig ging de confrontatie over twee duels en werd de klus een week later in Göteborg vrij simpel geklaard (0-3). Het is te hopen dat de Slot Express tegen Viktoria Plzen vanaf de eerste seconde bij de les is. Een misstap resulteert linea recta in degradatie naar de (derde voorronde van de) Europa League.

De eliminatie van Häcken was het startsein van een sportief geweldig seizoen, waarin AZ knap overwinterde in de Europa League, een trits aan spelers afleverde bij Jong Oranje én het grote Oranje en bovendien álle topclubs een draai om de oren gaf. De titel lonkte begin maart na de tweede zege op Ajax zonder tegengoals, voordat de uitbraak van het coronavirus de boel verstierde. Geen derde kampioensschaal voor Alkmaar Zaanstreek, maar een hoop chagrijn op het Alkmaarse hoofdkantoor.

AZ was het volstrekt oneens met het een-tweetje tussen de KNVB en de UEFA, wat ervoor zorgde dat Ajax, dat een beter doelsaldo kon overleggen, het beste Champions League-ticket kreeg toebedeeld. Een ticket dat waarschijnlijk rechtstreeks toegang biedt tot de groepsfase van het miljardencircus en een bonus van tientallen miljoenen oplevert, tenzij het Olympique Lyon van Memphis Depay en Kenny Tete de cup met de grote oren wint en Ajax dientengevolge de play-offs moet zien te overleven.

Daarop besloot AZ als veredelde Galliërs onder aanvoering van algemeen directeur Robert Eenhoorn ten strijde te trekken tegen de machtige Europese voetbalbond, bijgestaan door fiscalist en juridisch adviseur Karim Aachboun. AZ wilde dat de verdeling van de Europese tickets op basis van het betere onderling resultaat met Ajax zou worden herzien. Het bleek een heilloze missie, zoals in deze krant al voorspeld door de bekende voetbaladvocaat Jan Kabalt.

Toch hielden Eenhoorn en de zijnen lang en wellicht tegen beter weten in hoop op een gunstiger afloop. Maar toen maandag rond het middaguur bleek dat AZ diende mee te loten voor de voorrondes van de Champions League, maakte de media-afdeling van AZ zich klaar om een officiële verklaring van Eenhoorn er uit te slingeren. Die volgde snel: „Nu er via deze indirecte weg antwoord is, zal de club zich daar niettemin bij neerleggen en geen mogelijke vervolgprocedure starten bij het CAS”, aldus de directeur.

Eenhoorn voegde er aan toe dat het belang van de Alkmaarse profclub altijd voorop heeft gestaan. „Daarom is indertijd besloten de UEFA te vragen om de beslissing van de UEFA te herzien. Nu de loting is geweest, hebben we uiteindelijk antwoord op onze vraag. Daar leggen we ons voor nu bij neer, we richten het vizier op de toekomst. En dan met name op de voorrondes voor de Champions League, de naderende competitie en de bouw van het nieuwe stadiondak.”
De T.

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » di aug 11, 2020 9:12 am

blabla, :excited.gif:

feit blijft dat je aan een heel kort stukje touw zat te trekken en niks hebt gewonnen.
eerder imago hebt verloren.


Om de woorden van Sjaak te gebruiken (na gelijkspel de Graafschap) : Ik hoop dat ze degraderen :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59040
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » di aug 11, 2020 10:28 am

Benieuwd of dit ook het FC. Twente verhaal gaat worden.1 keer kampioen ( AZ dacht dat ie kampioen zou worden, met wel alle parameters positief naar hun toegerekend ) , grote broek aantrekken en vervolgens is het gedaan met de pret.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ

Bericht door GangstaRiB » di aug 11, 2020 11:58 am

Volgens mij laat AZ juist zien dat ze de zaken op orde hebben. Dit CL-verhaal is peanuts vergeleken met hun DSB geschiedenis en daar kwamen ze ook sterk(er) uit.

AZ is een blijvertje en dat is alleen maar goed. De eredvisie staat te springen om wat ploegen die een beetje een vuist kunnen maken richting de top 3. AZ is denk ik de meest professionele voetbalclub die er in Nederland is. Relatief kleine achterban, geen enorme sponsors, maar wel steady top 4. Hun jeugdopleiding is top. Aankoopbeleid ook vrij aardig op orde.

Prima clubje toch? En natuurlijk hebben ze 'ruzie' met Ajax... wie heeft dat niet Nederland... :aai.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 11, 2020 12:29 pm

Ajax is alleen maar gebaat met sterkte tegenstand. Het stuwt ook Ajax omhoog.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40990
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » di aug 11, 2020 12:35 pm

Absoluut, ik hoop ook gewoon dat ze daar een hoog niveau blijven halen hoor. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » wo aug 12, 2020 11:42 am

Van Praag nog niet klaar met AZ: 'Steeds werd mijn Ajax-verleden erbij gehaald'
Gepubliceerd: Woensdag 12 augustus 2020 om 11:48


Michael van Praag voelt zich in zijn wiek geschoten door AZ. In een uitgebreid met het Algemeen Dagblad maakt de UEFA-official korte metten met de tactieken van de Alkmaarse club om 'de publieke opinie te beïnvloeden'.

AZ tekende protest aan tegen het besluit van de KNVB om het belangrijkste Champions League-ticket aan Ajax te geven. Van Praag reageerde daarop met een privémail, gericht aan algemeen directeur Robert Eenhoorn. Vervolgens werd het lelijk. AZ probeerde Van Praag als oud-voorzitter van Ajax 'een belangenconflict in de schoenen te schuiven', stelt hij.

"Steeds werd suggestief mijn Ajax-verleden erbij gehaald. Steeds werd gesuggereerd dat ik de kwestie op bondsniveau zou beïnvloeden en manipuleren", reageert Van Praag. Het zit hem hoog. "Juist omdat AZ me doelbewust in een kwestie trekt waar ik niets mee te maken heb. Ik ben nog erelid bij de KNVB, maar geen voorzitter meer. Nee, ook niet officieus. Bij Ajax heb ik al vele jaren geen functie meer."

"Heel bewust houd ik me afzijdig van publieke optredens die mijn opvolgers in de wielen zouden kunnen rijden. Maar ik stuur één persoonlijke mail aan Eenhoorn - en AZ speelt 'm stiekem door naar de UEFA én aan Quote. Wat zijn dat voor streken? Bel me gewoon op als je het niet met me eens bent! Speel open kaart."

AZ heeft zichzelf in de voet geschoten, aldus Van Praag. "Ik neem AZ al jaren heel serieus als club. Volgens mij doet iedereen in Nederland dat. Er is niets mis mee om op te komen voor je eigen belangen, maar op deze manier werkt dat juist contraproductief. Speel het fair en open. Vecht met open vizier voor je standpunten. Ik denk eerder dat mensen AZ minder serieus zijn gaan nemen door deze actie, dan dat het iets heeft bijgedragen. Voor het imago van de club is het absoluut niet goed geweest. Zonde."
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie