Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gaizka1985 » di sep 15, 2020 10:17 am

Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 9:21 am
Ajax Rules schreef:
di sep 15, 2020 8:03 am
Als we dan toch bij de concurrentie gaan kijken, kunnen we dan niet beter bij Feyenoord zijn?

Hun aanvoerder heeft een gelimiteerde transfersom van naar het schijnt ongeveer 10M (!) in zijn contract, al weet ik niet of dat ook geldt voor binnenlandse transfers.
Hun aanvoerder is een rat die meermaals disciplinair gestraft is. En bovendien niet goed genoeg.
Zo kijken supporters van Feyenoord ook naar Tagliafico, wij zijn juist fan van hem.

Ik vind Berghuis een goede voetballer, goede techniek en goede trap. Ik meen trouwens dat hij 12 miljoen moet kosten.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 11:12 am

Promes verkopen voor 20+ en Berghuis halen voor 10-12 lijkt mij een prima deal. Weet alleen niet of Berhuis zou willen. En Promes moet natuurlijk verkocht worden. Die moet weg willen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » di sep 15, 2020 11:25 am

elliquido schreef:
di sep 15, 2020 10:00 am
gezien de rugnummers 5 en 6 nog niet zijn weggegeven, zouden ze dan wachten op Wijndal en Koopmijners als deze het niet redden tegen kiev, danwel paok/benfica ?
Lijkt me stug.

In de ideale wereld komen de rugnummers 4 en 19 weldra vrij. Maar ook dat lijkt me stug.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » di sep 15, 2020 11:29 am

Lionel schreef:
di sep 15, 2020 11:12 am
Promes verkopen voor 20+ en Berghuis halen voor 10-12 lijkt mij een prima deal. Weet alleen niet of Berhuis zou willen. En Promes moet natuurlijk verkocht worden. Die moet weg willen.
AJAX gaat echt niet shoppen voor Berghuis.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 11:31 am

Tot nu toe zijn aankopen van AZ niet succesvol geweest, naast dat telkens teveel betaald wordt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 11:32 am

999 schreef:
di sep 15, 2020 11:29 am
Lionel schreef:
di sep 15, 2020 11:12 am
Promes verkopen voor 20+ en Berghuis halen voor 10-12 lijkt mij een prima deal. Weet alleen niet of Berhuis zou willen. En Promes moet natuurlijk verkocht worden. Die moet weg willen.
AJAX gaat echt niet shoppen voor Berghuis.
Verwacht dat die clausule ook niet voor Nederlandse clubs is. Ajax zelf heeft zich destijds verrekend bij Vermeer, maar kan me niet voorstellen dat deze clausule er niet instaat.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 11:48 am

Ajaciedjuh schreef:
di sep 15, 2020 11:31 am
Tot nu toe zijn aankopen van AZ niet succesvol geweest, naast dat telkens teveel betaald wordt.
Dat zeg je nu. Maar als Ajax ze straks koopt loop jij vooraan in de polonaise.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 11:52 am

Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 11:48 am
Ajaciedjuh schreef:
di sep 15, 2020 11:31 am
Tot nu toe zijn aankopen van AZ niet succesvol geweest, naast dat telkens teveel betaald wordt.
Dat zeg je nu. Maar als Ajax ze straks koopt loop jij vooraan in de polonaise.
Fijn dat jij voorspellende gave hebt. Houd je maar gewoon bij je eigen mening, doe ik dat ook.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 11:58 am

Mwah, ik mocht van jou niet zeggen dat Marin een miskoop was, weet je nog? Dat was raar, of zoiets. Terwijl ik als enige de moeite had genomen om wedstrijden van Standard te gaan kijken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 12:04 pm

Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 11:58 am
Mwah, ik mocht van jou niet zeggen dat Marin een miskoop was, weet je nog? Dat was raar, of zoiets. Terwijl ik als enige de moeite had genomen om wedstrijden van Standard te gaan kijken.
Dat kan ik me niet herinneren. Wat wel het geval is, dat ik spelers altijd een kans geef en dan pas ga oordelen. Als jij destijds hebt aangeven n.a.v. wedstrijden die je hebt gekeken van Standard, dan heb je gelijk gekregen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 12:07 pm

Ik maak een oprechte inschatting o.b.v. wat ik van een speler weet. Als ik weinig weet houd ik een slag om de arm.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 12:11 pm

Mooi, dat doe ik ook. :666.gif:

In algemene zin zou respect voor elkaar mening een groot goed zijn. En we hebben nu eenmaal te maken met Forumleden die vrijwel alles negatief vinden, of vinden dat ze iemand als pispaaltje moeten gebruiken. Aan de andere kant heb je de optimisten, glas half vol (of zelfs een beetje meer :smallgrin.gif: ), zoals ik. Laten we het er maar op houden, dat er af en toe tegengas gegeven moet worden. Ik kan je wel verzekeren dat een half glas vol (of een beetje meer), je een stuk vrolijker maakt ..... tenminste dat vind ik. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » di sep 15, 2020 12:12 pm

Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 7:01 am
Mr. Ajax schreef:
ma sep 14, 2020 11:48 am
Niet dat ik hem per se als aankoop wil sugereren, maar bij gebrek aan een meer passende topic - wie is die Silvester Van der Water? Tot gisteren nooit van gehoord, maar wat speelde hij gisteren toch subliem. Ziyech-achtig wat hij liet zien. 23 jaar oud en komt bij Almere City vandaan.

Hier moet natuurlijk ook bij gezegd worden dat zijn directe tegenstander - Boy Kemper - een historisch en bizar slechte beurt had gisteren. Echt traumatisch wat die gast gisteren meemaakte. Vond het dan ook ronduit wreed (en stom) van zijn coach dat hij hem gewoon liet staan.

Maar wie hier heeft dus ooit van die Van der Water gehoord?
Ik had nog nooit van hem gehoord, googlde hem, en zag zijn statistieken. Lekker naar Orlando FC laten gaan (die hebben interesse)
Op basis van statistieken was een Tadic ook niet gehaald. Heb je hem wel zien spelen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 12:21 pm

Ajaciedjuh schreef:
di sep 15, 2020 12:11 pm
Mooi, dat doe ik ook. :666.gif:

In algemene zin zou respect voor elkaar mening een groot goed zijn. En we hebben nu eenmaal te maken met Forumleden die vrijwel alles negatief vinden, of vinden dat ze iemand als pispaaltje moeten gebruiken. Aan de andere kant heb je de optimisten, glas half vol (of zelfs een beetje meer :smallgrin.gif: ), zoals ik. Laten we het er maar op houden, dat er af en toe tegengas gegeven moet worden. Ik kan je wel verzekeren dat een half glas vol (of een beetje meer), je een stuk vrolijker maakt ..... tenminste dat vind ik. :ajaxsmiley.gif:
Ik vind het brandmerken van meningen van anderen als positief of negatief niet per se getuigen van respect voor andermans mening. Eerder van arrogantie. Want je zegt er eigenlijk mee: wat jij schrijft neem ik niet serieus want het is negatief.

Ik doe dat voor de grap hierboven ook een keertje en je ziet dat jij dat best vervelend vindt ("houd het bij je eigen mening").

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » di sep 15, 2020 12:22 pm

Ajaciedjuh schreef:
di sep 15, 2020 12:11 pm
En we hebben nu eenmaal te maken met Forumleden die vrijwel alles negatief vinden, of vinden dat ze iemand als pispaaltje moeten gebruiken.
'Negatief' en 'pispaaltje' zijn stopwoordjes op AT. :neutral.gif: 'Wennen' ook.

Martinez, Kudus, Antony worden geen pispaaltjes. Anderen wel. De reden ligt voor de hand.

Iedereen vindt het irritant wanneer er iemand in z'n werkomgeving is, die het tempo drukt en vooruitgang in de weg staat.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door elliquido » di sep 15, 2020 12:48 pm

wimpey schreef:
di sep 15, 2020 11:25 am
elliquido schreef:
di sep 15, 2020 10:00 am
gezien de rugnummers 5 en 6 nog niet zijn weggegeven, zouden ze dan wachten op Wijndal en Koopmijners als deze het niet redden tegen kiev, danwel paok/benfica ?
Lijkt me stug.

In de ideale wereld komen de rugnummers 4 en 19 weldra vrij. Maar ook dat lijkt me stug.
Mij niet, die spelers zitten vast in jong oranje en tikken oranje nu aan. Als ze geen CL spelen is dat stilstand voor hen; en dan komt ajax met een Ajax salaris en de sportieve vooruitzichten. + een Ajax die Nico kan verkopen. Hopelijk hebben ze een clausule.
zou echt de ideale oplossing zijn voor ajax. Koopmijners is multi inzetbaar. Wijndal een typische ajax back en alle posities dan dubbel bezet.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gaizka1985 » di sep 15, 2020 12:52 pm

elliquido schreef:
di sep 15, 2020 12:48 pm
wimpey schreef:
di sep 15, 2020 11:25 am
elliquido schreef:
di sep 15, 2020 10:00 am
gezien de rugnummers 5 en 6 nog niet zijn weggegeven, zouden ze dan wachten op Wijndal en Koopmijners als deze het niet redden tegen kiev, danwel paok/benfica ?
Lijkt me stug.

In de ideale wereld komen de rugnummers 4 en 19 weldra vrij. Maar ook dat lijkt me stug.
Mij niet, die spelers zitten vast in jong oranje en tikken oranje nu aan. Als ze geen CL spelen is dat stilstand voor hen; en dan komt ajax met een Ajax salaris en de sportieve vooruitzichten. + een Ajax die Nico kan verkopen. Hopelijk hebben ze een clausule.
zou echt de ideale oplossing zijn voor ajax. Koopmijners is multi inzetbaar. Wijndal een typische ajax back en alle posities dan dubbel bezet.
Vanavond zal ook belangrijk zijn voor die jongens, kunnen ze met AZ CL voetbal spelen? (ik denk het niet)

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door elliquido » di sep 15, 2020 12:57 pm

elliquido schreef:
di sep 15, 2020 10:00 am
gezien de rugnummers 5 en 6 nog niet zijn weggegeven, zouden ze dan wachten op Wijndal en Koopmijners als deze het niet redden tegen kiev, danwel paok/benfica ?
dat zeg ik :-)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 1:06 pm

Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 12:21 pm
Ajaciedjuh schreef:
di sep 15, 2020 12:11 pm
Mooi, dat doe ik ook. :666.gif:

In algemene zin zou respect voor elkaar mening een groot goed zijn. En we hebben nu eenmaal te maken met Forumleden die vrijwel alles negatief vinden, of vinden dat ze iemand als pispaaltje moeten gebruiken. Aan de andere kant heb je de optimisten, glas half vol (of zelfs een beetje meer :smallgrin.gif: ), zoals ik. Laten we het er maar op houden, dat er af en toe tegengas gegeven moet worden. Ik kan je wel verzekeren dat een half glas vol (of een beetje meer), je een stuk vrolijker maakt ..... tenminste dat vind ik. :ajaxsmiley.gif:
Ik vind het brandmerken van meningen van anderen als positief of negatief niet per se getuigen van respect voor andermans mening. Eerder van arrogantie. Want je zegt er eigenlijk mee: wat jij schrijft neem ik niet serieus want het is negatief.

Ik doe dat voor de grap hierboven ook een keertje en je ziet dat jij dat best vervelend vindt ("houd het bij je eigen mening").
Prima, ieder zijn mening. Ik had ook niet de illusie dat het ging veranderen. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gezond verstand » di sep 15, 2020 1:30 pm

Gaizka1985 schreef:
di sep 15, 2020 10:17 am
Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 9:21 am
Ajax Rules schreef:
di sep 15, 2020 8:03 am
Als we dan toch bij de concurrentie gaan kijken, kunnen we dan niet beter bij Feyenoord zijn?

Hun aanvoerder heeft een gelimiteerde transfersom van naar het schijnt ongeveer 10M (!) in zijn contract, al weet ik niet of dat ook geldt voor binnenlandse transfers.
Hun aanvoerder is een rat die meermaals disciplinair gestraft is. En bovendien niet goed genoeg.
Zo kijken supporters van Feyenoord ook naar Tagliafico, wij zijn juist fan van hem.

Ik vind Berghuis een goede voetballer, goede techniek en goede trap. Ik meen trouwens dat hij 12 miljoen moet kosten.
Tagliafico is nog nooit door Ajax disciplinair gestraft. Berghuis meermaals.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 1:30 pm

Je schrijft prima, maar vind je dat ook echt? Want telkens als een mening jou onwelgevallig is dan brandmerk je die als negatief. En als ik dan een keer zeg dat jij altijd voorop loopt in de polonaise dan schiet je in de stress. Dat komt op mij over alsof je veel moeite hebt met meningen die de jouwe niet zijn.

Maar goed, ik dwaal af.

Koopmeiners en Wijndal zou ik niet kopen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gezond verstand » di sep 15, 2020 1:32 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 15, 2020 12:12 pm
Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 7:01 am
Mr. Ajax schreef:
ma sep 14, 2020 11:48 am
Niet dat ik hem per se als aankoop wil sugereren, maar bij gebrek aan een meer passende topic - wie is die Silvester Van der Water? Tot gisteren nooit van gehoord, maar wat speelde hij gisteren toch subliem. Ziyech-achtig wat hij liet zien. 23 jaar oud en komt bij Almere City vandaan.

Hier moet natuurlijk ook bij gezegd worden dat zijn directe tegenstander - Boy Kemper - een historisch en bizar slechte beurt had gisteren. Echt traumatisch wat die gast gisteren meemaakte. Vond het dan ook ronduit wreed (en stom) van zijn coach dat hij hem gewoon liet staan.

Maar wie hier heeft dus ooit van die Van der Water gehoord?
Ik had nog nooit van hem gehoord, googlde hem, en zag zijn statistieken. Lekker naar Orlando FC laten gaan (die hebben interesse)
Op basis van statistieken was een Tadic ook niet gehaald. Heb je hem wel zien spelen?
Dan heb jij de statistieken van Tadic niet goed gelezen vriend.

Een 23-jarige speler met 6 wedstrijden eredivisie op z'n naam vergelijken met Tadic, dan ben je niet eens appelen met peren aan het vergelijken. Dan vergelijk je rozijnen met watermeloenen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gezond verstand » di sep 15, 2020 1:34 pm

Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 1:30 pm
Je schrijft prima, maar vind je dat ook echt? Want telkens als een mening jou onwelgevallig is dan brandmerk je die als negatief. En als ik dan een keer zeg dat jij altijd voorop loopt in de polonaise dan schiet je in de stress. Dat komt op mij over alsof je veel moeite hebt met meningen die de jouwe niet zijn.

Maar goed, ik dwaal af.

Koopmeiners en Wijndal zou ik niet kopen.
Wijndal is de enige AZ speler die ik eventueel in Ajax shirt zou willen zien. Maar niet voor de transfersom die AZ ongetwijfelt gaat vragen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 1:40 pm

Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 1:34 pm
Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 1:30 pm
Je schrijft prima, maar vind je dat ook echt? Want telkens als een mening jou onwelgevallig is dan brandmerk je die als negatief. En als ik dan een keer zeg dat jij altijd voorop loopt in de polonaise dan schiet je in de stress. Dat komt op mij over alsof je veel moeite hebt met meningen die de jouwe niet zijn.

Maar goed, ik dwaal af.

Koopmeiners en Wijndal zou ik niet kopen.
Wijndal is de enige AZ speler die ik eventueel in Ajax shirt zou willen zien. Maar niet voor de transfersom die AZ ongetwijfelt gaat vragen.
We agree to disagree zullen we het maar bij houden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Gezond verstand » di sep 15, 2020 1:42 pm

Ajaciedjuh schreef:
di sep 15, 2020 1:40 pm
Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 1:34 pm


Wijndal is de enige AZ speler die ik eventueel in Ajax shirt zou willen zien. Maar niet voor de transfersom die AZ ongetwijfelt gaat vragen.
We agree to disagree zullen we het maar bij houden.
Waarom zie jij het niet zitten in Wijndal?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie