AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ

Bericht door Trab » di sep 15, 2020 7:47 pm

Zo. Die honkballer kan zijn hok weer in met z’n CL praatjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 7:48 pm

Ohhh wat jammer! :hypocrite.gif:

@Wouter: het spel lijkt nergens op maar tegen Antwerpen, Plzen en Belgrado kwamen ze daar ook steeds mee weg in de slotminuten.

Uiteraard weer op zijn Hollands uit paniek kansloze hoge ballen pompen. De media zal tevreden zijn want dat is hun favoriete plan B.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ

Bericht door Trab » di sep 15, 2020 7:48 pm

Lionel schreef:Heerlijk dit. Tering arrogante kutclub.
Ja precies haha. Ook een hekel aan ze gekregen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » di sep 15, 2020 7:49 pm

Boadu, wat een verschrikkelijk slechte timing bij die kopbal.

We zijn gelukkig niet het enige team dat slecht speelt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2020 7:51 pm

Ik schakel weer in. Het geweldige spelende elftal aldus Gijp heeft het zeker gered? :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door LucaS » di sep 15, 2020 7:53 pm

Mooi. What goes around comes around
I think I lost my fucking headache

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AZ

Bericht door Gaizka1985 » di sep 15, 2020 7:54 pm

Ik vind het ook wel mooi :smallgrin.gif:

Wijndal is wel een interessante speler mocht Tagliafico vertrekken, en Koopmeiners misschien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » di sep 15, 2020 7:59 pm

Nu weten we ook waarom AZ directe plaatsing wilde afdwingen.Hier van verliezen is natuurlijk een grote schande.Maar analisten roepen dat natuurlijk alleen als het AJAX zou zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » di sep 15, 2020 8:00 pm

Lionel schreef:
di sep 15, 2020 7:47 pm
Heerlijk dit. Tering arrogante kutclub.
+1.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » di sep 15, 2020 8:14 pm

Twee persoonlijke blunders kosten ze de kop. Op een bepaalde manier was dit wel zeer herkenbaar. We hebben bij Ajax meer dan eens naar dit soort vertoningen zitten kijken.

Groepsfase EL dus voor AZ. Daar moeten ze wel wat puntjes kunnen verzamelen als het niet teveel tegenzit met de loting.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door LucaS » di sep 15, 2020 8:46 pm

Kunnen ze niet nog ergens protesteren? Ze hadden natuurlijk ook nog geen competitiewedstrijd in de benen; het is niet eerlijk!
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 8:50 pm

Gaizka1985 schreef:
di sep 15, 2020 7:54 pm
Ik vind het ook wel mooi :smallgrin.gif:

Wijndal is wel een interessante speler mocht Tagliafico vertrekken, en Koopmeiners misschien.
Die laatste stond echt alleen stil hoor. Wel een mooie pass hoor. Wijndal vind ik wel interessant. Aan Stengs, en dit heb ik wel fout gezien, moeten we niet beginnen.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AZ

Bericht door De Dominee » di sep 15, 2020 9:04 pm

Gelukkig stappen veel mensen eindelijk van Stengs af. Dat hadden we hier in Alkmaar allang door. Is niks.

Koopmeiners ook niet. Wijndal wel als Nico vertrekt, maar AZ en Mino hé...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ

Bericht door GangstaRiB » di sep 15, 2020 9:25 pm

Stengs viel wel een beetje door de mand. Boadu is wel een speler die wat extra’s liet zien. Fysiek komt ie in ieder geval mee.

Vond AZ aardig ballen de eerste helft en ze hadden een duidelijk strijd plan, maar dit soort potjes moet je zelf beslissen. Je kan niet wachten op een fout van de tegenstander zoals in de eredivisie. Een foutje aan de kant van AZ en de bal lag erin. In de breedte is AZ niet sterk met Druijf en die Japanner die erin kwam. Is dat zo’n Billy Bean gescoute speler?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » di sep 15, 2020 9:35 pm

Los van de vraag waar zijn plafond ligt denk ik dat Stengs te lang niet heeft gespeeld. Die jongen heeft meer tijd nodig om terug op zijn niveau te komen. Maar daar koop je natuurlijk niets voor in een situatie als deze.

Boadu maakte wel een hele slechte beurt met die kopbal. Dat moet toch gewoon honderd procent een doelpunt zijn? Hij heeft notabene alle tijd.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » wo sep 16, 2020 7:34 am

Stengs en Idrissi namen even een snipperdag :excited.gif:

Dit was zo exemplarisch voor Nederlands voetbal. Lekker zomeravond-ballen en de bal rond laten gaan maar 'vergeten' goed te verdedigen.
Bij die eerste goal. Hij kon de bal terug spelen naar Vlaar (die in 1 lijn achter hem stond)
Nee, een buitenkantje voetje naar voren op een speler die gedekt staat, dat is veel beter :excited.gif:

Ik gunde ze al helemaal niks, dus prima zo!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » wo sep 16, 2020 7:36 am

Marillion schreef:
di sep 15, 2020 9:35 pm
Boadu maakte wel een hele slechte beurt met die kopbal. Dat moet toch gewoon honderd procent een doelpunt zijn? Hij heeft notabene alle tijd.
Hij schoot met links op doel in de eerste helft. vanaf 6 meter en de bal kwam niet eens in de buurt van het doel. Puddingschot de tribune in. (2de ring heeft ie ook niet gehaald) Duidelijk zijn standbeen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » wo sep 16, 2020 7:36 am

Er loopt niks bij AZ dat het niveau van Ajax doet stijgen of evenaart
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 16, 2020 8:00 am

Zo slecht als nu de spelers worden neergezet van AZ zijn ze natuurljk ook niet. Vorig jaar werden ze gehyped, nu komt het erop aan. Meer druk, meer verwachtingen, dan wordt het allemaal wat anders.

Stengs heeft best wel kwaliteiten, maar is wisselvallig. Daarnaast ontzettend blessuregevoelig, daar moet je niet aan beginnen. Rioola moet hem naar het buitenland brengen, zodat hij zich kan binnenvoetballen, voordat het einde carrière is met zijn fysiek. Antony is minimaal 1 klasse beter en heeft een veel hoger potentieel, dus dat is goed dat Ajax die keuze heeft gemaakt.

Wijndal is een interessante speler. Heeft veel wat een linksback van Ajax moet hebben, maar ook voor hem geldt, nu gaat het pas beginnen. Daarnaast zit hij bij Rioola en AZ vraagt de hoofdprijs. Die komt echt niet naar Ajax. Koopmeiners is aardig, maar gaat Ajax ook niet beter maken. Dat geldt ook voor Idrisi. Leuke speler, maar wat wij op de vleugels hebben (Tadic, Neres, Antony, Lang) zijn beter.

Kortom, Ajax zal ergens anders moeten gaan vissen.

Ik ben benieuwd of AZ nu moet gaan verkopen. Niet voor niks hebben ze der eigen pad bewandeld om de miljoenen van CL proberen te bemachtigen. Nu dat definitief weg is, zullen ook zij het gat moet gaan dichten in de begroting.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: AZ

Bericht door Cluijffert » wo sep 16, 2020 8:13 am

AZ is natuurlijk genaaid.

Ze hebben hun hele voorbereiding ingestoken op het pieken tijdens de hoofdronde CL als 'kampioen van de onderlinge resultaten', dus deze voorronde komt net wat weken te vroeg.
De KNJB ontzegt ze dan een extra voorbereiding door ze dit weekend niet te laten voetballen.
Dan heeft de UJFA ze ook nog naar het troosteloze oost-Europa gestuurd en had het stadion geen dak als extra provocatie.

Een formele klacht is inmiddels onderweg.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » wo sep 16, 2020 10:03 am

Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 1:48 pm
scheelt een miljoen of anderhalf voor zover ik begreep. Nah, dat vind ik de punten voor Nederland wel waard. En kwalificatie voor de CL levert meer punten op dan 3 wedstrijden winnen in de EL
Gisteren vertelde Helene dat AZ 5 Miljoen misloopt ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 16, 2020 10:08 am

999 schreef:
wo sep 16, 2020 10:03 am
Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 1:48 pm
scheelt een miljoen of anderhalf voor zover ik begreep. Nah, dat vind ik de punten voor Nederland wel waard. En kwalificatie voor de CL levert meer punten op dan 3 wedstrijden winnen in de EL
Gisteren vertelde Helene dat AZ 5 Miljoen misloopt ...
Dat is het bedrag wat ze zouden krijgen als ze de laatste VCL zouden gaan spelen. AZ loopt 10-tallen miljoenen mis, dat staat los van wat Ajax krijgt. Wel is zo dat de marketing pool nu niet verdeeld hoeft te worden, daar krijgt Ajax zo’n 1,5M extra uit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » wo sep 16, 2020 10:46 am

Ajaciedjuh schreef:
wo sep 16, 2020 10:08 am
999 schreef:
wo sep 16, 2020 10:03 am
Gezond verstand schreef:
di sep 15, 2020 1:48 pm
scheelt een miljoen of anderhalf voor zover ik begreep. Nah, dat vind ik de punten voor Nederland wel waard. En kwalificatie voor de CL levert meer punten op dan 3 wedstrijden winnen in de EL
Gisteren vertelde Helene dat AZ 5 Miljoen misloopt ...
Dat is het bedrag wat ze zouden krijgen als ze de laatste VCL zouden gaan spelen. AZ loopt 10-tallen miljoenen mis, dat staat los van wat Ajax krijgt. Wel is zo dat de marketing pool nu niet verdeeld hoeft te worden, daar krijgt Ajax zo’n 1,5M extra uit.
Ja zo had ik ook begrepen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » wo sep 16, 2020 10:55 am

KATER IN KIEV

AZ-aanvaller Oussama Idrissi baalt als een stekker van de uitschakeling. Trainer Arne Slot krijgt zijn ploeg in Kiev niet aan de praat, terwijl ook Myron Boadu (bovenste foto)droog blijft staan.

Voor onvolwassen AZ wacht een plaats in groepsfase Europa League na dure nederlaag tegen Dinamo

AMSTERDAM AZ deed in de zomer een poging om de groepsfase van de Champions League via een zijkamertje van het UEFA-hoofdkantoor in Nyon te bereiken. Het mislukte faliekant. Op een voetbalveld in Oekraïne liep de ploeg ook tegen een zeperd op. De formatie uit Alkmaar moet zich na de peperdure nederlaag tegen Dinamo Kiev (2-0) opmaken voor een hernieuwd avontuur in de Europa League.

Daar waren de mannen van Arne Slot uiteraard niet voor naar Oekraïne afgereisd. De ploeg voelde zich gesterkt door een aantal miraculeuze Europese ontsnappingen in de laatste dertien maanden. Neem alleen al de Houdini-act waarmee AZ zich in de vorige kwalificatieronde ontdeed van Viktoria Plzen.

Zover kwam het dit keer niet in het lege en sinistere ’Olimpiejsky’, dat voor de corona-uitbraak moeiteloos 70.000 toeschouwers kon herbergen.

AZ, startend zonder Idrissi maar met Gudmundsson, de ’held van Plzen’, opende goed. Het had tegen de afwachtende opponent lang de controle over de wedstrijd, maar creëerde te weinig kansen. De thuisploeg deed van zich spreken met twee vieze overtredingen, die mét een ’var’ in functie rood hadden kunnen opleveren voor Buyalsky en de Luxemburgse Portugees Gerson Rodrigues, het gewezen enfant terrible van Telstar.

En laten deze twee spelers precies de aangever en afmaker zijn van de voor AZ fatale eerste tegentreffer. Fredrik Midtsjø leverde de bal op eigen helft knullig in, Buyalsky vond Rodrigues, die AZ-doelman Bizot hard en hoog het nakijken gaf. Het spelbeeld kantelde in één klap, waarna Supriaga namens de geslepen thuisploeg nog twee kansen om zeep hielp en Shaparenko de play-offs veiligstelde. De AZ’ers konden na rust in aanvallend opzicht, ondanks de komst van Idrissi en Druijf, geen potten breken.

In hoeverre de uitschakeling in de derde voorronde van de Champions League gevolgen gaat krijgen voor de samenstelling van de Alkmaarse A-selectie, zal de komende weken blijken. Waar de penningmeester van concurrent Ajax in de crisisperiode van corona een zucht van verlichting slaakte na de royale verkoop van Donny van de Beek, daar zal AZ-’td’ Max Huiberts ook moeten toeslaan op de transfermarkt. Als verkopende partij wel te verstaan.

Wellicht hebben Huiberts en consorten in eerste instantie het kwalificatieavontuur van de Champions League willen afwachten. Bij plaatsing en de daarbij horende tientallen miljoenen euro’s die dan in de clubkas vloeien, zou de noodzaak tot verkoop een stuk minder groot zijn geweest. De transferwindow, met vijf weken oh zo barmhartig verlengd, sluit op 6 oktober.

De zekere Europa League-inkomsten (in eerste instantie rond de zes miljoen euro) liggen echter beduidend lager en kunnen de door het Covid-19-pandemie ontstane financiële gat hoogstwaarschijnlijk niet dichten. AZ zal echt een hele zwik externe financiers binnen moeten halen wil het niet één of meerdere van zijn topspelers in de etalage moeten zetten. Daarvoor zijn de revenuen van het aan Billy Moneyball Beane verkochte aandelenpakketje (naar verluidt goed voor 1,3 miljoen euro) ’peanuts’.

Er is belangstelling genoeg voor de parels van AZ, zoveel is zeker. Indien Calvin Stengs, Myron Boadu en Owen Wijndal nog geen household names zijn bij de Europese elite, dan is hun zaakwaarnemer Mino Raiola dat wel. Stengs en Boadu hebben inmiddels een Oranje-cap achter hun naam staan, Wijndal zat onlangs tegen Polen en Italië op de bank. En AZ-aanvoerder Teun Koopmeiners (Jong Oranje) wordt al enige tijd geschaduwd door Britse scouts.

Niet dat de grote AZ-talenten na de kater van Kiev stampede uit Nederland willen vertrekken, tot opluchting van trainer Arne Slot. Dat heeft AZ te danken aan de ontsnapping tegen Viktoria Plzen, waardoor AZ de derde voorronde van de Champions League bereikte én dus op zeker een startbewijs voor het hoofdtoernooi van de Europa League veiligstelde.

Spits Boadu, vorige week bij Jong Oranje: „Je weet dat er aan een paar jongens van AZ wordt getrokken, dat is een gegeven. Daarom is het goed dat we sowieso de groepsfase van de Europa League hebben gehaald, waardoor we in beeld blijven bij Oranje en Jong Oranje. Voor ons spelers is het qua niveau belangrijk dat we op zo’n podium kunnen spelen. Als ik voor mezelf mag spreken: het is niet onaantrekkelijk om bij AZ te blijven.”

Dinamo Kiev*-AZ 2-0 (0-0). 49. Gerson Rodrigues 1-0, 86. Shaparenko 2-0. Scheidsrechter: Grinfeeld (Isr). Gele kaart: Buyalsky, Rodrigues, Kedziora (Dinamo Kiev), Stengs, Clasie, Idrissi (AZ). Toeschouwers: 0. * Naar play-offs Champions League.

AZ: Bizot; Wijndal, Vlaar (79. Sugawara), Koopmeiners, Svensson; Clasie, De Wit , Midtsjø (66. Druijf); Stengs, Boadu, Gudmundsson (58. Idrissi).
De T.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 16, 2020 11:54 am

999 schreef:
wo sep 16, 2020 10:46 am
Ajaciedjuh schreef:
wo sep 16, 2020 10:08 am
999 schreef:
wo sep 16, 2020 10:03 am


Gisteren vertelde Helene dat AZ 5 Miljoen misloopt ...
Dat is het bedrag wat ze zouden krijgen als ze de laatste VCL zouden gaan spelen. AZ loopt 10-tallen miljoenen mis, dat staat los van wat Ajax krijgt. Wel is zo dat de marketing pool nu niet verdeeld hoeft te worden, daar krijgt Ajax zo’n 1,5M extra uit.
Ja zo had ik ook begrepen.
Zie Forum CL: 6 miljoen marketing, waarvan 3 miljoen naar clubs NL gaat vanwege Corona. De andere 3 miljoen hoeft dus niet meer verdeeld te worden, vandaar 1,5 M extra voor Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie