Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » ma jan 11, 2021 8:36 pm

Ik weet niet wat ze in Scherpen zien.

Dat gezegd hebbende, ik weet ook dat Onana er niet veel van bakte in het begin.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jong Ajax

Bericht door WP_Legend » di jan 12, 2021 12:18 am

Poeh ik de samenvatting gezien, wat een drama keeper.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jong Ajax

Bericht door De Dominee » di jan 12, 2021 11:18 am

De goals van Helmond Sport waren hem toch niet aan te rekenen? Pure lucky's. Scherpen redt in de laatste minuut nog het punt voor Jong Ajax zelfs.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Jöhnk » di jan 12, 2021 6:15 pm

Scherpen kan er heel weinig van.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 13, 2021 12:10 pm

Yopii schreef:
ma jan 11, 2021 8:36 pm
Ik weet niet wat ze in Scherpen zien.

Dat gezegd hebbende, ik weet ook dat Onana er niet veel van bakte in het begin.
Onana maakte inderdaad een paar (mega)blunders, maar zijn kwaliteiten waren wel heel goed zichtbaar. Bij Scherpen zie ik die kwaliteiten niet. Hij is erg lang, maar verder?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Thijs » di jan 19, 2021 9:48 am

Gisteren voor het eerst sinds 7 november weer eens gewonnen, op bezoek bij Jong Utrecht.

Doelpunt Brobbey in 2e minuut, had nog 2 keer kunnen scoren maar werd na 30 minuten naar de kant gehaald omdat ie woensdag wellicht nodig is.
2e goal eigen doelpunt, maar goed werk van Jensen.

Youri Regeer, normaal verdedigende middenvelder, speelde (op een helftje in het begin op rechtsback na) voor het eerst in de laatste linie. Ging heel erg goed, en Regeer is sowieso een beetje de onderbelichte stille kracht die wat mij betreft de grootste ontwikkeling doormaakt. Op het middenveld veel meer voetbal in de ploeg met Taylor, Jensen en (de normaal alleen invallende) Donny Warmerdam.

Scherpen geen fouten, maar werd ook niet echt getest. Niemand speelde slecht, niemand ook uitzonderlijk goed, gewoon solide overwinning.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door elliquido » ma jan 25, 2021 6:30 pm

Traore in de basis, brobby op de bank.

Ben benieuwd
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » ma jan 25, 2021 7:28 pm

0 schoten op doel in de 1e helft. Wat een armoe


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 25, 2021 10:45 pm

Hoe gaat het eigenlijk met Unuvar? Meer dan een jaar geleden debuteerde hij in Ajax 1 en komt vanavond niet verder dan een invalbeurt en een gele kaart in Jong Ajax. Gaat het mis?

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » ma jan 25, 2021 11:03 pm

Zit blijkbaar in een wak. Hetzelfde geldt voor Sontje Hansen. Dat zijn de twee spelers die Jong Ajax kleur zouden moeten geven.

Eerste helft gezien, het viel opnieuw niet mee. Hopelijk leren de spelers er iets van.

We moeten trouwens niet vergeten dat Rensch en Gravenbergh al bij het eerste zitten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » ma jan 25, 2021 11:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hoe gaat het eigenlijk met Unuvar? Meer dan een jaar geleden debuteerde hij in Ajax 1 en komt vanavond niet verder dan een invalbeurt en een gele kaart in Jong Ajax. Gaat het mis?
Kreeg weinig speeltijd. In de slotfase had hij nog een goed schot op de keeper. Het zijn wel de jongens die je wilt zien in jong Ajax. Net als Fitz Jim die ook nog wat speelminuten kreeg. Die hebben wat speciaals. De rest is brandhout. Op Taylor na. Zo’n Jensen speelt volgens mij al 4 jaar in jong Ajax. Die gaat de stap niet meer maken.
In de verdediging speelde trouwens de 17 jarige Rio Hillen. Dat zou ook een talent zijn. Is natuurlijk nog heel jong, maar speelde niet best. Dat je fysiek niet altijd meekan is nog te begrijpen, maar speelde bijna iedere bal breed of op de keeper. Daar verwacht je dan wel een keer van dat ie een pass tussen de linies geeft. Iets waar je aan kan zien dat is geen doorsnee. Helaas niks van dit alles. Het nivo van jong Ajax is echt teleurstellend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Lionel » di jan 26, 2021 7:41 am

Misschien bang dat hij een foute pass niet kan herstellen?

17 jaar is best jong natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » di jan 26, 2021 7:52 am

Lionel schreef:Misschien bang dat hij een foute pass niet kan herstellen?

17 jaar is best jong natuurlijk.
Ja nee tuurlijk. Dat is ook volkomen logisch. Maar je verwacht van Ajax spelers dat ze juist lef hebben aan de bal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 26, 2021 8:47 am

Zeker weten dat het niet Magellan was?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Thijs » di jan 26, 2021 9:40 am

Was ook het basisdebuut voor Hillen, hiervoor had ie iets van 58 minuten betaald voetbal in de benen. Op zich ook niet verkeerd verdedigd tegen het fysiek véél sterkere Eagles. Maar idd geen beste pot van Jong Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jong Ajax

Bericht door Yopii » di jan 26, 2021 10:20 am

Alwéér niet. Het schiet niet echt op.

Na een paar maanden hoop je wel progressie te zien.

Toegegeven, het is niet gemakkelijk met corona. Veel spelers hebben amper minuten kunnen maken.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Alexander » di jan 26, 2021 12:14 pm

Wordt het niet tijd dat we eens kijken naar een andere trainer dan Gaag? Hoor niet veel positieve signalen. De ploeg maakt geen enkele groei. Daar is de trainer dan toch ook debet aan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Marillion » di jan 26, 2021 4:45 pm

Blijft altijd de grote vraag. Moet het elftal goed presteren of moeten spelers beter worden. En gaat dat altijd samen?

Jong Ajax is één keer kampioen geworden. Je hebt daar natuurlijk verder niets aan maar eigenlijk verwacht ik wel dat onze talenten goed genoeg zouden moeten zijn om ieder jaar bovenin mee te draaien. Zeker omdat er ook vaak talenten bij zitten die we van buitenaf hebben gehaald tegen investeringen die je in deze competitie rustig fors mag noemen.

Als ze ieder jaar 10e worden maar wel structureel één of twee echt goede spelers afleveren hoor je mij niet klagen. Zo is het ook wel weer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door elliquido » vr jan 29, 2021 6:50 pm

Tegen jong psv nu

Unuvar traore en hansen voorin. Dat is lang geleden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » vr jan 29, 2021 7:45 pm

Unuvar had er met rood uitgemoeten. Wel een prachtig uitgespeelde goal gescoord door Jensen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jong Ajax

Bericht door Thijs » vr jan 29, 2021 7:49 pm

Begon bij mooie actie van Youri Baas, vind hem echt een klasse beter op linksback dan Terrence Douglas. Die lijkt zn plekje echt wel kwijt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab » vr jan 29, 2021 7:52 pm

Thijs schreef:Begon bij mooie actie van Youri Baas, vind hem echt een klasse beter op linksback dan Terrence Douglas. Die lijkt zn plekje echt wel kwijt.
Ja vind ik ook. Leuk spelertje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 29, 2021 9:17 pm

Marillion schreef:
di jan 26, 2021 4:45 pm
Blijft altijd de grote vraag. Moet het elftal goed presteren of moeten spelers beter worden. En gaat dat altijd samen?

Jong Ajax is één keer kampioen geworden. Je hebt daar natuurlijk verder niets aan maar eigenlijk verwacht ik wel dat onze talenten goed genoeg zouden moeten zijn om ieder jaar bovenin mee te draaien. Zeker omdat er ook vaak talenten bij zitten die we van buitenaf hebben gehaald tegen investeringen die je in deze competitie rustig fors mag noemen.

Als ze ieder jaar 10e worden maar wel structureel één of twee echt goede spelers afleveren hoor je mij niet klagen. Zo is het ook wel weer.
De club Ajax heeft er niets aan dat Jong Ajax als team goed staat. Het is een platform voor talenten om kilometers te maken in het betaalde voetbal. Wat mij betreft wordt Jong Ajax elk seizoen 14de in principe. Wat dat betreft krijg ik juist de indruk dat Van der Gaag zijn rol (en die van Jong Ajax) prima begrijpt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jong Ajax

Bericht door WP_Legend » za jan 30, 2021 1:30 am

Maar dan moeten wel de grootste talenten worden opgesteld, wat dat betreft spelen er nog te vaak opvulling en geen 16 jarige toptalenten!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jong Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 30, 2021 1:46 pm

De spelers moeten fysiek wel in staat zijn om mee te lopen op dat niveau. Dat zijn lang niet alle 16-jarige talenten, he. Je moet daarin dus ook niet doorslaan. Een elftal 16-jarige toptalenten (of uberhaupt een elftal vol met top talenten) is onmogelijk. Bij Jong Ajax zit altijd brandhout (nu Douglas, Musampa, Pinas, Warmerdam bijvoorbeeld) in combi met een aantal talenten met perspectief (Taylor, Regeer, Hansen, Unuvar, Martha, Q. Timber) en een paar talenten die daar een beetje tussenin zitten (Llansana, Jensen, Kasanwirjo, Mendez, De Waal). Daarbij krijgen de piepjonge talentjes die er tegenaan hikken ook af en toe wat kansjes (Hillen, Fitz-Jim, Hlynsson, Dall, Dirksen).

Wat dat betreft loopt het in mijn ogen prima. Het is dan alleen zaak dat er van het groepje van spelers met perspectief een paar doorstoten naar het eerste en daar van waarde kunnen zijn. Maar dat heb je dus niet altijd helemaal in eigen hand. Je moet ook niet vergeten dat spelers als Gravenberch, Brobbey, Rensch, J. Timber technisch gezien nu in Jong 'horen' te zitten.
Laatst gewijzigd door Mr. Ajax op za jan 30, 2021 1:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie