PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » do feb 18, 2021 8:37 pm

Alexander schreef:
do feb 18, 2021 8:24 pm
Bij het zien van Baumgartl krijg ik een déjà vu van onze oude Duitse vriend Westermann.
Tering die Baumgartl is slecht zeg... mijn hemel. 3 doelpunten op zijn conto. Geen duel gewonnen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » do feb 18, 2021 8:39 pm

Halb Tier Halb Mensch!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do feb 18, 2021 8:40 pm

Rosario die op het middenveld bijna alle ballen inlevert.


Schmidt kiest eieren voor z’n geld en wisselt een spits voor een middenvelder. Een 4-2 achterstand consolideren 😬
Maakt ie het thuis af :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do feb 18, 2021 8:42 pm

De No.2 van de eredivisie is dus niet opgewassen tegen een Griek
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51831
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do feb 18, 2021 8:43 pm

Alexander schreef:
do feb 18, 2021 8:24 pm
Bij het zien van Baumgartl krijg ik een déjà vu van onze oude Duitse vriend Westermann.
Voor Braingartl hebben ze 10-12M betaald. :excited.gif:

Het ligt keer op keer open in de as. De backs kunnen niet verdedigen en die 2 opruimers daarvoor missen het inzicht om de ruimtes klein te houden. Dit optreden moet Wouter moed geven voor het weekend. :hypocrite.gif:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV

Bericht door Alexander » do feb 18, 2021 8:45 pm

Die Max heeft een leuke pass in de benen, maar is toch echt een dra-ma-ti-sche verdediger? Wat doet die gozer bij die 4e goal? En zou dat keepertje van ze nou beter zijn dan Zoet?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » do feb 18, 2021 8:50 pm

Die Schmidt heeft een shitload aan geld uitgegeven en ik blijf erbij dat hij het echt niet beter doet dan van Bommel.

Max, Sangare, Gotze, Mvogo en al die andere goedkopere jongens. Dan moet je presteren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » do feb 18, 2021 8:55 pm

Alexander schreef:
do feb 18, 2021 8:24 pm
Bij het zien van Baumgartl krijg ik een déjà vu van onze oude Duitse vriend Westermann.
Haha, ja.
Er zijn wel enige overeenkomsten.

Maar een duidelijk verschil is dat Heiko Westermann vooral de 17-jarige De Ligt met de auto 's avonds laat naar huis mocht brengen en dat Baumgartl vaak de belangrijke wedstrijden mag spelen.
Oh en het verschil in transfersom :smallgrin.gif: is ook ongeveer zo'n 10 miljoen. :biggthumpup.gif:

999 schreef:
do feb 18, 2021 6:54 pm
Dit moet toch een appeltje eitje zijn voor Psv tegen Olympiakos
Maar waarom dan? :confused.gif:
Ze hebben in recente jaren toch aardige series van wedstrijden aaneen geregen waar ze bijvoorbeeld van Kroatische clubjes verloren of zelfs met 4-1 op de kloten kregen van op papier zéér matige tegenstanders.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do feb 18, 2021 8:59 pm

Sarcasme C.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » do feb 18, 2021 9:06 pm

999 schreef:
do feb 18, 2021 8:59 pm
Sarcasme C.

Ah, ok. :smile-ajax.gif:

Net als die met Telegraaf abo landt niet elk grapje op AT momenteel direct, denk ik. :ajaxsmiley.gif:


We hebben op dit forum wat meer Toppie nodig en weer wat vaker Beloki en 666 en beelzebub! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr feb 19, 2021 10:35 am

Ik heb vanochtend de samenvatting gezien. Gisteravond schoot het voorprogramma van Ajax er helaas bij in. Maar die Baumgartl is wel een publieksspeler hé? Stelt zelden echt teleur. :smallgrin.gif:

Stel je drie defensieve middenvelders op en krijg je er alsnog vier om je oren.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr feb 19, 2021 11:11 am

Als je eerst PSV zit te kijken en daarna komt Ajax, dan is het echt een ongelooflijk krachtsverschil.

los zand vs team.


het blok van de 2 CVs en daarvoor de 2 MVs is schrijnend slecht.
Rosario ziet alles aan zich voorbij flitsen
Zijn die gasten echt zo kut of staat het gewoon verkeerd?

Ik vind het dikke prima, PSV kan me gestolen worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr feb 19, 2021 11:20 am

Dit soort potjes kunnen eigenlijk nauwelijks misgaan. Pakken ze een overwinning dan is het goed voor de punten van Nederland op de Europese ranglijst. Bovendien heeft PSV dan ook in de rest van het seizoen een drukker programma. Gaan ze eraf dan is het slecht voor hun inkomsten en de sfeer binnen de club.

Ik heb dus de hele wedstrijd niet gezien maar ze geven vooral veel te makkelijk hun doelpunten weg. Als ze dat een keer niet doen kunnen ze wellicht alsnog winnen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18465
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr feb 19, 2021 11:39 am

Marillion schreef:
vr feb 19, 2021 10:35 am
Ik heb vanochtend de samenvatting gezien. Gisteravond schoot het voorprogramma van Ajax er helaas bij in. Maar die Baumgartl is wel een publieksspeler hé? Stelt zelden echt teleur. :smallgrin.gif:
Hij kostte ongeveer net zoveel als Tagliafico en Martinez bij elkaar. Misschien kan Schmidt nog eens aangeven dat Ajax meer geld heeft. :hypocrite.gif:

PSV speelt toevalsvoetbal, waarbij in defensief opzicht de een na de ander in de fout gaat. De keuzes van de trainer helpen ook niet mee.

AZ moet zich schamen als PSV tweede wordt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr feb 19, 2021 12:26 pm

CHAOS IN GRIEKENLAND
De beslissing in beeld: Giorgos Masouras maakt namens Olympiakos de belangrijke 4-2 tegen een zwak PSV.

FOTO REUTERS

PSV-aanval kan weinig beginnen tegen defensieve wanorde: 4-2
AMSTERDAM Met twee doelpunten van Eran Zahavi op het scorebord bij de Griekse koploper Olympiakos zou je denken dat PSV zichzelf een geweldige dienst bewees in de eerste knock-outronde van de Europa League. Maar niets is wat het lijkt: 4-2.

De Eindhovenaren zijn al een dikke maand geen snelle leerlingen. Het blijft defensief zo lek als een mandje, met in Piraeus een negatieve hoofdrol voor de invallende troublemaker Timo Baumgartl. Door de ruime nederlaag tegen Olympiakos ligt het lot na donderdag opnieuw in handen van de aanval.

PSV staat met het oog op de return in eigen huis voor een loodzware opgave. Minimaal twee keer scoren, en dan moet het ook nog eens de poorten gesloten houden om de achtste finales te bereiken. Vooral de verdediging bezorgt de Eindhovense aanhang stevige hoofdpijn. Trainer Roger Schmidt heeft, met het blok Pablo Rosario en Ibrahim Sangaré (door zijn gele kaart geschorst voor de return), liefst zeven spelers op papier staan om met name goals te voorkomen. Maar hoe sterker de tegenstand, hoe harder PSV wordt gestraft. Het gebeurde tegen de Nederlandse top, zondag was het zelfs tegen laagvlieger ADO Den Haag tweemaal raak en in Griekenland liefst vier keer.

Het is een repeterend verhaal, waar PSV voorlopig geen vat op lijkt te krijgen. Zondag tegen ADO was Olivier Boscagli de eerste die de vinger op de zere plek legde. Waar trainer Schmidt de gemiste kansen uitlichtte en zijn ongeloof sprak over de uitslag (2-2), was hij daags voor het duel in het Karaiskakis-stadion bijgedraaid. Ja, het moet verdedigend beter, PSV geeft te makkelijk goals weg en dat moet ’als team’ voorkomen worden. De vraag rijst inmiddels of het er wel in zit binnen de huidige selectie. Of dat de neuzen wel allemaal dezelfde richting op staan. In beide gevallen problemen die opgelost dienen te worden. Het eerste kan pas op de transfermarkt in de zomer, voor het tweede is een taak voor Schmidt weggelegd.

Defensief begint PSV een lachertje te worden. Baumgartl was daarvan het meest opvallende voorbeeld. De Duitser moest opdraven omdat Boscagli er na 38 minuten af moest met een hoofdwond. De gevolgen waren bijna niet te overzien. Baumgartl maakte een enorme ketser bij de 3-2 van Youssef El Arabi en gaf even later bijna ook de 4-2 weg, nog voor rust. Had Schmidt het tegen ADO nog niet gezien, dan nu wel: nee, Baumgartl kun je nauwelijks nog gebruiken. Hij presteert niet naar de maatstaven van PSV en gooit nog eens 1,1 miljoen euro premie voor de volgende ronde in de waagschaal, bovenop de tien miljoen euro aan transfersom. Zijn failliet werd het pijnlijkst weergegeven doordat zijn teamgenoten hem in de tweede helft liever oversloegen dan inspeelden.

Maar de niet altijd spelende Baumgartl is niet het enige het probleem. De eerdere strijd in Granada (0-1 winst) voor overwintering in Europa? Daar bleek wel een defensief sterk blok te staan met een dosis tactische discipline. De kopbal van Andreas Bouchalakis uit een vrije trap van Mathieu Valbuena was een schrijnend voorbeeld van inmiddels verschoven panelen op dat vlak. De captain van de Grieken kopte vrij binnen, waar ze bij PSV leken te denken dat het wel los zou lopen. De 2-1 van Yann M’Vila, na een afgeslagen voorzet van PSV-huurling Bruma, was een voorbeeld van dat momenteel nagenoeg alles op doel langs goalie Yvon Mvogo lijkt te vliegen. Al valt hem zeker niet alles aan te rekenen.

Het gaat er vooral om dat voor zijn neus dingen gebeuren die topclub-onwaardig zijn. Jordan Teze, de minst ervaren van allen, onttrok zich na zijn fout in Den Haag verdedigend aan de malaise. Zoals de aanval, met de teruggekeerde Mario Götze, deed wat het moest doen. Met twee uitgoals in Europa zou je normaal je zegeningen tellen. PSV speelt op eenzelfde manier in ieder geval alvast een verloren return.


Olympiakos - PSV 4-2 (3-2). 9. Bouchalakis 1-0, 14. Zahavi 1-1, 37. M’Vila 2-1, 40. Zahavi 2-2, 45+2. El Arabi 3-2, 83. Masouras 4-2. Scheidsrechter: Ekberg (Zwe). Gele kaart: Reabciuk, Ba, Bruma (Olympiakos), Sangaré, Rosario (PSV).

Opstelling PSV: Mvogo, Dumfries, Teze, Boscagli (38. Baumgartl), Max, Götze (70. Mauro Junior), Sangaré (70. Vertessen), Rosario, Thomas (86. Van Ginkel), Zahavi (86. Gutierrez), Malen.
De T.

Yopii
Berichten: 18465
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr feb 19, 2021 12:41 pm

Baumi wel compleet ontworteld, maar het gaat te ver om alles op hem af te schuiven. Van de organisatie klopt niet veel. Dan komen spelers in de problemen.

PSV speelt met twee controleurs op het middenveld, en toch heeft het geen controle.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr feb 19, 2021 1:11 pm

Zien we Schmidt volgend seizoen nog? Heb het gevoel dat spelers ook niet met hem weglopen

Kan PSV het permitteren om Schmidt te ontslaan en contract af te kopen :confused.gif:
Hoe staat PSV er financieel voor? hebben dit jaar ook behoorlijk geïnvesteerd in spelers (en trainer)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18465
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr feb 19, 2021 1:19 pm

Hij zal op een enorm salaris zitten, dus ontslaan zit er niet in. Wie weet stapt hij zelf op.

Het zal ervan afhangen of PSV tweede wordt. Zonder VCL zijn de rapen gaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr feb 19, 2021 6:35 pm

Met een tweede plaats komt hij wel weg. Tenzij de verhouding met de spelers hopeloos is.

Daar waar Ajax alles naar zich toe trekt sinds de winterstop laat PSV het uit de handen vallen. Dat ze die 0-2 voorsprong in Amsterdam niet over de streep hebben getrokken is ze duur komen te staan. Daar kun je natuurlijk niet alles aan relateren maar het kan toch doorwerken. Het momentum sloeg tijdens die wedstrijd weer om. Tot dat moment waren ze volop in de race.

Ze hebben natuurlijk ook echt wel een aantal hele behoorlijke spelers. Er waren hier mensen die van mening waren dat PSV favoriet was voor de kampioenschap.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » vr feb 19, 2021 7:22 pm

wimpey schreef:
do feb 18, 2021 8:43 pm
Alexander schreef:
do feb 18, 2021 8:24 pm
Bij het zien van Baumgartl krijg ik een déjà vu van onze oude Duitse vriend Westermann.
Voor Braingartl hebben ze 10-12M betaald. :excited.gif:

Het ligt keer op keer open in de as. De backs kunnen niet verdedigen en die 2 opruimers daarvoor missen het inzicht om de ruimtes klein te houden. Dit optreden moet Wouter moed geven voor het weekend. :hypocrite.gif:
Vitesse creëerde tegen Twente welgeteld één kans. Tegen RKC twee geloof ik.

Het gepruts deed me aan Slutsky denken. Ik kan me niet voorstellen dat ze opeens een resultaat halen in Eindhoven.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » za feb 20, 2021 12:05 am

Noem 5 jeugdspelers die het gemaakt hebben, na affalay

Kut club..
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58898
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za feb 20, 2021 1:36 pm

PSV moet Gakpo nog langer missen
PSV hoopte de afgelopen weken vaker op een terugkeer van Cody Gakpo, maar hij heeft langer de tijd nodig. De aanvaller zal vanaf heden zo’n drie tot vier weken een individueel programma volgen richting fitheid. Het is voor nu de snelste manier. Slaat deze aanpak niet aan, dan is een operatie noodzakelijk en is zijn seizoen voorbij. Dat heeft vanzelfsprekend ook invloed op de EK-kansen van de huidig international van Jong Oranje.

PSV kan zondag tegen Vitesse behalve over Gakpo vermoedelijk ook niet beschikken over Olivier Boscagli. De verdediger viel donderdag in het met 4-2 verloren duel met Olympiakos Piraeus in de Europa League uit met een hoofdwond.
De T.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » za feb 20, 2021 1:44 pm

Marillion schreef:
vr feb 19, 2021 6:35 pm
Met een tweede plaats komt hij wel weg. Tenzij de verhouding met de spelers hopeloos is.

Daar waar Ajax alles naar zich toe trekt sinds de winterstop laat PSV het uit de handen vallen. Dat ze die 0-2 voorsprong in Amsterdam niet over de streep hebben getrokken is ze duur komen te staan. Daar kun je natuurlijk niet alles aan relateren maar het kan toch doorwerken. Het momentum sloeg tijdens die wedstrijd weer om. Tot dat moment waren ze volop in de race.

Ze hebben natuurlijk ook echt wel een aantal hele behoorlijke spelers. Er waren hier mensen die van mening waren dat PSV favoriet was voor de kampioenschap.
Wimpey had nog wat mooie qoutes over de volwassenheid van PSV :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51831
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za feb 20, 2021 4:53 pm

Nee, Rishi, dat maak jij ervan. Ik schreef dat Ajax t.e.m. December er tegen ieder weerbaar team af ging.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » za feb 20, 2021 8:32 pm

Roger Schmidt nav afgelopen donderdag: 'Mijn gevoel is dat het niet onmogelijk is tegen deze ploeg'

Dat zal vast, beste Roger. Maar mijn gevoel is dat je defensie in de return ook weer balletjes gaat doorlaten.

Plaats reactie