PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo feb 21, 2021 6:52 pm

Zeux schreef:
zo feb 21, 2021 6:48 pm
86ste en 88ste minuut.

Dat blijft toch wel een dingetje bij hen...
In de eredivisie wel, ja. In Europa scoren dan juist de tegenstanders.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Rooie » zo feb 21, 2021 6:59 pm

Vorige week alweer vergeten? :hypocrite.gif:

Vitesse had het in de eerste helft kunnen en moeten beslissen. In de 2e helft volledig terecht verloren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo feb 21, 2021 7:04 pm

Wouter schreef:
zo feb 21, 2021 6:51 pm
PSV walste er gewoon overheen in de tweede helft. Letsch is ook gewoon een klotetrainer die dan een aanvaller eruit haalt en een houthakker als Toure inbrengt zodat PSV onbevreesd ten aanval kan trekken. Begint steeds meer op Laffe Leo te lijken.
De eerste verhalen over hem waren nog wel positief toch?

Ik zie Malen net in het interview na afloop. Die had uiteraard gewoon willen starten. Ik snap ook echt niet dat PSV dit risico nam. Dat Götze niet start omdat 'ie net terug is snap ik wel. Maar dan stel je de topscorer toch gewoon op in een wedstrijd tegen een club die top 5 staat? Als ik het verslag lees dan had het zomaar kunnen zijn dat ze een grotere achterstand hadden opgelopen. Dan moet je maar zien of het nog lukt om dat te repareren.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo feb 21, 2021 7:22 pm

Ajax Rules schreef:
zo feb 21, 2021 6:23 pm
Wat is Malen toch goed. Misschien wel de enige speler in de Eredivisie die ik echt vrees.
Cum je niet meer op Berghuis?

Bloemetje voor Kuipers van mbesv, lijkt me. KNMB. :666.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo feb 21, 2021 7:22 pm

Ajax Rules schreef:
zo feb 21, 2021 6:23 pm
Wat is Malen toch goed. Misschien wel de enige speler in de Eredivisie die ik echt vrees.
Cum je niet meer op Berghuis?

Bloemetje voor Kuipers van mbesv, lijkt me. KNMB. :666.gif:

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo feb 21, 2021 7:23 pm

Marillion schreef:
zo feb 21, 2021 7:04 pm
Wouter schreef:
zo feb 21, 2021 6:51 pm
PSV walste er gewoon overheen in de tweede helft. Letsch is ook gewoon een klotetrainer die dan een aanvaller eruit haalt en een houthakker als Toure inbrengt zodat PSV onbevreesd ten aanval kan trekken. Begint steeds meer op Laffe Leo te lijken.
De eerste verhalen over hem waren nog wel positief toch?
Speelt 5-3-2 en schakelt bij een voorsprong vaak over naar 5-4-1 met houthakker Toure. Dan ben je gewoon een laffe trainer. Het loopt ook altijd verkeerd af. Het gevaar van een counter met snelle spitsen is dan ook weg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo feb 21, 2021 7:28 pm

Dat blijft toch een eigenaardigheid van veel trainers. Je hebt een concept dat werkt en als je op voorsprong komt dan stap je daar vanaf. :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo feb 21, 2021 8:03 pm

Het gaat mij niet eens om het omschakelen naar iets anders of om Toure. Ik vind spelen met één spits sowieso altijd een slecht idee. Die ene spits heeft namelijk geen enkele afspeelmogelijkheid, waardoor een goede counter nagenoeg onmogelijk wordt.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » ma feb 22, 2021 12:49 am

Zeux schreef:
zo feb 21, 2021 6:48 pm
86ste en 88ste minuut.

Dat blijft toch wel een dingetje bij hen...
Dat is iets waar Ajax dit seizoen ook eindelijk eens iets mee doet
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma feb 22, 2021 10:42 am

Wereldkampioen wisselen
PSV-trainer Schmidt mag Götze dankbaar zijn: ’Met de normale elf honderd procent zeker niet gewonnen’
EINDHOVEN Met twee goals redde Mario Götze zijn opzienbarende landgenoot Roger Schmidt. Bij de trainer van PSV weet je inmiddels dat ’het’ kan gebeuren, maar nooit wanneer. Dat is exact de reden waarom iedereen weer even met de ogen knipperde bij het zien van de op de schop gegooide opstelling van de Eindhovenaren tegen Vitesse (3-1).

Nam Schmidt de Arnhemmers en het belang van drie punten in de Eredivisie wel serieus, vroegen velen zich af. In het Philips Stadion bleek eens te meer dat ’wat als’ niet telt in het leven, dus ook niet in de voetballerij.

Want wat als scheidsrechter Björn Kuipers zijn beslissing Vitesse een penalty toe te kennen, vlak voor rust, niet had herzien na tussenkomst van de VAR? Nagenoeg niemand zou zeggen dat Kuipers daarmee een zogenaamde clear mistake beging, dé reden waarom een scheidsrechter naar het beeldscherm wordt gedirigeerd. De overtreding van Erick Gutierrez op Armando Broja leverde Vitesse uiteindelijk slechts een vrije trap op en wat billenknijpmomenten die daarop volgden voor Schmidt en PSV. Alle afwegingen, hoe goed doordacht ook, ten spijt: dan had PSV met zijn ’fantasieopstelling’ zomaar 0-2 achter kunnen staan bij rust. En zie het dán nog maar eens om te buigen tegen een met positieve energie geladen Vitesse, ook al heten je invallers Philipp Max, Donyell Malen, Jordan Teze en Mario Götze.

Achteraf is het allemaal hypothetisch en voer voor de prullenbak. Maar het geeft wel aan dat Schmidt met vuur lijkt te spelen en het geluk nu aan zijn zijde had. Voor de buitenwacht is het de afweging tussen rood of zwart aan de roulettetafel. Het balletje viel ditmaal op de goede kleur. Voor Schmidt ligt het anders, is hij overtuigd. „Voor mij was dit de beste benadering”, zegt de coach. „Iedereen kan zo de beste elf namen opnoemen voor de opstelling van PSV. Maar als zij elke drie dagen een wedstrijd moeten spelen in dit schema, dan vormen zij op een gegeven moment de beste elf niet meer. Ik ben er honderd procent zeker van dat wij met de ’normale beste elf’ niet zouden winnen vandaag.”

Het leidde de eerste helft tot een zoekend PSV, in een nieuwe formatie, met wéér andere spelers. Yorbe Vertessen kreeg twee heel grote mogelijkheden, maar Vitesse nog betere. Het raakte zelfs twee keer de paal. Waarom Schmidt zo aantrad, in tevens een ander systeem? „We missen vijf opties voorin, met Madueke, Ihattaren, Ledezma, Gakpo en Romero”, legt hij uit. „Dan moet je een systeem kiezen dat past bij de spelers die je inzet. De eerste helft hadden we niet veel aanvallende spelers op het veld staan. Voor mij was dit de beste manier. De tweede helft voelde ook niet als het herstellen van mezelf, met de spelers die ik inbracht. Het was duidelijk dat de jongens die vandaag op de bank startten, niet de negentig minuten konden volmaken. Dan moet je kiezen of je ze laat starten of later inbrengt.”

Waarom kiest Schmidt dan voor het laatste? „Dat heeft ook te maken met de nieuwe situatie in het huidige voetbal”, vertelt Schmidt. „Aan het einde van de wedstrijd is bij beide ploegen het halve team nieuw, dan staan er vijf spelers in die op de bank begonnen. De vijf spelers die vandaag voor ons in het veld kwamen, deden het heel goed. Ik had ook geen twijfel of zij ons op dat moment zouden helpen.”

En dus stond PSV de tweede helft uiteindelijk met al zijn wapens op het veld, tegen een vermoeid rakend Vitesse. Schmidt had de zogenaamde gouden hand van wisselen zelf geregisseerd. Malen en Götze (twee keer) herstelden de opgelopen schade. Toch balanceert Schmidt op een dun koord. Je wordt voor gek verklaard of op een goede manier als doordacht gezien. Je verliest punten of wint ze tegen de stroom in. Je wint of verliest ook spelers en daarom was deze winst op Vitesse nog belangrijker. „Winnen is altijd goed om spelers te overtuigen, maar ze weten inmiddels hoe ik denk”, zegt Schmidt.

„Ik denk altijd aan de beste manier om te winnen én aan zorg dragen voor mijn spelers. Als ik zie hoe uitgeput mijn fitste spelers - Denzel Dumfries, Ibrahim Sangaré en Pablo Rosario - waren na afloop, dan weet ik dat het geen optie is om nu risico met de fysieke gesteldheid van spelers te nemen. Natuurlijk had ik ook de wedstrijd van donderdag tegen Olympiakos in gedachten, dan hebben we ook frisse spelers nodig. Ik weet dat het niet voor iedereen te begrijpen of redelijk is als ze de opstelling zien, maar ik moet mijn beslissingen maken voor het team.”

PSV - Vitesse 3-1 (0-1). 4. Broja 0-1, 66. Malen 1-1, 86. Götze 2-1, 88. Götze 3-1. Scheidsrechter: Kuipers. Gele kaart: Gutierrez, Sangaré (PSV).
Viergever: ’Als je niet klaarstaat, kun je weer gaan zitten’
Nick Viergever (l.)

EINDHOVEN Nick Viergever (31) startte op 16 december voor het laatst in de basiself van PSV voor het bekerduel met De Graafschap. Tegen Vitesse moest de ervaren centrale verdediger, die pas tien keer in actie kwam dit seizoen, er ineens weer staan na vijf weken blessureleed. En mogelijk donderdag in de belangrijke Europa League-return tegen Olympiakos.

Het is namelijk nog de vraag of Olivier Boscagli, die kampt met een wond tussen de ogen, dan voldoende hersteld is om ook ballen te kunnen koppen. Dat trainer Roger Schmidt op momenten in een seizoen op veel verschillende spelers een beroep doet, weet Viergever. „De trainer heeft vaker aangegeven dat je met dit soort schema’s moet roteren”, zegt de linkspoot. „Dat zie je overal gebeuren. We speelden vandaag iets anders (5-3-2, red.), dus dat was een beetje wennen, maar met veel andere jongens krijg je soms ook frisse energie in een ploeg. Dat heb je ook nodig.”

Viergever vond het niet moeilijk er ineens te moeten staan. „Als de trainer je nodig heeft, móét je klaarstaan”, aldus de verdediger. „Als je dat niet doet, kun je weer gaan zitten (op de bank, red.). Dus op die momenten dat hij je nodig heeft, moet je fit zijn en daar álles aan gedaan hebben. Hoe moeilijk ook, in een fase die mentaal en fysiek veel vraagt en teleurstellingen kent. Dat is teamsport. Als je niet presteert, weet je zeker dat je weer kunt gaan zitten de volgende keer. Ik moet goed herstellen nu en zorgen dat ik er donderdag weer sta. Dan is de keuze aan de trainer.”
De T.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di feb 23, 2021 9:53 am

Yes, de perschef is weer in actie gekomen:
PSV heeft Götze volledig op eigen kracht gehaald en hoopt nu de vruchten te kunnen plukken


door Rik Elfrink

Een fitte Mario Götze voegt zoveel toe aan PSV, dat buiten Eindhoven regelmatig wordt verondersteld dat de club in oktober een externe financier nodig had om hem naar het Philips Stadion te halen. Niets is minder waar.
De 28-jarige Duitser voetbalt bepaald niet voor een habbekrats en verdient naar PSV-begrippen een topsalaris, maar het betekent niet dat het clubbeleid overboord is gegaan bij het betalen van zijn honorarium.
Naar verluidt kan het naar zo'n twee miljoen euro per jaar oplopen, als de vaste en alle variabele componenten zijn bereikt.

Clubkas
Het loonzakje van ‘Super Mario’ komt volledig uit de clubkas van PSV, waar hij vier maanden geleden vooral een sportieve uitdaging zag. Götze voetbalt na jaren goed verdienen in de Bundesliga niet meer ten principale voor de centen. Hij wil buiten die vertrouwde omgeving iets bewijzen en bereiken en hoeft zijn eigen waarde niet meer te creëren, maar wel die van zijn talentvolle ploeggenoten.

Komende week kan de routinier zijn wens waarmaken om buiten Duitsland een aansprekende Europese campagne met zijn club te ontketenen. Kan dat nog en voert PSV donderdag tegen Olympiakos dat nummertje op? Lukt het de ploeg van Roger Schmidt - die zondag tegen Vitesse een bijzondere strategie hanteerde - daarna nog om het door velen ongenaakbaar geachte Ajax nog een beetje te plagen?

Ergernis onder de aanhang
Het is misschien veel gevraagd voor een ploeg die tot op heden enorm wisselvallig was, maar met de terugkeer van Götze lijkt veel ten goede te kunnen keren. De afgelopen weken nam de ergernis over zijn afwezigheid onder de PSV-aanhang almaar toe. Afgelopen zondag bleek waarom en met twee goals hielp hij de Eindhovense ploeg over de drempel die Vitesse heette. Ineens leek het of PSV voorin vlot kon combineren, de ruimtes makkelijk kon benutten, de boel beter dicht kon houden en zonder problemen het karwei kon afmaken. Götze is voor PSV dé bonus van de vorige transferzomer en nu gaat het voor hem om heel blijven én PSV overtuigend naar de eindfase van het seizoen helpen.


Gakpo en Madueke
Hij lijkt de stille leider van dit PSV, waarvoor Schmidt de komende dagen nog stevige knopen door moet hakken. Een terugkeer van Cody Gakpo en Noni Madueke is niet aan de orde, waardoor het voor PSV van het grootste belang is dat Mohamed Ihattaren weer fit is. Als hij vandaag volgens de planning aan de groepstraining van PSV kan beginnen, lijkt het 19-jarige talent de belangrijkste optie om overmorgen naast Götze als ‘halve tien’ te fungeren.

Marco van Ginkel wil heel graag spelen en wacht op een kans


Dan is er nog de schorsing van Ibrahim Sangaré, onderdeel van het veelbesproken tweemansblok met Pablo Rosario. Schmidt zou op die positie bijvoorbeeld Ryan Thomas kunnen posteren, die volgens hem tactisch betrouwbaar is en ondersteuning kan bieden in moeilijke situaties.
Met de weer fitte Érick Gutiérrez heeft hij ook een optie achter de hand, die voetballend wat meer kan brengen en defensief wellicht een minder aantrekkelijke optie is.

Van Ginkel terug?
Kan Marco van Ginkel onderhand niet eens beginnen, vragen velen zich af. Schmidt was daar eergisteren heel duidelijk over. ,,Marco wil heel graag spelen en wacht al een tijdje op een kans. We moeten daarvoor het juiste moment afwachten. Ik weet dat hij een grote impact zou kunnen hebben op ons team, omdat hij een goede en slimme speler is en bovendien een leidersfiguur.”

Nick Viergever was afgelopen weekend ook zo'n ervaren pion. ,,Alleen is hij er vijf weken uit geweest en Marco bijna drie jaar. Hij heeft de kwaliteiten en is een goed mens. We moeten na zo'n lange periode alleen wel het juiste moment afwachten.”
ED

Ja hoor, Götze speelt voor een habbekrats omdat hij zich in de ED wil bewijzen. Het was altijd al zijn droom om bij PSV te spelen. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di feb 23, 2021 9:56 am

Er gaan zelfs geruchten dat hij contributie betaald omdat Götze inziet dat hij bij PSV de ideale omgeving heeft gevonden om terug te keren op het hoogste niveau.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di feb 23, 2021 10:11 am

Hij sliep altijd al in een boerenpyjama. :hypocrite.gif:

Is een constante bij PSV: dat gelieg als het op financiële constructies aankomt. Onder Harry van Raaij al: Alex is economisch eigendom van PSV. Bleek hij gewoon gehuurd te zijn.

Natuurlijk betaalt PSV het salaris van Götze, maar die vent van Jumbo betaalt de rest.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di feb 23, 2021 10:39 am

Wachten is nu op sport journalisten die bovenstaande propaganda ontkrachten ..

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 23, 2021 10:49 am

999 schreef:
di feb 23, 2021 10:39 am
Wachten is nu op sport journalisten die bovenstaande propaganda ontkrachten ..
Die Jumbo-baas betaalt een deel van z’n salaris.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di feb 23, 2021 10:51 am

wimpey schreef:
di feb 23, 2021 10:49 am
999 schreef:
di feb 23, 2021 10:39 am
Wachten is nu op sport journalisten die bovenstaande propaganda ontkrachten ..
Die Jumbo-baas betaalt een deel van z’n salaris.
Ja, had het over dat dik gedrukte ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Scherrer » di feb 23, 2021 10:25 pm

Yopii schreef:
di feb 23, 2021 9:53 am
Yes, de perschef is weer in actie gekomen:
PSV heeft Götze volledig op eigen kracht gehaald en hoopt nu de vruchten te kunnen plukken


door Rik Elfrink

(.....)

Het loonzakje van ‘Super Mario’ komt volledig uit de clubkas van PSV, waar hij vier maanden geleden vooral een sportieve uitdaging zag. Götze voetbalt na jaren goed verdienen in de Bundesliga niet meer ten principale voor de centen. Hij wil buiten die vertrouwde omgeving iets bewijzen en bereiken en hoeft zijn eigen waarde niet meer te creëren, maar wel die van zijn talentvolle ploeggenoten.

(.....)
ED

Ja hoor, Götze speelt voor een habbekrats omdat hij zich in de ED wil bewijzen. Het was altijd al zijn droom om bij PSV te spelen. :biggrin.gif:
Hahaha het juichaapje overtreft zichzelf hier. Götze is hier voor een fooi komen spelen omdat de talentontwikkeling bij een club waar hij nul komma nul band mee heeft hem zo enorm aan het hart gaat. :drecul.gif: :drecul.gif:

Zou er dan niemand in zijn omgeving zijn die bij zo'n artikel zegt 'Rikkie jongen, doe es effekes normaal, koekwaus'?
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo feb 24, 2021 8:47 am

Komende week kan de routinier zijn wens waarmaken om buiten Duitsland een aansprekende Europese campagne met zijn club te ontketenen
Deze man is echt een koekwaus inderdaad. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo feb 24, 2021 9:13 am

Mocht het onverhoopt niets worden met een loopbaan bij PSV kan hij altijd nog bij De Speld aan de slag.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo feb 24, 2021 9:50 am

Hopelijk wordt AJAX kampioen en zetten we zeker financieel gezien dat K!t Psv op een nog grotere afstand.Nep kopieer club ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo feb 24, 2021 10:20 am

Götze als inspirator bij PSV
Eindhovenaren kunnen eindelijk ook in topwedstrijden beschikken over Duitse spelmaker
EINDHOVEN Eindelijk kan PSV over Mario Götze beschikken in topduels. De Duitser is klaar voor de loodzware return tegen Olympiakos donderdag voor de Europa League en de Eredivisie-topper zondag tegen Ajax. Voorlopig dan. Dat voorbehoud moet altijd worden gemaakt bij de Duitse vedette, die ondanks zijn WK-treffer door fysiek leed nooit écht uitgroeide tot een toonaangevende speler in het internationale topvoetbal. Maar wel kan hij PSV in zijn eentje zoveel beter maken.

Trainers hebben er altijd de mond van vol. In topvoetbal of topduels maken details het verschil. Juist daarom is Götze een lust voor het oog en een zegen voor een trainer die hem tot zijn beschikking heeft. Zo ook voor PSV-trainer Roger Schmidt. Maar de ’bonusspeler’, die door toedoen van de coach naar Eindhoven kwam, was in de cruciale januarimaand niet beschikbaar. Is PSV dan compleet afhankelijk van een speler die nooit een volledig seizoen volmaakt? Nee. Ook de momenteel geblesseerde Cody Gakpo is met zijn tactische discipline een zeer belangrijke schakel in het elftal van Schmidt, in een ook zonder hem vaak kwetsbaar gebleken 4-2-2-2-systeem. Heten hun vervangers Mauro Junior en/of Ryan Thomas, dan valt niets op hun inzet aan te merken. Maar het verschil in kwaliteit is daar nu eenmaal. Zeker in topduels.

Götze is de man die zo ongeveer boven de huidige PSV-groep vol ambitieus talent zweeft. Jongens nog, die hun strepen in het Europese voetbal nog moeten verdienen, maar in een propvol coronaseizoen ook voor het eerst geconfronteerd worden met de wetten die daar gelden. Götze kent die wetten wel al lang en breed en maakt het verschil. Toen hij tegen Vitesse in het veld kwam, was zijn eerste actie een omschakelmoment waarbij hij de bal op eigen helft veroverde, terug sprintte naar voren en ondertussen nog even overleg voerde met een teamgenoot. PSV gaf nauwelijks nog iets weg. Götze dwingt en ’leest’ passes van een tegenstander, waardoor zijn ploeg weer in balbezit komt. En hij was daar in het strafschopgebied, toen er gescoord kon worden. Met twee goals tot gevolg. Dat laatste is wat Schmidt bijvoorbeeld van Mohamed Ihattaren verlangt, die de boodschap van zijn coach na Ajax-uit voor de beker (sterk spelend) overigens ter harte nam met voorzetten en vlammende schoten tegen ADO Den Haag. Ihattaren kán ook vaker in ’de zestien’ komen, waar de kans op goals groter is dan erbuiten, zegt Schmidt.

Schmidt wordt op persconferenties vaak gevraagd naar het gemis van Götze. Hij houdt ballen bij zich, kan in één pass beslissend zijn en denkt altijd in het teambelang. Götze was de grote regisseur bij het tot dan belangrijkste duel van het seizoen tegen Granada (0-1) en de wervelende eerste helft bij SC Heerenveen. Wanneer hij in goeden doen is, is hij de non-verbale mentor voor wie de PSV’ers hun ogen moeten openhouden om sneller te leren dan vorige maand het geval was.

Moet Schmidt kiezen tussen Olympiakos en Ajax wat de inzetbaarheid van Götze betreft? „Nee”, aldus de coach zondagavond. „Een Europees thuisduel is lang niet zo uitputtend als een Europees uitduel met een vliegreis. Tegen Vitesse was het perfect voor Götze. Hij speelde een half uur goed, maakte twee goals en ik denk dat hij ready is voor donderdag. Daarna zullen we zien.”
Schmidt moet puzzelen voor return
EINDHOVEN Bij PSV leeft sterk het gevoel dat donderdag de achtste finale van de Europa League nog te bereiken is ten koste van Olympiakos. Al haalde de ploeg zich met de 4-2 uitnederlaag een enorme klus op de hals. Om het Griekse fundament tot een ruïne om te toveren, moet trainer Roger Schmidt wel nog een puzzel leggen. Ibrahim Sangaré is geschorst, het meespelen van Olivier Boscagli en Mohamed Ihattaren nog onzeker.

De vervanging van Sangaré alleen al is een heikel punt. Zet Schmidt Ryan Thomas naast Pablo Rosario, de meer voetballende Erick Gutierrez of kiest hij voor een andere invulling van zijn middenveld? Marco van Ginkel is nog niet klaar voor een basisoptreden. Boscagli kampt nog met een jaap tussen de ogen, die hij opliep in Piraeus. Speelt Boscagli niet, dan lijkt de ervaren Nick Viergever zijn logische vervanger. Boscagli stond dinsdag wel weer op het trainingsveld. Dat gold ook voor Mohamed Ihattaren, die terugkeerde van ziekte en een spierblessure. Het is nog even afwachten welke reactie hij krijgt op zijn inspanning.
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do feb 25, 2021 12:16 pm

Mario Götze: ’Grote kans om door te gaan’
Spelmaker PSV weet na stunt met Bayern München dat alles mogelijk is
EINDHOVEN Mario Götze verschijnt niet vaak op een persconferentie, maar juist voor de return tegen Olympiakos schoof PSV het beste wat het te bieden heeft naar voren. Als één van de weinigen binnen de selectie van de Eindhovenaren weet Götze hoe je een forse Europese achterstand nog omzet in winst.

Desgevraagd gingen zijn gedachten direct terug naar 2015. „Met Bayern München verloren we een keer met 3-1 in Porto en wonnen we thuis met 6-1”, aldus de kleine Duitse spelmaker. „Dat is een goed voorbeeld voor ons.”

Het eerste duel bij Olympiakos ging met 4-2 verloren, maar juist de mogelijkheden die PSV kreeg in de eerste knock-outronde van de Europa League geeft de ploeg sterk het gevoel nog te kunnen overleven in het toernooi. „We hebben echt een grote kans nog om door te gaan”, zegt Götze, die een beroep doet op het karakter van zijn teamgenoten. „We moeten in gedachten houden dat we twee of drie goals kunnen maken, al is het in de laatste tien minuten. Zij maakten er vier in Griekenland, die mogelijkheid hebben wij ook hier. Ik heb ook niet veel uitwedstrijden in de knock-outfase gewonnen in mijn carrière. We moeten heel slim en intelligent zijn in de manier van spelen, zowel aanvallend als verdedigend. We stonden ook tegen PAOK Saloniki 2-0 achter in eigen huis, maar kwamen terug (3-2 winst, red.). Ook zondag tegen Vitesse kwamen we terug van een achterstand. Ik denk dat er veel karakter en positieve energie in dit team zit. Dat zal belangrijk zijn.”

Trainer Roger Schmidt zal de geschorste Ibrahim Sangaré moeten vervangen op het middenveld. Hij hoopt achterin op Olivier Boscagli, die op de trainingen nog uit de duels moest blijven vanwege een herstellende hoofdwond, en ziet Mohamed Ihattaren terugkeren in de wedstrijdselectie. „Dit is als een finale, we hebben de kans iets speciaals te doen en zagen in het eerste duel dat dit niet onmogelijk is”, aldus Schmidt. „Geloof in onszelf is de sleutel. Het wordt niet alleen een wedstrijd van emotie. We moeten tactisch sterk zijn, gefocust, letten op de restverdediging en Olympiakos geen klip en klare countermogelijkheden bieden. We moeten de volgende stap maken als team.”

Of Götze zelf overigens in staat is negentig minuten te spelen? „Ik hoop het, dat hangt ook af van de coach”, grijnst Götze. „Maar ik ben in goede vorm, heb goede weken gehad om mijn fitheid op te bouwen en voel me heel goed.”
De T.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » do feb 25, 2021 2:51 pm

Ze zouden in Eindhoven eens een keer niet :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif: iets letterlijk kopieren dat in Amsterdam al tig keer is gedaan:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384895

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » do feb 25, 2021 9:11 pm

Let op, dat veld van PSV wordt helemaal aan gort gespeeld. Moeten wij zondag op een akker.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do feb 25, 2021 9:18 pm

Daar is niet veel meer voor nodig zo te zien.

Zou wel gunstig zijn als zij ook even diep moeten gaan. Sowieso is het al niet eerlijk natuurlijk. Zij spelen later en hebben dus minder tijd om te herstellen. Dat heeft Schmidt weer. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie