Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gaizka1985 » zo feb 21, 2021 1:49 pm

Marillion schreef:
za feb 20, 2021 12:26 pm
Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax die spelers vrij gemakkelijk kan verkopen. Niet goed genoeg voor Ajax wil niet zeggen dat ze nergens terecht kunnen. We zullen er financieel niet veel wijzer van worden. Dat zal duidelijk zijn. Al gaat Danilo echt wel een aardige transfersom opleveren.

Bandé is voor anderhalf jaar richting Kroatië. Dat duurt dus even voor die weer in beeld komt.
Inderdaad, daar is Marc een meester in!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » ma feb 22, 2021 9:45 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo feb 21, 2021 1:21 pm
Sja. Als Kluivertje was gebleven hadden we Tadic waarschijnlijk ook niet gehaald.
Dat lijkt me niet 100% zeker. Blind is namelijk die zomer ook gehaald en die was nog 2,5 miljoen duurder dan Tadic.
Er was gewoon een plan om door te pakken en flink te gaan investeren.

Het eigen vermogen van Ajax was al aardig gegroeid.
Dat een snotaap als Kluivertje meer geld dan verwacht opbracht en dat ook al eerder dan verwacht, maakte het allemaal nóg wel makkelijker natuurlijk.

Overmars en Tadic hadden al meer dan een jaar contact, Tadic loog het niet dat Ajax een club is waar hij altijd voor heeft willen spelen.
Bij Andy in de auto dissen Tadic en Van der Meijde Southampton, Everton en eigenlijk de hele middenmoot van de PL.
Ze peren een paar ballen naar voren en er kunnen misschien 2 man een beetje voetballen in de hele selectie. Bij Ajax is elke selectiespeler een goede voetballer.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di feb 23, 2021 10:32 am

Marillion schreef:
za feb 20, 2021 12:26 pm
Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax die spelers vrij gemakkelijk kan verkopen. Niet goed genoeg voor Ajax wil niet zeggen dat ze nergens terecht kunnen. We zullen er financieel niet veel wijzer van worden. Dat zal duidelijk zijn.

Understatement. Geen club gaat die spelers kopen voor zelfs de helft van hun transfersom.

Het mag best zorgvuldiger. Van bepaalde spelers wisten wij zelfs dat ze het niet zouden redden bij Ajax.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 23, 2021 11:41 pm

Ajax heeft overheidssteun ontvangen :excited.gif:

Kunnen ze echt niet maken, wie vertelt ze dat?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di feb 23, 2021 11:47 pm

Volgens mij heeft Ajax het volledige bedrag terugbetaald.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » di feb 23, 2021 11:48 pm

Lionel schreef:
di feb 23, 2021 11:41 pm
Kunnen ze echt niet maken, wie vertelt ze dat?
Je hebt hun telefoonnummer.
En anders heeft Vedette10 ( kennen we die nog? :smallgrin.gif: ) alle e-mail adressen van de beleidsmakers. dus ik zou zeggen e-mail ze of bel ze op.

Lionel schreef:
di feb 23, 2021 11:41 pm
Ajax heeft overheidssteun ontvangen :excited.gif:
Reken maar dat ze bij de nieuwste ronde loonsteun van de overheid wederom een verzoek indienen.
Dat wordt dan de vierde periode met steun.

Sar en Overmars hebben ook gewoon hun bonus van 2020 geïncasseerd hè. Die van Van der Sar was een paar ton.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Gezond verstand » wo feb 24, 2021 3:33 am

Yopii schreef:
di feb 23, 2021 10:32 am
Marillion schreef:
za feb 20, 2021 12:26 pm
Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax die spelers vrij gemakkelijk kan verkopen. Niet goed genoeg voor Ajax wil niet zeggen dat ze nergens terecht kunnen. We zullen er financieel niet veel wijzer van worden. Dat zal duidelijk zijn.

Understatement. Geen club gaat die spelers kopen voor zelfs de helft van hun transfersom.
Moah, Kristensen, en Marin gingen voor ongeveer hetzelfde bedrag weg. Ook voor andere miskopen weet Overmars er altijd wel een topprijs uit te halen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » wo feb 24, 2021 7:37 am

Cruijff schreef:
Lionel schreef:
di feb 23, 2021 11:41 pm
Kunnen ze echt niet maken, wie vertelt ze dat?
Je hebt hun telefoonnummer.
En anders heeft Vedette10 ( kennen we die nog? :smallgrin.gif: ) alle e-mail adressen van de beleidsmakers. dus ik zou zeggen e-mail ze of bel ze op.

Lionel schreef:
di feb 23, 2021 11:41 pm
Ajax heeft overheidssteun ontvangen :excited.gif:
Reken maar dat ze bij de nieuwste ronde loonsteun van de overheid wederom een verzoek indienen.
Dat wordt dan de vierde periode met steun.

Sar en Overmars hebben ook gewoon hun bonus van 2020 geïncasseerd hè. Die van Van der Sar was een paar ton.
Dat klopt niet, ze hebben september 2019 een bonus uitgekeerd gekregen.
Die staat verantwoord in jaarrekening 2019/2020, waar ook de eerste overheidsgeld van voorjaar 2020 in verwerkt is.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo feb 24, 2021 8:54 am

Marillion schreef:
di feb 23, 2021 11:47 pm
Volgens mij heeft Ajax het volledige bedrag terugbetaald.
Dat was uit een eerdere aanvraag, zoals ik het las.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do feb 25, 2021 12:15 am

Iniesta schreef:
wo feb 24, 2021 7:37 am
Cruijff schreef:
Lionel schreef:
di feb 23, 2021 11:41 pm
Kunnen ze echt niet maken, wie vertelt ze dat?
Lionel schreef:
di feb 23, 2021 11:41 pm
Ajax heeft overheidssteun ontvangen :excited.gif:
Reken maar dat ze bij de nieuwste ronde loonsteun van de overheid wederom een verzoek indienen.
Dat wordt dan de vierde periode met steun.

Sar en Overmars hebben ook gewoon hun bonus van 2020 geïncasseerd hè. Die van Van der Sar was een paar ton.

Dat klopt niet, ze hebben september 2019 een bonus uitgekeerd gekregen.
Die staat verantwoord in jaarrekening 2019/2020, waar ook de eerste overheidsgeld van voorjaar 2020 in verwerkt is.

Ja, hun bonus was inderdaad over voorgaande boekjaar.
Maar toch, ik vind het vrij grijs gebied. Het moment waarop Ajax die bonus uitkeerde was het moment dat corona en ook die loonsteunregeling al een paar maanden bezig waren.

Ze hadden best de keuze mogen maken om zelf af te zien van die bonus, het is niet zo dat ze na voetballen bij Juventus en Fulham en Manchester United en Arsenal en Barcelona met compleet lege broekzakken met voetbalpensioen zijn gegaan.
Maar goed, conform hun contract hebben ze recht op die bonus en ik geloof dat net als de spelers ook zij allebei basissalaris hebben ingeleverd.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » do feb 25, 2021 7:19 am

Dat klopt niet
De bonus was in september 2019 uitgekeerd


https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... uitgekeerd

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » do feb 25, 2021 10:19 am

Cruijff schreef:
do feb 25, 2021 12:15 am
Iniesta schreef:
wo feb 24, 2021 7:37 am
Cruijff schreef:


Reken maar dat ze bij de nieuwste ronde loonsteun van de overheid wederom een verzoek indienen.
Dat wordt dan de vierde periode met steun.

Sar en Overmars hebben ook gewoon hun bonus van 2020 geïncasseerd hè. Die van Van der Sar was een paar ton.

Dat klopt niet, ze hebben september 2019 een bonus uitgekeerd gekregen.
Die staat verantwoord in jaarrekening 2019/2020, waar ook de eerste overheidsgeld van voorjaar 2020 in verwerkt is.

Ja, hun bonus was inderdaad over voorgaande boekjaar.
Maar toch, ik vind het vrij grijs gebied. Het moment waarop Ajax die bonus uitkeerde was het moment dat corona en ook die loonsteunregeling al een paar maanden bezig waren.

Ze hadden best de keuze mogen maken om zelf af te zien van die bonus, het is niet zo dat ze na voetballen bij Juventus en Fulham en Manchester United en Arsenal en Barcelona met compleet lege broekzakken met voetbalpensioen zijn gegaan.
Maar goed, conform hun contract hebben ze recht op die bonus en ik geloof dat net als de spelers ook zij allebei basissalaris hebben ingeleverd.
Het had ze, multimiljonairs met baanzekerheid, gesierd als ze hadden afgezien van de bonus.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » do feb 25, 2021 11:07 am

Is aan de spelers van Ajax overigens een offer gevraagd, zoals bij Feyenoord?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 25, 2021 11:10 am

Duke schreef:Is aan de spelers van Ajax overigens een offer gevraagd, zoals bij Feyenoord?
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... d-kampioen

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » do feb 25, 2021 11:19 am

Het had ze, multimiljonairs met baanzekerheid, gesierd als ze hadden afgezien van de bonus.
Wie doet dat vrijwillig?

De RVC wil die mannen tevreden houden, anders zoeken ze hun heil elders.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do feb 25, 2021 12:20 pm

Lionel schreef:
do feb 25, 2021 10:19 am
Cruijff schreef:
do feb 25, 2021 12:15 am


Ze hadden best de keuze mogen maken om zelf af te zien van die bonus,
Maar goed, conform hun contract hebben ze recht op die bonus en ik geloof dat net als de spelers ook zij allebei basissalaris hebben ingeleverd.
Het had ze, multimiljonairs met baanzekerheid, gesierd als ze hadden afgezien van de bonus.
Precies dit ja.

Yopii schreef:
do feb 25, 2021 11:19 am

Wie doet dat vrijwillig?

De RVC wil die mannen tevreden houden, anders zoeken ze hun heil elders.
Bijna niemand, helaas. En in de voetballerij helaas al helemaal niet.
Neem een Guus Hiddink. Die is ook niet gratis de bondscoach van Curaçao. Sterker nog: hij heeft de plek ingepikt van een trainer met een nog doorlopende verbintenis die juist net was verlengd omdat hij een serie overwinningen met Curaçao had bewerkstelligd die voor die ploeg een record waren. :blush.gif:

Waarom is zo'n man nog zo geil op een baantje? En waarom altijd tegen een topsalaris? Is het nu nooit genoeg?

De RVC zet de boel wel onder de druk dat wanneer de reserve rechtsback (Klaiber) de Nederlandse nationaliteit moet hebben, dat dan ook perse deze speler moet worden gekocht.
Zijn ze hier alleen maar aan het pamperen? Beetje net zoals bij Airfrance-KLM de bestuurders de aandeelhouders telkens zoet hielden met torenhoog dividend waarop de aandeelhouders elk jaar instemden met krankzinnige bonussen (zelfs tijdens corona een gigantische bonus!!) voor die bestuurders totdat zo'n partij is verworden tot een praktisch failliet instituut en de belastingbetaler alles voor ze mag bijlappen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do feb 25, 2021 12:27 pm

Duke schreef:
do feb 25, 2021 11:07 am
Is aan de spelers van Ajax overigens een offer gevraagd, zoals bij Feyenoord?

Jep, de spelers van Ajax hebben in mei ingeleverd.
Verschil tussen Ajax en Feyenoord is dat Feyenoord spelers ruim 6 maanden terug al hebben ingeleverd en nu voor de tweede maal worden gevraagd om nog een keer vrijwillig van zo'n 20% loon af te zien.

De Feyenoord situatie is zo acuut dat directieleden, zelfs scouts zoals Steef, laat staan de dure spelers stuk voor stuk al een te zware last voor ze zijn.
Dat zo'n Prato, los van of hij een redelijke, een matige of een verschrikkelijk slechte speler is niet staat te springen om meteen na aankomst in te leveren snap ik wel. Die zal denken "Ho even, ik ben met een heel mooi verhaal helemaal ingevlogen, de trainer had na minder dan twee volledige wedstrijden al wel genoeg van me en dan moet ik tegen een paar ton minder salaris maar even ja zeggen?"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do feb 25, 2021 12:41 pm

Zo'n individueel geval snap ik ook wel. Die jongen is gehaald in Corona tijd. Dat het een onzekere periode is was dus toen al gewoon aan de orde van de dag. Hij is hier ook slechts voor een korte tijd en heeft dus geen enkel lange termijn belang.

Maar in de regel is enig gevoel met de samenleving wel op z'n plaats natuurlijk. De supporters zitten thuis en velen hoesten toch nog het bedrag van hun seizoenskaart op om de club maar te steunen. Clubs hebben het ontzettend lastig omdat veel inkomsten weg vallen en ook sponsors het zwaar hebben. Dan is een beetje meedenken met je werkgever op enig moment toch niet teveel gevraagd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door raymon » do feb 25, 2021 12:49 pm

Prato is toch gehuurd? Die wordt niet direct door Feyenoord betaald en zal dus echt niet gaan inleveren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » do feb 25, 2021 12:51 pm

Hangt van de constructie af. Je kunt ook afspreken dat de club het salaris wel overneemt. Maar ik denk inderdaad dat de speler zich niet geroepen voelt en dat er met een huurspeler weinig af te dwingen valt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » do feb 25, 2021 12:55 pm

Waarom is zo'n man nog zo geil op een baantje? En waarom altijd tegen een topsalaris? Is het nu nooit genoeg?
Een trainer (of een TD) heeft een zaakwaarnemer die onderhandelt over het salaris. Die zaakwaarnemer zou zijn werk niet goed doen als hij genoegen nam met een schijntje omdat zijn cliënt geld genoeg heeft.

Misschien hebben trainers op leeftijd 'gewoon' plezier in hun werk? Waarom zouden ze nee zeggen als ze een baan aangeboden krijgen?

Het gros is er op zeker moment wel klaar mee, maar er zijn altijd uitzonderingen. Dan gaat het om mannen zonder hobby's, waarschijnlijk. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do feb 25, 2021 12:57 pm

raymon schreef:
do feb 25, 2021 12:49 pm
Prato is toch gehuurd? Die wordt niet direct door Feyenoord betaald en zal dus echt niet gaan inleveren.
De Feyenoord watcher die bij VI aanschoof zei dat Steven Berghuis en Prato juist twee van de spelers waren die een advocaat in touw hadden genomen om met tegenvoorstellen te komen om (een deel van) die salarisverlaging uit te onderhandelen.

Ik weet niet of die Feyenoord watcher zich vergist, maar bij de komst van Prato had ik juist begrepen dat er alleen maar geld was voor een transfervrije speler en dat ze die Prato juist verleid hadden om voor een duidelijk hoger salaris dan wat hij als bankzitter in Argentinië ving naar Rotterdam te komen.
Zeker de B-garnituur uit die Zuid-Amerikaanse competitie vangt echt geen torenhoge bedragen, immers, niet voor niets willen ze allemaal perse naar Europa hè?

Marillion schreef:
do feb 25, 2021 12:41 pm
Zo'n individueel geval snap ik ook wel. Die jongen is gehaald in Corona tijd. Dat het een onzekere periode is was dus toen al gewoon aan de orde van de dag. Hij is hier ook slechts voor een korte tijd en heeft dus geen enkel lange termijn belang.

Maar in de regel is enig gevoel met de samenleving wel op z'n plaats natuurlijk.
Enig gevoel voor de samenleving is zeker op zijn plaats, maar het individuele geval van Prato begrijp ik hier wel.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door raymon » do feb 25, 2021 1:10 pm

Marillion schreef:Hangt van de constructie af. Je kunt ook afspreken dat de club het salaris wel overneemt. Maar ik denk inderdaad dat de speler zich niet geroepen voelt en dat er met een huurspeler weinig af te dwingen valt.
Ze kunnen het salaris overnemen maar de speler wordt dan nog steeds door z’n the ogen club betaald.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » do feb 25, 2021 1:16 pm

Yopii schreef:
do feb 25, 2021 12:55 pm
Waarom is zo'n man nog zo geil op een baantje? En waarom altijd tegen een topsalaris? Is het nu nooit genoeg?
Een trainer (of een TD) heeft een zaakwaarnemer die onderhandelt over het salaris. Die zaakwaarnemer zou zijn werk niet goed doen als hij genoegen nam met een schijntje omdat zijn cliënt geld genoeg heeft.
Jep.
Maar in de gevallen Hiddink, Mourinho, Zlatan Ibrahimovic, Matthijs de Ligt, etc haalt die zaakwaarnemer wel heel erg het onderste uit de kan.

Als het puur vraag en aanbod zou zijn had ik ok gezegd, maar het is vooral pure gekte.
Voor corona gingen Atletico Madrid en Barça en Engelse en Italiaanse clubs ook al zwaar in de min.

Maatschappelijk niet te verantwoorden dat zelfs bij gigantisch verder stijgende tv gelden de kaartverkoop ff wegvalt, en meteen is een half miljard euro steun nodig.

En dat terwijl de voetbalbranche al decennia een geschiedenis heeft met gemeenten die moeten bijspringen, illegale sponsoring die niet netjes in de boekhouding staat en criminele clubeigenaren die hun geld komen witwassen.
En totdat een club in acute nood het handje komt ophouden wordt overal over gelogen.


Sturkenboom en Rik van de Boog (die zelf enorm boter op het hoofd had met de miljoenen die hij aan Marco Borsato verdiende en die opeens uit het bedrijf waren verdwenen) die schrokken al gigantisch van de salariseisen van Bergkamp, Jonk, Jaap Stam en Overmars. Althans, hun bevriende media kreeg te horen dat ze die eisen te stevig vonden.
Men dacht dat die oud spelers aangespoord door Johan de club zo graag wilden komen helpen en vervolgens vroeg Rob Janssen boven de 3 ton per jaar excl. bonussen voor hun diensten.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » do feb 25, 2021 1:47 pm

Het is maar wat je gewend bent. Voor ons zijn het enorme bedragen, maar voor zulke mannen niet.

Ik vind overigens dat je jeugdtrainers en scouts best goed mag betalen. Zij zorgen immers voor het kapitaal van de club. Dan maar een Klaibertje minder. :smallgrin.gif:

Plaats reactie