Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » di mar 23, 2021 12:24 pm

999 schreef:
di mar 23, 2021 10:19 am
Bosz exit ..
Telkens als Bosz er teveel in gaat geloven, gaat het toch heel rap fout?
Zowel bij BVB als Leverkusen hoorde je weer een aantal maal professortje Bosz Joep Schreudertje en alle Nederlanders ff een voetbalcollege geven.

Werd erg moe bij Dortmund van Bosz zijn verhaal dat de 5 seconden regel daar de 3 seconden regel heette, want in Dortmund had hij veel betere spelers. :drecul.gif:
Alsof al de spelers bij BVB (of Bayer) hogere handelingssnelheid hadden dan De Ligt, Frenkie de Jong, Tadic, Tagliafico en Ziyech :excited.gif: :excited.gif:

Zijn CV's waren daar bijvoorbeeld knudde en die koos Bosz toch heel bewust zelf uit.
Peter schreef:
di mar 23, 2021 10:33 am
En Bosz is alweer ontslagen. Gaat lekker met die carrière zo. Na een jaar is de koek op.
Het ene jaar valt Bosz terug van de 2e naar de 5e BL plek, een andere keer verliest ie na 1 sterke pot tegen de nummer 2 van de ranglijst 4 competitiewedstrijden op rij of blameert hij zich twee in Europa of wordt bijvoorbeeld uitgeschakeld in de DFP Pokal door een club die in de 4e (zelfs 5e?) Bundesliga speelt...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 23, 2021 5:06 pm

Je wordt verdacht van crossposten Cruijfie!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » di mar 23, 2021 6:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di mar 23, 2021 5:06 pm
Je wordt verdacht van crossposten Cruijfie!
Ik beken schuld!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 23, 2021 11:59 pm

Nee piemel; dan zeg je dat je je op advies van je advocaat beroept op je zwijgrecht. Nog zo veel te leren...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo mar 24, 2021 12:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di mar 23, 2021 11:59 pm
Nee piemel; dan zeg je dat je je op advies van je advocaat beroept op je zwijgrecht. Nog zo veel te leren...
Nee, Ceessie, je ken een hoop dingen van me zeggen, maar niet dat ik een hypocriete draaikont ben.
Schuldig aan iets zijn dat betekent gewoon je foute daad toegeven, de straf accepteren en op de blaren zitten!

Wat wordt de straf? :smile-ajax.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mar 24, 2021 12:05 am

Een zwijger is geen hypocriete draaikont! Die kiest alleen pas na gedegen overleg het moment waarop ie verklaart!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo mar 24, 2021 12:11 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo mar 24, 2021 12:05 am
Een zwijger is geen hypocriete draaikont! Die kiest alleen pas na gedegen overleg het moment waarop ie verklaart!

Pfoe, lijkt wel alsof ik Gerald Roethof of Khalid Khasem hoor praten. :blush.gif: :blush.gif:
Heb juist altijd gedacht dat jij een veel minder enge haai dan zij zou zijn.

Ene Willem de Zwijger :hypocrite.gif: was een beetje hypocrisie allesbehalve vreemd. :hypocrite.gif:
Mijn tactiek is dat ik gewoon geen ontzettend erge (mis)daden pleeg en gewoonweg niet zo hard de wet overtreed dat het echt bloeden en ellenlang zitten wordt. :blush.gif:

En ik ga de discussie ook nog wel even aan over dat Peter Bosz (inderdaad) in 2017 heel ander materiaal had dan Ten Hag in 2021.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » do apr 01, 2021 1:10 pm

Hoe zou het tegenwoordig met Youssouf Hersi gaan?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » do apr 01, 2021 2:37 pm

Spelers begeleider/ zaakwaarnemer heeft zijn eigen bedrijfje Play Now Management.
https://playnowmanagement.com/

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » do apr 01, 2021 4:43 pm

Cruijff schreef:
do apr 01, 2021 1:10 pm
Hoe zou het tegenwoordig met Youssouf Hersi gaan?
Ach, Youssouf Hersi, de nieuwe Cruijff volgens Henk Spaan.

Met zulke bewonderaars heb je geen vijanden nodig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » do apr 01, 2021 7:53 pm

Yopii schreef:
do apr 01, 2021 4:43 pm
Cruijff schreef:
do apr 01, 2021 1:10 pm
Hoe zou het tegenwoordig met Youssouf Hersi gaan?
Ach, Youssouf Hersi, de nieuwe Cruijff volgens Henk Spaan.

Met zulke bewonderaars heb je geen vijanden nodig.

Weet je zeker dat je niet Sjaak Swart in disguise bent, Yopii?
Die is, zacht uitgedrukt, ook al niet groot fan van Henk Spaan.

Ging over Hersi niet ook het gerucht dat hij eigenlijk al 17 of 18 was, terwijl ie met 13-jarigen speelde?
Dat zou verklaren dat men hem in zijn jeugd, echt veel beter vond dan vele anderen.

Heb net het klassieke Vitesse boek "Je hebt het niet van mij" van Marcel van Roosmalen uit.
Hersi heeft daarin een bijrolletje. Net als Yakubu die werkelijk knettergek was.

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » za apr 03, 2021 12:28 pm

Het irriteert mij al jaren dat die man als een hondje achter talentjes uit onze opleiding aanloopt. Laat die jongens met rust. Het is puur eigenbelang van Spaan.

Ik vind het een beetje ranzig ook, dat geslijm met pubers.

Dan heb ik het er nog niet over dat Spaan er bijna altijd naast zit.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » za apr 03, 2021 1:56 pm

Dat Spaan het vaak mis heeft daar zijn we het over eens. Maar hij toch zeggen wat hij denkt? Als hij speler A een groot talent vind, waarom zou het dat niet mogen melden? Laat gaan zou ik zeggen

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » za apr 03, 2021 3:57 pm

Cruijff schreef:
do apr 01, 2021 7:53 pm
Yopii schreef:
do apr 01, 2021 4:43 pm
Cruijff schreef:
do apr 01, 2021 1:10 pm
Hoe zou het tegenwoordig met Youssouf Hersi gaan?
Ach, Youssouf Hersi, de nieuwe Cruijff volgens Henk Spaan.

Met zulke bewonderaars heb je geen vijanden nodig.

Weet je zeker dat je niet Sjaak Swart in disguise bent, Yopii?
Die is, zacht uitgedrukt, ook al niet groot fan van Henk Spaan.

Spaan is dan ook wel opvallend vaak lyrisch over spelers die geen knip voor de neus waard zijn. Zo zag hij in Obodai een wereldtopper, was hij lyrisch van Van der Gun om maar een paar voorbeelden te noemen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » za apr 03, 2021 4:13 pm

Het is bijna sadistisch om een kind van dertien, veertien tot 'de nieuwe Cruijff' te bombarderen. Na elke slechte wedstrijd is het: 'Ben jij nou de nieuwe Cruijff'. Zo'n jongen wordt erdoor achtervolgd, terwijl hij er zelf niet om gevraagd heeft.

Er is op die leeftijd nog weinig van te zeggen, laat jongens lekker ballen. Waarom roep je zulke dingen? Voor jezelf, toch? Het enige doel daarvan is toch dat Spaan later kan zeggen dat hij altijd al geweten heeft dat Hersi de wereldtop zou halen, net als Maduro, Van der Gun en Obodai?

Ik vind Spaan met voorsprong de slechtste voetbaljournalist van Nederland en dat wil wat zeggen. Niet alleen heeft hij geen verstand van voetbal, hij is ook nog een een intrigant en een roddelaar en een kinderstalker. Bah.
Maar hij toch zeggen wat hij denkt? Als hij speler A een groot talent vind, waarom zou het dat niet mogen melden?
Omdat het kinderen zijn, daarom. Tegen de tijd dat ze Jong Ajax naderen, een contract tekenen, is het een ander verhaal.
Het gaat me ook om de manier waarop: zo kleverig, dweperig. Het is absurd om een kind van dertien met Cruijff te vergelijken. Dat je hem goed vindt, vooruit, maar dit slaat nergens op.
Ajax probeert uit alle macht de verwachtingen te temperen, zodat kinderen onbevangen kunnen ballen. De druk van de omgeving is al groot genoeg.
Laatst gewijzigd door Yopii op zo apr 04, 2021 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » za apr 03, 2021 4:28 pm

Ik ben het niet vaak met je eens, maar over Spaan kan ik je, na corona natuurlijk, een high five geven.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » zo apr 04, 2021 1:05 pm

Gezond verstand schreef:
za apr 03, 2021 4:28 pm
Ik ben het niet vaak met je eens, maar over Spaan kan ik je, na corona natuurlijk, een high five geven.
Misschien begin je eindelijk verstandig te worden. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » zo apr 04, 2021 11:07 pm

Onze vrind Davinson Sánchez is mikpunt geworden van online racisme:

Tottenham Hotspur walgt van online racisme jegens Davinson Sánchez

Tottenham Hotspur heeft zondag de racistische uitingen op sociale media jegens Davinson Sánchez veroordeeld. De Colombiaanse verdediger was na de competitiewedstrijd tegen Newcastle United (2-2) het mikpunt van racistische opmerkingen.

De 24-jarige Sánchez, die in het seizoen 2016/2017 voor Ajax uitkwam, deelde een screenschot van zijn Instagram-account waarop afbeeldingen van apen te zien waren.

"We walgen van de racistische berichten die Davinson Sánchez heeft ontvangen en roepen socialemediaplatforms op om actie te ondernemen", meldt Tottenham Hotspur op Twitter. "Wij staan ​​achter Davinson Sánchez en iedereen die online nog steeds wordt misbruikt."

Tottenham gaf in de slotfase een 1-2-voorsprong uit handen tegen Newcastle. Door het gelijkspel verspeelden de 'Spurs' dure punten in de strijd om de Champions League-tickets en staan ze nu vijfde in de Premier League.

Sánchez is al de zoveelste speler in de Premier League die het doelwit is geworden van online racisme. Eerder overkwam onder anderen Anthony Martial, Axel Tuanzebe, Marcus Rashford (allen Manchester United) en Reece James (Chelsea) hetzelfde.

Veel clubs en bonden strijden al lang tegen racisme in het voetbal, ook in Nederland. Zo lanceerde de KNVB in november 2019 een plan van aanpak na het veelbesproken incident rond Excelsior-aanvaller Ahmad Mendes Moreira en zei de bond exact een jaar later dat veel van die plannen inmiddels gerealiseerd zijn.
https://www.nu.nl/voetbal/6125924/totte ... nchez.html

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » ma apr 05, 2021 4:38 am

Yopii schreef:
zo apr 04, 2021 1:05 pm
Gezond verstand schreef:
za apr 03, 2021 4:28 pm
Ik ben het niet vaak met je eens, maar over Spaan kan ik je, na corona natuurlijk, een high five geven.
Misschien begin je eindelijk verstandig te worden. :smallgrin.gif:
Of misschien ben jij die gebroken klok die 2 keer per dag een minuut lang gelijk heeft.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » ma apr 05, 2021 4:40 am

Cruijff schreef:
zo apr 04, 2021 11:07 pm
Onze vrind Davinson Sánchez is mikpunt geworden van online racisme:

Tottenham Hotspur walgt van online racisme jegens Davinson Sánchez

Tottenham Hotspur heeft zondag de racistische uitingen op sociale media jegens Davinson Sánchez veroordeeld. De Colombiaanse verdediger was na de competitiewedstrijd tegen Newcastle United (2-2) het mikpunt van racistische opmerkingen.

De 24-jarige Sánchez, die in het seizoen 2016/2017 voor Ajax uitkwam, deelde een screenschot van zijn Instagram-account waarop afbeeldingen van apen te zien waren.

"We walgen van de racistische berichten die Davinson Sánchez heeft ontvangen en roepen socialemediaplatforms op om actie te ondernemen", meldt Tottenham Hotspur op Twitter. "Wij staan ​​achter Davinson Sánchez en iedereen die online nog steeds wordt misbruikt."

Tottenham gaf in de slotfase een 1-2-voorsprong uit handen tegen Newcastle. Door het gelijkspel verspeelden de 'Spurs' dure punten in de strijd om de Champions League-tickets en staan ze nu vijfde in de Premier League.

Sánchez is al de zoveelste speler in de Premier League die het doelwit is geworden van online racisme. Eerder overkwam onder anderen Anthony Martial, Axel Tuanzebe, Marcus Rashford (allen Manchester United) en Reece James (Chelsea) hetzelfde.

Veel clubs en bonden strijden al lang tegen racisme in het voetbal, ook in Nederland. Zo lanceerde de KNVB in november 2019 een plan van aanpak na het veelbesproken incident rond Excelsior-aanvaller Ahmad Mendes Moreira en zei de bond exact een jaar later dat veel van die plannen inmiddels gerealiseerd zijn.
https://www.nu.nl/voetbal/6125924/totte ... nchez.html
Zit Innerharbour nu op instagram zijn frustraties over Ajax, buitenlanders en alles wat niet Liverpool is af te reageren?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » ma apr 05, 2021 8:46 am

Gezond verstand schreef:
ma apr 05, 2021 4:40 am


Zit Innerharbour nu op instagram zijn frustraties over Ajax, buitenlanders en alles wat niet Liverpool is af te reageren?
Je mist hem, nietwaar?! :666.gif: :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » ma apr 05, 2021 11:06 pm

Ramona schreef:
ma apr 05, 2021 8:46 am
Gezond verstand schreef:
ma apr 05, 2021 4:40 am


Zit Innerharbour nu op instagram zijn frustraties over Ajax, buitenlanders en alles wat niet Liverpool is af te reageren?
Je mist hem, nietwaar?! :666.gif: :smallgrin.gif:
Hij denkt blijkbaar heel erg vaak aan InnerHarbour, dat is wel duidelijk. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » wo apr 07, 2021 1:05 am

Ramona schreef:
ma apr 05, 2021 8:46 am
Gezond verstand schreef:
ma apr 05, 2021 4:40 am


Zit Innerharbour nu op instagram zijn frustraties over Ajax, buitenlanders en alles wat niet Liverpool is af te reageren?
Je mist hem, nietwaar?! :666.gif: :smallgrin.gif:
als kiespijn.

Al zou ik hem nu graag jennen met Liverpool, dat geef ik eerlijk toe.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo apr 11, 2021 1:05 pm

Cruijff schreef:
do apr 01, 2021 7:53 pm
Yopii schreef:
do apr 01, 2021 4:43 pm
Cruijff schreef:
do apr 01, 2021 1:10 pm
Hoe zou het tegenwoordig met Youssouf Hersi gaan?
Ach, Youssouf Hersi, de nieuwe Cruijff volgens Henk Spaan.

Met zulke bewonderaars heb je geen vijanden nodig.

Weet je zeker dat je niet Sjaak Swart in disguise bent, Yopii?
Die is, zacht uitgedrukt, ook al niet groot fan van Henk Spaan.

Ging over Hersi niet ook het gerucht dat hij eigenlijk al 17 of 18 was, terwijl ie met 13-jarigen speelde?
Dat zou verklaren dat men hem in zijn jeugd, echt veel beter vond dan vele anderen.

Heb net het klassieke Vitesse boek "Je hebt het niet van mij" van Marcel van Roosmalen uit.
Hersi heeft daarin een bijrolletje. Net als Yakubu die werkelijk knettergek was.
Kan me toch nauwelijks voorstellen dat een volwassen iemand door kan gaan voor een kind van 13, hoewel Hersi altijd wel erg iel was.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo apr 11, 2021 1:11 pm

https://youtu.be/hCbMeQcNmtA Een aantal hoogstandjes en goals van Hersi, voor de liefhebber.

Plaats reactie