Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » ma apr 12, 2021 6:53 pm

Als hij wil slagen moet zijn basisniveau omhoog. Ik wil gewoon een spits zien waar je op kunt bouwen. Iemand die je vrijwel altijd kunt inspelen en die zijn functionele techniek op orde heeft zodat hij de bal kan vasthouden of kan doorzetten. Dat zouden we ook wel mogen verwachten bij zo'n investering.

Zijn statistieken zijn nu beter dan zijn spel maar niet goed genoeg om op basis daarvan te slagen.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sebastien Haller

Bericht door De Dominee » ma apr 12, 2021 8:44 pm

Ik vind hem vooral in de kaats onthutsend zwak. Ook is hij geen balvast sterk aanspeelpunt ondanks zijn fysiek.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma apr 12, 2021 9:33 pm

De Dominee schreef:
ma apr 12, 2021 8:44 pm
Ik vind hem vooral in de kaats onthutsend zwak. Ook is hij geen balvast sterk aanspeelpunt ondanks zijn fysiek.
En dan ook nog eens geen snelheid en een actie. De man is een prutser voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sebastien Haller

Bericht door GangstaRiB » di apr 13, 2021 12:06 pm

Vind het altijd bijzonder hoe sommigen een Ajacied totaal geen krediet geven, terwijl echte prutsers soms uitgroeien tot cultheld. De man kostte veel geld, zullen we gewoon (ook in het belang van de club) hopen dat ie vanaf volgend seizoen echt te beoordelen is?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » di apr 13, 2021 12:19 pm

GangstaRiB schreef:
di apr 13, 2021 12:06 pm
Vind het altijd bijzonder hoe sommigen een Ajacied totaal geen krediet geven, terwijl echte prutsers soms uitgroeien tot cultheld. De man kostte veel geld, zullen we gewoon (ook in het belang van de club) hopen dat ie vanaf volgend seizoen echt te beoordelen is?
+1.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » di apr 13, 2021 5:04 pm

GangstaRiB schreef:
di apr 13, 2021 12:06 pm
Vind het altijd bijzonder hoe sommigen een Ajacied totaal geen krediet geven, terwijl echte prutsers soms uitgroeien tot cultheld. De man kostte veel geld, zullen we gewoon (ook in het belang van de club) hopen dat ie vanaf volgend seizoen echt te beoordelen is?
Je haalt hoop en verwachting door elkaar.

Iedereen hoopt dat hij het geweldig gaat doen. De verwachtingen op basis van de eerste indruk liggen bij een aantal mensen wat anders.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » di apr 13, 2021 8:02 pm

Marillion schreef:
di apr 13, 2021 5:04 pm
GangstaRiB schreef:
di apr 13, 2021 12:06 pm
Vind het altijd bijzonder hoe sommigen een Ajacied totaal geen krediet geven, terwijl echte prutsers soms uitgroeien tot cultheld. De man kostte veel geld, zullen we gewoon (ook in het belang van de club) hopen dat ie vanaf volgend seizoen echt te beoordelen is?
Je haalt hoop en verwachting door elkaar.

Iedereen hoopt dat hij het geweldig gaat doen. De verwachtingen op basis van de eerste indruk liggen bij een aantal mensen wat anders.
Zijn dat dezelfde mensen die die indrukken ook hadden bij spelers die het nu goed tot zeer goed doen .. Maar voor de zoveelste keer, mocht ie niet voldoen volgens die personen hun mening , moeten ze bij degene zijn die hem heeft gehaald ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » di apr 13, 2021 8:46 pm

Dan kunnen we toch nog wel gewoon onze verwachtingen uitspreken? :confused.gif:

Dat gaat soms nogal snel en expliciet. Mee eens. Maar het is natuurlijk niet gek dat de verwachtingen ten opzichte van een dure spits ook hoog zijn. De andere kant op kan het ook snel gaan. Als hij beter gaat spelen en wekelijks laat zien dat hij wel het niveau kan halen dat we graag zien dan zijn we hier straks ook gewoon enthousiast.

Voorlopig valt het vooral wat betreft spel nogal tegen. De goede acties zijn te zeldzaam en dat is toch wel zorgwekkend. Ik denk dat het een klus zal zijn om iemand te vinden die echt enthousiast is op basis van wat we tot nu toe hebben gezien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » di apr 13, 2021 9:04 pm

Marillion schreef:
di apr 13, 2021 8:46 pm
Dan kunnen we toch nog wel gewoon onze verwachtingen uitspreken? :confused.gif:

Dat gaat soms nogal snel en expliciet. Mee eens. Maar het is natuurlijk niet gek dat de verwachtingen ten opzichte van een dure spits ook hoog zijn. De andere kant op kan het ook snel gaan. Als hij beter gaat spelen en wekelijks laat zien dat hij wel het niveau kan halen dat we graag zien dan zijn we hier straks ook gewoon enthousiast.

Voorlopig valt het vooral wat betreft spel nogal tegen. De goede acties zijn te zeldzaam en dat is toch wel zorgwekkend. Ik denk dat het een klus zal zijn om iemand te vinden die echt enthousiast is op basis van wat we tot nu toe hebben gezien.
Men doet maar ...

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » di apr 13, 2021 9:29 pm

Na de zomer is hij toch niet ineens sneller? Of technischer?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » di apr 13, 2021 9:57 pm

Het gekke is natuurlijk dat hij soms ineens wel een technisch prima actie heeft. Wat mij betreft te weinig om echt blij van te worden maar ook weer net even te vaak dat het louter toeval zou zijn. En het is natuurlijk wel zo dat spelers zich kunnen ontwikkelen bij een club. Niet elke speler is vanaf dag één een succes.

Ik neem in ieder geval aan dat we allemaal hopen dat hij het geweldig gaat doen. Of we het ook verwachten is dus iets anders. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » di apr 13, 2021 10:35 pm

Ik hoop het iedere wedstrijd. Maar op de wedstrijd tegen PSV na, zijn eerste pot, is het toch ruk?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » di apr 13, 2021 10:44 pm

Heracles uit was een wedstrijd waarin hij ook een goede indruk wist te maken. Toen was hij ineens wel een vrij balvast aanspeelpunt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » di apr 13, 2021 10:44 pm

:smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » wo apr 14, 2021 7:12 am

En als Kjell niet op doel stond vorige week en we ook geen vervanger hadden opgesteld hadden we 1-7 verloren.

AS Roma schoot namelijk 7* op doel. Maar gelukkig keepte Kjell, he?
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 14, 2021 7:15 am

Lionel schreef:
wo apr 14, 2021 7:12 am
En als Kjell niet op doel stond vorige week en we ook geen vervanger hadden opgesteld hadden we 1-7 verloren.

AS Roma schoot namelijk 7* op doel. Maar gelukkig keepte Kjell, he?
Ben het met je eens, aardige onzinredenering, ik denk dat Ajax zelfs bovenaan had gestaan als ze Haller hadden vervangen door AT-Cruijff in de spits.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo apr 14, 2021 7:30 am

Haha, ja. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » wo apr 14, 2021 8:00 am

Marillion schreef:
di apr 13, 2021 10:44 pm
Heracles uit was een wedstrijd waarin hij ook een goede indruk wist te maken. Toen was hij ineens wel een vrij balvast aanspeelpunt.
Ik zag toen ook een bal het stadion uitvliegen na een kaats.

PSV thuis had hij een extreme impact. Stond er ook een kerel. Ik was toen enorm verbaasd en onder de indruk van zijn fysiek en kracht. Die wedstrijd heeft hij ons gered. Daarna hadden we inderdaad met AT-Cruijff nog gewonnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo apr 14, 2021 8:09 am

Toen was ik ook heel enthousiast. Zeker omdat het pas zijn entree was.

En op basis van bijvoorbeeld dat optreden heb ik toch nog wel hoop ondanks zijn slechte spel van de afgelopen periode. Als hij dat toen kon laten zien. Waarom zou het dan niet vaker kunnen? Tegen Heracles zal hij gerust ook een bal niet goed hebben behandeld maar de algemene indruk na die wedstrijd was ook gewoon heel positief. En ik heb het zo allemaal niet meer precies in mijn hoofd maar er zijn zeker nog wat losse momenten in wedstrijden geweest waar hij iets positiefs liet zien.

Mijn twijfels zijn wel groot genoeg dat ik er nu toch voor zou kiezen om de transfer ongedaan te maken als dat kon. Want ik ben bang dat hij niet gaat slagen. Ik hoop uiteraard dat ik het mis heb want het is in het belang van alle supporters dat hij het goed gaat doen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » wo apr 14, 2021 8:24 am

Zeux schreef:
di apr 13, 2021 10:44 pm
:smile-ajax.gif:
Hij doet het beter dan een emmer zand! :blub.gif:

Het kostte wat, maar dan heb je ook wat. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » wo apr 14, 2021 8:41 am

Hihi, jullie zijn goed op de kast te krijgen. :-)

Feit blijft dat zijn goals absoluut geholpen hebben. :-) Was een goede start van ‘21 en wat een klotemaand dreigde te worden, pakte prima uit.

Denk zomaar dat Labyad en Traore - de andere keuzes van dienst in de filosofie van Ten Hag - die ballen niet had gemaakt. Brobbey weer wel, maar die was nog niet in beeld. Huntelaar: misschien.

Tot nu toe 50/50- speler. Prikt ze er in, maar ook geregeld dissonant.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door peter » wo apr 14, 2021 8:56 am

Ja deze tweet gaat helemaal los he. Ik moest wel grinniken om de serieuze reacties op 'dit feitje'.

Als Huntelaar niet had gespeeld en zijn vervanger had geen inbreng gehad, dan hadden we verloren van WillemII, gelijkgespeeld tegen ADO en Twente. Scheelt ook al gauw weer 7 punten. Het zou maar zo beslissend kunnen zijn voor het kampioenschap. :hypocrite.gif:

En als Tadic was vervangen voor een zak hooi, dan moesten we verlengen tegen Luik en waren we vervolgens op doelsaldo uitgeschakeld tegen Kiev. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » wo apr 14, 2021 9:38 am

Het enige wat je kunt zeggen is dat met Haller we de meeste wedstrijden in de Eredivisie hebben gewonnen en daarmee het kampioenschap (bijna) hebben binnengehaald. Daarmee heeft hij z'n transferwaarde er al weer uitgehaald. Wat een eventuele vervanger voor inbreng zou hebben gehad is niet relevant en niet bewijsbaar.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » wo apr 14, 2021 9:49 am

Zeux schreef:
wo apr 14, 2021 8:41 am

Tot nu toe 50/50- speler. Prikt ze er in, maar ook geregeld dissonant.
Daar ben ik het mee eens.

Overigens is dat precies wat ik verwachtte, op basis van wat ik van hem wist van bij FC Utrecht. Ik verwacht dan ook geen verandering of verbetering.

De centrale vraag is daarom wat mij betreft: zijn we hier tevreden mee?

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » wo apr 14, 2021 9:51 am

raymon schreef:
wo apr 14, 2021 9:38 am
Het enige wat je kunt zeggen is dat met Haller we de meeste wedstrijden in de Eredivisie hebben gewonnen en daarmee het kampioenschap (bijna) hebben binnengehaald. Daarmee heeft hij z'n transferwaarde er al weer uitgehaald. Wat een eventuele vervanger voor inbreng zou hebben gehad is niet relevant en niet bewijsbaar.
En als we Rensch niet hadden dan had Berghuis steeds vrij gestaan tegen Feyenoord :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie