Ajacieden Op Televisie Topic

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 02, 2021 6:57 pm

Pas op 15 mei 2011 voelde de Arena voor mij als een echt voetbalstadion dat “van ons” was. Inmiddels, het duurt eens 25 jaar, ben ik er volledig aan gewend. Maar wel pas sinds “AJAX” in de stoelen staan en die vreselijke kleurtjes verdwenen zijn. En verder had er natuurlijk nooit een gracht om het veld moeten lopen, maar tribunes tot aan de zij- en achterlijnen van het veld. Echte, blijvende (atmos)sfeer ontstond tegen Kopenhagen in voorjaar 2017. Sindsdien trilt de JCA op haar grondvesten tijdens Europese wedstrijden. (Tot maart 2020 dan)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Marillion » zo mei 02, 2021 9:09 pm

Yopii schreef:
zo mei 02, 2021 12:29 pm
Het afscheid van De Meer...We verheugden ons op het nieuwe stadion, nooit meer koude voeten. Volgens Michael van Praag konden we naar de Arena in een t-shirt...

HIj wel, in de skybox. :1evil.gif: :biggrin.gif:

De Meer heb ik nog lang gemist, vooral vanwege het publiek. Ik denk dat Ajaciedjuh er niet dood gevonden had willen worden... iedereen mopperen, lekker Amsterdams sfeertje. Of, zoals Van Praag zei: 'Het Ajax-publiek kwam elke veertien dagen controleren of er gewonnen werd'. :smallgrin.gif:

In de Arena kwam van meet af heel ander publiek: dagjesmensen. Daar heb ik zó aan moeten wennen. Ze wisten bij wijze van spreken niet in welk shirt Ajax speelde.

Naderhand verandert dan dan weer, dan raakt zo'n stadion ingespeeld en het nieuwtje is eraf voor die dagjesmensen. Maar in het begin: kat en pakhuis.
Nou, zelden zo'n tegenvaller meegemaakt. Die overgang was een verschrikking. Allemaal mensen om je heen die een totaal andere beleving hadden. Ajax maakte daarbij ook een hele slechte beurt omdat ze het als een mooie gelegenheid zagen om de supporters van achter het doel over het stadion te verspreiden. Onder druk is er toen alsnog een herverdeling gekomen.

Het heeft bij mij ook jaren gekost. Nu, met die rode stoeltjes, de verbouwingen en aankleding zie ik het wel weer echt als het Ajax stadion.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Iniesta » zo mei 02, 2021 11:37 pm

Gaaf dat nu de betonnen trappen zwart zijn , ziet er strak uit met die rode stoelen
Was me niet eerder opgevallen

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Yopii » ma mei 03, 2021 1:45 pm

Ajax maakte daarbij ook een hele slechte beurt omdat ze het als een mooie gelegenheid zagen om de supporters van achter het doel over het stadion te verspreiden. Onder druk is er toen alsnog een herverdeling gekomen.
Tja, die lui die toen bij Ajax de leiding hadden... Wat dat betreft is de huidige directie een verademing.

Wij (seizoenkaarthouders van de stavakken Stadszijde in De Meer, heel veel trouwe supporters) kregen op zeker moment een brief: of we even wilden oprotten naar de tweede ring, want de certificaathouders (WTF?) wilden op onze plaatsen zitten. :1evil.gif:

Geen notie hadden die mensen, totaal geen voetbalhart. Geen wonder dat het voetbal nergens op leek.

Ze hebben ook jaren gedaan alsof het aan ons lag dat het in het stadion ongezellig was. Zelf hadden ze natuurlijk nergens last van in de skyboxen. :excited.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 03, 2021 2:33 pm

Dat het (volgens de boeken, vaak zat kwamen vele mensen niet opdagen) in de JCA altijd vol zit valt me wel mee; je hebt toch 2,5 x de capaciteit van De Meer die, zoals sommigen van ons zich zullen kunnen herinneren, vaak genoeg een bezetting van maar zo’n 12.000 supporters had; pas (richting de Uefa cup winst) in voorjaar ‘92 werd het substantieel een uitverkocht huis. Veel “nieuwe” supporters vanaf zomer 1996 zijn blijvertjes gebleken. Al zijn er natuurlijk genoeg vervangen. Waaronder Yopi..

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door elliquido » di mei 04, 2021 12:32 am

Yopii schreef:
ma mei 03, 2021 1:45 pm
Ajax maakte daarbij ook een hele slechte beurt omdat ze het als een mooie gelegenheid zagen om de supporters van achter het doel over het stadion te verspreiden. Onder druk is er toen alsnog een herverdeling gekomen.
Tja, die lui die toen bij Ajax de leiding hadden... Wat dat betreft is de huidige directie een verademing.

Wij (seizoenkaarthouders van de stavakken Stadszijde in De Meer, heel veel trouwe supporters) kregen op zeker moment een brief: of we even wilden oprotten naar de tweede ring, want de certificaathouders (WTF?) wilden op onze plaatsen zitten. :1evil.gif:

Geen notie hadden die mensen, totaal geen voetbalhart. Geen wonder dat het voetbal nergens op leek.

Ze hebben ook jaren gedaan alsof het aan ons lag dat het in het stadion ongezellig was. Zelf hadden ze natuurlijk nergens last van in de skyboxen. :excited.gif:
Inderdaad. Die certificaten.. bestaan die nog??
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Yopii » di mei 04, 2021 4:47 pm

Geen idee, we wisten toen al niet wie dat waren. Je hebt harde kern, bobo, gewone supporters, dagjesmensen... maar certificaathouders? :confused.gif:

@Weekend Cees: op zeker moment wordt iedereen vervangen. in mijn geval wat eerder dan gedacht, maar daar waren persoonlijke redenen voor.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Thijs » wo mei 05, 2021 8:57 am

De vader van iemand uit mn groepje waarmee ik altijd ga is een certificaathouder. Overigens een mooie gast, we noemen 'm altijd Kees Driehuis (daar lijkt ie op), rijke ouwe knar en dan komt ie bijv in Stockholm ff bij ons (en zn zoon) staan in zn AFCA-shirt. Helemaal in zn eentje op en neer komen rijden. :smallgrin.gif:

Er zijn ook supporters in zoveel soorten en maten natuurlijk. Ik heb nooit helemaal goed begrepen wat dat certificaat nou precies in hield, volgens mij is het een soort 'aandeel'? Zitten allemaal eerste ring, voornamelijk rond vak 122 (en noord), volgens mij ook toegang tot een bepaald restaurant oid. Ik kom daar eigenlijk nooit in die hoek.

En je kan altijd direct kaarten kopen/bestellen voor Nederlands Elftal, ook EURO2020, De toppers, etc.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Yopii » wo mei 05, 2021 12:52 pm

De Toppers, wat wil je nog meer? Was ik ook maar certificaathouder. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Die mensen mogen uiteraard ook een plekje in het stadion hebben, maar als je gaat van De Meer naar de Arena, met zoveel meer capaciteit, dan is het eigenaardig om precies de supporters uit de Arena weg te jagen die je een goede zitplaats hebt beloofd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door zeux » wo mei 05, 2021 1:11 pm

Kost zo'n certificaat?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Thijs » wo mei 05, 2021 1:25 pm

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 08, 2021 8:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 02, 2021 6:57 pm
Pas op 15 mei 2011 voelde de Arena voor mij als een echt voetbalstadion dat “van ons” was. Inmiddels, het duurt eens 25 jaar, ben ik er volledig aan gewend. Maar wel pas sinds “AJAX” in de stoelen staan en die vreselijke kleurtjes verdwenen zijn. En verder had er natuurlijk nooit een gracht om het veld moeten lopen, maar tribunes tot aan de zij- en achterlijnen van het veld. Echte, blijvende (atmos)sfeer ontstond tegen Kopenhagen in voorjaar 2017. Sindsdien trilt de JCA op haar grondvesten tijdens Europese wedstrijden. (Tot maart 2020 dan)
Het probleem is in mijn ogen vooral geweest dat figuren zoals Uri Coronel helemaal niks met supporters hadden, dat was toch meer een noodzakelijk kwaad dan dat je e echt rekening mee moest houden. De hele logo discussie die niet gevoerd mocht worden was daar een mooi voorbeeld van "Zolang ik voorzitter ben komt er geen discussie over het veranderen van het logo", het is ook deze Uri die met zijn mede bobo's verantwoordelijk was voor de oplevering van die gekleurde stoelen. Dat was op aanraden van een psycholoog die claimde dat de kleur rood van de stoeltjes agressie-opwekkend was voor hooligans. Dikke kolder maar het zegt genoeg dat ze naar die oelewapper geluisterd hebben, totaal geen feeling met de supporters.

Wat mij overigens wel altijd opviel was dat buitenlanders een stuk positiever waren over de ArenA dan wij als fans zelf, maargoed dat is ook wel logisch.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Cruijff » vr mei 14, 2021 10:56 pm

Yopii schreef:
do mei 06, 2021 5:44 pm
Er hingen veel te veel mensen bij Ajax rond die mee wilden praten. Leden van de ledenraad en zo. Dan zijn er honderd meningen en gebeurt er niets. Daarbij bestond de ledenraad voor een groot deel uit ouderen die verandering niet echt nodig vonden. Het was voor veel van die mannen een leuke hobby en ze kregen er nog bekendheid door ook. Uri Coronel die een autobiografie schreef, need I say more? Normaal gesproken schrijven verzekeringsagenten geen autobiografie.

Michael van Praag prostitueerde zichzelf vandaag door te gast te zijn bij Veronica Inside waar Derksen&co maar liefst 5 nieuwe Ajax boeken op tafel hadden.
Van Praag heeft Willem Vissers een biografie over hem laten schrijven. Want hij wil toch nog echt iets 'achterlaten' voor zijn kinderen.

Nadat een maar bij weinig mensen bekende medewerker van de NOS en ook Kees Jansma niet op zijn aanbod in waren gegaan was Vissers 3e keus. Maar dat maakte niet uit: voor het het voorzitterschap bij Ajax was Michael zelfs 4e keus en eerder zijn vader ook al.

Over de onvermijdelijke grap bij Studio Spaan over zijn 5 huwelijken die werd vertoond wilde hij wel nog even vermelden dat hij de grap --die hij niet zelf heeft bedacht-- wel zelf aan de Studio Spaan redactie had aan geleverd.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » ma jul 19, 2021 7:52 pm

Vanavond was er een uitzending van "Meer dan goud" met Danny Blind: "Danny Blind vertelt hoe zijn ontwikkeling van schuchtere Zeeuw naar zelfverzekerde Amsterdammer niet zonder slag of stoot is gegaan."

https://www.npostart.nl/meer-dan-goud/1 ... ON_1316893 Terugkijken kan via deze link. Heb zelf alleen de laatste paar minuten gezien op tv. Dus ik ga dadelijk maar eens het hele programma zien.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » ma jul 19, 2021 7:54 pm

Historicus schreef:
ma jul 19, 2021 7:52 pm
Vanavond was er een uitzending van "Meer dan goud" met Danny Blind: "Danny Blind vertelt hoe zijn ontwikkeling van schuchtere Zeeuw naar zelfverzekerde Amsterdammer niet zonder slag of stoot is gegaan."

https://www.npostart.nl/meer-dan-goud/1 ... ON_1316893 Terugkijken kan via deze link. Heb zelf alleen de laatste paar minuten gezien op tv. Dus ik ga dadelijk maar eens het hele programma zien.
Op die interviewlocatie in Dalfsen is Arjen Robben volgens mij getrouwd. Dit terzijde.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Iniesta » ma jul 19, 2021 9:58 pm

Leuke aflevering
Met in laatste deel scherpe zelfanalyse waarom hij zichzelf wel een goede veldtrainer vindt, maar geen goede hoofdcoach

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Jöhnk » di jul 20, 2021 1:45 pm

Het is makkelijk roepen dat je een goeie veldtrainer bent. Ik word daar meestal wat argwanend van. Zeker als het zelfverklaard is of als de pers het breed uitmeet en vervolgens over allerlei inside informatie beschikt.

Alfred Schreuder is ook zo’n fantastische veldtrainer, net als Ten Cate en Meulensteen, en vele anderen.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » za jul 24, 2021 10:59 pm

Jöhnk schreef:
di jul 20, 2021 1:45 pm
Het is makkelijk roepen dat je een goeie veldtrainer bent. Ik word daar meestal wat argwanend van. Zeker als het zelfverklaard is of als de pers het breed uitmeet en vervolgens over allerlei inside informatie beschikt.

Alfred Schreuder is ook zo’n fantastische veldtrainer, net als Ten Cate en Meulensteen, en vele anderen.
Deze leuke veldtrainer is ineens weer assistent-bondscoach. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 06, 2021 9:30 pm

Kijk heel toevallig Voetbal inside …. Wesley Sneijder … totaal wereldvreemd (situatie Quatar .. niks aan de hand volgens Wesley). :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Iniesta » vr aug 06, 2021 10:43 pm

Wesley ziet zichzelf meer als manager dan veld trainer
Denkt wel dat ie spelers wat bij kan dragen

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door wimpey » di aug 17, 2021 3:37 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Marillion » di aug 17, 2021 8:25 pm

Wat mensen ook over Van Gaal denken. Hij staat er wel weer gelijk hè? Heb alweer een hele verzameling prachtige quotes voorbij zien komen. Dit gaat weer genieten worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Trab » di aug 17, 2021 8:36 pm

Marillion schreef:Wat mensen ook over Van Gaal denken. Hij staat er wel weer gelijk hè? Heb alweer een hele verzameling prachtige quotes voorbij zien komen. Dit gaat weer genieten worden.
“ als ik in de schoenen van de knvb stond zou ik ook bij mij uit komen” Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door wimpey » wo aug 18, 2021 5:35 pm

Marillion schreef:
di aug 17, 2021 8:25 pm
Wat mensen ook over Van Gaal denken. Hij staat er wel weer gelijk hè? Heb alweer een hele verzameling prachtige quotes voorbij zien komen. Dit gaat weer genieten worden.
Geweldig! :drecul.gif: Prachtig hoe hij Dries op z'n nummer zette. Dries heeft mooi een nieuwe obsessie nu. :biggthumpup.gif:

De teloorgang van dat krantje is mooi om te zien. Wekenlang hadden ze v.w.b. Ajax 2 troefkaarten: Alvarez en Bergwijn. De een gaat niet, de ander komt niet. :biggrin.gif:

Dus kan ie nu met Louis de strijd aangaan. Wordt ook weer niks.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajacieden Op Televisie Topic

Bericht door Historicus » zo aug 22, 2021 2:29 pm

Ja, Louis was weer vol van zichzelf. Naar gedrag.

Plaats reactie