F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo sep 12, 2021 6:43 pm

Frank schreef:
zo sep 12, 2021 6:35 pm
Ik ben toch benieuwd of Verstappen ooit gaat leren om heel soms te wachten met dit soort acties.
Waarom moet hij er perse meteen langs?
Ik heb de race niet gezien - alleen het incident - maar ik begreep dat inhalen met nagenoeg identieke wagens vrijwel onmogelijk is. Zou hij achter Lewis terecht zijn gekomen, dan was dat 'de wedstrijd'. Zag wel dat Verstaoppen op wit reed en Hamilton op geel, dus weet niet of op het eind bandenkeuze nog van invloed had kunnen zijn.

Ik kan me voorstellen dat Verstappen de straf krijgt, maar aan de andere kant moet Verstappen op een gegeven moment naar rechts en dreef Hamilton hem naar buiten. Beiden wilden hun positie niet opgeven. Dus zou je het ook als een race-incident kunnen zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Trab » zo sep 12, 2021 7:01 pm

Frank schreef:Ik ben toch benieuwd of Verstappen ooit gaat leren om heel soms te wachten met dit soort acties.
Waarom moet hij er perse meteen langs?

Hij benadeelt zichzelf.
Gefrustreerd denk ik. Niet goed weg bij de start, undercut en een slechte pitstop. Hij wist ook dat Hamilton voor hem zou eindigen als hij niks had gedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 12, 2021 7:21 pm

Zou kunnen, ik sluit echter ook niet uit dat hij nog steeds niet echt geleerd heeft om te doseren en altijd maar meteen aan willen vallen. Of dat nu handig is of niet.

Wat hij in ieder geval vandaag in had moeten schatten is dat hij Hamilton dit jaar zodanig op zijn nek zit dat die echt niet de ruimte zou geven.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo sep 12, 2021 7:24 pm

Frank schreef:Ik ben toch benieuwd of Verstappen ooit gaat leren om heel soms te wachten met dit soort acties.
Waarom moet hij er perse meteen langs?

Hij benadeelt zichzelf.
Hij heeft hier toch gewoon voordeel bij
Normaal was Hamilton voor Verstappen geëindigd en had hij dus meer punten gescoord

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo sep 12, 2021 7:25 pm

De wedstrijd heeft wel aangetoond dat hij nooit meer een kans had gehad om in te halen

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » zo sep 12, 2021 8:24 pm

Grid straf krijgen op een Mercedes baan.
Hier heeft hij 2 punten gepakt tov Hamilton, wat ook een Mercedes baan was/is

Wel eens met Zeux dat je hier echt niet 1 pers kon aanwijzen. Ham komt overal makkelijker mee weg dat Verstappen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » zo sep 12, 2021 8:44 pm

Frank schreef:Zou kunnen, ik sluit echter ook niet uit dat hij nog steeds niet echt geleerd heeft om te doseren en altijd maar meteen aan willen vallen. Of dat nu handig is of niet.

Wat hij in ieder geval vandaag in had moeten schatten is dat hij Hamilton dit jaar zodanig op zijn nek zit dat die echt niet de ruimte zou geven.
Dit is onzin. Op Sky waren ze eensgezind dat dit een race incident was en dat eigenlijk Hamilton schuldig was omdat hij geen ruimte gaf want er lag wel degelijk ruimte voor een inhaalactie binnendoor. Daarom snap ik de straf ook niet. Slaat echt helemaal nergens op.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 12, 2021 9:54 pm

Het was meer bedoeld als mijn eigen mening, Raymon. Niet om Verstappen wel of niet als schuldige aan te wijzen. Daar zijn de stewards voor, die zouden er verstand van moeten hebben :blush.gif:
Wat hebben de stewards precies besloten?

"Auto nummer 44 kwam uit de pitstraat en auto nummer 33 reed op het rechte stuk. Bij het bocht '50 meter' tot de eerste bocht zat auto nummer 44 er nog significant voor. De bestuurder van auto 33 remde echter laat en kwam er zodoende naast, al heeft hij er op geen enkel moment verder naast gezeten dan het voorwiel van auto nummer 44", zo leest het besluit van de stewards. "De bestuurder van auto nummer 33 heeft bepleit dat het incident is veroorzaakt doordat auto 44 niet volledig instuurde en hem afkneep. De bestuurder van auto nummer 44 heeft juist laten weten dat auto 33 heel laat wilde inhalen en dat hij de bocht eerder had moeten opgeven, ofwel door te remmen ofwel door links van de kerbs langs te gaan."

"De stewards hebben op de videobeelden gezien dat auto nummer 44 al een ontwijkende lijn nam, al leidde zijn positie op de baan er wel toe dat auto nummer 33 over de kerbs moest. De stewards concluderen echter dat auto 33 er niet volledig naast zat, tot het moment dat er al significant werd ingestuurd voor de eerste bocht. In de ogen van de wedstrijdleiding is de actie te laat ingezet door auto nummer 33 om nog 'een recht op ruimte' te kunnen claimen. Alhoewel auto 44 verder van de kerbs had kunnen sturen om een aanrijding te voorkomen, vinden de stewards zijn positie begrijpelijk en vinden ze de bestuurder van auto 33 overwegend schuldig aan het incident", zo luidt de volledige uitleg van de wedstrijdleiding.
nl.motorsport.com
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 12, 2021 9:59 pm

Wat ik dan wel weer ontzettend irritant aan Hamilton vindt is dat hij nu gaat zeggen dat hij niet snapt dat Verstappen niet even bij hem kwam kijken hoe het was.

Hamilton was nog steeds aan het proberen om weg te komen toen Max al weg liep. Daarnaast was er een bepaald persoon al volop aan het feesten op Silverstone toen Verstappen nog onderzocht werd naar zijn veel hardere klap veroorzaakt door Hamilton.

Irritante schijnheilige Brit :excited.gif: ...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 12, 2021 10:16 pm

Is er eigenlijk nog een mogelijkheid om in beroep te gaan voor Verstappen?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 12, 2021 10:46 pm

De stewards meten met twee maten. Dit wel bestraffen en Silverstone niet... :excited.gif:

Allebei de keren ging Hamilton in de fout. Ze hebben de snelheid er niet in meegerekend. Dit is niet te vergelijken met een normale inhaalactie, want Max kwam aan met een veel hogere snelheid. Hamilton mag wel schuin oversteken vanuit de pits, maar dan zijn de consequenties voor hem. Hij kwam met een veel lagere snelheid vanuit de pits, dus hij was degene die de baan blokkeerde voor Max. BIj twee autos op ongeveer gelijke snelheid is dat ok, maar niet als je er zo voor kruipt.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma sep 13, 2021 7:04 am

Silverstone is ook bestraft
Hamilton liet alle ruimte na uitrijden pit, hoe kan Verstappen anders half langszij komen?

Dat die 10 seconden niet als straf voelden kwam dat Verstappen uitgeschakeld was, mocht hij door kunnen gaan had het wel degelijk een wezenlijke straf geweest.

Deze gridstraf heeft uiteindelijk ook nul impact als Verstappen een geplande motorwissel gaat doen ze n sochi
Denk dat deze afweging wel een rol heeft gespeeld bij Verstappen bij inschatten risico’s

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 13, 2021 7:25 am

Ik denk dat hij ook wel een beetje wraak nam voor Silverstone. Hij had makkelijk uit kunnen wijken. Hamilton met een wiel vlak boven zijn kop. Beter kun je het niet verzinnen. Haha.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma sep 13, 2021 7:30 am

Frank schreef:
zo sep 12, 2021 9:59 pm
Wat ik dan wel weer ontzettend irritant aan Hamilton vindt is dat hij nu gaat zeggen dat hij niet snapt dat Verstappen niet even bij hem kwam kijken hoe het was.

Hamilton was nog steeds aan het proberen om weg te komen toen Max al weg liep. Daarnaast was er een bepaald persoon al volop aan het feesten op Silverstone toen Verstappen nog onderzocht werd naar zijn veel hardere klap veroorzaakt door Hamilton.

Irritante schijnheilige Brit :excited.gif: ...
Hamilton doet zich vorkomen als een gentleman maar is heel achterbaks.
Silverstone was een uitgekiende actie, heeft hij daar vaker gedaan.
En nu deze tekst :excited.gif:

Vraag Nico Rosberg hoe hij is als teamgenoot :blush.gif:


Hoe dan ook,
Max is de winnaar van dit weekend. Heeft 2 punten erbij en volgende wedstrijd stond motorwissel al gepland.
Deze wedstrijd was het team (en verstappen) niet wakker. Start was slecht, pitstop was slecht, als hij hier 4de was geworden, was dat goed geweest.
Nu loop je in ieder geval 2 puntjes uit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » ma sep 13, 2021 9:21 am

Mano schreef:
ma sep 13, 2021 7:30 am
Hamilton doet zich voorkomen als een gentleman maar is heel achterbaks.
Ik vind het opmerkelijk dat de heiligste boontjes geregeld de grootste ''perverts'' blijken te zijn... Hamilton lijkt daar inderdaad geen uitzondering op te maken. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » ma sep 13, 2021 10:48 am

Will Buxton (niet de minste, en geen vriend van Max volgens mij) geeft zijn visie op het gebeurde:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma sep 13, 2021 11:39 am

Duke schreef:
ma sep 13, 2021 10:48 am
Will Buxton (niet de minste, en geen vriend van Max volgens mij) geeft zijn visie op het gebeurde:
Loud and clear, zou ik zeggen. Protest aantekenen en naar de FIA ermee. Of de straf uitmaakt of niet (motorwissel die een keer moet gebeuren), het gaat om het principe. Zeker nu Hamilton ook nog cocky gaat lopen doen over de straf. Slap on the wrist voor hem - een gridstraf bijv - zou ook mooi zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma sep 13, 2021 1:02 pm

raymon schreef:
zo sep 12, 2021 8:44 pm
Frank schreef:Zou kunnen, ik sluit echter ook niet uit dat hij nog steeds niet echt geleerd heeft om te doseren en altijd maar meteen aan willen vallen. Of dat nu handig is of niet.

Wat hij in ieder geval vandaag in had moeten schatten is dat hij Hamilton dit jaar zodanig op zijn nek zit dat die echt niet de ruimte zou geven.
Dit is onzin. Op Sky waren ze eensgezind dat dit een race incident was en dat eigenlijk Hamilton schuldig was omdat hij geen ruimte gaf want er lag wel degelijk ruimte voor een inhaalactie binnendoor. Daarom snap ik de straf ook niet. Slaat echt helemaal nergens op.
Ik zou zeggen, kijk de eerste ronde nog eens even terug. Daar is in de tweede chicane de situatie exact andersom. Hamilton kiest er wel voor om uit te wijken, waarbij Verstappen hem geen ruimte gaf.

Nogmaals; hiermee wil ik geen oordeel vellen over wel of geen straf. Ik wil alleen maar aangeven dat het een kwestie van keuzes maken en consequenties daarvan dragen is. En mijns insziens maakte Verstappen gisteren de verkeerde keuze.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » ma sep 13, 2021 3:49 pm

Frank schreef:
raymon schreef:
zo sep 12, 2021 8:44 pm
Frank schreef:Zou kunnen, ik sluit echter ook niet uit dat hij nog steeds niet echt geleerd heeft om te doseren en altijd maar meteen aan willen vallen. Of dat nu handig is of niet.

Wat hij in ieder geval vandaag in had moeten schatten is dat hij Hamilton dit jaar zodanig op zijn nek zit dat die echt niet de ruimte zou geven.
Dit is onzin. Op Sky waren ze eensgezind dat dit een race incident was en dat eigenlijk Hamilton schuldig was omdat hij geen ruimte gaf want er lag wel degelijk ruimte voor een inhaalactie binnendoor. Daarom snap ik de straf ook niet. Slaat echt helemaal nergens op.
Ik zou zeggen, kijk de eerste ronde nog eens even terug. Daar is in de tweede chicane de situatie exact andersom. Hamilton kiest er wel voor om uit te wijken, waarbij Verstappen hem geen ruimte gaf.

Nogmaals; hiermee wil ik geen oordeel vellen over wel of geen straf. Ik wil alleen maar aangeven dat het een kwestie van keuzes maken en consequenties daarvan dragen is. En mijns insziens maakte Verstappen gisteren de verkeerde keuze.
Dat is een hele andere situatie.

Die chicane is veel minder breed dus is er minder ruimte. Ten tweede lagen beide auto’s op volle snelheid terwijl bij de crash Verstappen veel sneller was dan Hamilton en ten derde lieten ze het heel mooi zien dat toen Verstappen de bocht nam in de eerste ronde er 0 ruimte lag terwijl in het geval van de crash er duidelijk een gat lag waar Verstappen recht op had om in te duiken.

Bij Sky lieten ze dat heel mooi frame voor frame zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma sep 13, 2021 3:54 pm

Met de uitleg van die gozer op twitter erbij, lijkt mij dat Red Bull genoeg heeft om in beroep te gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma sep 13, 2021 5:07 pm

Ik heb nog nergens gelezen dat Red Bull uberhaupt overweegt om in beroep te gaan.

Daarnaast: hoe vaak is de afgelopen jaren beroep aangetekend en (belangrijker nog) hoe vaak is dit beroep toegewezen?

Ik kan het me niet herinneren in ieder geval.

Geef je weinig kans.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » ma sep 13, 2021 7:21 pm

Ze hebben de straf geaccepteerd.

Ik vind dit soort situaties heel moeilijk te beoordelen. Het lijkt in mijn ogen nog het meest op een race incident tussen twee coureurs die elkaar echt geen enkele centimeter ruimte willen geven omdat ze nek aan nek om de titel strijden. De uitleg zoals die is gegeven door de stewards klinkt echter ook niet onlogisch.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » di sep 14, 2021 2:45 pm

Van zo’n Grandprix-blog (Grandprix247)

“Max Verstappen is copping far too much flack from British drivers, pundits, and media in the aftermath of the collision with Lewis Hamilton, that ended both their 2021 Italian Grand Prix in the Monza sand.

Granted Verstappen should have known a whole lot better, that the first Variante is a one-ideal-line contraption of tarmac and seldom do two cars – in any formula or series – go through it side by side without tears.

The move was never on, after all Hamilton himself had set the rules of engagement on the opening lap when he tried a no-go move on the Red Bull driver as they hurtled into the first Variante. Max on the inside sailed through with Lewis hung out to dry on the outside having to go over those nasty humps on the inside of the chicane.


The message was loud and clear from the Champ: If there is a gap I am going for it. So when he peeled out of the pits with Verstappen large in his left mirror he should have expected the same treatment. Although it would be fair to say he was ahead, and the corner was his when they collided.

Although relatively slow, it was a nasty incident as Max’s Red Bull bounced off the curb, got airborne, ran over the Mercedes as they speared into the sand – Verstappen’s car on top of Hamilton’s.

Stewards declared it a Max mistake, and he has a three grid penalty for Sochi. Fair enough, he should take it on the chin and put it down to experience.

But things got nasty first with Damon Hill (who would know a lot better) accusing Max of deliberately causing the crash, which is absurd, but shows the extent of the bias in reporting from the track and news outlets that serve as the voice of the anglicized Formula 1 of today.

The latest Brit to jump in is Sir Jackie Stewart, who seldom has a good thing to say about Lewis (and lambasted him the loudest for moving from McLaren to Mercedes) told Sportsmail: “Verstappen is taking longer than expected to mature.

“Not even to go to see Hamilton after a serious accident when you have just driven over the top of the guy is something I don’t really understand. Especially when he is still in his car and remained there for a long time before getting out,” bemoaned Stewart, who again got it wrong. Lewis was clearly fine and trying to reverse to rejoin the race!

This of course triggered and exacerbated by Lewis on the attack, disinforming his tens of millions of social media followers to further fuel the rivalry: “I saw Max get out and walk by and I found that surprising. As drivers, when we do have incidents, we normally want to make sure the other guy is okay. But the good thing is I was able to get out. We live to fight another day,” added Lewis.

But this is the rewriting of what actually happened and is tantamount to defamation because the facts are: long before Max was out of his Red Bull, he was aware Lewis was moving around and clearly in no rush to get out of the car, but rather tried to reverse out of the mangled heap.

From our armchairs it was clear, the Merc driver was not harmed in a way that would demand attention from anyone, trying to drive out of the sandpit and climbing out unscathed later was evidence of that.

So Max, with this knowledge evident to him and all watching the saga, did what most racers would do: walked away from the incident. No matter what Lewis and new pal Sir Jackie think, there is nothing to it there. No story. Move on.

Lucky for Lewis it wasn’t George Russell who might have rushed over and bopped him one on the head not caring if he was injured or not, as he did with Valtteri Bottas at Imola earlier this year. How quickly that rotten incident was forgotten!

Furthermore, it should be remembered that Lewis himself showed scant regard at Silverstone during the British Grand Prix in July, celebrating a controversial victory while Max was in hospital.

Granted, Brit tabloids and media are entitled to their patriotic rants and tribal loyalism, as it is their right to report from such a lopsided perch.

But please save us from the glaring prejudice – by some – on the global English feed.

While logistically it makes sense for F1 to depend on Sky F1 for the global worldwide English feed and on F1 TV, they must set rules of engagement for media and pundits. With exceptions, of course, this constant favouritism towards British drivers, their overexposure at the expense of other non-Brits, is becoming increasingly intolerable for neutrals with no alternative commentary to tune in to.

With this in mind, to 36-year-old Lewis, the big fan that I am and will always be, I say shame on him for inciting his fans, against Max, after their Italian Grand Prix shunt, with a self-serving post, intended to make his 23-year-old rival out to be the ‘bad guy’, the villain, the careless killer. That was the message to me between the lines, it’s subliminal but it’s there.

The truth is they are both ‘bad guys’ otherwise they would not be great race drivers. It comes with the territory, it is how they are wired, in the DNA. But, this post-race attack was a nasty low blow from the Champ, which only serves to further tribalize this contest, conflict, war, battle, call it what you want.

As a long-standing Lewis fan past present and future, I find this reaction out of character, not expected of an incredible race driver oozing peace, love, diversity and goodwill that so impresses me and millions of his fans.

Instead, it reminds us that despite seven titles and 99 wins – hidden away by serial winning with the best car in F1 – he remains a bad loser with a nasty streak.

In other words, he is a mere mortal just like all of us. This is a shame, as I thought he was more than that.”
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » di sep 14, 2021 2:52 pm

de F1 verslaggevers lijken een nieuwe Senna/Prost te willen en gooit olie op vuur.
Hamilton laat zich ook kennen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » wo sep 15, 2021 10:22 am

Dit soort confrontaties tussen coureurs zijn natuurlijk ook wel zaken die de sport interessant maken. Schumacher versus Hill en Villeneuve was ook zoiets. Al ging Senna versus Prost verder en was dat meer complex doordat ze in hetzelfde team zaten.

De coureurs moeten zich wel realiseren dat er risico's zijn. Neem deze situatie van zondag. Zonder die halo loopt dit echt heel anders af. En die crash van Verstappen op Silverstone was ook een hele zware. Het is geen simulatie. Het is echt.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie