David Neres

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » di jan 11, 2022 8:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di jan 11, 2022 7:19 pm
Neres out en Bergwijn in lijkt mij een verzwakking van de selectie. Ik ga die kop (alsof ie dagelijks minstens een dikke jonko wegtikt) missen en zal nog wel eens terugdenken aan wat hij deed tegen Real, Juve en PSV in het voorjaar van 2019.
Dat laatste zeker. Maar het is inmiddels 2,5 jaar geleden dat hij dat niveau aantikte. Bovendien gaat hij ook niet meer in de basis starten, Tadic en Antony speelt hij er niet uit.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: David Neres

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 11, 2022 10:04 pm

Iniesta schreef:
di jan 11, 2022 7:43 pm
Kiev is toch wel leuk?
Zeker, zelf meer dan tien keer geweest en een prima stad. Er wordt altijd een soort schrikbeeld geschetst van Oost-Europa maar het is er prima toeven. Ook de kou is er anders [droger], ik heb er regelmatig met -16 zonder muts rondgelopen en dan had ik het warmer dan dat ik het hier met dezelfde kleding +3 met wind had.
Verder ligt het arbeidsloon er zo laag dat je heel veel dingen gewoon permanent kunt regelenen. Permanente chauffeur kost je misschien zeven honderd euro de maand. En qua dingen dingen doen heeft de stad gewoon voldoende vertier. Tien kier liever Kiev dan Eindhoven, Leeuwarden, Rotterdam, Enschede, etc.

Voor Neres ook prima dat hij - bijna - een garantie heeft op CL voetbal.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: David Neres

Bericht door Yopii » di jan 11, 2022 11:36 pm

Neres gaat het natuurlijk om het laatste. Hij wil daar snel weer weg, maar hij kan zich daar wel in de kijker spelen. Dan is CL-voetbal wel belangrijk.

Daarbij betalen die clubs daar wel aardig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » wo jan 12, 2022 12:59 pm

Daar tekenen zal ongetwijfeld ook financieel interessant zijn. Sowieso tekengeld en het salaris zal ook heus dik in orde zijn.

Als het gaat om zichzelf in de kijker spelen had hij ook bij Ajax kunnen blijven. Ga er maar vanuit dat Antony na dit seizoen weg is. Verlengen en terugkeren in de basis was dus ook een scenario. Shaktar is financieel interessanter of hij heeft er geen vertrouwen in dat hij bij Ajax in de basis komt.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

David Neres

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 12, 2022 1:13 pm

Antony zal het wk willen spelen en dan moet ie verzekerd zijn van een basisplaats tussen augustus en december 2022. Best kans dat hij dus wel blijft van de zomer, in plaats van op de bank te zitten bij Chelsea ofzo. Dat wk zal voor Neres mogelijk ook meespelen; hij moet speeltijd krijgen en dat lukt bij Ajax te weinig.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: David Neres

Bericht door GangstaRiB » wo jan 12, 2022 3:08 pm

Laten we eerlijk zijn, Neres zal niet zo snel bij de Selecao (?) terecht komen. Hij heeft na zjin topjaar (2 jaar geleden) echt bitter weinig laten zien.

15 miljoen is een bedrag waar ik nooit op had durven hopen. Mooi meegenomen dus. Nu stukslaan op Wijnberg :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: David Neres

Bericht door Jinne » vr jan 14, 2022 8:51 am

Nu officieel. 12M tot max 16 M op basis van variabelen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » vr jan 14, 2022 9:48 am

Jinne schreef:
vr jan 14, 2022 8:51 am
Nu officieel. 12M tot max 16 M op basis van variabelen.
12M. :excited.gif: Er is 22M betaald. Plus allerlei fees.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: David Neres

Bericht door Jinne » vr jan 14, 2022 9:55 am

Hier kan je wat minder aan doen. Door blessures niet meer op top niveau terug gekomen. Dat Chinese bod was nog voor de CL playoffs. Toen hadden we die Mexicaanse kabouter nog op de korrel als vervanger.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: David Neres

Bericht door Giacomo Puccini » vr jan 14, 2022 10:19 am

Heb van hem genoten. De laatste 2 seizoenen was het te wisselvallig, helaas. Maar zijn goeie wedstrijden tegen Juventus, Real etc. overheersen in mijn herinneringen aan David Neres. Wens hem het aller beste bij z'n nieuwe club.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » vr jan 14, 2022 10:21 am

Prima bedrag. Laten we wel wezen, hij heeft echt nul gepresteerd twee jaar lang.

Maar wat was hij goed in 2018/2019. Genoten!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » vr jan 14, 2022 10:28 am

Jinne schreef:
vr jan 14, 2022 9:55 am
Hier kan je wat minder aan doen. Door blessures niet meer op top niveau terug gekomen. Dat Chinese bod was nog voor de CL playoffs. Toen hadden we die Mexicaanse kabouter nog op de korrel als vervanger.
Zomer 2019 schijnt Man U nog meer te hebben geboden voor Neres dan die Chinezen deden. Toen 50, nu 12. Tja. Je moet ook weten wanneer te verkopen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: David Neres

Bericht door Jöhnk » vr jan 14, 2022 10:43 am

Dat soort bedragen moet je gewoon incasseren, inderdaad.

10 miljoen voor Traore en 12 voor Neres. Zo zie je maar: het is wat de gek ervoor geeft. Er bestaat geen toverformule voor het verpatsen van overbodige spelers voor topbedragen.

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: David Neres

Bericht door De Dominee » vr jan 14, 2022 10:47 am

Eens. Een leermoment voor Ajax / Overmars. Eens zien of hij geleerd heeft als Martinez komende zomer wil vertrekken en er een club komt die 40mln+ biedt. In zijn topic zijn (nav geruchten over Barca) alweer posters die hem niet willen laten gaan.
Laatst gewijzigd door De Dominee op vr jan 14, 2022 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: David Neres

Bericht door raymon » vr jan 14, 2022 10:47 am

wimpey schreef:
vr jan 14, 2022 10:28 am
Jinne schreef:
vr jan 14, 2022 9:55 am
Hier kan je wat minder aan doen. Door blessures niet meer op top niveau terug gekomen. Dat Chinese bod was nog voor de CL playoffs. Toen hadden we die Mexicaanse kabouter nog op de korrel als vervanger.
Zomer 2019 schijnt Man U nog meer te hebben geboden voor Neres dan die Chinezen deden. Toen 50, nu 12. Tja. Je moet ook weten wanneer te verkopen.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat soort verhalen (en bedragen) altijd met een korreltje zout neem.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: David Neres

Bericht door wimpey » vr jan 14, 2022 11:01 am

Jöhnk schreef:
vr jan 14, 2022 10:43 am
Dat soort bedragen moet je gewoon incasseren, inderdaad.
Je moet inderdaad wel je business model trouw blijven. Neres en de door onze voorganger genoemde Martinez koop je op de groei. Dus moet je qua verkoop het ijzer smeden wanneer het heet is.

Bij Ajax moet men niet gaan geloven het Bayern van NL te zijn/worden. Hun toppers verdienen 20-25M. Wij zijn een selling club.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: David Neres

Bericht door Yopii » vr jan 14, 2022 11:15 am

De Dominee schreef:
vr jan 14, 2022 10:47 am
Eens. Een leermoment voor Ajax / Overmars. Eens zien of hij geleerd heeft als Martinez komende zomer wil vertrekken en er een club komt die 40mln+ biedt. In zijn topic zijn (nav geruchten over Barca) alweer posters die hem niet willen laten gaan.
Elke speler is te koop, mits de juiste prijs wordt geboden.

Wat wil de speler zelf? Met onwillige honden...

Als de scouting op orde is en er komen voldoende goede spelers door, kun je met een gerust hart een speler verkopen. Volgende.

Een situatie als die met Neres of Tagliafico wil je eigenlijk niet. De speler verliest zijn basisplaats en zijn transferwaarde keldert.

Voor vijftig miljoen moet je Martinez verkopen, ook aan Barcelona. Punt is dat Barcelona altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, 'vanwege de goede contacten, blabla...' Nu lees ik dat Jordi Cruijff bevriend is met Overmars (haha), daarom zou Barcelona korting moeten krijgen bij de aankoop van Ajacieden. (Weet niet meer waar, maar het stond er echt.) :1evil.gif: Kortom, Barcelona gaat een dergelijk bedrag niet betalen.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » vr jan 14, 2022 12:20 pm

Wanneer Ajax Mathijs de Ligt in de zomer van 2018 had verkocht hadden we nooit de halve finale CL gehaald. En was Neres ook nooit zoveel waard geweest.

Dat Neres nu voor een relatief bescheiden bedrag de deur uitgaat komt omdat we met Tadic en Antony twee toppers hebben. Of moeten we Antony en Tadic nu ook verkopen voor 80 mio samen?

Achteraf is het makkelijk lullen. Barca wilde Frenkie al in de winter hebben. Ajax hield hem nog een half jaar… Zo lust ik ze ook.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: David Neres

Bericht door 999 » vr jan 14, 2022 12:35 pm

Hadden we Onana een jaar eerder verkocht hadden we .. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: David Neres

Bericht door Jöhnk » vr jan 14, 2022 12:42 pm

In zomer-2018 waren er wellicht geen 50+ miljoen biedingen op De Ligt. En de Frenkie-deal werd al in de winter gesloten, als ik het me goed herinner. Vóór het echte succes nog. Dat ging dan weer heel vlot.

Wat me bij Ajax opvalt is dat de echte topspelers gewoon te koop zijn. Over de categorie daaronder, en zelfs over willekeurige wisselspelers, lees je daarentegen vaak dat een vertrek onbespreekbaar is. Let maar op: Antony wordt straks gewoon verkocht maar een transfer van Pasveer/Alvarez/Martinez/Klaiber is “onbespreekbaar”. Maar juist die categorie is vervangbaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: David Neres

Bericht door Marillion » vr jan 14, 2022 12:56 pm

raymon schreef:
vr jan 14, 2022 10:47 am
wimpey schreef:
vr jan 14, 2022 10:28 am
Jinne schreef:
vr jan 14, 2022 9:55 am
Hier kan je wat minder aan doen. Door blessures niet meer op top niveau terug gekomen. Dat Chinese bod was nog voor de CL playoffs. Toen hadden we die Mexicaanse kabouter nog op de korrel als vervanger.
Zomer 2019 schijnt Man U nog meer te hebben geboden voor Neres dan die Chinezen deden. Toen 50, nu 12. Tja. Je moet ook weten wanneer te verkopen.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat soort verhalen (en bedragen) altijd met een korreltje zout neem.
Inderdaad. Zijn er echt serieuze aanbiedingen gedaan of waren het geruchten?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » vr jan 14, 2022 2:38 pm

Jöhnk schreef:
vr jan 14, 2022 12:42 pm
In zomer-2018 waren er wellicht geen 50+ miljoen biedingen op De Ligt. En de Frenkie-deal werd al in de winter gesloten, als ik het me goed herinner. Vóór het echte succes nog. Dat ging dan weer heel vlot.

Wat me bij Ajax opvalt is dat de echte topspelers gewoon te koop zijn. Over de categorie daaronder, en zelfs over willekeurige wisselspelers, lees je daarentegen vaak dat een vertrek onbespreekbaar is. Let maar op: Antony wordt straks gewoon verkocht maar een transfer van Pasveer/Alvarez/Martinez/Klaiber is “onbespreekbaar”. Maar juist die categorie is vervangbaar.
Maar hij kon wel verkocht worden in de zomer. De prijzen zijn pas echt omhoog gegaan na het succes. Door te presteren als team en individueel.

Wat je nu ziet is dat het een team was waarin de kwaliteiten op elkaar waren afgestemd. Zonder dat systeem blijken het allemaal spelers te zijn die veel minder presteren.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: David Neres

Bericht door Andriy Demchenko » vr jan 14, 2022 10:08 pm

Dat geldt eigenlijk voor ieder team:

Gewoon even transfers op een rijtje

Onana [Inter]
Mazraoui [...]
Wober [Sevilla] / Veltman [Brighton]
De Ligt [Juve]
Tagliafico [...]
Dolberg [Nice]
De Jong [Barcelona]
Tadic [...]
Blind [...]
Schone [Sampdoria]
Ziyech [Chelsea]
Donny Van de Beek [ Man Utd]


Van der Sar [Juve]
Bogarde [Milan}
Kluivert [Milan]
Davids [Juve]
Finidi [Betis]
Kanu [Inter]
Broertjes De Boer [Barcelona]
Overmars [Arsenal]
Reiziger [Milan]
Seedorf [Sampdoria]
Litmanen [Barcelona]

Je ziet dat van Ajax '95 de grote spelers bijna allemaal hun eerste transferstap hebben moeten corrigeren om hun loopbaan te doen slagen. Alleen F.De Boer, Davids en Overmars zaten meteen goed. Dat geldt in mijn ogen ook voor bv. Ziyech voor wie Chelsea niet de juiste club is maar die wel dat niveau aankan.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: David Neres

Bericht door Jinne » vr jan 14, 2022 10:35 pm

Davids was ook Milan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: David Neres

Bericht door Lionel » za jan 15, 2022 10:17 am

Mijn punt is dat door het behouden van de spelers er fantastisch werd gepresteerd.

Wie had kunnen verwachten dat Neres ZO ver zou terugvallen na een paar blessures? Helemaal niemand toch?

Wat als we Neres hadden verkocht en Lainez hadden gekocht?

Of Mathijs de Ligt in de zomer van 2018? Zou Blind dan ook zo fantastisch gespeeld hebben als CV met een mindere mandekker/alleskunner naast zich?

Zouden we met balletjesafwachter als Donnie de halve finale CL hebben gehaald zonder het loopwonder Frenkie?

Hoe kon Overmars inzien dat Onana niet kan lezen?

Had Overmars COVID kunnen voorspellen?

Wat hij wel had kunnen doen is nu niet het geld over de balk smijten voor spelers als Bergwijn en Daramy. Maar dat is een andere discussie.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie