Beijing 2022

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Beijing 2022

Bericht door zeux » wo jan 19, 2022 11:31 am

Er is discussie over deelname voetballers in Qatar later dit jaar, maar ik kan mij voorstellen dat Olympische sporters wel steeds meer gaan twijfelen of ze wel naar China moeten gaan over een maand...

In NL is al besloten dat sporters en officials geen (eigen) telefoon/laptop mogen meenemen, er wordt gevreesd voor alle data-verzameling (inclusief trainingsschema's), steeds meer landen sturen geen 'officiële' delegatie.

En: wee je gebeente als je iets zegt dat de Chinezen niet bevalt... Fijn om onder deze condities een sportwedstrijd te organiseren. :neutral.gif:
Protesting Winter Olympics athletes face ‘certain punishment’, suggests Beijing official
Organising committee official warns against ‘any behaviour or speech that is against the Olympic spirit’

Any athlete behaviour that is against the Olympic spirit or Chinese rules or laws will be subject to “certain punishment”, a Beijing 2022 official has said in response to a question about the possibility of athlete protests at next month’s Winter Games.

It comes shortly after human rights advocates warned athletes they were better off staying silent for the duration of the Games and amid concerns over the online security of attendees’ data contained in a mandatory phone app.

At a press conference on Tuesday, Yang Shu, the deputy director of international relations for the Beijing organising committee, said athletes could face cancellation of accreditation or other “certain punishments”.

“Any expression that is in line with the Olympic spirit I’m sure will be protected,” said Yang. “Any behaviour or speech that is against the Olympic spirit, especially against the Chinese laws and regulations, are also subject to certain punishment.”

Acts of protest at the Games are generally against the rules set by the International Olympic Committee, which also warned athletes not to protest at the Tokyo summer Games, or face potential punishment. However, there are mounting concerns over the increasing intolerance of protest, dissent or criticism in or against China. Numerous human rights activists and lawyers have been arrested and jailed, and last year the Chinese tennis star Peng Shuai, disappeared from public view for several weeks after she publicly accused a former senior official of sexual assault, sparking an international campaign over her wellbeing.

On Tuesday night a forum hosted by Human Rights Watch warned athletes about conducting any activism, including making statements, while in Beijing for the Games, and to be wary of the extraordinary reach of Chinese surveillance.

Yaqiu Wang, a researcher on China for the organisation, said the disappearance of Peng was “a good indicator of what could possibly happen” if athletes spoke out.

“Chinese laws are very vague on the crimes that can be used to prosecute people’s free speech,” she said. “There are all kinds of crimes that can be levelled at peaceful, critical comments. And in China the conviction rate is 99%.”

“Athletes have an amazing platform and ability to speak out, to be leaders in society and yet the team is not letting them field questions on certain issues ahead of these Games,” said the US Nordic skier and former Olympian Noah Hoffman. “But my advice to athletes is to stay silent because it would threaten their own safety and that’s not a reasonable ask of athletes. They can speak out when they get back.”

In the lead up to the Games there have been concerns over how to protect attendees’ data and privacy while in Beijing. Last week Team GB athletes were urged not to take their personal phones with them and were instead offered temporary replacements by the British Olympic Association, over government spying concerns.

But a report published on Wednesday by the tech security watchdog Citizen Lab warned an app that all attendees were mandated to download had a “devastating flaw” that left personal and medical information, voice audio and file transfers vulnerable.

The app, MY2022, collects sensitive personal information including a user’s name, phone number, ID number and email address, and health information including daily self-reported health status, vaccination status and Covid test results.

The flaw allowed encryption protecting users’ voice audio and file transfers to be “trivially sidestepped”, Citizen Lab said. “Health customs forms which transmit passport details, demographic information, and medical and travel history are also vulnerable. Server responses can also be spoofed, allowing an attacker to display fake instructions to users.”

Citizen Lab said the official Olympic Games Playbook outlines a number of entities that are allowed to process that personal data, including the organising committee and various Chinese authorities, but it did not specify “with whom or with which organisation(s) it would share users’ medical and health-related information”.

The app also contains a feature allowing users to report “politically sensitive” content, and a currently inactive censorship keyword list, relating to topics including Xinjiang, Tibet, the Tiananmen Square massacre, insults against China and its leaders, and neutral references to Chinese government agencies and figures.

In response the International Olympic Committee said users could disable the app’s access to parts of their phones and that assessments from two unnamed cybersecurity organisations “confirmed that there are no critical vulnerabilities”.

It also said installing the app was not required “as accredited personnel can log on to the health monitoring system on the web page instead”, but it had asked Citizen Lab for its report “to understand their concerns better”.

Citizen Lab said it had told the Chinese Olympic organising committee about the issues in early December and had given it a 15-day deadline to respond and 45 days to fix the problem, but received no reply. (Guardian)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Beijing 2022

Bericht door GangstaRiB » wo jan 19, 2022 2:47 pm

Ik wilde dit artikel ook al plaatsen.... man man man wat een puinhoop is het ook. In Qatar gaan we over lijken en in Peking mag je ook niks zeggen.

Je bent als sporter aansprakelijk als je een politiek gemotiveerde actie doet en de Chinezen beslissen vervolgens welke straf je te wachten staat.

En het laffe IOC geeft je geen steun.

Waarom doen we nog aan dit soort toernooien? Geld, geld, geld, geld. Treurig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » vr jan 21, 2022 7:02 pm

Iedereen heeft een deel van de sleutel in handen bij dit soort vraagstukken. De sportbonden die locaties uitzoeken. De sponsors die investeren in het toernooi. De sporters die ernaar toe gaan. En wij, het publiek. Want als wij niet kijken zakt het kaartenhuis op enig moment ook in elkaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » do jan 27, 2022 10:46 am

https://www.nu.nl/schaatsen/6180504/boz ... -wust.html

Een nieuwe schaatsrel. Lekkere timing.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » do jan 27, 2022 6:30 pm

Is er ook wel eens géén ruzie bij die schaatsers?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » do jan 27, 2022 8:27 pm

Marillion schreef:
do jan 27, 2022 6:30 pm
Is er ook wel eens géén ruzie bij die schaatsers?
Is dit niet gewoon Anema die een fittie met de 'schaats-elite' heeft?
Er was toch ook altijd ruzie tussen Bergsma (Anema-team) en Sven Kramer en consorten?
Nu weer Schouten (Anema).

Krijg het idee dat de Anema-club een beetje een clan is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Iniesta » do jan 27, 2022 9:30 pm

Anema is een aparte maar wel mooi karakter om erbij te hebben
Kramer en friends is ook wel duidelijk gevalletje grootste aap op de hoogste rots. Anema gaat daar z’n eigen weg in, wat de boel wel opleukt

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Beijing 2022

Bericht door GangstaRiB » do feb 03, 2022 10:30 pm

Sandro schreef:
do jan 27, 2022 10:46 am
https://www.nu.nl/schaatsen/6180504/boz ... -wust.html

Een nieuwe schaatsrel. Lekkere timing.
Dat is de enige manier om nog een beetje sjeu aan de sport te geven. Het is de laatste jaren wel erg een provincie sport geworden. Publiek haakt af. Sponsors halen af.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Duke » vr feb 04, 2022 1:05 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door 999 » vr feb 04, 2022 1:14 pm

Duke schreef:
vr feb 04, 2022 1:05 pm
https://www.ad.nl/show/nos-corresponden ... ~ab75b53d/

Wat een feest daar...
Ja joepie ... :smallgrin.gif:
SPANNING STIJGT OP ALLE FRONTEN
Johan de Wit, de Noord-Hollandse bondscoach van Japan, vreest dat na zijn eigen positieve test meer hoofdrolspelers in het olympisch dorp besmet zullen raken.

Wedstrijdspanning én nervositeit voor positieve tests in Peking: ’Bang dat er nog wel een en ander gaat gebeuren’
door Willem Held en Nick Tol
PEKING Het begint erom te spannen in Peking, maar de ene nervositeit is de andere niet. Terwijl de Nederlandse langebaanschaatsers langzaam maar zeker de wedstrijdspanning voelen opkomen, zorgt ook het coronaspook voor opspelende zenuwen. Johan de Wit, de Noord-Hollandse bondscoach van Japan, zit na een positieve test in een plaatselijk isolatiehotel en vreest dat meer hoofdrolspelers in het olympisch dorp hem achternagaan. Ondertussen moeten vaderlandse toppers als Irene Schouten, Patrick Roest en Sven Kramer, die komend weekeinde hun eerste races in de National Speed Skating Oval rijden, de rust zien te bewaren.

De Nederlandse langebaanschaatsers zijn wel zo’n beetje klaar met het beantwoorden van vragen over het coronagevaar, want dat doen ze al bijna twee jaar. Kort samengevat denkt elke olympische sporter in Peking hetzelfde: je doet er alles aan om het niet te krijgen, maar garanties bestaan niet en als je positief wordt getest, heb je dikke pech. Vraag dat maar aan De Wit. Hij lijkt in alles een bloedserieuze topcoach die ook nog met de uiterst gedisciplineerde Japanners werkt. Die krijgt het niet, is dan toch de verwachting.

Maar De Wit was de eerste Nederlander in het olympisch dorp die positief testte. De hoofdcoach van de Japanse schaatsploeg werd met een ambulance naar een isolatiehotel gebracht en zit daar voorlopig vast. Hij voelt zich naar eigen zeggen schuldig. „Vooral in mentaal opzicht voel ik me heel slecht”, vertelt de 42-jarige Edammer vanuit zijn huidige verblijfplaats aan de andere kant van de stad. „Op de een of andere manier heb ik het virus opgelopen en daarin ben ik ook gevaarlijk geweest voor anderen. Dat is iets dat ik nooit heb gewild. Ik vind dit echt een heel vervelende situatie.”

Desondanks heeft hij weinig reden tot klagen over het isolatiehotel. „Dat is op zich prima. Ik kan me niet vinden in de nare verhalen die ik over de isolatiehotels in Peking heb gelezen. De mensen zijn hartstikke aardig hier en vanuit het olympisch dorp wordt er eten en drinken deze kant op gebracht. Alles wat ik maar wil kan ik krijgen: fruit, water, cola, koffie… Los daarvan is er een aparte kamer waar ik naartoe kan en daar staat alleen een fiets. Daar heb ik gisteren nog anderhalf uur op gereden.”

De Wit wordt de komende dagen elk etmaal onderworpen aan een PCR-test. „Als ik twee keer achter elkaar negatief test, mag ik dit hotel verlaten. Een andere optie is dat ik drie keer een CT-waarde van tussen de 35 en 40 kan laten zien. Als je een van die twee hebt, mag je onder bepaalde voorwaarden terug naar het olympisch dorp. Verder mag je dan vrijwel al je werkzaamheden weer uitvoeren. Ik heb nog geen idee hoelang dat bij mij gaat duren en of ik weer terugkeer op het ijs.”

Hij vreest dat hij zeker niet de laatste zal zijn die in de komende weken een bezoek moet afleggen aan het isolatiehotel. „Ik ben er bang voor dat er nog wel het een en ander gaat gebeuren. Het virus verspreidt zich snel.”

Maar ondertussen gaat in de National Speed Skating Oval, waar De Wit in de afgelopen week vaak vertoefde, het schaatsleven gewoon door. Kramer en Roest draaien wat trainingsrondjes met hun ploeggenoten en nemen even tijd om de pers te woord te staan. Hun 5 kilometer staat immers zondag al op het programma en de grote vraag is hoe ze de Zweedse topfavoriet Nils van der Poel gaan verslaan. „Door heel hard te rijden”, kopt Roest deze voorzet in.

De boerenzoon uit Lekkerkerk is op papier één van de voornaamste concurrenten van Van der Poel en geeft toe dat hij af en toe al wat nervositeit voelt. „Het begint te komen, zeker als ik aan die wedstrijd denk.”

Hij heeft steun aan de man met wie hij in Peking het appartement deelt, want dat is de titelverdediger die al drie keer olympisch goud won op de 5 kilometer. Kramer zegt ploeggenoot Roest het allerbeste te gunnen en heeft van zijn eigen race niet al te hoge verwachtingen. Kramer: „Als ik hier mijn beste tijd van het seizoen rijd, moet ik tevreden zijn. Als je jaren ongeslagen bent op de 5 kilometer, maakt dat het iets ingewikkelder. Dan staat er een heel andere druk op.”

Kramer kwakkelde met fysieke problemen en was de laatste tijd bepaald niet ongeslagen. Anders is dat bij Irene Schouten, die in de afgelopen maanden alles won wat er maar te winnen viel en zaterdag als favoriet van start gaat op de 3 kilometer. Maar die status maakt haar twee dagen voor de start van het schaatstoernooi nog niet bijzonder nerveus. „Tot nu toe gaat het goed met de spanning, maar ja, misschien denk ik morgen wel: brrr… ik wil hier weg.”
De T.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » vr feb 04, 2022 2:31 pm

Het beste statement zou zijn dat de landen die democratie en persvrijheid serieus nemen, hun sporters terugtrekken. Maar ja, de (individuele) belangen zijn te groot...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 04, 2022 3:06 pm

Zeux schreef:Het beste statement zou zijn dat de landen die democratie en persvrijheid serieus nemen, hun sporters terugtrekken. Maar ja, de (individuele) belangen zijn te groot...
Wat heb je eigenlijk aan zo’n statement? In 1980 werden de OS geboycot door een aantal Westerse landen omdat de Sovjet-Unie (ik meen) Afghanistan waren binnengevallen;4 jaar later boycotte het Oostblok de spelen in de VS. Ze gingen allebei gewoon door. Enige verschil was dat een aantal sporters niet mee kon doen die dat heel graag wilden. Maar mensenrechten werden er niet door verbeterd of zo.

Ik snap niet zo goed waarom over de rug van de sporters die hun hele ziel en zaligheid in hun passie gooien voor het ultieme doel mee te doen aan de Spelen statements moeten worden gemaakt. Er kan eigenlijk maar 1 echt statement zijn: de Spelen niet laten organiseren door een land dat mensenrechten niet serieus neemt. En op de een of andere manier lukt dat niet zo goed (China nu, WK straks in Qatar).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » vr feb 04, 2022 6:53 pm

Deze landen leggen gewoon zonder twijfel elk gevraagd bedrag op tafel en ze nemen de veelal idiote voorwaarden van de organiserende bonden aan.

Het begint in die zin bij de bonden maar uiteindelijk hebben natuurlijk ook sponsors en sporters een belangrijke rol. Alleen moeten ze dan wel samen optreden aan de voorkant van het traject. In de fase waar we nu zitten kan eigenlijk alleen het publiek nog wat doen door massaal niet te kijken. Dat is een signaal naar met name sponsors voor een volgende keer.

Iedereen kan wat doen. Maar niemand doet iets. Zoals bij veel van dit soort vraagstukken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door 999 » vr feb 04, 2022 6:59 pm

De ceremonies zijn tegenwoordig ook niks nieuws meer, voorgeprogreerd tot in den treure ...
Laatst gewijzigd door 999 op za feb 05, 2022 10:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Beijing 2022

Bericht door Ramona » za feb 05, 2022 6:37 am

Ik kijk...al voelt het dubbel. :blush.gif: Een evenement zou in dat soort landen gewoon niet georganiseerd moeten/mogen worden. Als je nu niet meer kijkt hak je bij de sporters hun kop eraf, m.i..


Helaas heeft de 2e run niet gebracht waarop gehoopt is bij Melissa Peperkamp; zij gaat niet naar de finale slopestyle, helaas.


Ik heb trouwens af en toe wel met open mond zitten kijken naar de ceremonie. Mooi hoor al die techniek! Wat een kunst! Al zat de lach wel vastgevroren op de gezichten...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » za feb 05, 2022 9:48 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr feb 04, 2022 3:06 pm
Zeux schreef:Het beste statement zou zijn dat de landen die democratie en persvrijheid serieus nemen, hun sporters terugtrekken. Maar ja, de (individuele) belangen zijn te groot...
Wat heb je eigenlijk aan zo’n statement? In 1980 werden de OS geboycot door een aantal Westerse landen omdat de Sovjet-Unie (ik meen) Afghanistan waren binnengevallen;4 jaar later boycotte het Oostblok de spelen in de VS. Ze gingen allebei gewoon door. Enige verschil was dat een aantal sporters niet mee kon doen die dat heel graag wilden. Maar mensenrechten werden er niet door verbeterd of zo.
Zeker, fair point. Dat is steeds het dilemma. Helpen boycots, helpen sancties, helpen 'symbolische acties'? Het directe antwoord zal in principe 'nee' zijn. Maar als bijv westerse landen massaal zouden zeggen: we sporten niet in deze condities, dan zou dat de Chinezen toch niet lekker zitten. Veranderen zal er niet snel iets. Dat lukt alleen - misschien, misschien - met harde economische acties/sancties. Maar als statement zou het wel het 'mooi weer'-scenario van de Chinezen onderuit halen. Plus dat het een media-impact in China zou hebben. Probeer de reden van zo'n terugtrekking maar eens weg te spinnen in het land... En als je ziet hoe zwaar ze vrijheid van meningsuiting onderdrukken, doodsbang voor de kleinste kik van een sporter, dan zal ook dat wel degelijk wat betekenen. Veranderd er iets? Misschien niet. Maar je laat wel zien dat je ook geen speelbal wilt zijn.

Ik snap niet zo goed waarom over de rug van de sporters die hun hele ziel en zaligheid in hun passie gooien voor het ultieme doel mee te doen aan de Spelen statements moeten worden gemaakt. Er kan eigenlijk maar 1 echt statement zijn: de Spelen niet laten organiseren door een land dat mensenrechten niet serieus neemt. En op de een of andere manier lukt dat niet zo goed (China nu, WK straks in Qatar).
Ook dit dilemma ligt natuurlijk altijd op tafel: de individuele sporter versus de houding van bonden. Tegelijkertijd is diezelfde sporter nu òòk pion in een propagandamachine van de Chinezen. Die Spelen zijn niet in Beijing vanwege de sportieve impulsen...
Ik snap ook dat je het voor de individuele sporter niet kunt maken zo laat de stekker er uit te trekken. Dus haalbaar is het niet. Veel te laat. Inderdaad hadden deze Spelen (of WK Qatar) niet toegewezen moeten worden. Dus daar moet de focus op liggen: hoe ga je om met de toewijzing van mega-sportevenementen? En ik vind dat individuele sporters daar ook best wat van mogen vinden/zeggen.

Maar ja, belangen hé? En de slappe knietjes van onze regering in dit soort zaken.

Sheila Sitalsing in de VK stipt het wel aardig aan:
Nederland weet zich geen raad met een zelfbewust, triomferend China

4 februari 2022
De coronatoestand heeft onverwachte kantjes – zo moest de premier vrijdagmiddag antwoord geven op de vraag of hij bij het doen van een zelftest het staafje alleen in de neus (werkt niet altijd goed) of ook in de keel (beter) had gestoken (de premier liet het in het midden) – maar biedt ook niet te versmaden voordelen.

Zoals: vertegenwoordigers van de Nederlandse regering konden met een legitieme, praktische smoes wegblijven van de openingsceremonie van de Olympische Spelen. Er zijn geen ingewikkelde verklaringen voor aan- of afwezigheid nodig, vol moreel-strategische overwegingen waarin kool, geit en handelsbelangen worden gespaard.

Alle fases konden we dit keer overslaan. De overweging om hoogwaardigheidsbekleders naar China te sturen. Vervolgens wekenlang geëmmer op televisie omdat die dekselse praatprogrammaredacties altijd wel ergens op een stoffige zolder iemand weten te vinden die graag komt betogen dat het júíst leuk is voor de Oeigoeren als de koning hard juichend op een tribune in Beijing zit. Daarna een veel te lang debat in de Tweede Kamer waarin Kamerleden na lang handenwringen concluderen dat ze zeven jaar geleden hun bezwaren kenbaar hadden moeten maken, want zo verrassend nieuw zijn de vervolgingen in Xinjiang heus niet (oud-China-correspondent Floris-Jan van Luyn maakte in dit verband afgelopen week in NRC de machtig mooie vergelijking met ‘de lome roep van een oude zwengelsirene’: het gejank komt altijd te laat op gang). Gevolgd door een ‘nou ja vooruit dan maar’ van de parlementariërs, mits afgereisde bewindslieden in elk gesprek met een Chinees zeven keer het woord ‘mensenrechten’ laten vallen. Waarop de verzekering volgt van het kabinet dat het deze precaire kwestie ‘uiteraard heel zorgvuldig zal aanvliegen’. Tot slot duiken er kiekjes op van het koningspaar dat het glas heft met de despoot van dienst.


Zijn we ditmaal allemaal van verschoond gebleven. Met dank aan corona.

Of Nederland zonder corona wel een regeringsafvaardiging naar China zou hebben gestuurd, kon premier Rutte vrijdagmiddag niet met zekerheid zeggen (dit is een tip uit de basiscursus crisiscommunicatie: standaard weigeren om op als-dan-vragen te antwoorden). Misschien wel, we hebben immers ‘een vriendschap’ met China, en ‘een brede relatie’ met het land, omdat Nederland er ‘een grote speler is’. Overigens zijn ‘we over de mensenrechten in intensieve dialoog’.

Poetin was wel in Beijing. Hoop ceremonieel. Langdurige gesprekken. Eregast. Grote vriend.

Monsterverbond, zou je ook kunnen zeggen. Samen tegen westerse fratsen als uitbreiding van de Navo. De Chinezen kijken al geruime tijd belangstellend toe hoe Poetin met succes stukken van andermans land bezet, en hoe het Westen daar weifelend, twijfelend en ach en wee roepend omheen drentelt. Nederland is nog steeds ‘zorgvuldig’ aan het bekijken of en hoe het Oekraïne kan bijstaan. Omdat zoiets ‘écht tijd kost’ aldus Rutte, omdat ‘we ook moeten kijken wat we kunnen missen’. Defensie is, aldus de premier, nog ‘heel precies’ aan het kijken wat er eigenlijk in de voorraadkasten ligt en wat daarvan eigenlijk naar Kiev kan.

Vrijdagmiddag zagen we hoe de correspondent van de NOS, live in het Journaal, voor de draaiende camera’s werd weggetrokken door Chinese beveiligers. Hij stond ergens waar hij niet mocht staan. In de Volkskrant kunnen we lezen hoe correspondent Leen Vervaeke zich dapper staande houdt in een land waar de teugels ook voor buitenlandse journalisten almaar steviger worden aangetrokken.

Een zelfbewust, triomferend China: daar is een diepgravender antwoord op nodig dan ‘nu even niet, corona weetuwel’.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door 999 » za feb 05, 2022 10:03 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr feb 04, 2022 3:06 pm
Zeux schreef:Het beste statement zou zijn dat de landen die democratie en persvrijheid serieus nemen, hun sporters terugtrekken. Maar ja, de (individuele) belangen zijn te groot...
Wat heb je eigenlijk aan zo’n statement? In 1980 werden de OS geboycot door een aantal Westerse landen omdat de Sovjet-Unie (ik meen) Afghanistan waren binnengevallen;4 jaar later boycotte het Oostblok de spelen in de VS. Ze gingen allebei gewoon door. Enige verschil was dat een aantal sporters niet mee kon doen die dat heel graag wilden. Maar mensenrechten werden er niet door verbeterd of zo.

Ik snap niet zo goed waarom over de rug van de sporters die hun hele ziel en zaligheid in hun passie gooien voor het ultieme doel mee te doen aan de Spelen statements moeten worden gemaakt. Er kan eigenlijk maar 1 echt statement zijn: de Spelen niet laten organiseren door een land dat mensenrechten niet serieus neemt. En op de een of andere manier lukt dat niet zo goed (China nu, WK straks in Qatar).
Dat dikgedrukte dus, niks meer niks minder

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Beijing 2022

Bericht door Ramona » za feb 05, 2022 10:56 am

Mooi Hoor! :wk.gif: :worshippy.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Beijing 2022

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 05, 2022 2:08 pm

Marillion schreef:Deze landen leggen gewoon zonder twijfel elk gevraagd bedrag op tafel en ze nemen de veelal idiote voorwaarden van de organiserende bonden aan.

Het begint in die zin bij de bonden maar uiteindelijk hebben natuurlijk ook sponsors en sporters een belangrijke rol. Alleen moeten ze dan wel samen optreden aan de voorkant van het traject. In de fase waar we nu zitten kan eigenlijk alleen het publiek nog wat doen door massaal niet te kijken. Dat is een signaal naar met name sponsors voor een volgende keer.

Iedereen kan wat doen. Maar niemand doet iets. Zoals bij veel van dit soort vraagstukken.
Het ligt inderdaad bij de bonden. En wat zei die halve mafioso Infantino afgelopen week….?

https://nos.nl/collectie/13873/artikel/ ... ions-qatar
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op za feb 05, 2022 2:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » za feb 05, 2022 4:36 pm

Ja, is die man nou gewoon erger dan Blatter? Hij doet in ieder geval zijn best.

Van de bonden hoeven we niets te verwachten. Die mensen houden vooral vast aan hun positie en genieten van hun macht. Dat zie je ook terug bij al die idiote eisen richting een land dat wil organiseren. Geen enkel fatsoenlijk land kan daar eigenlijk in meegaan.

Als de bonden het niet doen kom je toch bij de sporters (en eventueel nationale bonden) uit. En de sponsors. Maar hoe geef je dat vorm? Wie maakt daar werk van? Het moet aan de voorkant van het traject gebeuren. Op het moment dat de keuze voor een land gemaakt moet worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » za feb 05, 2022 4:44 pm

Ramona schreef:
za feb 05, 2022 10:56 am
Mooi Hoor! :wk.gif: :worshippy.gif:
Zag het net voorbij komen. Mooie prestatie van Irene Schouten!
Die Italiaanse vond ik ook wel gaaf. Smijt zich er nogal onconventioneel in en vecht zich naar zilver. Volgens mij is dat een verrassing?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » zo feb 06, 2022 10:53 am

Ik zit even naar de 5km bij het schaatsen te kijken. Het commentaar daarbij lijkt licht geïnspireerd door het gastland. Ik hoor zowel tijdens de race van Kramer als die van Bergsma relatief positief commentaar terwijl het gewoon aantoonbaar slecht ging.

Bj gebrek aan MVDP zo maar even kijken naar NVDP. Gast schijnt alles anders te doen dan de rest. Altijd mooi als je dan de gevestigde orde te kijk zet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » zo feb 06, 2022 11:18 am

Klasse hoor. NL onttroond. En Roest is nog dichtbij gekomen. Volgens mij werd hij een paar maanden terug nog zoek gereden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Iniesta » zo feb 06, 2022 11:21 am

In elk geval weer even een spannend einde
Wel zuur voor roest, net 1 ronde te ver

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » zo feb 06, 2022 11:22 am

Heb Kramer niet gezien, maar die selectie lijkt niet helemaal terecht toch? Het aantal ‘goede dagen’ van hem de afgelopen jaren is minimaal geweest. Groot sporter, monument, maar vier jaar te lang door.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie