Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » zo sep 11, 2022 5:30 pm

Dit voelt voor mij een beetje als een overgangsfase. Van de fase Federer/Nadal/Djokovic naar een volgende fase met echt een dominante factor/factoren. We zitten daar nu een beetje tussenin waarin niemand echt dominant is.(waarbij gezegd moet worden dat Djokovic dat wel nog steeds zou kunnen zijn als hij overal mocht spelen).

Denk wel dat Alcaraz dominant gaat zijn in de toekomst.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Tennis

Bericht door Frank » do sep 15, 2022 3:41 pm

Niet geheel verrassend: Federer officieel gestopt.

Edit: nog niet helemaal, Laver cup van volgende week zijn laatste toernooi.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » do sep 15, 2022 5:28 pm

Nu voel ik me (ook) oud. We delen namelijk onze geboortedatum. Wat dat betreft had hij van mij eeuwig door mogen spelen :blush.gif:

Maar inderdaad verre van verrassend. Jammer dat hij de laatste seizoenen niet nog eens Wimbledon kon winnen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tennis

Bericht door zeux » do sep 15, 2022 8:17 pm

Onvermijdelijke einde.

Wat een gracieuze speler. Fluweel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » do sep 15, 2022 8:41 pm

Beste speler ooit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tennis

Bericht door Lionel » do sep 15, 2022 9:04 pm

De mooiste speler en een van de mooiste sporters aller tijden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » do sep 15, 2022 9:31 pm

Ik vind vergelijken lastig. Hoeft ook niet. Voor mij persoonlijk is hij de beste tennisser ooit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Tennis

Bericht door 999 » vr sep 16, 2022 11:53 am

De meest elegante én de rijkste
Roger Federer heeft tenniswereld kwarteeuw betoverd; Laver Cup volgende week eindstation voor ’FedExpress’
Het tennishart van miljoenen fans over de hele wereld huilt. Roger Federer stopt 24 jaar na zijn debuut op de ATP Tour als prof. Het icoon uit Basel won in zijn loopbaan onder meer acht keer Wimbledon, zes keer de Australian Open, vijf keer de US Open en één keer Roland Garros en was 310 weken de nummer 1 van de wereld. In 2006, 2007 en 2009 stond Federer in alle grandslamfinales. Zijn geteisterde lichaam dwong de 41-jarige Zwitser er donderdag toe zijn afscheid aan te kondigen.

De laatste zin van zijn statement spreekt boekdelen. „Tot slot, over de sport tennis: ik hou van je en zal je nooit verlaten.” Was getekend, Roger Federer.

Bij de Laver Cup zal Federer volgende week officieel afscheid nemen. De tenniswereld treurt, maar zal hopen in de Londense O2 Arena een paar laatste glimpen op te vangen van zijn genialiteit. Al hadden sommige optimisten vast nog op een comeback zoals bijna zes jaar geleden gerekend.

Toen Federer na zijn verloren halve finale tijdens Wimbledon in 2016 aankondigde dat hij maanden niet zou spelen door een knieblessure, hielden alle fans de adem in. Zou dit het einde betekenen van de tenniscarrière van het genie uit Zwitserland? Het antwoord kwam van Federer in één van de beste comebacks ooit. Want tijdens de Australian Open van 2017 verraste hij iedereen met het veroveren van zijn achttiende grandslamtitel. Na tien jaar op een major niet te hebben gewonnen van Rafael Nadal, flikte hij het in een fantastische finale. Een rally van 26 slagen tussen de twee uit die clash is misschien wel de bekendste slagenwisseling ooit. Gewonnen door Federer.

2017 was voor hem toch al een jaar om in te lijsten. Hij boekte op 35/36-jarige leeftijd tal van toernooizeges, waaronder zijn laatste Wimbledon-triomf. En begin 2018 kwam daar in Rotterdam een uniek moment bij. In een volgepakt Ahoy werd Federer bij het ABN Amro-toernooi op 36-jarige leeftijd de oudste nummer 1 uit de tennisgeschiedenis door Robin Haase te verslaan.

Zo’n vierenhalf jaar later is daar het afscheid van een sporter van wie miljoenen fans over de hele wereld geen afscheid willen nemen. De man uit Basel is een van de grootste sporters ooit, de meest elegante tennisser aller tijden én de rijkste. Federer verdiende bijna 131 miljoen dollar aan prijzengeld en incasseerde vele honderden miljoenen aan sponsorinkomsten.

Zijn prestaties spreken voor zich. Zo stond Federer van 2004 tot en met 2008 liefst 237 weken in successie op de eerste plek van de wereldranglijst en ontbrak hij van de US Open-finale van 2005 tot de Australian Open-finale van 2010 slechts in één grandslamfinale. Federer was de eerste man die twintig grandslamtitels bij elkaar sloeg en de enige tennisser die drie van de vier grandslamtoernooien minimaal vijf keer heeft gewonnen.

Buiten zijn prestaties zit de grootsheid van de vader van twee tweelingen en echtgenoot van Mirka vooral in zijn aanvallende spel. Op YouTube zijn duizenden filmpjes te vinden met Federer-hoogtepunten. Zijn mooiste punt? Volgens Federer zelf een tweener tegen Novak Djokovic tijdens de US Open van 2009. Met zijn rug naar het net verschalkte hij de verbijsterde Serviër met een bal tussen zijn benen door. Een minuut later stond hij in de finale.

Het was de eindstrijd waarin de winnaar van 103 toernooien volledig onnodig onderuit ging tegen Juan Martin Del Potro. „Die wedstrijd zou ik nog weleens over willen spelen”, liet Federer tien jaar later weten. Met de nederlaag tegen de Argentijn kwam er een einde aan een reeks van vijf opeenvolgende grandslamzeges bij de US Open. Zoals Federer ook vijf keer op een rij Wimbledon won, totdat Rafael Nadal hem in 2008 op magistrale wijze onttroonde op het heilige gras.

Wie aan Federer denkt, denkt aan Nadal. De collega-legende die Federer vaak kwelde op de baan, maar zijn respect voor de 36-jarige Spanjaard is enorm. En natuurlijk is er die andere grote rivaal die de Big Three complementeert: Novak Djokovic. Federer domineerde de Serviër aanvankelijk, maar gaandeweg deelde Djokovic hem de nodige tikken uit. Drie keer verloor Federer op een grandslamtoernooi van de nu 35-jarige Djokovic na wedstrijdpunten te hebben gehad. Tijdens de Wimbledon-finale in 2019 had Federer er twee op eigen service tegen de man van elastiek, maar ging het toch mis. Met 13-12 in de vijfde set (tiebreak) boog Federer het hoofd. Het was zijn laatste grote finale.

Na die opdoffer speelde Federer nog maar vier keer een van de grote toernooien. Na de Australian Open van 2020 werd Federer geplaagd door een knieblessure en ontbrak hij ruim een jaar. Zijn laatste grandslamtoernooi bleek Wimbledon in 2021. In de kwartfinales werd Federer van de baan getikt door Hubert Hurkacz. De laatste officiële set die Federer ooit speelde op een major eindigde in 6-0 voor zijn opponent. Het is te zot voor woorden, maar tegelijkertijd totaal onbelangrijk in een magistrale carrière die bijna een kwarteeuw duurde.
Nadal looft vriend en rivaal: ’Was deze dag maar nooit gekomen’
Roger Federer en Rafael Nadal

AMSTERDAM Het tennispensioen van Roger Federer (41) levert een stortvloed aan reacties op. Een selectie.


Tennisser Rafael Nadal: „Beste Roger, mijn vriend en rivaal. Ik had gewild dat deze dag nooit was gekomen. Het is een genoegen geweest en ook een eer en privilege om al die jaren met jou samen te hebben mogen meemaken, er waren zo veel geweldige momenten op en naast de baan. We zullen in de toekomst nog veel meer momenten hebben om samen te delen. Er zijn nog veel dingen om samen te doen, dat weten we. Maar op dit moment wens ik je alle geluk in de wereld met je vrouw Mirka en je kinderen, je familie en geniet van wat er gaat komen. Ik zie je volgende week in Londen.”

Tennisser Carlos Alcaraz: „Roger was een van mijn idolen en een bron van inspiratie. Bedankt voor alles dat je voor de sport hebt gedaan. Ik wil nog altijd met je spelen.”

Oud-tennisser Richard Krajicek: „Een ware ambassadeur, een bijzondere man en toch ook gewoon een aardige jongen. Hij is voor mij niet de beste tennisser aller tijden, maar wel de mooiste qua spel en de belangrijkste.”

Voetballer Toni Kroos: „Roger, je bent al die jaren een ongelooflijke inspiratie geweest op vele manieren. Met succes, schitterend spel en bescheidenheid. Voor mij ben je de beste tennisser ooit.”

Tennisser Stefanos Tsitsipas: „We houden van Roger!”

Oud-tennisster Billie Jean King: „Een kampioen der kampioenen. Roger Federer heeft een historische carrière beleefd met herinneringen die blijven voortduren.”

ATP-voorzitter Andrea Gaudenzi: „Roger zorgde ervoor dat we ons allemaal trots en gelukkig voelden om deel uit te maken van dezelfde sport. De impact van Roger op het tennis en zijn nalatenschap die hij heeft opgebouwd, kunnen niet onderschat worden. Gedurende zijn 24 jaar als tennisprof heeft Roger de sport miljoenen fans bezorgd. Hij leidde een ongelooflijk nieuw tijdperk van groei in en verhoogde de populariteit van het tennis. Er zijn maar weinig atleten die zoveel impact hebben gehad.”

Oud-tennisser Andy Roddick: „Goed moment voor me om nu te gaan trainen voor Wimbledon, haha.”

Tenniscoach Toni Nadal: „Rafael zou niet zo sterk zijn geweest zonder Roger Federer. Hij moest zijn niveau altijd verbeteren. Met Novak Djokovic erbij verhoogden ze allen het niveau van elkaar.”

Oud-voetballer Gary Lineker: „Het was een van de mooiste dingen in het leven om jou te zien tennissen. Je hebt velen zoveel plezier gegeven.”

Oud-tennisser Juan Martin Del Potro: „Ik hou van je, Roger. Bedankt voor wat je allemaal gedaan hebt voor het tennis en voor mij. De tenniswereld zal nooit meer hetzelfde zijn.”
De T.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » vr sep 16, 2022 7:07 pm

Krajicek vond het nodig om te zeggen dat hij hem niet de beste aller tijden vindt. Dat mag je zeggen natuurlijk. Ben dan wel meteen erg benieuwd wie hij dan wel de beste vindt. Djokovic, of eerder iemand van zijn eigen generatie? (Of zichzelf :smallgrin.gif:)
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door Jinne » vr sep 16, 2022 7:35 pm

Hij heeft er ooit een boekje over geschreven zie ik. Is wel een van de andere twee.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » vr sep 16, 2022 8:49 pm

Nadal zet hij op 10 lees ik. Hmm, eigenzinnig lijstje.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tennis

Bericht door zeux » vr sep 16, 2022 9:01 pm

Sandro schreef:
vr sep 16, 2022 8:49 pm
Nadal zet hij op 10 lees ik. Hmm, eigenzinnig lijstje.
Misschien omdat hij het gros van zijn overwinningen op clay haalde en Krajicek 'allrounders' hoger waardeert (kwa GOAT-status)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » vr sep 16, 2022 9:15 pm

Tja, maar dan waardeert hij dus 9 allrounders beter dan Nadal. Ben benieuwd welke dit allemaal zijn naast Federer en Djokovic.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tennis

Bericht door zeux » vr sep 16, 2022 9:59 pm

McEnroe? Borg? Lendl? Ashe? Connors?

Ik weet het ook niet precies. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door Jinne » vr sep 16, 2022 10:39 pm

Boekje / lijst is wel van 2010. Wie waagt een poging bij De Slegte? :smallgrin.gif:

Ondertussen Nederland wel de laatste 8 bij Davis Cup na overwinning op GB. Netjes
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » za sep 17, 2022 9:00 pm

Ook de VS aan de zegekar gebonden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Tennis

Bericht door Ramona » zo sep 18, 2022 6:45 am

Sandro schreef:
za sep 17, 2022 9:00 pm
Ook de VS aan de zegekar gebonden.
Yep; ook leuke wedstrijden gezien.

Eind november verder in Spanje... :neutral.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Tennis

Bericht door 999 » do sep 22, 2022 12:01 pm

’Bij Federer hetzelfde als met Messi’
COLUMN Raemon Sluiter over het fenomeen uit Zwitserland
Het grote afscheid van Roger Federer bij de Laver Cup is aanstaande. Tennisfans wereldwijd hopen dat het tennisicoon in de Londense O2 Arena komend weekeinde nog één keer een glimp van zijn klasse kan laten zien. Raemon Sluiter was wel even stil toen hij vorige week hoorde van het naderende afscheid van Federer. In zijn column vertelt de 44-jarige Rotterdammer over zijn ervaringen met de drie jaar jongere Zwitser.

Maar eerst even de geweldige Davis Cup-week in Glasgow. De sfeer was vanaf het eerste moment goed. Tallon Griekspoor en Botic van de Zandschulp kwamen niet uit een heel gelukkige US Open, maar hebben het heel goed opgepakt, net als Wesley Koolhof en Matwé Middelkoop. Het is knap dat ze het een aantal dagen achter elkaar hebben laten zien. Ook Tim van Rijthoven toonde zichzelf op een positieve manier. Hij klopt verschrikkelijk op de deur. Tim gaat de concurrentiestrijd op een prettige manier aan. Als hij hoort dat hij niet speelt, is hij misschien tien minuten zuur. Vervolgens pompt hij al zijn energie in het team.

Over de Davis Cup gesproken. Het bruggetje met die verschrikkelijke slachting in 2003 is dan snel gemaakt. Roger is nog steeds op die 300 Zwitserse franken aan het wachten voor de tennisles die hij mij toen gaf in de Gelredome. De eerste keer dat ik Federer tegenkwam, was ruim drie jaar daarvoor bij de kwalificatie van een Challenger-toernooi in Heilbronn. Ik was 20, hij net 17. Ik had weleens van hem gehoord. Er was een talent uit Zwitserland dat heel behoorlijk kon tennissen. Met inspelen dacht ik al: zo, die heeft lekkere slagen. In die tijd haalde je ook niet even beelden van internet af, zoals dat nu gaat. Maar ik dacht nog dat een jongen van 17 niet zo goed zou weten hoe hij die slagen moest gebruiken.

Het eerste setje verloor ik afgetekend. En dat was indoor, op een ondergrond die ik zelf lekker vond. Ik dacht: hè, wat is dit nou? En ook de tweede set leverde ik in bij iemand die gewoon beter was. Ik werd echt gewoon heel makkelijk weggezet. Hij was gewoon op alle fronten beter. Ik stapte de baan af en vroeg aan mijn trainer: ’heb ik nou zo slecht gespeeld?’ Het enige wat hij toen zei was: ’ik denk dat we van deze jongen nog wel iets meer gaan horen.’ Dat is uiteindelijk wel gebleken.

Het lijkt of hij voor tennis is gemaakt. Iedereen die weleens een racket in zijn handen heeft gehad op wat voor een niveau dan ook weet hoe moeilijk bepaalde dingen zijn. En dan heb je ook een idee hoe moeilijk het is om een service van 227 kilometer per uur te blokken met je backhandslice. Dat deed Federer telkens weer tegen Andy Roddick. Die moest elke servicereturn van de grond rapen.

Het is hetzelfde als met Lionel Messi. Je weet dat iemand zo goed is, maar dan gebeuren er toch weer dingen dat je denkt: dit kan niet. Terwijl je het weet. Dat vind ik zo geweldig mooi. En als dat dan ook nog wordt gedaan door Roger, zo’n aardige relaxte, goeie gozer. Echt fantastisch. Buiten de baan is er ook niks op hem aan te merken. De Zwitserse Evert Santegoeds heeft nooit wat met hem gekund.

Ik heb Federer tijdens zijn carrière misschien twee keer met zijn racket zien gooien, maar buiten de baan was er niks op hem aan te merken. Ik heb sterren gezien die, als er geen camera bij was, plotseling op een andere manier met mensen omsprongen. Dan werd er minder tijd genomen voor anderen en kwam er bijvoorbeeld een asociale reactie als het eten dat op tafel werd gezet ze niet zinde. Wat dat betreft heb ik Roger nooit op iets kunnen betrappen. Hij was altijd aardig en relaxed. Dat vond ik ontzettend fijn om te zien. Uiteindelijk is dat toch het belangrijkste.

Soms koppel je het eerst terug naar jezelf als iemand iets bekendmaakt. Dat had ik bij het statement van Federer niet. Ik moest echt even slikken, omdat dit het einde is van een waanzinnig tijdperk. De vraag was door de jaren heen steeds: kan hij het nog een keer en nog een keer? Dan dacht je: het zal nu toch wel klaar zijn. Maar dan won hij vanuit het niets in Australië. Dat was begin 2017. Hij had hij er een half jaar uit gelegen met een knieblessure. Normaal gesproken duurt het dan wel weer even voordat iemand op niveau is. Bij Federer niet dus.

Dit jaar heeft Roger natuurlijk helemaal niet meer gespeeld, kon Novak Djokovic aan veel toernooien niet meedoen en was Rafael Nadal ook een tijdje geblesseerd. Carlos Alcaraz heeft gedomineerd, maar je hebt wel het gevoel dat iedereen kans heeft. Het feit dat ze met z’n drieën, plus Andy Murray een tijdje, de deur zo ongelooflijk lang voor alles en iedereen dicht hebben dichtgehouden, zegt veel. Terwijl die andere spelers ook heel goed kunnen tennissen. Je hebt nu met het geleidelijk wegvallen van die jongens het gevoel dat er steeds meer mogelijk is. En dat is goed nieuws, ook voor de opkomende Nederlandse spelers.
De T.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » vr sep 23, 2022 7:19 pm

Straks de laatste wedstrijd van de legende. Samen met Nadal. Mooi.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tennis

Bericht door Cruijff » vr sep 23, 2022 9:29 pm

Sandro schreef:
vr sep 23, 2022 7:19 pm
Straks de laatste wedstrijd van de legende. Samen met Nadal. Mooi.
Kan zomaar tot ver na middernacht gaan duren tot ze met die wedstrijd klaar zijn.

Wat jammer dat Andy Murray bij elke klap die hij uitdeelt altijd zo overdreven kreunt (net als Nadal), want hij stond wel echt een heerlijke 1e set te spelen tegen De Minaur.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tennis

Bericht door Cruijff » vr sep 23, 2022 9:32 pm

Bij een slice backhand, volley, wanneer hij rent op een dropshot of zelf een dropshot speelt, ontbreekt dat gekreun.
Bij het serveren uiteraard weer niet.

Monica Seles had het erg harde kreunen deels ook in haar repertoire om haar tegenstanders af te leiden en ze dan ook niet het raakpunt van de bal te laten horen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Tennis

Bericht door 999 » vr dec 16, 2022 8:58 am

Boris uit de cel, Nederlandse Lilly voor de rechter
Terwijl Boris Becker, na een kleine acht maanden achter tralies te hebben gezeten, donderdag op vrije voeten kwam, moet zijn bijna ex-vrouw Lilly gaan bedenken hoe ze een schuld van twee ton gaat terugbetalen. Wellicht dat haar nieuwe partner, de rijke sportmanager Thorsten Weck (foto onder), kan bijspringen?

FOTO’S GETTY IMAGES, INSTAGRAM

Tennislegende toch nog ’home for Christmas’
Wekenlang was er grote onduidelijkheid over, maar donderdagochtend zwaaide in alle vroegte de celdeur open voor BORIS BECKER. Ruim vóór kerst moest de voormalige toptennisser de Engelse gevangenis voortijdig verlaten en werd hij uitgewezen naar Duitsland. Ondertussen gaat het zijn Nederlandse bijna-ex LILLY minder voor de wind, zij moet voor de rechter komen.

Hij uit de gevangenis en zij voor de rechter. Het is een bizarre wending in het al jaren durende scheidingsverhaal van BORIS BECKER (55) en zijn Nederlandse ex LILLY BECKER (46), met wie hij officieel dus nog steeds is getrouwd.

De tennislegende werd in april veroordeeld tot tweeënhalf jaar celstraf wegens het achterhouden van 2,5 miljoen pond voor zijn curator na zijn faillissement in juni 2017.

Na een kleine acht maanden daarvan te hebben uitgezeten, is hij nu alweer op vrije voeten. Vanwege het enorme cellentekort zagen de Britten hem liever gaan dan komen. Letterlijk: donderdag werd hij uitgewezen. Zijn geliefde Engeland – waar hij op Wimbledon zulke grote triomfen vierde – komt hij, volgens The Guardian, de komende tien jaar niet meer in.

Maar hij is in elk geval home for Christmas, na een heleboel onduidelijkheid over zijn vrijlating. Britse media berichtten daar steeds over en woensdagavond werd op de radar al een mysterieuze privévlucht uit Londen naar Duitsland gesignaleerd, maar eerdere berichten dat Boris aan boord zou zijn, werden na aanvankelijke bevestiging weer ontkend.

Eenmaal terug in het land waar het voor hem allemaal begon, wacht de tennislegende een bomvolle agenda. Zijn manager was de afgelopen maanden druk in de weer met het sluiten van lucratieve deals voor het moment waar zo naar werd uitgekeken – en dat nu dus is aangebroken. Alleen al de Duitse commerciële zender SAT.1 zou een half miljoen betalen voor het eerste, exclusieve interview over zijn tijd achter de tralies. Ook zou er een tijdschrift veel geld overhebben voor een interview met de tennisser en staan uitgevers naar verluidt in de rij voor een update van Boris’ toch al omvangrijke memoires.

Donkere wolken

Verder maakte streamingdienst Apple TV+ bekend dat er in april volgend jaar een tweedelige documentaire verschijnt waarvoor Becker drie jaar lang werd gevolgd, tot het moment dat hij achter tralies verdween. In de eerste beelden is te zien hoe de tennisser, twee dagen vóór het vonnis werd uitgesproken, in tranen vertelt dat hij niet wil vluchten voor zijn veroordeling. Een celstraf die uiteindelijk veel minder lang duurde dan de Duitser vermoedelijk zelf ooit had gedacht.

Tegelijk ziet het er voor de Nederlandse Lilly Karssenberg minder goed uit, nu een ex-minnaar haar voor de rechter sleept en maar liefst twee ton opeist. Het gaat om de 47-jarige tv-producent PIERRE UEBELHACK, met wie Lilly enkele maanden een hartstochtelijke affaire beleefde. Kortstondig, weliswaar, maar het stel was lang genoeg samen voor Lilly om een aantal forse geldbedragen van Uebelhack te ’lenen’.

Een bedrag dat zij volgens het Duitse Bild vóór 31 augustus had moeten terugbetalen. Donkere wolken lijken zich nu samen te pakken boven de bijna ex-vrouw van Boris Becker. Er zou namelijk ook sprake zijn van (huur-)schulden in Engeland, waar zij grotendeels woont met haar zoon AMADEUS (12) – die ze kreeg met Boris. Voor haar Londense huurvilla betaalt Lilly naar verluidt 9200 euro per maand, plus bijkomende kosten.

Hoge levensstandaard

Inmiddels heeft ze een nieuwe liefde, de vermogende sportmanager en voetbalmakelaar THORSTEN WECK (54). Met hem bracht Lilly de zomer door op Ibiza. Op foto’s van hun eerste vakantiereizen was te zien hoe er met geld werd gesmeten, wat Uebelhack een doorn in het oog moet zijn geweest. Hij beschikt immers níet over miljoenen en wilde Lilly alleen maar helpen. Zure druiven dus voor hem.

Het zag er even naar uit dat Lilly verschillende programma’s zou gaan maken voor de Duitse televisie, maar daar kwam niets van terecht. En na zijn veroordeling ontving ze ook geen alimentatie meer van Boris. Het werd dus een hele uitdaging voldoende geld bij elkaar te krijgen om de hoge levensstandaard, waaraan zij gewend was, te kunnen voortzetten. Voor advies op dit gebied kon zij te rade gaan bij goede vriendin ESTELLE CRUIJFF.

Lilly en Uebelhack leerden elkaar kennen in 2017, toen de Nederlandse deelnam aan het Duitse realityprogramma Global Gladiators van Endemol-Shine. Als een van de acht deelnemers leefde ze vier weken onder spartaanse omstandigheden in een zeecontainer in Namibië en Zimbabwe. Uebelhack was uitvoerend producent van het programma en dat bleef niet zonder gevolgen.

Lilly’s zoon Amadeus raakte bevriend met de twee zonen van Uebelhack en was, net als zijn moeder, kind aan huis bij de producent. Toen Boris en Lilly in 2018 uit elkaar gingen, was het Pierre bij wie ze troost vond. Maar hij kwam met veel meer dan alleen maar morele steun. Voor het huis waarin Lilly na de breuk ging wonen, betaalde hij een jaar de huur vooruit. En nadat de vonk tussen beiden oversloeg, stond Pierre haar dag en nacht bij.

Geen reactie

Helemaal naïef was de uitvoerend producent overigens niet, aangezien hij kredietovereenkomsten liet opstellen – die Lilly op haar beurt keurig zou hebben ondertekend. Ze lijkt nu dus niet onder de claims uit te kunnen komen die haar voormalige geliefde nu bij de rechter heeft neergelegd. Gezien de omvang van de bedragen kan het niet anders dan dat Lilly niet alleen een beroep op Pierre deed om enkel in haar eerste levensbehoeften te voorzien. Een deel van het geld werd gebruikt om de advocaatkosten in de echtscheidingszaak met Boris te kunnen voldoen.

De Duitser tenniskampioen – vader van vier kinderen uit verschillende relaties – is inmiddels gelukkig met zijn 42-jarige vriendin LILIAN DE CARVALHO MONTEIRO. Een verzoening tussen Boris en Lilly lijkt er niet meer in te zitten. Uebelhack stapt nu naar de rechter, omdat de laatste betalingstermijn is verstreken en Lilly niet meer bereikbaar voor hem zou zijn. „Ze neemt de telefoon nooit op en reageert niet op Pierres verzoeken hem terug te bellen,” aldus een vriend van de producent tegen de Duitse pers.

Nieuw hoofdstuk

Gebrek aan geld zou niet het probleem te hoeven zijn. Deze zomer werden Lilly en Thorsten nippend aan hun champagne gefotografeerd op een luxe jacht, dat werd gehuurd voor 45.000 euro per week. Ook Lilly’s hartsvriendin, voormalig Miss Europe SHERMINE SHAHRIVAR (40), was aan boord van het schip dat zeven luxehutten met badkamer telt. Het is duidelijk dat de sportmiljonair de wereld aan Lilly’s voeten wil leggen.

Met haar nieuwe liefde leidt de Nederlandse nu weer eenzelfde soort leven als in de negen jaar met Boris. Hun huwelijk bleek echter niet bestand tegen de zware druk van het faillissement van het tennisicoon en de daaropvolgende rechtszaak die hem uiteindelijk in de gevangenis deed belanden.

In zijn vaderland kan Boom Boom Becker aan een nieuw hoofdstuk in zijn leven beginnen. Daar zal hij een emotionele kerst beleven met zijn vriendin en zijn 86-jarige moeder, die hij na lange tijd eindelijk weer in de ogen kan kijken.

Volgens een familievriend zou moeder ELVIRA hebben gezegd: „Dit is het mooiste kerstcadeau dat ik me ooit had kunnen wensen. Ik kan niet wachten om mijn geliefde zoon weer in mijn armen te houden.”
De T.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Tennis

Bericht door Sandro » do jun 08, 2023 8:20 pm

Morgen Alcaraz-Djokovic. Affiche om van te smullen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Ajax Rules
Berichten: 31183
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Tennis

Bericht door Ajax Rules » vr jun 09, 2023 8:07 am

Sandro schreef:
do jun 08, 2023 8:20 pm
Morgen Alcaraz-Djokovic. Affiche om van te smullen.
Heerlijk!
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Tennis

Bericht door Ramona » vr jun 09, 2023 9:25 am

Zit nu te kijken naar herhaling van wedstrijd Swiatek tegen Haddad Maia… maar die wedStrijd was ook heeerlijk zeg!

Verder heb ik het toernooi tot nu toe nog niet zo gevolgd…

Plaats reactie