AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Mano » zo sep 18, 2022 8:16 pm

Ik denk dat we beter Timber hadden kunnen verkopen en Martinez hadden moeten houden.

Timber speelt al een tijdje verstoppertje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door elliquido » zo sep 18, 2022 8:17 pm

De opbouw is eel zorgelijk. We missen ook diepte in ons spel. De 3 voorwaartsen willen alles in de voeten.
Berghuis is geen middenvelder die dat oplost.

Kortom, meer diepte graag
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door GangstaRiB » zo sep 18, 2022 8:21 pm

En gewoon niet wisselen in de rust he? Kudus mocht blijven prutsen. Ajax schreeuwde om een aanspeelpunt voorin, maar Brobbey mocht pas weer laat komen opdraven.

Ben nog steeds niet onder de indruk van Schreuder.

Liverpool a la.. die kun je verliezen. Maar de manier waarop was pijnlijk en een teken dat het team niet goed staat.

Tegen AZ precies hetzelfde. Schreuder loopt 2x in dezelfde val.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 18, 2022 8:22 pm

columbus schreef:
zo sep 18, 2022 8:14 pm
Tadic op links of op rechts zou niet uit moeten maken. M.i. Begint het allemaal bij Brobbey, die zou ik als de wiedeweerga weer in de basis zetten, er is dan veel rust in het spel. Middenvelders kunnen er onder komen en je kan door voetballen. Daarnaast kan Bassey goed verdedigen maar die zo goed opbouwen en mis lt duidelijk vertrouwen om het te durven. Een tegenstander hoeft zich nu alleen in de opbouw Timber vast te zetten.

Een gelijkspel was wel verdiend geweest vond ik, hij wilde er ook niet echt in. En was de VAR een rondje gaan doen? Dat was toch een rode kaart?
Ik vind Bassey op het moment ook helemaal niet goed verdedigen. Dan blijft er heel weinig over.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 18, 2022 8:24 pm

elliquido schreef:
zo sep 18, 2022 8:17 pm
De opbouw is eel zorgelijk. We missen ook diepte in ons spel. De 3 voorwaartsen willen alles in de voeten.
Berghuis is geen middenvelder die dat oplost.

Kortom, meer diepte graag
Onder Ten Hag zorgden de backs voor diepgang. Rensch gaat de overlap maar een paar keer per wedstrijd aan en Blind kan het niet meer of heeft als opdracht gekregen om het niet te doen (omdat ie dan zo retetraag is in de omschakeling).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door columbus » zo sep 18, 2022 8:25 pm

Die jongen moet duidelijk wennen aan het voetballen onder een hogere intensiteit.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door GangstaRiB » zo sep 18, 2022 8:25 pm

Mr. Ajax schreef:
zo sep 18, 2022 8:22 pm
columbus schreef:
zo sep 18, 2022 8:14 pm
Tadic op links of op rechts zou niet uit moeten maken. M.i. Begint het allemaal bij Brobbey, die zou ik als de wiedeweerga weer in de basis zetten, er is dan veel rust in het spel. Middenvelders kunnen er onder komen en je kan door voetballen. Daarnaast kan Bassey goed verdedigen maar die zo goed opbouwen en mis lt duidelijk vertrouwen om het te durven. Een tegenstander hoeft zich nu alleen in de opbouw Timber vast te zetten.

Een gelijkspel was wel verdiend geweest vond ik, hij wilde er ook niet echt in. En was de VAR een rondje gaan doen? Dat was toch een rode kaart?
Ik vind Bassey op het moment ook helemaal niet goed verdedigen. Dan blijft er heel weinig over.
Odgaard kon alles rustig aannemen en AZ kon eruit komen. Bassey won amper dat duel. Begin was aardig, maar hij is geen finished product.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door 999 » zo sep 18, 2022 8:28 pm

Ach, er is in principe natuurlijk nog niks aan de hand.De manier waarop kan natuurlijk niet .Voor elke uitleg waarom het niet loopt is natuurlijk iets te zeggen.Maar vanuit mijn verleden weet ik dat je als voetballer altijd een voorkeur positie hebt en " maar ik doe het voor het elftal " natuurlijk gelul is, zeker als je alle voorgaande jaren op die positie goed heb gepresteerd.

Tadic nog niet een echt goede wedstrijd op rechts zijn spelen.. Maar goed, krijgen nu dat
K!t interland gebeuren er weer tussen door ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 18, 2022 8:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Marillion » zo sep 18, 2022 8:30 pm

Flinke tegenvaller dit zeg. Dit was gewoon echt een hele slechte prestatie en zo ziet de wereld er binnen een aantal dagen ineens heel wat minder positief uit als het om Ajax gaat.

En dit gevoel blijft ook nog eens lang hangen want door de interlands is er geen snelle kans op revanche.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door columbus » zo sep 18, 2022 8:31 pm

Ik had overigens gedacht dat ze voorin alleen op papier een positie hadden en in het veld veel meer zouden wisselen. Wat bijvoorbeeld tegen de Rangers wel goed werkte

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Toppie » zo sep 18, 2022 8:57 pm

We worden geen kampi :blush.gif: en

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Trab » zo sep 18, 2022 9:02 pm

999 schreef:
Trab schreef:
zo sep 18, 2022 8:06 pm
999 schreef:Wat heb je aan Tadic op rechts , niks.En Kudus maakt wat goals maar is toch in niks de bruikbare spits zoals AJAX altijd voetbalde.
Voorbereiding zijkanten, en dan voor eigen kans gaan of target man ( Brobbey ) aanspelen.Durf de stelling wel aan de Tadic had ie die kans die hij nu aan de rechterkant kreeg aan de linkerkant had gekregen um had gemaakt.Gewoon op automatisme ..
Brobbey ben ik helemaal met je eens. Die wordt zomaar uit het niks gepasseerd terwijl hij het goed deed. Tadic is afhankelijk van goed positiespel. Of hij nu rechts of links speelt maakt niet zo heel veel uit denk ik. Vorig seizoen na de winterstop had hij ook een slechte fase toen het niet liep. Toen ging het pas weer beter toen we met 2 spitsen gingen voetballen. Vandaag miste hij trouwens ook een schietkans vanaf links. Die ging net voorlangs. De basics zijn gewoon niet goed. Als je niet fatsoenlijk opbouwt van achteruit en alleen maar lange ballen te verwerken krijgt met een man in je rug dan schiet het niet op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar daar kwam ie nog tot een schot, ik heb nog niet een wedstrijd gezien met Tadic op rechts waar hij de zelfs de mindere Tadic was toen ie op links stond .. En Rensch , zie jij Rebsch een klik krijgen met Tadic zoals de verfoeide Blinddat had/heeft Nou ik niet ..

Kudus past zo wie zo niet in het plaatje als spits, of dat het nog kan worden weet ik niet, maar ga dan lekker je leerlessen halen in jong AJAx of zo ..
Hij zal al ligt een voorkeur hebben voor links. Maar ik denk dat hij ook op rechts uit de voeten kan. Tegen Liverpool gaf hij een pan klare assist op het hoofd van Blind. Hij moet alleen wel in de positie komen. Als je alleen maar lange halen van achteruit krijgt met een man in je rug schiet het niet op. Je hebt het over een klik met Rensch. Maar heb je Rensch in de buurt van Tadic gezien vandaag? En dan bedoel ik diep op de helft van AZ. Nee. En waarom niet? Omdat we niet opbouwen. Bassey maakt driehoekiges achterin met Timber en Pasveer die hem vervolgens een hijs naar voren geeft. Zo komt Rensch nooit in de buurt van Tadic en staat hij steeds geïsoleerd. Aan de andere kant hetzelfde met Blind en Bergwijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Jöhnk » zo sep 18, 2022 9:04 pm

columbus schreef:
zo sep 18, 2022 8:31 pm
Ik had overigens gedacht dat ze voorin alleen op papier een positie hadden en in het veld veel meer zouden wisselen. Wat bijvoorbeeld tegen de Rangers wel goed werkte
Pasveer naar Bassey naar Timber naar Rensch naar Timber naar Alvarez naar Bassey naar Blind naar Bassey naar Pasveer.

Maakt het dan uit wat ze voorin doen?

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door columbus » zo sep 18, 2022 9:26 pm

Ja ze staan stil voorin en de enige die op het middenveld wat voetbal probeert te brengen is Berghuis. Taylor begon aardig maar speelt ook al 2 wedstrijden verstoppertje

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Trab » zo sep 18, 2022 9:34 pm

Jöhnk schreef:
columbus schreef:
zo sep 18, 2022 8:31 pm
Ik had overigens gedacht dat ze voorin alleen op papier een positie hadden en in het veld veel meer zouden wisselen. Wat bijvoorbeeld tegen de Rangers wel goed werkte
Pasveer naar Bassey naar Timber naar Rensch naar Timber naar Alvarez naar Bassey naar Blind naar Bassey naar Pasveer.

Maakt het dan uit wat ze voorin doen?
Ja precies


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door 999 » zo sep 18, 2022 9:45 pm

Trab schreef:
zo sep 18, 2022 9:02 pm
999 schreef:
Trab schreef:
zo sep 18, 2022 8:06 pm

Brobbey ben ik helemaal met je eens. Die wordt zomaar uit het niks gepasseerd terwijl hij het goed deed. Tadic is afhankelijk van goed positiespel. Of hij nu rechts of links speelt maakt niet zo heel veel uit denk ik. Vorig seizoen na de winterstop had hij ook een slechte fase toen het niet liep. Toen ging het pas weer beter toen we met 2 spitsen gingen voetballen. Vandaag miste hij trouwens ook een schietkans vanaf links. Die ging net voorlangs. De basics zijn gewoon niet goed. Als je niet fatsoenlijk opbouwt van achteruit en alleen maar lange ballen te verwerken krijgt met een man in je rug dan schiet het niet op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar daar kwam ie nog tot een schot, ik heb nog niet een wedstrijd gezien met Tadic op rechts waar hij de zelfs de mindere Tadic was toen ie op links stond .. En Rensch , zie jij Rebsch een klik krijgen met Tadic zoals de verfoeide Blinddat had/heeft Nou ik niet ..

Kudus past zo wie zo niet in het plaatje als spits, of dat het nog kan worden weet ik niet, maar ga dan lekker je leerlessen halen in jong AJAx of zo ..
Hij zal al ligt een voorkeur hebben voor links. Maar ik denk dat hij ook op rechts uit de voeten kan. Tegen Liverpool gaf hij een pan klare assist op het hoofd van Blind. Hij moet alleen wel in de positie komen. Als je alleen maar lange halen van achteruit krijgt met een man in je rug schiet het niet op. Je hebt het over een klik met Rensch. Maar heb je Rensch in de buurt van Tadic gezien vandaag? En dan bedoel ik diep op de helft van AZ. Nee. En waarom niet? Omdat we niet opbouwen. Bassey maakt driehoekiges achterin met Timber en Pasveer die hem vervolgens een hijs naar voren geeft. Zo komt Rensch nooit in de buurt van Tadic en staat hij steeds geïsoleerd. Aan de andere kant hetzelfde met Blind en Bergwijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zou voor de aardigheid toch maar een terug kijken waarom Rensch geen klik heeft met Tadic.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door columbus » zo sep 18, 2022 9:46 pm

Ajax Rules schreef:Het is hier altijd wel een stel ongestelde pubermeisjes hoor: qua moodswings en drama is het echt ongekend. En dat op het intellectuele Ajax-forum.

Ja, het was kut vandaag. Maar we zijn al een paar keer kampioen op rij, spelen al jaren CL, en ook dit jaar staan we ondanks alle misere gewoon weer gedeeld bovenaan. We hebben uitstekende wedstrijden gespeeld, twee weken geleden zelfs nog.

Goed dat er kritiek en nuances kunnen worden geuit, maar werkelijk waar iedere tegenslag of hobbel in de weg, leidt tot de meest inktzwarte bespiegelingen hier. Al twntig jaar.
Exact. Wat ik al in een andere topic schreef, bij een nederlaag moet de trainer er uit, als een speler zijn dag niet heeft hoort hij niet bij Ajax en een bij een aankoop zijn we nagenoeg failliet. Wint Ajax wel en speelt het goed komt dat vooral omdat de tegenstander er veel van kan.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Trab » zo sep 18, 2022 9:53 pm

999 schreef:
Trab schreef:
zo sep 18, 2022 9:02 pm
999 schreef: Maar daar kwam ie nog tot een schot, ik heb nog niet een wedstrijd gezien met Tadic op rechts waar hij de zelfs de mindere Tadic was toen ie op links stond .. En Rensch , zie jij Rebsch een klik krijgen met Tadic zoals de verfoeide Blinddat had/heeft Nou ik niet ..

Kudus past zo wie zo niet in het plaatje als spits, of dat het nog kan worden weet ik niet, maar ga dan lekker je leerlessen halen in jong AJAx of zo ..
Hij zal al ligt een voorkeur hebben voor links. Maar ik denk dat hij ook op rechts uit de voeten kan. Tegen Liverpool gaf hij een pan klare assist op het hoofd van Blind. Hij moet alleen wel in de positie komen. Als je alleen maar lange halen van achteruit krijgt met een man in je rug schiet het niet op. Je hebt het over een klik met Rensch. Maar heb je Rensch in de buurt van Tadic gezien vandaag? En dan bedoel ik diep op de helft van AZ. Nee. En waarom niet? Omdat we niet opbouwen. Bassey maakt driehoekiges achterin met Timber en Pasveer die hem vervolgens een hijs naar voren geeft. Zo komt Rensch nooit in de buurt van Tadic en staat hij steeds geïsoleerd. Aan de andere kant hetzelfde met Blind en Bergwijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zou voor de aardigheid toch maar een terug kijken waarom Rensch geen klik heeft met Tadic.
Ik ben te teleurgesteld om de wedstrijd terug te kijken. Misschien morgen. Begrijp me niet verkeerd. Ik constateer alleen maar dat ik niet weet of hij een klik heeft met Rensch. Om de simpele reden dat Rensch amper van de eigen helft geweest is. Tadic heeft spelers om zich heen nodig zodat hij kan combineren. Nu was er amper overlap doordat we niet aan opbouwen deden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door 999 » zo sep 18, 2022 11:16 pm

Trab schreef:
zo sep 18, 2022 9:53 pm
999 schreef:
Trab schreef:
zo sep 18, 2022 9:02 pm

Hij zal al ligt een voorkeur hebben voor links. Maar ik denk dat hij ook op rechts uit de voeten kan. Tegen Liverpool gaf hij een pan klare assist op het hoofd van Blind. Hij moet alleen wel in de positie komen. Als je alleen maar lange halen van achteruit krijgt met een man in je rug schiet het niet op. Je hebt het over een klik met Rensch. Maar heb je Rensch in de buurt van Tadic gezien vandaag? En dan bedoel ik diep op de helft van AZ. Nee. En waarom niet? Omdat we niet opbouwen. Bassey maakt driehoekiges achterin met Timber en Pasveer die hem vervolgens een hijs naar voren geeft. Zo komt Rensch nooit in de buurt van Tadic en staat hij steeds geïsoleerd. Aan de andere kant hetzelfde met Blind en Bergwijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zou voor de aardigheid toch maar een terug kijken waarom Rensch geen klik heeft met Tadic.
Ik ben te teleurgesteld om de wedstrijd terug te kijken. Misschien morgen. Begrijp me niet verkeerd. Ik constateer alleen maar dat ik niet weet of hij een klik heeft met Rensch. Om de simpele reden dat Rensch amper van de eigen helft geweest is. Tadic heeft spelers om zich heen nodig zodat hij kan combineren. Nu was er amper overlap doordat we niet aan opbouwen deden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tadic heeft inderdaad mensen om zich heen nodig om te combineren.Dus Blind , Taylor Tadic zou de ideale linkerkant zijn, ook kwa opbouw. Rensch heeft meer dan genoeg om zichzelf staande te houden.Bergwijn doet veelal dingen alleen, is meer de man van een aktie, wat er de laatste weken ook weer nauwelijks uit komt.Zo wie zo is het natuurlijk vreemd dat je je beste man aan de linkerkant naar rechts moet voor Bergwijn.Eigenlijk zou Bergwijn op rechts moeten, lekker proberen zijn akties te maken, hoeft Rensch zich " alleen " maar met verdedigen bezig te houden, maar ja , ...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door WP_Legend » ma sep 19, 2022 5:33 am

Dit had zo 6-3 of 6-4 kunnen worden,

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Mano » ma sep 19, 2022 7:17 am

GangstaRiB schreef:
zo sep 18, 2022 8:21 pm
En gewoon niet wisselen in de rust he? Kudus mocht blijven prutsen. Ajax schreeuwde om een aanspeelpunt voorin, maar Brobbey mocht pas weer laat komen opdraven.

Ben nog steeds niet onder de indruk van Schreuder.

Liverpool a la.. die kun je verliezen. Maar de manier waarop was pijnlijk en een teken dat het team niet goed staat.

Tegen AZ precies hetzelfde. Schreuder loopt 2x in dezelfde val.
De Tadic variant kwam volgens zeggen uit de koker van Schreuder.
Dat was een dynamische voorhoede zonder echte spits die continue van positie kunnen wisselen.
Tadic als aanspeelpunt en handige, bewegende mensen erom heen.

Dit is eigenlijk dezelfde variant alleen met andere poppetjes.
geen spits, 3 handige mensen voorin. Alleen zowel Tadic als Bergwijn blijven aan hun kant en Kudus combineert alleen met zichzelf.
Het werkt niet. Zet gewoon een spits neer die ze maakt en voedt hem van de zijkant.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Mano » ma sep 19, 2022 7:22 am

Achterin is een stuk minder.

Blind is weer 10% trager dan vorig seizoen. Zijn inspeelpass is prima maar hij gaat nu nooit meer over Bergwijn heen, waar hij dat vorig seizoen nog wel deed.
Bassey is in ontwikkeling. Die jongen kan wel verdedigen maar moet nu ook plotseling opbouwen. Dat is nieuw voor hem. Die aanpassing geef ik hem.
Timber speelt verstoppertje. Speelt 80% naar Pasveer. Hij kan beter, of leek hij beter omdat er een goeie CV naast stond en hebben we de verkeerde verkocht.
Rensch is ook nog in ontwikkeling en wisselt goeie met mindere potjes af. Hij moet snel stabieler worden anders wordt hij ingehaald.

Als deze linie goed staat en doet wat het moet doen, wordt het al een heel stuk makkelijker voetballen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door elliquido » ma sep 19, 2022 7:26 am

Na de wissel rench-brobbey speelde ajax 3-4-3.

Toen lukte het wel om aan te vallen en gaven we amper wat weg.
Dat is voer om over na te denken
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 19, 2022 7:42 am

Hoe effectief Kudus ook is, voor het spel is het veel beter dat Brobbey in de spits staat.

Ik zou Tadic naar links halen in Bergwijn achter Brobbey zetten. Rechts voorin Ocampos/Kudus opstellen.

Blind zou ik voorlopig naar de linker centrale verdediging positie halen. We hebben voetbal nodig centraal achterin. Wijndal/Baas op linksback. Middenveld Taylor/Berghuis en Alvarez erachter. Tegen mindere tegenstanders kan je met Taylor op 6.


Met betrekking tot Bassey. Ik hoop dat het gebrek op zelfvertrouwen is, maar opbouwend is hij wel heel zwak de laatste wedstrijden. Daarom komen we ook niet aan voetballen toe.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AZ - AFC Ajax; 18 september 16.45u Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 19, 2022 8:43 am

Verdedigend was Bassey gisteren toch ook gewoon slecht? Paniekerig, slechte timing, onrustig…

Timber liep er overigens ook weer ongeïnteresseerd bij. Hij is een van de redenen waarom het opbouwend zo stroef loopt, vind ik. Laag tempo, geen drang om de bal vooruit te spelen…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie