Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59021
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » zo okt 29, 2023 2:32 pm

Duke schreef:
zo okt 29, 2023 1:33 pm
999 schreef:
zo okt 29, 2023 11:14 am
Huh, Tadic ging gewoon weg omdat hij zag welke aankopen Mislintat in zijn boekje had staan ..
'Mislintat gaf inzage in Ajax-plannen aan Tadic, die het beter vond te vertrekken'
Waar komt deze quote vandaan?
Zoek het maar op in google :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » zo okt 29, 2023 3:13 pm

Omdat de salarissen omlaag moesten, ja. Ajax kon daardoor niet meer van die dure jongens halen.

DD ging Tadic echt geen lijst geven, kom op.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10432
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door mattie » zo okt 29, 2023 4:51 pm

999 schreef:
zo okt 29, 2023 2:32 pm
Duke schreef:
zo okt 29, 2023 1:33 pm
999 schreef:
zo okt 29, 2023 11:14 am
Huh, Tadic ging gewoon weg omdat hij zag welke aankopen Mislintat in zijn boekje had staan ..


Waar komt deze quote vandaan?
Zoek het maar op in google :smallgrin.gif:

En speelt ondertussen steen goed in Turkije.. Tadic zal wel blij zijn dat hij op tijd is vertrokken uit Amsterdam
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » zo okt 29, 2023 4:54 pm

Tadic heeft nog een keer vet tekengeld gepakt, bovenop zijn ongetwijfeld riante salaris.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door GangstaRiB » zo okt 29, 2023 4:56 pm

Zou toch weleens de chronologische volgorde van gebeurtenissen willen zien. Op het moment dat Sven aangesteld wordt weten een aantal spelers niet hoe snel ze weg moeten wezen. En toen Steijn kwam gingen de seinen bij verschillende spelers en zaakwaarnemers op rood. Dus houd je dit stelletje losers over.

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door wimpey » zo okt 29, 2023 6:18 pm

Andriy Demchenko schreef:
do okt 26, 2023 4:51 pm

Makkelijk scoren met je weinig kijk hebben wimpey, die bal is natuurlijk makkelijk terug te kaatsen met het gegeven dat jij een dark horse in Steijn zag die positief zou gaan verrassen.

Voor wat spelers betreft, geef het een half jaar en we weten waar we staan aangaande de aankopen.
De meesten kunnen er geen ene klote van.

En Steyn is het werken onmogelijk gemaakt door die chaoot. Random spelers halen zonder kwaliteit, tegen woekerprijzen, dat is killing. Voor iedere trainer.

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » zo okt 29, 2023 6:32 pm

GangstaRiB schreef:
zo okt 29, 2023 4:56 pm
Zou toch weleens de chronologische volgorde van gebeurtenissen willen zien. Op het moment dat Sven aangesteld wordt weten een aantal spelers niet hoe snel ze weg moeten wezen. En toen Steijn kwam gingen de seinen bij verschillende spelers en zaakwaarnemers op rood. Dus houd je dit stelletje losers over.
Sommige spelers wilden weg, zoals Kudus. Die was sowieso gegaan. Zelfde geldt voor Alvarez.

Tadic zag dat de vette jaren voorbij waren, het mes ging in de begroting. Hij kreeg ook veel kritiek vorig jaar, zelfs van de eigen supporters. Klaassen wilde geen wissel staan. Die twee waren al wat ouder en konden nog een keer cashen, dat zal ongetwijfeld een behoorlijke rol gespeeld hebben.

Zo heeft iedere speler zijn verhaal.

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » zo okt 29, 2023 6:47 pm

wimpey schreef:
zo okt 29, 2023 6:18 pm
Andriy Demchenko schreef:
do okt 26, 2023 4:51 pm

Makkelijk scoren met je weinig kijk hebben wimpey, die bal is natuurlijk makkelijk terug te kaatsen met het gegeven dat jij een dark horse in Steijn zag die positief zou gaan verrassen.

Voor wat spelers betreft, geef het een half jaar en we weten waar we staan aangaande de aankopen.
De meesten kunnen er geen ene klote van.

En Steyn is het werken onmogelijk gemaakt door die chaoot. Random spelers halen zonder kwaliteit, tegen woekerprijzen, dat is killing. Voor iedere trainer.
Steijn zou met City ook 12e staan..
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door LucaS » ma okt 30, 2023 1:03 am

Ik heb in de interviews na afloop van PSV verschillende spelers en Maduro als antwoord op de vraag waarom het 1e helft beter was dan de periode ervoor als antwoord horen geven "er was een plan". Dat zegt iets over Steijn, nietwaar?
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 30, 2023 1:34 am

LucaS schreef:
ma okt 30, 2023 1:03 am
Ik heb in de interviews na afloop van PSV verschillende spelers en Maduro als antwoord op de vraag waarom het 1e helft beter was dan de periode ervoor als antwoord horen geven "er was een plan". Dat zegt iets over Steijn, nietwaar?
Het feit dat tijdens de onderbreking de spelersgroep als een geheel er stond met Maduro i.v.m. met de losse onderlinge praatgroepjes van 2-4 op het veld onder Steijn is een ander duidelijk signaal.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59021
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » ma okt 30, 2023 3:23 am

Lionel schreef:
zo okt 29, 2023 6:47 pm
wimpey schreef:
zo okt 29, 2023 6:18 pm
Andriy Demchenko schreef:
do okt 26, 2023 4:51 pm

Makkelijk scoren met je weinig kijk hebben wimpey, die bal is natuurlijk makkelijk terug te kaatsen met het gegeven dat jij een dark horse in Steijn zag die positief zou gaan verrassen.

Voor wat spelers betreft, geef het een half jaar en we weten waar we staan aangaande de aankopen.
De meesten kunnen er geen ene klote van.

En Steyn is het werken onmogelijk gemaakt door die chaoot. Random spelers halen zonder kwaliteit, tegen woekerprijzen, dat is killing. Voor iedere trainer.
Steijn zou met City ook 12e staan..
Dat zullen we dus nooit weten, wat we wel weten is dat als City kwalitatief spelers zou halen in de kwaliteit die wij hebben gehaald ze nooit om het kampioenschap zouden meedoen.

Want ondanks dat Steijn geen gemis is wordt de lat hier wel steeds lager gelegd.Als je voor 115 miljoen aan spelers haalt dan mag je toch wel verwachten dat je basisstart is van 4e plek en van daaruit de weg naar boven vind.Dat zou dus ook zijn gebeurt als je b.v. nog Tadic, Antony, Blind, Haller enz. had gehad.

Vergis je niet w.b. de wedstrijd tegen Psv, dat je zoveel kansen kreeg lag voor 90% aan Psv zelf.Na wat omzettingen in de 2e helft was het dan ook meteen over.Daarbij, en dat geeft nu precies aan wat we missen, de goals onstaan weer door de fouten van de aankopen

Geen druk zetten b.v. op Lozano, verkeerde kant dekken om waar wat te noemen.En dit zie je dus vanaf wedstrijd no1 ..

18e plaats is natuurlijk niet de plaats waar we, zelfs met dit matriaal horen te staan.Maar 6e of 7e ( op ruime afstand van de no1 - no2 ) lijkt me gezien hoe de andere clubs voetballen en ons kwaliteits nivo is realistischer en dat is ook beneden AJAX peil en 115 miljoen ( exclusief salarissen ) euro uitgaven ...

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door wimpey » ma okt 30, 2023 9:22 am

We moeten het gewoon bij de feiten houden. Mislintat heeft 3 backs gekocht die niet beter zijn dan Sanchez en Wijndal. Die laatste 2 keren volgend seizoen natuurlijk vrolijk terug.

En 'goede stats': is er ook gekeken naar de context achter die stats? Robert Mühren en Henk Veerman hadden in de KKD bijv. super stats.

De club heeft het helemaal zelf verkloot. Charlatans als Malenovic en Mislintat blanco cheques gegeven. I.p.v. het gewoon simpel te houden. Je weet dat er na jaren van pieken af en toe een dal opduikt. Accepteer dat, anticipeer daarop en zorg dat je je eigen waarden trouw blijft. Ze dachten bij te blijven, hebben álles fout gedaan en nu mag de 5e trainer van dit kalenderjaar het met de rokende puinhopen proberen.

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » ma okt 30, 2023 9:59 am

Ik kijk naar de feiten. Spelers werden door Steijn het veld in gestuurd zonder plan, zonder duidelijkheid. Dat kan niet met zoveel nieuwelingen. Maduro kan dat ook niet in een week verhelpen.

Gisteren zag je hoe fragiel het was. Na de 2-2 gaven de spelers het op. Dan kun je wel een individu eruit pikken, maar dat is unfair.

Ajax valt ook steeds ver terug in de tweede helft, dat is een teken dat de veldbezetting niet klopt.

Eerst aan die dingen werken en dan zien we wel verder. Alle neuzen dezelfde kant op, zeg maar.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33866
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Duke » ma okt 30, 2023 10:12 am

999 schreef:
zo okt 29, 2023 2:32 pm
Duke schreef:
zo okt 29, 2023 1:33 pm
999 schreef:
zo okt 29, 2023 11:14 am
Huh, Tadic ging gewoon weg omdat hij zag welke aankopen Mislintat in zijn boekje had staan ..


Waar komt deze quote vandaan?
Zoek het maar op in google :smallgrin.gif:
Ah, Mike Verweij. Dat verklaart veel. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » ma okt 30, 2023 10:48 am

In elk geval ligt alles weer op straat. Hoogtijdagen voor de media, die zogenaamd het beste met Ajax voor hebben.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 30, 2023 2:59 pm

wimpey schreef:
ma okt 30, 2023 9:22 am
We moeten het gewoon bij de feiten houden. Mislintat heeft 3 backs gekocht die niet beter zijn dan Sanchez en Wijndal. Die laatste 2 keren volgend seizoen natuurlijk vrolijk terug.

En 'goede stats': is er ook gekeken naar de context achter die stats? Robert Mühren en Henk Veerman hadden in de KKD bijv. super stats.

De club heeft het helemaal zelf verkloot. Charlatans als Malenovic en Mislintat blanco cheques gegeven. I.p.v. het gewoon simpel te houden. Je weet dat er na jaren van pieken af en toe een dal opduikt. Accepteer dat, anticipeer daarop en zorg dat je je eigen waarden trouw blijft. Ze dachten bij te blijven, hebben álles fout gedaan en nu mag de 5e trainer van dit kalenderjaar het met de rokende puinhopen proberen.
Het is wel opvallend hoe snel jij 180 graden draait.

Post 2 september: Mooie speler ( duim omhoog) - over Sosa -

Post 3 september: Sosa is een goeie, met hem en Gaaei heb je goede backs.

Post 6 oktober: Vooral die Forbs. Tahirovic, Sosa, Gaaei: je moet wel vrij blind zijn om zulke spelers naar Ajax te halen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door wimpey » ma okt 30, 2023 3:08 pm

Sosa was bij VfB, op het niveau van VfB en spelend in 3-5-2, een mooie speler. Daar hoefde ie niet teveel te verdedigen.

Bij jou heb ik het idee dat als we straks in de KKD ballen, dat Mislintat's aankopen nog steeds prima zijn. Het gaat om Ajax, niet om die omhooggevallen 2e hands autoverkoper met vlotte babbel he.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12921
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Liberty » ma okt 30, 2023 4:33 pm

Het moge toch duidelijk zijn dat vooral Steijn er een puinhoop van heeft gemaakt. Hij heeft de spelers totaal niet aan de praat gekregen. Maduro heeft in 180 minuten al meer laten zien.

Er is vaker gezegd dat je echt pas kan oordelen als er een goede trainer voor de ploeg staat en de spelers in hun kracht worden gezet. Uiteraard kunnen en zullen er dan nog miskopen tussen zitten. Van een speler als Akpom wordt denk ik niemand vrolijk. Maar ik geloof er niets van dat ze alle 12 slecht zijn.

Steijn was gewoon een te slechte trainer om nu al een goed oordeel te kunnen vellen over de spelers.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » ma okt 30, 2023 5:44 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma okt 30, 2023 2:59 pm
wimpey schreef:
ma okt 30, 2023 9:22 am
We moeten het gewoon bij de feiten houden. Mislintat heeft 3 backs gekocht die niet beter zijn dan Sanchez en Wijndal. Die laatste 2 keren volgend seizoen natuurlijk vrolijk terug.

En 'goede stats': is er ook gekeken naar de context achter die stats? Robert Mühren en Henk Veerman hadden in de KKD bijv. super stats.

De club heeft het helemaal zelf verkloot. Charlatans als Malenovic en Mislintat blanco cheques gegeven. I.p.v. het gewoon simpel te houden. Je weet dat er na jaren van pieken af en toe een dal opduikt. Accepteer dat, anticipeer daarop en zorg dat je je eigen waarden trouw blijft. Ze dachten bij te blijven, hebben álles fout gedaan en nu mag de 5e trainer van dit kalenderjaar het met de rokende puinhopen proberen.
Het is wel opvallend hoe snel jij 180 graden draait.

Post 2 september: Mooie speler ( duim omhoog) - over Sosa -

Post 3 september: Sosa is een goeie, met hem en Gaaei heb je goede backs.

Post 6 oktober: Vooral die Forbs. Tahirovic, Sosa, Gaaei: je moet wel vrij blind zijn om zulke spelers naar Ajax te halen.
Wat maakt het uit hoevaak iemand hier draait van mening? Niemand wordt hier toch betaalt om spelers te scouten?

We gaan af op wat we zien bij vorige clubs, van YT, van wat sites als VI etc.

Mislintat ging alleen te werk en minimaal de helft is brandhout.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13773
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Jinne » ma okt 30, 2023 6:09 pm

Het is wel relevant als de discussie gaat over kwaliteit spelers.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » ma okt 30, 2023 7:45 pm

Jinne schreef:
ma okt 30, 2023 6:09 pm
Het is wel relevant als de discussie gaat over kwaliteit spelers.
Maar het is dan toch niet gek om je mening bij te stellen naarmate je iemand vaker hebt zien spelen. Helemaal bij je eigen club.

Wimpey wordt niet betaald om spelers te scouten. Het boeit dus weinig of hij Sosa eerst wel een goede speler vond en nu niet meer.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door wimpey » ma okt 30, 2023 7:50 pm

Ik vermoed dat Gaaei en Sosa in 3-5-2 best kunnen functioneren namens Ajax. De vraag is alleen of je dat systeem moet willen.

Zodra je uit de degradatiezone bent, begint je voorbereiding op volgend seizoen. Je wilt jeugd inpassen, lijkt me. Weer Ajax worden. Dat lukt niet met dat systeem, lijkt mij.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Arthur » ma okt 30, 2023 11:13 pm

Ik heb niet het idee dat er veel jeugd is om in te passen. De positieve invloed van Jonk en zijn team is allang weer uitgewerkt.

De Dominee
Berichten: 5896
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » di okt 31, 2023 9:12 am

wimpey schreef:
ma okt 30, 2023 7:50 pm
Ik vermoed dat Gaaei en Sosa in 3-5-2 best kunnen functioneren namens Ajax. De vraag is alleen of je dat systeem moet willen.

Zodra je uit de degradatiezone bent, begint je voorbereiding op volgend seizoen. Je wilt jeugd inpassen, lijkt me. Weer Ajax worden. Dat lukt niet met dat systeem, lijkt mij.
Het kan tot (bijvoorbeeld) de winterstop. Het draait nu even om resultaten en vertrouwen bouwen. Ook om de waarde van spelers als Sosa en Gaaei wat hoger te houden met een verkoop in het achterhoofd zou het niet gek zijn.
Arthur schreef:
ma okt 30, 2023 11:13 pm
Ik heb niet het idee dat er veel jeugd is om in te passen. De positieve invloed van Jonk en zijn team is allang weer uitgewerkt.
Mwoah. Gooijer, Kaplan, Misehouy, Godts, Hlynsson en ook Aertssen zijn wel talenten. Daarachter zitten Muzambo, Butera, Kalokoh, Milanovic, Vink oa.

Wel even met een schuin oog naar kijken lijkt me.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » di okt 31, 2023 9:48 am

wimpey schreef:
ma okt 30, 2023 7:50 pm
Ik vermoed dat Gaaei en Sosa in 3-5-2 best kunnen functioneren namens Ajax. De vraag is alleen of je dat systeem moet willen.

Zodra je uit de degradatiezone bent, begint je voorbereiding op volgend seizoen. Je wilt jeugd inpassen, lijkt me. Weer Ajax worden. Dat lukt niet met dat systeem, lijkt mij.
De halve wereld speelt met aanvallende backs. Dat kan best, als je de veldbezetting aanpast.

Sosa heeft een goede staat van dienst, die zou niet kunnen voetballen? :confused.gif:

Wat Gaaei betreft, die jongen zit in een wak. Op dit moment raakt hij geen knikker, zet hem in de luwte van Jong Ajax.

Op een gegeven moment presteert niemand meer. Dan moet je terug naar de basis: communicatie. Communicatie tussen trainer en spelers en tussen spelers onderling.

Plaats reactie