Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 3:32 pm

999 schreef:
vr apr 05, 2024 2:48 pm
Waar is Yopii met zijn ethisch moreel ( en principes ) :smallgrin.gif:

Hier.

Allebei opzouten.

Overigens is dit niet handel met voorkennis, maar desondanks...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » vr apr 05, 2024 3:42 pm

Tja, tis hier geen speeltuin aldus MVP , blijkbaar wel een kindercreche ..

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door wimpey » vr apr 05, 2024 3:47 pm

999 schreef:
vr apr 05, 2024 2:07 pm
Alexander schreef:
vr apr 05, 2024 2:00 pm
https://nos.nl/artikel/2515591-voorzitt ... x-aandelen

Haha. Misschien van Praag zelf ook laten weten dat het geen speeltuin is bij Ajax?
:drecul.gif: Dit is wel heel erg hé .. man man man ..
:drecul.gif: :biggrin.gif:

Wat is dit voor stel malloten joh?! Bij een buurtvereniging gaat het er vast professioneler aan toe. Het is met geen pen te beschrijven wat er sinds 2022 bij Ajax allemaal gebeurt / mis gaat.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door wimpey » vr apr 05, 2024 3:48 pm

999 schreef:
vr apr 05, 2024 2:20 pm
Ik ga mijn vriendin effe een beurt geven, effe mijn hoofd leegmaken .. :ajaxsmiley.gif:
999 schreef:
vr apr 05, 2024 2:34 pm
Zo op naar de volgende soap :drecul.gif:
Zat 13 minuten tussen beide postings. Keurig, jochie:

https://www.demorgen.be/nieuws/seks-moe ... ~befa3d93/

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 3:51 pm

Hoezo sinds 2022?

Soms is het een tijdje rustig, dat is meestal als het bij toeval een keer goed gaat.

Met enige regelmaat gaan ze bij Ajax rollend over straat, tot vermaak van de rest van Nederland. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9371
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 05, 2024 3:52 pm

999 schreef:
vr apr 05, 2024 1:45 pm
Yopii schreef:
vr apr 05, 2024 1:39 pm
Zoals gezegd, het gaat er ook om dat hij blijkbaar niet inziet dat hij fout zit.

Zijn ethisch kompas, daar had MVP het over. Het feit dat de beursregels hem aan derrière roesten.
Wat is het ethisch kompas in de voetballerij dan Yopii :smallgrin.gif:
Daar was eens de kerk voor. Nu moet een voetbalclub blijkbaar het ethische voorbeeld geven. Markie zat aardig in de buurt van de huidige priesters.

Weetjewat? Alle mannen zijn schuldig. Vergeet de Vikingen nou, met wapperende haren. Voortaan is het voorbeeld een braaf niet-mannetje als Klaver uit de tweede kamer. Die kan nog geen hakbijl optillen. Wel zo veilig. "Een, twee, in de maat, anders wordt de juffrouw kwaad."

Dag vogels, dag bloemen, dag Ajax...
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » vr apr 05, 2024 4:07 pm

Dit is toch niet boeiend?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door wimpey » vr apr 05, 2024 4:15 pm

Lionel schreef:
vr apr 05, 2024 4:07 pm
Dit is toch niet boeiend?
Wat, dat onze bestuurders zo onvoorbereid aan de slag gaan? Simpele check-list maken en die paar thema's afvinken. Is binnen een halve dag gedaan.

Het is allemaal zo simpel als wat: als ik een nieuwe opdracht aan wal haal, dan heb ik me aan een geheimhoudingsplicht te houden. Als ik die afspraak schend, dan heb ik een issue...

Maar voor kneuzen als Kroes, Praag, ..., Overmars, Mislintat, Sar is 2 + 4 blijkbaar al te veel. Hoe wil je dan in vredesnaam een club waar 500 man werkt in het gareel houden? Het is ongelooflijk wat Ajax voor kneuzenkermis aan mensen aantrekt. En ze leren er niks van.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » vr apr 05, 2024 4:17 pm

wimpey schreef:
vr apr 05, 2024 4:15 pm
Lionel schreef:
vr apr 05, 2024 4:07 pm
Dit is toch niet boeiend?
Wat, dat onze bestuurders zo onvoorbereid aan de slag gaan? Simpele check-list maken en die paar thema's afvinken. Is binnen een halve dag gedaan.

Het is allemaal zo simpel als wat: als ik een nieuwe opdracht aan wal haal, dan heb ik me aan een geheimhoudingsplicht te houden. Als ik die afspraak schend, dan heb ik een issue...

Maar voor kneuzen als Kroes, Praag, ..., Overmars, Mislintat, Sar is 2 + 4 blijkbaar al te veel. Hoe wil je dan in vredesnaam een club waar 500 man werkt in het gareel houden? Het is ongelooflijk wat Ajax voor kneuzenkermis aan mensen aantrekt. En ze leren er niks van.
Dit is eerder knullig. Maar ik snap je punt hoor. Maar de aandelen zijn gekocht in 1998 toen hij reeds bestuurder was.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » vr apr 05, 2024 4:19 pm

Regels zijn regels tellen nu dus ( weer ) niet ?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9371
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 05, 2024 4:22 pm

Regelrecht uit Olivier B. Bommel's Rommeldam:
Van Praag is inmiddels ruim vier maanden in dienst bij Ajax. De toezichthouder van de AFM heeft nog altijd niet de informatie, die wettelijk binnen twee weken binnen moet zijn. 'Dat Van Praag zich niet aan de meldplicht gehouden heeft, valt hem volgens de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) zwaar aan te rekenen', schetst de NOS.

"Je moet als bestuurder en als commissaris weten dat jij te allen tijde die melding moet doen. En als hij dat niet weet, dan is hij misschien ook niet zo geschikt voor deze functie", reageert Gerben Everts, directeur van de VEB. Van Praag heeft vrijdag alsnog melding gemaakt in het register, zo laat Ajax in een reactie aan de NOS weten. "Hier is sprake van een administratieve omissie van een feit dat bij de markt wel volledig bekend was", zegt een woordvoerder. "Zodra we erop gestuit zijn, is het meteen rechtgetrokken."

Ajax stelt dat Van Praag in 1998 bij de beursgang van de club honderd aandelen heeft gekocht. De VEB wil geen 'oogje dichtknijpen' ondanks het relatief lage aantal aandelen. "Het gaat om het principe. Dat principe heeft hij ook heel duidelijk richting Alex Kroes verwoord. Op dit niveau speel je als beursgenoteerd bedrijf in de Champions League en dan moet je gewoon aan de wet- en regelgeving voldoen."
Dit gaat niet over Ajax. Het gaat over Nederland. Het potloodheldendom der bureaucraten.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr apr 05, 2024 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 4:28 pm

wimpey schreef:
vr apr 05, 2024 4:15 pm
Lionel schreef:
vr apr 05, 2024 4:07 pm
Dit is toch niet boeiend?
Wat, dat onze bestuurders zo onvoorbereid aan de slag gaan? Simpele check-list maken en die paar thema's afvinken. Is binnen een halve dag gedaan.

Het is allemaal zo simpel als wat: als ik een nieuwe opdracht aan wal haal, dan heb ik me aan een geheimhoudingsplicht te houden. Als ik die afspraak schend, dan heb ik een issue...

Maar voor kneuzen als Kroes, Praag, ..., Overmars, Mislintat, Sar is 2 + 4 blijkbaar al te veel. Hoe wil je dan in vredesnaam een club waar 500 man werkt in het gareel houden? Het is ongelooflijk wat Ajax voor kneuzenkermis aan mensen aantrekt. En ze leren er niks van.
Helemaal mee eens. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door wimpey » vr apr 05, 2024 4:31 pm

Lionel schreef:
vr apr 05, 2024 4:17 pm
Dit is eerder knullig. Maar ik snap je punt hoor. Maar de aandelen zijn gekocht in 1998 toen hij reeds bestuurder was.
Fail to prepare, prepare to fail. Hoe fucking moeilijk is het om een job op de juiste manier te doen?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9371
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 05, 2024 4:38 pm

Pfff.

Het gaat om het principe, volgens de helden-op-papier. Dus als van Praag 1 vergeten aandeel had, voor de symboliek, dan was hij nog in overtreding.

Geen wonder dat Ajax niet meer kan ademen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 4:40 pm

Niet te vatten.

Het komt door de clubcultuur, waarin een in capabele kliek de dienst uitmaakt.

Ze hebben een probleem en wat doen ze? Ze vragen een de ereleden om advies. De Ereleden, lui van 75+. Lekker dan. :drecul.gif:
De huidige Bestuursraad heeft aangegeven dat hij in de periode tot aan zijn aftreden geen belangrijke beslissingen meer wilt nemen. Hij heeft de ereleden van de vereniging gevraagd om nieuwe bestuursleden voor te dragen. Hiermee doet de Bestuursraad een beroep op artikel 15.4 van de verenigingsstatuten, waarin staat dat bij het ontbreken van alle leden van de Bestuursraad de ereleden gezamenlijk een college vormen. Dit college noemt men het College van Ereleden. De nog levende ereleden waar het om gaat zijn Rob Been Sr., Hans Bijvank, Jan Buskermolen, Hennie Henrichs, Arie van Os, Michael van Praag, Sjaak Swart en Leo van Wijk.

Het College van Ereleden moet het voordrachtproces vorm geven en uiteindelijk komen tot een voordracht van potentiële leden voor de nieuwe Bestuursraad. De ereleden benoemen vanuit hun midden een voorzitter voor het College van Ereleden. Zij hebben inmiddels gekozen voor Hennie Henrichs.

Man, man, dat zijn namen uit 1990. :drecul.gif:

Vroeger was alles beter, nietwaar Arie van Os:
'Clubliefde bestaat kennelijk alleen nog bij een paar oude ballen, zoals ik. Michael van Praag, Hennie Henrichs, Uri Coronel en ik stapten in 1989 pro deo in het bestuur. Het was een eer om Ajax te dienen. Dat deden we met alle liefde en toewijding. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om er geld voor te vragen. Nu zijn er alleen maar carrièretijgers.
:excited.gif:

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door wimpey » vr apr 05, 2024 4:51 pm

Yopii schreef:
vr apr 05, 2024 4:40 pm
Niet te vatten.

Het komt door de clubcultuur, waarin een in capabele kliek de dienst uitmaakt.

Ze hebben een probleem en wat doen ze? Ze vragen een de ereleden om advies. De Ereleden, lui van 75+. Lekker dan. :drecul.gif:
Te dom om effe te checken of ze een financieel belang in een beursgenoteerde organisatie hebben wanneer ze daar een functie gaan bekleden. Qua domheid amper te overtreffen, maar we hebben het hier natuurlijk wel over Ajax...

Er zal ook geen grote schoonmaak komen, want die schijndoden binnen de vereniging nemen elkaar in bescherming. Het lijkt op de US, waar de geriatrie aan het pluche plakt. Of het vrijmetselaarsgilde.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Neefkens » vr apr 05, 2024 4:54 pm

De T. Meldt nu dat de bestuursraad de straf voor Kroes buitenproportioneel vindt. De bestuursraad kan dus de RvC weer ontslaan…. :onfire.gif:

https://www.telegraaf.nl/sport/18042095 ... nele-straf

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 5:02 pm

Nu draaien ze het zo dat het de schuld van de RVC is dat Kroes in de problemen is gekomen. Dat slaat nergens op.

Die bestuursraad zit dus vol onbenullen. Het doet er niet toe wat zij vinden. Handel met voorkennis kan echt niet.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9371
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 05, 2024 5:05 pm

Neefkens schreef:
vr apr 05, 2024 4:54 pm
De T. Meldt nu dat de bestuursraad de straf voor Kroes buitenproportioneel vindt. De bestuursraad kan dus de RvC weer ontslaan…. :onfire.gif:

https://www.telegraaf.nl/sport/18042095 ... nele-straf
Prima. Voetbalmensen eerst. De bureaucratische papiermolen can take a backseat.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

GangstaRiB
Berichten: 16861
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » vr apr 05, 2024 5:22 pm

Neefkens schreef:
vr apr 05, 2024 4:54 pm
De T. Meldt nu dat de bestuursraad de straf voor Kroes buitenproportioneel vindt. De bestuursraad kan dus de RvC weer ontslaan…. :onfire.gif:

https://www.telegraaf.nl/sport/18042095 ... nele-straf
Goh verrassend. Ging me allemaal al veel te snel en ondoordacht. Van Praag moet lekker met pensioen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » vr apr 05, 2024 5:38 pm

Yopii schreef:
vr apr 05, 2024 5:02 pm
Nu draaien ze het zo dat het de schuld van de RVC is dat Kroes in de problemen is gekomen. Dat slaat nergens op.

Die bestuursraad zit dus vol onbenullen. Het doet er niet toe wat zij vinden. Handel met voorkennis kan echt niet.
Yopii dat vinden we denken allemaal hier op dit forum, maar moet er dan meteen op staande voet ontslaan op volgen ?.

Punt is dat AJAX, dus ze zien wel degelijk " iets " in deze ( manier van ) "bestuurder" , hemel en aarde heeft bewogen om hem binnen te halen.Is er dan geen andere, ook voor AJAX maar ook voor de toezichthouders ( van de aandelen ) manier om dit op te lossen.

En hetzelfde geld eigenlijk ook voor, al is hij mijn favoriet niet, Van Praag .. Probeer dit eerst anders op te lossen ( Zo als andere hier ook steeds aangeven ) en is er dan echt, maar dan ook echt geen andere manier dan wieberen alle twee.

Maar bij mijn weten kan die toezichthouder alleen maar een boete geven, de rest doet AJAX zelf.Mij bekruipt ook het gevoel als dit bij Psv of Feyenoord zou zijn gebeurt ( met b.v. hun trainer ) dat ze wel naar " andere " oplossingen zouden zoeken ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9371
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 05, 2024 5:48 pm

Er gaan koppen rollen in de RvC. Ik heb het idee dat Ajax deze shakeup keihard nodig heeft. In ieder geval wordt de revolutie deze keer niet van fluweel. Het voetbal moet altijd op de eerste plaats komen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » vr apr 05, 2024 5:50 pm

999 schreef:
vr apr 05, 2024 4:19 pm
Regels zijn regels tellen nu dus ( weer ) niet ?
Als je het verschil niet ziet ben je scheel.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » vr apr 05, 2024 5:50 pm

Monkey Tonk schreef:
vr apr 05, 2024 5:48 pm
Er gaan koppen rollen in de RvC. Ik heb het idee dat Ajax deze shakeup keihard nodig heeft. In ieder geval wordt de revolutie deze keer niet van fluweel. Het voetbal moet altijd op de eerste plaats komen.
En waarom zouden er dan koppen moeten rollen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » vr apr 05, 2024 5:54 pm

Lionel schreef:
vr apr 05, 2024 5:50 pm
999 schreef:
vr apr 05, 2024 4:19 pm
Regels zijn regels tellen nu dus ( weer ) niet ?
Als je het verschil niet ziet ben je scheel.
Jij bent degene die altijd en overal schermt met regels zijn regels, ik doe gewoon een Lionelletje ... Behalve als het je niet uit komt natuurlijk .. :aai.gif:

Plaats reactie