Je kunt ook zeggen dat ze eventueel ook op de andere vleugel kunnen spelen, dat zou dan een voordeel zijn. Hoe comfortabel ze zich daar voelen is een tweede.
Moderator: mods
Heitinga heeft in zijn eerste periode bewezen dat hij met aanvallers op het middenveld wil spelen. Ik herinner me nog een bont idee met Tadic op 10. Dat was niet om aan te gluren.Yopii schreef: wo jun 25, 2025 11:02 am Daarom moet je met het middenveld beginnen. Daar is Ajax erg zwak. Hopelijk gaat Heitinga daar niet echt Berghuis opstellen. Dan word je overlopen, terwijl het met die creativiteit van Berghuis ook wel meevalt.
Aanvallers blijven kopen is zo beperkt. Welke spits komt uit de verf als het achter hem niet goed in elkaar zit?
Hmm, laten we het hopen.Daarnaast denk ik dat Heitinga toch ook wel zal zien dat dit middenveld van Peter verdedigend te zwak is en te weinig loopvermogen heeft.
Iemand die begrijpt waarom het contract van Berghuis verlengd is? En dat van Klaassen?Ja ik vraag me dus echt af of we nog een 10 erbij zoeken. Op zich zou ik het zeker toejuichen, maar dan had je Berghuis ook gewoon niet hoeven te verlengen. Hij is dan volgens mij overal tweede of derde keuze.
Volgens mij willen ze juist wel die extra creativiteit halen. Met Moro en nog een creatieve middenvelder erbij.peter schreef: wo jun 25, 2025 12:52 pm Ja ik vraag me dus echt af of we nog een 10 erbij zoeken. Op zich zou ik het zeker toejuichen, maar dan had je Berghuis ook gewoon niet hoeven te verlengen. Hij is dan volgens mij overal tweede of derde keuze. Je hebt ook Regeer nog voor de 6 of de 10. Ik denk dat ze eerder gaan voor zo'n Elias Montel als optie dan een duurdere creatieve 10. Mokio, Montel, Klaassen, Berghuis, Fitz-Jim, Regeer en dan wat doorstroom uit jeugd en Branco zal ook wel nergens heen gaan.
Een van de twee was misschien nog net te verdedigen geweest. Waarbij Klaassen goedkoper is, het Ajax-DNA vertegenwoordigt in de selectie (Yopii schreef: wo jun 25, 2025 1:38 pm Iemand die begrijpt waarom het contract van Berghuis verlengd is? En dat van Klaassen?![]()
Ik heb zowel Bounida als Faberski echt geweldige dingen zien doen bij JA. Alleen hebben ze die opgaande lijn totaal niet doorgezet en is het alleen maar minder geworden. Met elke JA-speler eigenlijk behalve Reeverson.Yopii schreef: wo jun 25, 2025 1:57 pm Bounida bijvoorbeeld doet een paar leuke dingen, maar verder? Konadu een toptalent? Faberski moet het ook nog laten zien.