Het is nu al een boek.Yopii schreef: zo nov 02, 2025 11:19 am Het bovenstaande artikel heb ik wat ingekort, omdat het te lang was om geplaatst te kunnen worden.
(kom daar nog eens om binnen de hedendaagse journalistiek
Dit is een mooi stukje:
‘Ja, waarom eigenlijk? Ik zou bij PSV horen, wat een onzin. Ik paste er ook niet, ik voelde me er niet thuis, niet op mijn gemak. Ik had een naam toen ik daar kwam en toch miste ik er iets. Qua organisatie was het perfect, qua medische begeleiding had ik niets te klagen. PSV heeft een prachtig stadion en toch straalt de club geen specifieke voetbalsfeer uit zoals in De Meer of in De Kuip of bij Anderlecht. Het is er veel te mooi, je kunt er van de grond eten. Vraag maar aan Lida hoe zij PSV vond.’ Mevrouw Geels: ‘Ik vond er geen fluit aan, de minst gezellige club waar we zijn geweest. De leukste van de hele club stond achter de tap.’ Ruud: ‘Ik zou bij PSV passen omdat ik een zacht karakter zou hebben. Onzin. Ik ben correct ja, maar daarom houd ik nog wel van lachen. Ik houd niet van natrappen, daar ben ik geen type voor. Ik heb de kritiek die ik op PSV had ook intern wel geuit. In de kleedkamer werd nooit gelachen. Die typische voetbalgeintjes, hoe flauw soms ook, maakte je nooit mee. En dan die achterdocht tegen alles wat uit het Westen komt en tegen de journalistiek. Ik had altijd gedacht dat het niet waar kon zijn, maar het was wel zo. In de catacomben van PSV heb je een spelershome, een perskamer en een ontvangkamer. Het was absoluut onmogelijk dat een journalist in de ontvangkamer voor officials of in het spelershome kon komen. Ik heb dat in het algemeen nooit begrepen, die ene keer in de veertien dagen dat je thuis speelt, die angst bij clubs voor journalisten in een spelershome. Als een journalist je na een thuiswedstrijd van PSV wilde spreken, kwam er zo’n man naar je toe: “Meneer Geels, meneer Derksen van VI wil u spreken, wilt u even mee naar buiten komen of zal ik zeggen dat u geen zin hebt?” Niet te geloven, hè.’