Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter

Re: Vitesse

Bericht door Wouter »

Wat bizar is, is dat de KNVB nu zelf veroorzaakt dat de maten van de door de KNVB zo verafschuwde Parry eigenaar blijven.
zeux

Bericht door zeux »

Wouter schreef: ma mei 18, 2026 5:01 pm Wat bizar is, is dat de KNVB nu zelf veroorzaakt dat de maten van de door de KNVB zo verafschuwde Parry eigenaar blijven.
Vandaar mijn vraag.

Dit riekt naar het bewust creëren van een situatie waarbinnen de licentiecommissie kan zeggen: geen licentie!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wouter

Bericht door Wouter »

Wouter

Bericht door Wouter »

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mooi! Lijkt me ook wel een duidelijk signaal dat het echt de goede kant op gaat wat betreft de licentie. Ik kan me tenminste werkelijk niet voorstellen dat er nog iets anders uit die zaak gaat komen.

Komend seizoen dus gewoon lekker een nieuw seizoen KKD en deze keer zonder strafpunten.
Nil volentibus arduum
Wouter

Bericht door Wouter »

Precies. En dan kampioen KKD en bekerwinst. Jaar erop landskampioen, Europa League-winst en weer een jaartje later wint Vitesse de Champions League.

De vraag is alleen nog even wie het aankondigt. Maasbert Schouten zit niet bij de Sterkhouders.
zeux

Bericht door zeux »

Maarrr, wat gaat er nu gebeuren?

Gaan ze de ad hoc ploeg die van campings en van amateurvelden is geplukt - danwel anderszins werkeloos rondliep - nu meteen aan de Rijn zetten om een 'KKD-waardige' selectie samen te stellen?

Als ik mij niet vergis, is dit een groep die als ploeg de schouders er onder zetten. Natuurlijk was het een opportunity voor hen, maar die lui hebben zich echt wel voor Vitesse gegeven, vanuit een berg achterstand (letterlijk en figuurlijk).

Het zou toch raar zijn als het gros vervolgens weer wordt gedumpt.

Gaat de trainer blijven? Die heeft een Herculan task verricht, met nét niet die play offs op het einde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Lekker verder bouwen met wat er nu is lijkt me? Ik denk niet dat er ineens budget is om gek te doen en er is dit seizoen echt wel iets ontstaan als ik naar de resultaten en de opkomst kijk.

Dus misschien 2 of 3 spelers erbij zoeken en kijken of ze een paar stappen omhoog kunnen zetten.
Nil volentibus arduum
Wouter

Bericht door Wouter »

zeux schreef: vr mei 22, 2026 11:29 pm Maarrr, wat gaat er nu gebeuren?

Gaan ze de ad hoc ploeg die van campings en van amateurvelden is geplukt - danwel anderszins werkeloos rondliep - nu meteen aan de Rijn zetten om een 'KKD-waardige' selectie samen te stellen?

Als ik mij niet vergis, is dit een groep die als ploeg de schouders er onder zetten. Natuurlijk was het een opportunity voor hen, maar die lui hebben zich echt wel voor Vitesse gegeven, vanuit een berg achterstand (letterlijk en figuurlijk).

Gaat de trainer blijven? Die heeft een Herculan task verricht, met nét niet die play offs op het einde.
Die "campingselectie" bleek helemaal niet zo slecht. Schikora is bijvoorbeeld best een goede spelverdeler voor KKD-begrippen. Achaouitar en Tahaui zijn best grote talenten. Van den Berg is een goede keeper, Zumberi een redelijke centrale verdediger, Bannis een aardige afmaker voorin. Ze moeten juist deze groep zo veel mogelijk bij elkaar houden.

Dat dat gaat ook gebeuren, want zo veel geld heeft de club helemaal niet. Ze gingen zelfs nog iets meer snijden in de salarissen door Büttner een verlaagde aanbieding te doen. Hoogerwerf vertrekt omdat zijn salaris te hoog is. Rehm blijft.
Poeder II

Bericht door Poeder II »

https://vitesse.nl/nieuws/2026/vitesse- ... ndernemers

Afgerond, aandelen zijn in lokale handen en de licentie is veilig. Nog één open eindje en dat is de bodemprocedure, maar dat zal gezien de stappen die nu gezet zijn mosterd na de maaltijd zijn.
Poeder II

Bericht door Poeder II »

Wouter schreef: za mei 23, 2026 10:28 am

Die "campingselectie" bleek helemaal niet zo slecht. Schikora is bijvoorbeeld best een goede spelverdeler voor KKD-begrippen. Achaouitar en Tahaui zijn best grote talenten. Van den Berg is een goede keeper, Zumberi een redelijke centrale verdediger, Bannis een aardige afmaker voorin. Ze moeten juist deze groep zo veel mogelijk bij elkaar houden.

Dat dat gaat ook gebeuren, want zo veel geld heeft de club helemaal niet. Ze gingen zelfs nog iets meer snijden in de salarissen door Büttner een verlaagde aanbieding te doen. Hoogerwerf vertrekt omdat zijn salaris te hoog is. Rehm blijft.
Hoogerwerf vertrekt vooral omdat hij vindt dat hij op een hoger niveau moet spelen. Tahaui is zo goed als weg, die wil echt meer geld zien wat er simpelweg niet is. Van de andere aangetrokken spelers zijn er inderdaad een aantal die absoluut van meerwaarde zijn (oa. vd Berg, Zumberi, Markelo en Schikora) maar ook een aantal absoluut niet en wordt nu wel afscheid van genomen.
zeux

Bericht door zeux »

Poeder II schreef: di mei 26, 2026 5:03 pm
Wouter schreef: za mei 23, 2026 10:28 am

Hoogerwerf vertrekt vooral omdat hij vindt dat hij op een hoger niveau moet spelen. Tahaui is zo goed als weg, die wil echt meer geld zien wat er simpelweg niet is. Van de andere aangetrokken spelers zijn er inderdaad een aantal die absoluut van meerwaarde zijn (oa. vd Berg, Zumberi, Markelo en Schikora) maar ook een aantal absoluut niet en wordt nu wel afscheid van genomen.
Ben wel heel benieuwd of ze de vibe van dit jaar vast weten te houden, want ze hebben natuurlijk wel boven verwachting gepresteerd. Zonder die stupide strafpunten minimaal middenmoot.
Wouter

Bericht door Wouter »

https://www.gelderlander.nl/voetbal/vit ... ~aca160cc/

Kortom, als het aan de KNVB ligt, mag Vitesse nog een jaartje meedoen waarna het doek alsnog valt...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dit begint wel echt enorm vermoeiend te worden. Hou als bond nou eens op met dit achterhoede gevecht zeg. We weten allemaal al wat de uitkomst straks is, namelijk dat Vitesse gewoon haar licentie gaat behouden. Het enige wat de KNVB nu nog bereikt is het eindeloos rekken van dat traject wat zo links en rechts toch operationele problemen zal geven bij het vinden van sponsors of spelers omdat er een onzekerheid richting de toekomst blijft bestaan.
Nil volentibus arduum
Poeder II

Bericht door Poeder II »

Wouter schreef: di mei 26, 2026 6:42 pm https://www.gelderlander.nl/voetbal/vit ... ~aca160cc/

Kortom, als het aan de KNVB ligt, mag Vitesse nog een jaartje meedoen waarna het doek alsnog valt...
Dit boek is nu echt wel gesloten,.... houd wel mijn hart vast dat de nieuwe eigenaren er niet weer een puinhoop van maken.

Maar, wat vindt jij Wouter. Moet Vitesse nog een zaak starten tegen de KNVB om gederfde inkomsten terug te vorderen?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Is dat enigszins kansrijk en zou het echt substantieel geld opleveren?

Mijn gevoel is dat het beste zou zijn om nog eens een kopje koffie met elkaar te drinken en overal een hele dikke streep onder te zetten. Ongetwijfeld zit er aan beide zijden nog oud zeer. Blijf daar niet in hangen en kijk op een positieve manier vooruit. Natuurlijk is het wel cruciaal dat de nieuwe leiding er nu niet meteen weer een potje van maakt. Maar ga als bond uit van het goede en ga niet overal iets achter zoeken.
Nil volentibus arduum
Poeder II

Bericht door Poeder II »

Mmm ja,... dubbel gevoel. Bedoel Vitesse heeft er een puinhoop van gemaakt maar je weet wat ze zeggen: "Het kapitaal staat op het veld". Juist dat is door deze hele soap tot een minimum afgenomen. Natuurlijk ook deels door druk vanuit de VVCS die bij monde van Levchenko (oud Vitesse) aangaf dat ze een procedure zouden starten als de spelers niet transfervrij mochten vetrekken. Dat kon Vitesse er niet bij hebben.

Maar het zou dan oa. gaan om de volgende spelers: Yegoian (excelsior), Van Zwam (Go Ahead),Jim Koller (PSV), Tim van der Leij, Loek Postma (RKC), Egbring (Heerenveen), Zarrouk (WII).

In oktober vorig jaar werd 8 miljoen geroepen als richtlijn en dat is niet alleen de transferwaarde maar oa. ook misgelopen sponsorcontracten.

Maar ja, wat is wijsheid?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Tja, dat zou een serieus bedrag zijn maar je krijgt dat nooit in handen. Ik stel me zo voor dat je dan zomaar weer een jaar verder bent met procederen en ik zou er echt van opkijken als die bedragen op tafel komen want het is niet hard te maken. Wel dat je als club enige vorm van schade hebt geleden. Maar bijvoorbeeld niet welke spelers je dan had verkocht of welke sponsors hadden getekend en voor welk bedrag.

Dat kost ondertussen allemaal wel energie. Ik denk dat je die energie nu beter kunt steken in de opbouw. Dingen waar je vandaag daadwerkelijk invloed op hebt. Het voelt niet eerlijk maar per saldo ben je dan denk ik het beste af.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie