Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

WP_Legend

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend »

Yopii schreef:Welke club gaat tien miljoen betalen voor Dolberg, behalve Ajax? :blush.gif:
Staat nog op de balans voor 7,5m dus das niet veel...
Alexander

Bericht door Alexander »

Marillion schreef: di jun 02, 2026 8:09 am Hoe zien jullie dat dan? Achter Dolberg? Of zowel Weghorst als Dolberg laten vertrekken (als die laatste te verkopen is) en twee nieuwe spitsen halen waarvan ééntje dan Sierhuis of Lauritsen zou zijn.

Risico met Dolberg is dat je eigenlijk al weet dat hij geen 34 wedstrijden zal spelen. Dan vind ik zelf iemand van dit kaliber erachter wel erg mager.
Dolberg laten vertrekken en iemand terughalen die in de basis wel een heel seizoen kan spelen. We hebben niet veel budget dus we moeten het ook wel deels hebben van transfervrije spelers. Beide spitsen vind ik dan een prima optie, misschien Lauritsen door zijn lengte nog iets meer dan Sierhuis.
Yopii

Bericht door Yopii »

WP_Legend schreef: di jun 02, 2026 9:01 am
Yopii schreef:Welke club gaat tien miljoen betalen voor Dolberg, behalve Ajax? :blush.gif:
Die jongen is niet betrouwbaar, dat weten clubs ook.

Hier in Nederlandse voetbalwereld wordt zo ouderwets gedacht: een paar mooie balaannames en en goede voortzetting en Dolberg is een wereldspeler. Daarbij wordt hij vergeleken met Weghorst, die een mislukt seizoen achter de rug heeft. De lamme doet het iets beter dan de blinde, zoiets.

Die jongen zit niet voor niets in deze situatie. Als hij betrouwbaar was, dat wil zeggen met grote regelmaat leverde, was hij niet omstreden bij Ajax, maar speelde hij ergens in een grote competitie. Hij zal bij vlagen leuke dingen blijven doen, meer zit er niet in.

Ik ben niet voor Sierhuis of Lauritsen, het is beter om buiten Nederland te kijken. Scoren is hier veel te gemakkelijk.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Yopii schreef:
WP_Legend schreef: di jun 02, 2026 9:01 am
Die jongen is niet betrouwbaar, dat weten clubs ook.

Hier in Nederlandse voetbalwereld wordt zo ouderwets gedacht: een paar mooie balaannames en en goede voortzetting en Dolberg is een wereldspeler. Daarbij wordt hij vergeleken met Weghorst, die een mislukt seizoen achter de rug heeft. De lamme doet het iets beter dan de blinde, zoiets.

Die jongen zit niet voor niets in deze situatie. Als hij betrouwbaar was, dat wil zeggen met grote regelmaat leverde, was hij niet omstreden bij Ajax, maar speelde hij ergens in een grote competitie. Hij zal bij vlagen leuke dingen blijven doen, meer zit er niet in.

Ik ben niet voor Sierhuis of Lauritsen, het is beter om buiten Nederland te kijken. Scoren is hier veel te gemakkelijk.
Is dat zo? Dolberg en WW samen hebben er 11 gemaakt afgelopen seizoen...
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Voor een reserve spits moeten we niet teveel budget verbruiken. Vandaar die eerdere gratis eredivisie opties. Mits je ze voor max 2 seizoenen bindt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Hmm, zijn die van het niveau dat Ajax nastreeft?

Ik zie er weinig in. Sierhuis heeft bij Ajax in de jeugd gespeeld, hij was middelmatig.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Heeft ook nooit echt indruk gemaakt na zijn periode bij Ajax toch? Dit seizoen maakte hij geloof ik wel een paar knappe doelpunten maar of dat dan genoeg is dat betwijfel ik. Transfervrij ok, maar dat is op zichzelf geen kwaliteit. Ik zie hem eerder naar een leuke subtopper gaan om het daar te proberen maar ook dat lijkt me dan geen zekerheid.

Ik denk dus dat je Dolberg niet verkocht krijgt tegen minimaal boekwaarde. Daarom zou ik hem vasthouden (want hij kan in een beter elftal wel verbeteren ten opzichte van dit seizoen). En dan investeren in andere spits die je echt voor de basis haalt.

Een controlerende middenvelder, keeper en een spits. Dat is denk ik waar het geld in moet worden gestoken. Een en ander kan schuiven mochten we spelers goed kunnen verkopen.
Nil volentibus arduum
columbus

Bericht door columbus »

Yopii schreef:Hmm, zijn die van het niveau dat Ajax nastreeft?

Ik zie er weinig in. Sierhuis heeft bij Ajax in de jeugd gespeeld, hij was middelmatig.
Ja eens. Weghorst en Dolberg inruilen voor Lauritsen en Sierhuis. Daar ga je niet op voor uit.

Ik zou sowieso Weghorst, Dolberg en Konadu verkopen. En gewoon op zoek gaan naar een goede spits die er 20 in knalt. Dan heb je die jonge Turkse jongen als talent achter de hand, unuvar?
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Hoogstens een van de 2 dan als backup. Unuvar is veel geblesseerd geweest 2e helft seizoen en winteraanwinst Silva is ook niet opgevallen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Da Silva sloot aan bij onder 19 dus dat kan kloppen. Die zal komend seizoen in Jong Ajax gaan spelen.

En verder is er bij Jong Ajax denk ik helemaal niemand opgevallen. Ik moet ook nog zien of Unuvar het gaat redden. Is toch ook weer aan de lichte kant. Maak er eerst maar eens 20 bij Jong Ajax. Ook dat is geen garantie maar wel een begin.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie