Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Harm

Bericht door Harm » wo feb 21, 2007 4:19 pm

Of je opent als voetbalclub gewoon een multinational waar je familieleden laat werken ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 4:20 pm

:D

Dat kan in het buitenland, maar hier niet. Die familieleden krijgen geen werkvergunning.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 21, 2007 4:22 pm

Hoezo, links zit in de regering! De grenzen gaan dadelijk weer open. En dan hebben we het nog niet gehad over het generaal pardon dat er voor zorgt dat er bootladingen vol buitenlanders ons land binnen zullen mogen komen!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 4:28 pm

Dat is waar! Alle Turkse supertalenten zijn voor Ajax met Albayrak aan het roer! :cheer:

Maar serieus, ik zie weinig in dit plan. Duur, lastig en de concurrentie is te groot.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 4:31 pm

Ik zou er tot op zekere hoogte geen problemen mee hebben. Clubs als Arsenal en Chelsea kunnen nu ook al onze jonge talenten wegkapen, maar ik denk dat de meeste Nederlandse spelers wat later echt opbloeien dan talenten uit een heleboel andere landen. Franse, Braziliaanse of Argentijnse toptalenten zijn een stuk interessanter. Bovendien denk ik dat de talenten van Ajax ook steeds meer doorkrijgen dat Ajax gewoon een goede club is om je jeugdjaren en eerste drie tot vier profjaren door te brengen.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo feb 21, 2007 6:52 pm

Absoluut onzinnig om complete families de wereld over te slepen voor een spelletje voetbal.

Negen van de tien exotische talentjes mislukt, en dan zit je met zo'n gedesillusioneerd voetballertje en een wanhopige familie.

Stel je voor: je bent een voetballend pubertje (of zelfs nog niet eens op puberleeftijd) en je wordt samen met je vader/moeder/broertjes/zusjes naar een koud regenachtig verweggistan gelokt. Allemaal in een vreemde cultuur met een vreemde taal, en dan ligt opeens het lot van de hele familie in jouw voeten. Een beetje zoals in die Jiskefet-sketch waar de hele familie investeerde in het toekomstige Ajax-talentje en toen dat niet lukte kreeg ie de complete geruïneerde familietoekomst over zich heengestort. Zoiets moet je kinderen niet aandoen.

Laat de FIFA voor dit soort zaken maar een minimumleeftijd instellen. Zestien ofzo. Anders wordt de grens met kinderarbeid wel heel erg vaag.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 21, 2007 6:54 pm

666 schreef:Laat de FIFA voor dit soort zaken maar een minimumleeftijd instellen. Zestien ofzo. Anders wordt de grens met kinderarbeid wel heel erg vaag.
Daar zat ik ook aan te denken, 666. :xyxthumbs:

Ten Cate drukt geruchten over transfers de kop in

21 februari 2007

Ajax-trainer Henk ten Cate heeft de geruchten over een mogelijk vertrek van Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar de kop ingedrukt. De afgelopen maanden investeerde Ajax fors in de spelersgroep door het aantrekken van onder meer Jaap Stam, Edgar Davids, Gabri en Leonardo. Volgens Ten Cate heeft dat niet tot gevolg dat er ook spelers verkocht zullen moeten worden.

"Ajax hoeft geen spelers te verkopen en Ajax wil in principe ook geen spelers verkopen", aldus de oefenmeester tegenover Sportweek. "Ajax wil een goed team opbouwen." Ten Cate beseft dat de filosofie van Ajax in het verleden anders is geweest. "Ik zou nog graag met Nigel de Jong en Rafael van der Vaart hebben gewerkt, maar die waren dus niet meer te houden."

Het streven om tot de beste zestien clubs van Europa te gaan behoren, is volgens de coach niet te hoog gegrepen. "Dat is waar we naartoe willen. Eens in de twee jaar kampioen van Nederland worden en structureel meespelen met de beste zestien van Europa, dat is toch een mooi streven?"
Ajax Online

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 21, 2007 7:26 pm

666 schreef:Absoluut onzinnig om complete families de wereld over te slepen voor een spelletje voetbal.

Negen van de tien exotische talentjes mislukt, en dan zit je met zo'n gedesillusioneerd voetballertje en een wanhopige familie.

Stel je voor: je bent een voetballend pubertje (of zelfs nog niet eens op puberleeftijd) en je wordt samen met je vader/moeder/broertjes/zusjes naar een koud regenachtig verweggistan gelokt. Allemaal in een vreemde cultuur met een vreemde taal, en dan ligt opeens het lot van de hele familie in jouw voeten. Een beetje zoals in die Jiskefet-sketch waar de hele familie investeerde in het toekomstige Ajax-talentje en toen dat niet lukte kreeg ie de complete geruïneerde familietoekomst over zich heengestort. Zoiets moet je kinderen niet aandoen.

Laat de FIFA voor dit soort zaken maar een minimumleeftijd instellen. Zestien ofzo. Anders wordt de grens met kinderarbeid wel heel erg vaag.
:worshippy:

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 22, 2007 7:15 pm

Vorig jaar rond deze tijd was Martin Van Geel, achter de rug van de zittende trainer, druk bezig met het zoeken naar een opvolger voor Danny Blind. Ik neem aan dat MVG ook nu weer een speurtocht naar een voor Ajax meer geschikte trainer dan Henk the Creep heeft ingezet. Nou zal dat laatste niet zo lastig zijn, dus we mogen ervan uitgaan dat we weldra trainer nummer 3 tijdens de era-MVG mogen begroeten. Ik zal de dag prijzen waarop the Creep wordt gesommeerd om zijn leaseauto gewassen en met volle tank voor de ingang van de ArenA te laten staan!

The Creep is immers een parodie op een toptrainer. Voor de 2e keer binnen 4 dagen stuurde hij tegen Excelsior een groep spelers de wei in waarvan je de indruk had dat ze 3 minuten voor aanvang van de wedstrijd voor het eerst kennis met elkaar hadden gemaakt. Werkelijk alles ontbrak: patronen, preparatie, tempo, beleving, concentratie, snelheid, beweging, hardheid en gezonde agressie. Werder Bremen kan al weken geen wedstrijd meer winnen, maar het Ajax van the Creep wordt zonder enige moeite achteloos terzijde geschoven. Excelsior verloor 10 wedstrijden op rij, maar kan uit bij Ajax een verdiend punt mee naar huis nemen.

Na 8 maanden werken met toppers als Sneyder, Stam en Huntelaar dient een trainer een topelftal in spé te hebben neergezet. In plaats daarvan worden binnen een week 3 absolute wanprestaties geleverd. Tactisch, technisch en mentaal klopte er geen zak van. Ik vraag me af hoe die ten Cate zich op wedstrijden en tegenstanders voorbereid. Bereidt hij zichzelf en zijn spelers überhaupt voor is misschien een betere vraag. De wedstrijden tegen Bremen en Excelsior aanschouwende moet het antwoord welhaast 'nee' luiden. Heel laf kwam hij tegen Bremen met een 7-mans defensie op de proppen en stond het toe dat Bremen zijn elftal compleet aan gort speelde. Let wel, datzelfde Bremen verloor een paar dagen later vrij kansloos van een degradatiekandidaat in de Bundesliga. Maar ja, HSV heeft wél een toptrainer die weet hoe je een elftal neerzet en scherp krijgt.

Tegen Excelsior (0 uit 10!) brengt de schijtlijster i.p.v. 7 'maar' 4 verdedigers op de been. The Creep is blijkbaar niet snugger genoeg om in dat soort wedstrijden iemand als Davids als een veredelde linksachter te laten spelen en met Perez een extra creatieve kracht te brengen. Sowieso is Perez persona non grata voor creepy Henkie. Perez was jarenlang een van de smaakmakers in de HCE, maar the Creep stelt liever zijn aankoop Labielonardo op, die keer op keer verstrikt raakt in zijn doelloze dribblings.

Henkie houdt er een eigen agenda op na die absoluut niet strookt met de belangen van Ajax. Reken maar dat zijn misselijkmakende mannetjesmakerij een hot topic binnen de selectie is en dat het opstellen van Leonardo en Babel i.p.v. Perez en KJH zijn weerslag heeft op het gezag van the Creep en op de prestaties van dit elftal. Het enige positieve aan de wedstrijd tegen Excelsior was dat het er schijn van heeft dat KJH zijn lastigste tegenstander, de man die de trainersstoel bij Ajax (nog) bezet houdt, heeft weten te verslaan. Voor het overige was dit werkelijk een nieuw all-time low, de tijden van Wouters herleefden. :pukey:

Vanavond komt er een einde aan een werkelijk dramatische Europese campagne. The Creep's Ajax heeft het europese niveau van het Ajax van Wouters en Adriaanse. En die trainers hadden geen spelers als Stam, Sneyder, Perez en KJH. Helaas is Leo B. niet meer Ajax' TD. Hij mikte CA ooit eruit o.b.v. 'gebrekkige communicatie en slechte Europese prestaties'. Leo zou die creepy gladjanus met z'n gespleten tong er allang uitgeflikkerd hebben. Na exit-Europa volgt exit-HCE, want na AZ-uit is de achterstand op PSV weer 'gewoon' 8 punten. Realistisch bekeken moeten we maar hopen dat Ajax de schade tegen AZ beperkt weet te houden.

Misschien kan the Creep zich tegen zijn gewoonte in eens focussen op enige sterke punten van zijn opponent. Beste Creep: de 7-1-2 van Bremen is tegen AZ niet voor herhaling vatbaar. We weten dat je erg traag van begrip bent, maar je zult tegen AZ toch écht wat anders moeten bedenken. Misschien moet je zo langzamerhand trouwens ook eens overwegen om de eer aan jezelf te houden v.w.b. je functioneren bij Ajax. Pilonnen uitzetten, hesjes uitdelen en ravotten met Ronnie en Sammie bij Barca is wat anders dan de eindverantwoordelijkheid dragen bij een topclub. Dat zal zelfs jou onderhand duidelijk zijn. Je hebt steeds aangegeven dat je binnen niet al te lange tijd met pensioen wilt. Een zeer nobel streven, ga nog wat vroeger met pensioen dan de eigenlijk geplande datum en laat Ajax lekker aan een vakman over. Ook dat 'ik mag afgerekend worden op de prestaties' klinkt me als muziek in de oren. Het vervelende is alleen dat die afrekening nou net ten koste zou gaan van de prestaties van 's werelds mooiste voetbalclub. Met andere woorden: jouw gepruts staat successen voor mijn club in de weg. Dus, beste Creep, ga lekker golven, punniken of weet-ik-wat, maar trek je handen a.u.b. van Ajax af.

Hoe zou Babel zich trouwens zondag hebben gevoeld?! Maandenlang wordt ie door the Creep op een voetstuk geplaatst en plotsklaps is er voor hem geen plek meer in de herberg. Met een vriend als the Creep heb je geen vijanden nodig. Past trouwens prima in het beeld van een trainer die het niet meer weet, dan weer zus, dan weer zo. Husselen met opstellingen, systemen en veel te defensief spelen. Het is god-zegene-de-greep en vertwijfeling ten voeten uit. Van Geel lijkt me degene met de functie die moet ingrijpen, maar misschien moet het functioneren van diezelfde Van Geel zo onderhand ook eens onder de loep genomen worden?!

Zelfs de media, die tot dusver het gestuntel van het Ajax van Henk the Creep poeslief benaderden, lijken wakker te worden. Charles Bromet heeft het in de V. over:

'Maar dat deed Ajax dus wel, in een wedstrijd die Ten Cate na afloop betitelde als ‘de slechtste van het seizoen’. Nu zijn er dit seizoen een hoop wedstrijden gespeeld door Ajax die voor deze kwalificatie in aanmerking komen. En tegen het armetierige elftal van coach Ton Lokhoff, dat liefst tien keer op rij had verloren voordat de busreis naar de Arena werd ondernomen, werd gewoon een volgend dramatisch optreden in een lange reeks afgeleverd.'

'Dat moet voor Ten Cate toch wel de pijnlijkste conclusie zijn geweest na de zoveelste droevig stemmende voorstelling van dit seizoen.'

En zo is het. Helaas...

Trouwens, over 'pijnlijk' gesproken. The Creep ging ook nog een wedstrijdje verbaal modder slingeren aan met Marcus Rosenberg. In de media natuurlijk, Henkie loves the spotlights! Van highlow.nl:

'Ex-Ajacied Markus Rosenberg vertelde onlangs dat Henk ten Cate Huntelaar niet mocht en hij hem daarom niet langer opstelde.'

'Ten Cate reageerde op nogal onvolwassen wijze. Toen Rosenberg wegging stond Ajax achtste, betoogde de trainer en nu stonden ze tweede. Dit was een heel domme uitspraak. Ajax stond namelijk ook toen al vlak achter de koploper. Het past een wijs man niet om een ander zo persoonlijk aan te vallen.'

'Nooit via de media op uitspraken van een ander reageren, luidt het algemene advies in het communicatievak. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker. Een paar dagen later werd Ajax door Rosenberg’s nieuwe club Werder Bremen met 3-0 het bos in gestuurd.'

Conclusie: the Creep ontbreekt het werkelijk op ieder vlak aan niveau. :pukey:

M..

Bericht door M.. » do feb 22, 2007 7:44 pm

Toen ik je lieve bijnaampje las ben ik afgehaakt.. zielig, gefrustreerd mannetje :pukey:

Arthur

Bericht door Arthur » do feb 22, 2007 8:04 pm

Je intense afkeer voor Ten Cate maakt je stukjes moeilijk leesbaar voor wat meer gematigde personen, Wimpey. Het lijkt me duidelijk dat er genoeg dingen verkeerd gaan waar terecht kritiek op geleverd kan worden, maar je klinkt alsof Ten Cate zich hoogstpersoonlijk aan je dochter vergrepen heeft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 22, 2007 8:06 pm

Precies. Zelden zo'n gefrustreerd en ongenuanceerd stuk vol eigen interpretaties en verzinsels gelezen. Op het vorige stuk van Wimpey over Ten Cate na dan. Dit ben ik niet van hem gewend.

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:21 pm

Inhoudelijk klopt het nochthans wel

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:25 pm

Dat kan jouw mening zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:28 pm

Over het algemeen is wat ik hier schrijf uijtsluijtend mijn mening, Bert. Andere ATérs hebben mij niet nodig om hun mening weer te geven!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 22, 2007 11:46 pm

Ach, ik vind het wel kunnen, zo'n ode aan the Creep of godbetere Mark Otten. Is weer eens iets anders.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:50 pm

Wimpey is met zijn verkeerde been uit bed gestapt. :D :aai:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:50 pm

Volgens mij heeft mevrouw Wimpey Wimpeys bed verkeerd neergezet, want dit is niet de eerste keer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:57 pm

Of HtC heeft een oogje op Mevrouw Wimpey. :D

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 23, 2007 7:54 am

Of HtC is inderdaad een creep en Wimpey heeft daar scherp het oog in!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr feb 23, 2007 8:40 am

Maarten127 schreef:Toen ik je lieve bijnaampje las ben ik afgehaakt.. zielig, gefrustreerd mannetje :pukey:
Ik lees dit soort teksten de laatste tijd steeds vaker hier. De ander uitmaken voor zielig en gefrustreerd omdat hij er een andere mening of standaard op na houdt. Terwijl dat nergens voor nodig is. Je kunt gewoon zeggen dat je het met de inhoud en eventuele bijnamen niet eens bent. Dat maakt jou niet zielig en gefrustreerd en de ander ook niet. Het maakt jou en de ander eerder menselijk! We moeten er wat meer van doordrongen zijn dat niemand hetzelfde is en de ander in zijn waarde laten. Dat lijkt mij al een hele stap voorwaarts voor de mensheid! Probeer het eens, Maarten! :xyxthumbs:

Vergeet ik nog te zeggen dat tot nu toe niemand inhoudelijk op Wimpey's betoog heeft gereageerd. Vooralsnog zijn de reactie's lacherig en guitig! En dat terwijl Wimpey, naast zijn beeldende woorden en zinnen, een hoop inhoudelijks meldt.
Bertje for President!

M..

Bericht door M.. » vr feb 23, 2007 8:48 am

Sorry Kaboom.. wanneer wimpey zijn teksten moet 'opkleuren' met termen als 'the creep' dan haak ik af en dan dekkem 'zielig en gefrustreerd' de lading. Sterker nog.. ik druk me dan nog voorzichtig uit.

Wat de mening dan verder is zal me worst wezen. Ik heb vorig jaar ook flink gereageerd toen sommigen al vanaf dag één bezig waren met een kruistocht tegen Danny Blind.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr feb 23, 2007 8:53 am

Het was niet eens zozeer op jou gericht hoor, Maarten. Ik gebruikte jouw post om mijn punt te verduidelijken. Ik snap dat je afhaakt bij Wimpey's post, maar laat dat zielig en gefrustreerd toch achterwege, want mijn inziens is Wimpey dat net zo min als jij. Hij moet HTC niet echt, geloof ik. ;)
Laatst gewijzigd door Kaboem op vr feb 23, 2007 8:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertje for President!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr feb 23, 2007 8:53 am

Maar was er ook al zo'n giga kruistocht gaande na pas een half jaartje? :confused:

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr feb 23, 2007 8:55 am

Je bedoelt dat men het eerste half jaar rustig heeft gekeken waar dit naar toe zou gaan?
Bertje for President!

Plaats reactie