PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 17, 2007 5:28 pm

En van Arnhem. :aai:

generaal

Bericht door generaal » di apr 17, 2007 5:29 pm

AZ gaat punten laten liggen tegen Heerenveen :).

Wouter

Bericht door Wouter » di apr 17, 2007 5:35 pm

Jöhnk schreef:En van Arnhem. :aai:
Welnee...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 17, 2007 6:03 pm

Ome Abra is weer in de stad. Oh jongens, wat een pret is dat:
Groot Russisch Staatscircus bijna klaar voor de start
17 april 2007 14:00

Op het grote parkeerterrein van het Philips Stadion naast de westtribune wordt druk gewerkt om het Groot Russisch Staatscircus helemaal op te bouwen en klaar te stomen voor de acht voorstellingen in vijf dagen tijd. De première is woensdagavond, de laatste voorstelling wordt gehouden op zondag. Een foto-impressie.

Acht voorstellingen

Met het hele hebben en houden is het imposante en toonaangevende Groot Russisch Staatscircus neergestreken op het parkeerterrein van het Philips Stadion in het centrum van Eindhoven. Op woensdag en donderdag is er één voorstelling, op vrijdag, zaterdag en zondag staan dubbele shows gepland. PSV Media ging vast een kijkje nemen bij de opbouw en maakte de onderstaande sfeerfoto’s.
psv.nl

En PSV wordt tegenwoordig al dusdanig beïnvloedt dat zelfs de huurlingen hun kinderen Russische namen gaan geven. Ook van psv.nl:
Diego Tardelli vader van een dochter: Pietra
17 april 2007 14:30

Diego Tardelli (21) is maandagavond vader geworden van een dochter. Afgelopen nacht is dochter Pietra geboren, het eerste kindje van de aanvaller en zijn vrouw. De nieuwe telg kwam ter wereld in het ziekenhuis in de Braziliaanse stad São Paulo. Moeder en kind maken het goed, aldus Tardelli vanuit Brazilië.

3.400 gram

Tardelli zat afgelopen zaterdag tegen FC Twente nog met een blessure op de tribune en vloog een dag later snel terug naar zijn geboorteland. Daar werd Pietra, 3.400 gram, maandagavond om 23.00 uur geboren. Het is nog niet bekend wanneer de aanvaller zich weer in Eindhoven bij PSV meldt.

Frank

Bericht door Frank » di apr 17, 2007 8:03 pm

Ik associeer pietra eerder met Italiaans dan met Russisch, eerlijk gezegd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 17, 2007 8:38 pm

Allemaal boeven, Frank. Allemaal boeven. ;)
'PSV hengelt naar Engelaar'

PSV heeft zich bij FC Twente gemeld voor Orlando Engelaar. De koploper van de Eredivisie zou de middenvelder komende zomer graag willen overnemen van de Tukkers. Eerder viel de naam van Twente-speler Sharbel Touma al in de Eindhovense wandelgangen.

PSV-coach Ronald Koeman maakte dit weekend bekend dat hij op zoek is naar een opvolger van Phillip Cocu. Boudewijn Zenden (Liverpool) en Giovanni van Bronkhorst (Barcelona) zouden de belangrijkste kandidaten zijn, maar Koeman liet weten dat er ook in de Eredivisie een voetballer rondloopt die hij ziet als een versterking. Volgens RTV Rijnmond is dat Orlando Engelaar. Er zou al contact zijn geweest tussen beide partijen.

Engelaar is bezig aan zijn eerste seizoen in het Arke stadion, nadat Twente hem vorige zomer kocht van Racing Genk. De Rotterdammer speelde voor het Belgische avontuur nog vijf seizoenen voor NAC Breda.

voetbalzone.nl

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 7:23 am

Alex: „Ik ben honderd procent fit”

DE TANK IS TERUG

EINDHOVEN, woensdag

Iets meer dan vijf weken geleden scheurde een spier in zijn linkerhamstring compleet af, maar zondag in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht verwacht PSV-verdediger Alex weer van de partij te zijn. Met een ontspannen glimlach op het gezicht en zichtbaar afgetraind keerde Alex gisteren terug uit zijn vaderland Brazilië, waar hij de afgelopen vier weken keihard aan zijn herstel heeft gewerkt. „Wat ik gedaan heb in Brazilië? Getraind en geslapen, verder niks.”

De medische staf van PSV houdt nog een slag om de arm. Vandaag zal Alex fysiek worden getest door inspanningsfysioloog Luc van Agt, waarna wordt besloten of de Braziliaan morgen inderdaad aan kan sluiten bij de groepstraining. Zelf kent Alex geen enkele twijfel. „Ik ben honderd procent fit. Als de trainer me tegen FC Utrecht opstelt, dan ben ik er klaar voor.”

Alex trainde in Rio de Janeiro in de voetbalschool van de Braziliaanse voetballegende Zico. „Daar ben ik intensief begeleid door de fysiotherapeut Odir, een vriend van me, die eerder ook internationals als Juan, Lucio en Cafu heeft behandeld bij vergelijkbare blessures. We hebben een uitgebreid trainingsprogramma afgewerkt. Ik heb zo hard getraind, dat ik zelfs nog iets ben afgevallen.”

Bevorderlijk voor het herstel van Alex is geweest dat de spier in de hamstring volledig was afgescheurd en niet was ingescheurd. Zo’n tweede soort letsel geneest meestal moeilijker en zorgt vaker voor nieuwe klachten. „Ik ben zelf ook verbaasd dat het zo snel is gegaan”, aldus Alex. „Elk lichaam is anders, maar bij mij ging het snel. Dat heeft niets te maken met welke medische staf of verzorging dan ook, dat is puur een lichamelijke kwestie.”

Tijdens Alex’ afwezigheid ging het op het sportieve vlak van kwaad tot erger met PSV. Met verbazing volgde Alex vanuit Brazilië de ontwikkelingen. „Een vriend stuurde me sms’jes bij de doelpunten van PSV-Ajax. Toen het 4-1 en later 5-1 werd, dacht ik dat hij een grapje maakte. Het duurde even voordat ik het echt geloofde.” Nog erger schrok Alex van de nederlaag tegen NEC. „Oei, oei, nu worden we geen kampioen, dacht ik. Maar gelukkig staan we nog steeds bovenaan. Ik heb er nu weer alle vertrouwen in.”

De mindere prestaties herleidt Alex niet tot zijn eigen afwezigheid. „Nee, want voordat ik geblesseerd was, ging het ook al niet zo goed. Toen hebben we ook onnodig wedstrijden verloren en gelijkgespeeld. Het heeft me wel verbaasd, dat de mindere periode zo lang aanhield. Ups en downs zijn normaal in een seizoen, maar ik had niet gedacht dat het zo lang zou duren voordat we er weer uit zouden komen.”

Een rol als verlosser ziet ’de tank’ niet voor zich weggelegd. „De ploeg is tegen FC Twente zonder mij uit de put gekomen. Ik ben terug om mijn steentje bij te dragen en hopelijk levert dat het kampioenschap op. Op zichzelf is het een prima situatie om twee speelronden voor het einde van de competitie twee punten voor te staan. Normaal teken je daar voor. Het uitzonderlijke in ons geval is natuurlijk dat de voorsprong ooit elf punten is geweest. Daar moeten we nu niet meer aan denken. Het zijn nog twee moeilijke wedstrijden, maar als we twee keer winnen, zijn we kampioen.”
PSV kijkt bij Twente

ENSCHEDE, woensda
PSV kijkt nadrukkelijk naar spelers van FC Twente als versterking voor volgend seizoen. Behalve Sharbel Touma mag ook Kennedy Bakircioglu zich in de belangstelling van PSV verheugen. Voor Bakircioglu, die een vaste transfersom heeft in zijn tot medio 2008 doorlopende contract, is ook serieuze buitenlandse belangstelling. Verder liet PSV-trainer Ronald Koeman zich onlangs ontvallen dat hij vanuit de eredivisie FC Twente-middenvelder Orlando Engelaar als mogelijke opvolger van Phillip Cocu ziet, evenals AZ-middenvelder Stijn Schaars. De PSV-huurlingen Ismail Aissati en Otman Bakkal maken komende zomer sowieso de overstap van Enschede naar Eindhoven.
De T.

Zal niet de eerste keer zijn dat een tank na zijn proef-rondje weer zijn rupsbanden verliest ..
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo apr 18, 2007 8:50 am

Thomas schreef: Ik heb uiteraard nog geen algeheel beeld van de Zuid-Amerikaanse markt,
Heb jij de zwakte van Steef ingezien en ga jij nu zwaar met hem concurreren?
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 18, 2007 9:54 am

PSV kijkt nadrukkelijk naar spelers van FC Twente als versterking voor volgend seizoen. Behalve Sharbel Touma mag ook Kennedy Bakircioglu zich in de belangstelling van PSV verheugen. Voor Bakircioglu, die een vaste transfersom heeft in zijn tot medio 2008 doorlopende contract, is ook serieuze buitenlandse belangstelling. Verder liet PSV-trainer Ronald Koeman zich onlangs ontvallen dat hij vanuit de eredivisie FC Twente-middenvelder Orlando Engelaar als mogelijke opvolger van Phillip Cocu ziet, evenals AZ-middenvelder Stijn Schaars. De PSV-huurlingen Ismail Aissati en Otman Bakkal maken komende zomer sowieso de overstap van Enschede naar Eindhoven.
Dus PSV wil half Twente? Misschien hadden ze beter de trainer van Twente kunnen houden... :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 18, 2007 10:19 am

Als Engelaar, Bakircioglu en Touma naar Psv gaan, gaat bij mij de vlag uit.

Baseman

Bericht door Baseman » wo apr 18, 2007 11:13 am

Engelaar is niets, Touma kan redelijk zijn voor op de bank en Kennedy zie ik graag komen (14 goals en 9 assists !), goede speler die sowieso een versterking is in de breedte.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 11:20 am

Maak dat beetje geld maar lekker op aan spelers voor de bank! :eusa_pray:

Baseman

Bericht door Baseman » wo apr 18, 2007 11:28 am

Dit seizoen blijkt weer eens hoe belangrijk die bank is, daarbij kost Kennedy maar 8 ton.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 11:34 am

Bakircioglu is een prima aankoop voor PSV. Hij kost amper wat en is een mooie breedte aankoop. PSV heeft andere problemen dan Ajax en moet vooral zorgen dat ze voor volgend seizoen 20 spelers hebben die kwaliteit herbergen. Bakircioglu is zo'n jongen die je prima kan inzetten in de competitie en die ook nog wel het verschil kan maken ook. Verwacht geen wonderen, maar daar wordt hij ook niet voor gehaald.

999

Bericht door 999 » wo apr 18, 2007 11:35 am

Bakircioglu lijkt me nu echt een speler die gebaat is bij elke week spelen .. maar of ie daar bij Psv aan toe komt ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » wo apr 18, 2007 11:37 am

Peter schreef:Bakircioglu is een prima aankoop voor PSV. Hij kost amper wat en is een mooie breedte aankoop. PSV heeft andere problemen dan Ajax en moet vooral zorgen dat ze voor volgend seizoen 20 spelers hebben die kwaliteit herbergen. Bakircioglu is zo'n jongen die je prima kan inzetten in de competitie en die ook nog wel het verschil kan maken ook. Verwacht geen wonderen, maar daar wordt hij ook niet voor gehaald.
Juist, hier sluit ik me helemaal bij aan :xyxthumbs:

peter

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 11:56 am

Als men die Bakircioglu besluit te halen, dan zou PSV er goed aan doen om een goed aanspeelpunt te kopen. Je verkoopt dan Farfan voor de nodige centen en haalt er een echte nr. 9 voor terug. Je kan dan immers met Koné-nr.9-Bakircioglu spelen in de competitie. In een Europese wedstrijd zou je dan gewoon kunnen opteren voor een 4-4-2. Met Bakkal heb je een vervanger voor Koné in huis. Verder zal er een goedkope optie bij komen voor het geval die nieuwe nr. 9 geblesseerd is (typisch Koeman om daar een spits van een subtopper voor te halen), tenzij men besluit door te gaan met Kluivert. Al met al heb je dan je problemen voorin opgelost en houd je het nodige geld over om de verdediging en het middenveld te versterken. Het zal alleen de vraag zijn of het genoeg is, want naast de verkoop van Farfan zullen Gomes, Cocu en Alex wellicht ook vertrekken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 11:58 am

Je kunt ook gewoon meneer Bakir-dinges bij Twente laten en Beerens terughalen. Verder ben ik het wel met je eens dat ze een aanspeelpunt nodig hebben.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 18, 2007 12:03 pm

Bakir-dinges is dan toch iets beter.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 12:05 pm

Mwah, ik vind hem weinig bijzonders. Ik vind Beerens meer potentie hebben, hij kost niets en hij is eigen jeugd.

peter

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 12:06 pm

Je kan Beerens ook nog wel terughalen, want dan heb je de rechtsbuitenpositie ook dubbel bezet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 12:08 pm

PSV gaat toch met twee spitsen spelen? Ook veel logischer, als je Aissati en Affelay voor het middenveld hebt.

peter

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 12:15 pm

Dat zou goed kunnen, maar ik kan me voorstellen dat men in de competitie met wat meer flair willen gaan spelen. Als PSV echt 4-4-2 wil gaan spelen, dan vind ik de eventuele aankoop van een Bakircioglu iets minder relevant. Dan moet je gewoon 2 spitsen halen en verder mensen als Touma en Bakircioglu links laten liggen. Een toplinkshalf zou dan wel eens de sleutel tot succes kunnen zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 12:16 pm

Het lijkt me simpel. PSV moet Schaars hebben.

peter

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 12:19 pm

Bertje schreef:Het lijkt me simpel. PSV moet Schaars hebben.
Met Schaars vallen alle puzzelstukjes samen inderdaad. Hopelijk wordt het dan ook Theo Janssen.

Gesloten