PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:Beetje zielig trouwens dat Koné hier weer eens afgemaakt wordt...erg vermoeiend ook. Hij speelde een gewoon een sterke wedstrijd en hield constant 2 tot 3 man bezig, zijn actie voor het mislukte stiftje was ook geweldig. Hij gaf verder de assist op Afellay en hij schonk Mendez een uitstekende kans. Het afwerken is inderdaad niet zijn sterkste punt, maar dat gold gister dus voor meer spelers. En in tegenstelling tot die spelers was Koné wel de hele wedstrijd aanwezig en liet hij zich gelden, samen met Afellay dan.
Ik ben fan van Kone, Base. Die jongen scoort zou wel vaak kunnen scoren omdat hij gewoon zoveel voor zichzelf creëert, maar het is werkelijk waar een dramatisch slechte afmaker.
Harm schreef:Kom maar op.

Misschien heb ik het ook wel verdiend :D

:sad: :sad: :sad: X'C X'C X'C :cry:
Tsja, ik heb gisteren een aantal PSV-vrienden proberen uit te leggen dat een heleboel PSV'ers zich nog arroganter hebben opgesteld dan 'die arrogante Ajacieden'.

Wat een blamage. :aai:
Spijker schreef:Afbeelding
Dit was naar Utrecht-supporters, neem ik aan? :D
joey
Erelid

Bericht door joey »

@Baseman: Koné is geen talentje, hij heeft 10 miljoen euro gekost. Wanneer gaat hij eens wedstrijden beslissen? Ik vind hem ook een counterspeler. Maak de ruimtes klein en je ziet hem niet.
Het stinkt aan alle kanten!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Het is ook dankzij Koné dat men deze titel gaat verspelen, hoor. Gisteren wist hij weer niet te scoren, iets wat hem dus nu al 3 maanden niet is gelukt.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Farfan draait een niet meer dan een redelijk seizoen en dan nog is PSV heel erg afhankelijk van zijn doelpunten. Hij maakt heel vaak beslissende goals. Dat wordt moeilijk om op te vangen voor PSV.

Veel PSV-supporters die ik spreek verwachten overigens een aantal magere jaren.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Precies. Farfan heeft er 19 gemaakt, dat gaat nog. Maar Koné staat pas op 10, dat is heel weinig. Ter vergelijking: Sneijder 18, Perez 12. En in de CL heeft hij er ook niet veel gemaakt, dacht ik, maar misschien vergis ik me.
PSV wil Koné voor de hoofdprijs doorverkopen, maar dan zal hij echt meer moeten gaan scoren. Geen club (een obscuur ploegje uit Rusland daargelaten) betaalt 15 miljoen voor een speler die in de Eredivisie op 10 blijft staan.
Harm

Bericht door Harm »

Koné wordt dan ook al anderhalf seizoen compleet verkeerd gebruikt als linksbuiten. Hij krijgt ziekenhuisballen die hij wonderbaarlijk genoeg altijd weet te controleren en vervolgens wordt hij aan zijn lot overgelaten.

Hij moet meestal een meter of 30 in zijn eentje richting de goal afleggen aan de linkerkant van het veld.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Anderhalf seizoen? Dus ook door heilige Guus? :shock:

Ik denk dat het lastig voetballen is met Koné. Hij doet maar wat.
Harm

Bericht door Harm »

Ik kan me niet herinneren dat ik Guus heilig heb verklaard. Vorig seizoen was Vennegoor er nog en dat is natuurlijk een betere centrumspits dan Koné.
Arwin

Bericht door Arwin »

PSV heeft toch het gros van zijn wedstrijden in 442 gespeeld, en niet in 433? Dan staat Kone niet echt linksbuiten. Wel als bijvoorbeeld ook Kluivert nog in de ploeg stond.

Dat Kone een dramatische afmaker is, valt gewoon niet te ontkennen verder. Dat was in de eerste wedstrijd van het seizoen om de Johan Cruijff schaal al zo en dat was in de laatste wedstrijd van het seizoen tot nu toe dus nog steeds zo.

Wel is het zo dat spelers als Kone vaak wel twee verdedigers bezig houden omdat ze altijd dreigend zijn. Andere spelers van PSV zouden daar ook meer van moeten profiteren, lees meer scoren.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Vennegoor schopte er elk seizoen tussen de vijftien en twintig in. Zijn vertrek is niet adequaat opgevangen. Zelfs niet in de winterstop. Dat gaat PSV de titel kosten. Met Farfan én Vennegoor kon Koné zich beperken tot wat hij het beste kan: verwarring scheppen. Zijn doelpunten waren niet per se nodig.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik vergeleek Kone eerder al met Babel. Babel heeft ook het rendement van niks. Gisteren liep hij bijvoorbeeld talloze keren op doel af, maar het lijkt wel alsof Babel kortsluiting in z'n hoofd krijgt. Hij weet het gewoon niet meer. Kone heeft hetzelfde probleem een beetje. Al wordt van Kone verwacht dat hij scoort en bij Babel wordt toch vooral een voorzet verwacht.

Voor Babel is ook veel belangstelling. Hoeveel miljoen wilde Newcastle wel niet neertellen?

Het blijven spelers die iets kunnen forceren, al doen ze dan bijna nooit.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Babel is nog jong. Maar Babel moet inderdaad meer gaan scoren. Dat weet hij zelf ook wel. Vrijdag zat de hele selectie in de sauna. Behalve Babel en Perez. Babel aan het oefenen op afmaken en deed dat met Perez omdat hij van hem kon leren. :yes:
Ik zou geen club aanraden om op dit moment 10 miljoen voor Babel neer te tellen. Behalve als die club al genoeg topschutters in huis heeft en hem voor de toekomst wil halen.
Jesse

Bericht door Jesse »

joey schreef:Babel is nog jong. Maar Babel moet inderdaad meer gaan scoren. Dat weet hij zelf ook wel. Vrijdag zat de hele selectie in de sauna. Behalve Babel en Perez. Babel aan het oefenen op afmaken en deed dat met Perez omdat hij van hem kon leren. :yes:
Hoe weet je dat?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Harm

Bericht door Harm »

Arwin schreef:PSV heeft toch het gros van zijn wedstrijden in 442 gespeeld, en niet in 433? Dan staat Kone niet echt linksbuiten. Wel als bijvoorbeeld ook Kluivert nog in de ploeg stond.

Dat Kone een dramatische afmaker is, valt gewoon niet te ontkennen verder. Dat was in de eerste wedstrijd van het seizoen om de Johan Cruijff schaal al zo en dat was in de laatste wedstrijd van het seizoen tot nu toe dus nog steeds zo.

Wel is het zo dat spelers als Kone vaak wel twee verdedigers bezig houden omdat ze altijd dreigend zijn. Andere spelers van PSV zouden daar ook meer van moeten profiteren, lees meer scoren.
Geloof mij maar. Koné staat op de positie van de linksbuiten.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

joey schreef:Babel is nog jong. Maar Babel moet inderdaad meer gaan scoren. Dat weet hij zelf ook wel. Vrijdag zat de hele selectie in de sauna. Behalve Babel en Perez. Babel aan het oefenen op afmaken en deed dat met Perez omdat hij van hem kon leren. :yes:
Ik zou geen club aanraden om op dit moment 10 miljoen voor Babel neer te tellen. Behalve als die club al genoeg topschutters in huis heeft en hem voor de toekomst wil halen.
Nou ik ken genoeg Engelse clubs die 10 miljoen neerleggen voor een houthakker uit de Schotse hooglanden....

Maar als je de prestaties van Kone en Babel bekijkt zijn ze allebei nog geen 5 miljoen waard. Gelukkig is Babel relatief goedkoop en Kone even duur als KJH.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Jesse schreef:
Hoe weet je dat?
Dat was vrijdag op AT5.

Ik zag Babel zelfs tijdens de warming up nog met Davids aan zijn balaanname werken. Echt, die jongen is zo gedreven, die komt er wel. :yes:

In Babel kun je investeren, die komt uit de eigen jeugd en kostte niets. Maar Koné was ontzettend duur, voor dat geld had PSV twee Alvesjes of vijf Farfannetjes kunnen halen. Een onbegrijpelijke aankoop, zeker omdat PSV het geld niet op de rug groeit.
Jesse

Bericht door Jesse »

Ook mooi van Perez dan. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat viel mij ook op. Dat Babel en Perez vrijwillig samen trainden. Terwijl Babel duidelijk een *******neger is. ;)
Babel zei stralend: 'Ik wil graag oefenen op afmaken en Kenneth kan dat heel goed.' Babel zoekt zelf spelers van wie hij op bepaalde onderdelen van het spel iets kan leren. Ik vind dat geweldig, daarom kan ik niet boos worden als hij iets fout doet. Van Babel weet je in elk geval dat hij er alles aan doet. :yes:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik vind Babel en Kone nog niet eens zoveel overeenkomsten hebben. Alleen dat ze zowel in positieve als negatieve zin onberekenbaar zijn en te weinig rendement halen. Wat me positief stemt over Babel is dat hij leergierig is. En er zijn ook genoeg positieve punten te melden over Babel.

Maar dan nog zou ik hem verkopen als Ajax het geld nodig heeft.
Jesse

Bericht door Jesse »

joey schreef:Babel zoekt zelf spelers van wie hij op bepaalde onderdelen van het spel iets kan leren.
Koppen van bijv. Huntelaar. :yes: :eusa_pray:
Arwin

Bericht door Arwin »

Harm schreef:
Arwin schreef:PSV heeft toch het gros van zijn wedstrijden in 442 gespeeld, en niet in 433? Dan staat Kone niet echt linksbuiten. Wel als bijvoorbeeld ook Kluivert nog in de ploeg stond.

Geloof mij maar. Koné staat op de positie van de linksbuiten.
Hoe zit dat dan in de wedstrijden die ze 442 spelen?
Harm

Bericht door Harm »

Het spel van PSV in de 4-4-2 variant komt er meestal op neer dat er van achteruit een kansloze roei naar de linkerhoek wordt gegeven waarna Koné het lekker zelf uit mag zoeken omdat hij zo snel is dat er nog geen aansluiting is.
joey
Erelid

Bericht door joey »

MIst PSV Ooijer toch meer dan je zou denken. Want van een fatsoenlijke opbouw is dus geen sprake meer.
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 »

joey schreef:klopt het dat de seizoenskaarthouders van PSV gratis naar de plee-offs moeten?
Mogen ze zelfs niet betalen voor de uijtwedstrijden?

:666:

Afbeelding
Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Schuitema: 'Missen CL heeft gevolgen'

Mocht PSV na volgende week in de play-offs terechtkomen en deze niet weten te winnen, dan kan dat wel eens verstrekkende gevolgen hebben voor de club. Interim-voorzitter Frits Schuitema kondigde in het Algemeen Dagblad aan dat er ‘veranderingen’ plaats zullen vinden bij het missen van het miljoenenbal.

”Het is een simpel verhaal. Als we het niet halen, dan zullen we de hele organisatie moeten aanpassen,” aldus Schuitema. De interim-voorzitter, die naar alle waarschijnlijkheid binnen afzienbare tijd opgevolgd zal worden, liet doorschemeren dat ook de selectie wel eens de gevolgen van het gemis zouden kunnen gaan voelen.

”Het mag duidelijk zijn dat ik het dan niet heb over de koffiejuffrouw. Bepaalde dingen die in de Champions League wel kunnen, kunnen niet als je die inkomsten mist. Volgens mij kan iedereen dat bedenken,” waarschuwde hij alvast.

PSV staat in punten dan wel gelijk met AZ en Ajax, maar heeft van de drie clubs het minste doelsaldo. Wanneer AZ volgende week wint, dan zal PSV minimaal met acht doelpunten verschil van VItesse moeten winnen om alsnog kampioen te worden.

voetbalzone.nl
Gesloten