Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 17, 2007 11:44 pm

joey schreef:
Voetske schreef:En nu maar hopen dat ie niet met z'n gedachte al in Spanje zit ...
Moet zeggen dat Sneijder er stond tegen Heerenveen.

15 miljoen is een smak geld voor een middenvelder uit de Nederlandse competitie. Is er ooit meer betaald?
Jij hebt hem toch ook zien voetballen, hij steekt er met kop en schouders bovenuit bij Ajax!

Natuurlijk is 15 miljoen veel, maar ik ben bang dat de klap voor Ajax erg groot is. We verliezen onze beste speler en moeten maar hopen dat Heitinga, Babel e.c. zich snel ontwikkelen en dan MvG goed (en goedkoop?) inkoopt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 11:53 pm

Ajax loopt vooral het risico Wesleys goals heel erg te gaan missen wanneer Van Geel niet goed inkoopt. Maar goed, we wisten altijd dat de verkoop van Sneijder eraan zat te komen en dat er risico aan verbonden zat, toch kan Ajax hier sterker uit komen als er gewoon goed ingekocht wordt.

Alexander

Bericht door Alexander » vr mei 18, 2007 12:02 am

Teleurstellend dat Sneijder al voor het vertrek kiest. Ik vind 15 miljoen Euro niet gigantisch voor een speler die Ajax bijna in z`n eentje door het seizoen loodste. Daarbij denk ik dat Sneijder naar een nog betere club kan gaan dan Valencia, bijvoorbeeld een Manchester United of Barca. Daarbij vind ik het jammer dat dit allemaal speelt tussen de wedstrijden van Ajax tegen AZ. Had het niet even een weekje kunnen wachten?

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 18, 2007 12:45 am

Alexander schreef:Teleurstellend dat Sneijder al voor het vertrek kiest. Ik vind 15 miljoen Euro niet gigantisch voor een speler die Ajax bijna in z`n eentje door het seizoen loodste. Daarbij denk ik dat Sneijder naar een nog betere club kan gaan dan Valencia, bijvoorbeeld een Manchester United of Barca. Daarbij vind ik het jammer dat dit allemaal speelt tussen de wedstrijden van Ajax tegen AZ. Had het niet even een weekje kunnen wachten?
Mee eens.

Geen exorbitant hoog bedrag.

Hij kan inderdaad meer dan Valencia, maar dat kan daarna!

Ja, het had later gemogen, maar met zeker drie partijen (Sneijder/zaakwaarnemer, Ajax, Valencia) zal dat niet mogelijk zijn.

999

Bericht door 999 » vr mei 18, 2007 1:03 am

joey schreef:
Voetske schreef:En nu maar hopen dat ie niet met z'n gedachte al in Spanje zit ...
Moet zeggen dat Sneijder er stond tegen Heerenveen.

15 miljoen is een smak geld voor een middenvelder uit de Nederlandse competitie. Is er ooit meer betaald?
Is ook een smak geld.Alleen is het wel steeds het zelfde liedje de laatste tijd.Dan denkt je volgend seizoen wordt DE STAP gemaakt naar het complete elftal, paar mindere spelers eruit en BETER terug in, verkast weer je beste speler, in dit geval ook nog eens je spelbepalende middenvelder..Eerst met Chivu, toen met Zlatan en maar een paar episodes terug te noemen.

En natuurlijk kan je spelers niet tot z'n lang zullen we leven tegenhouden om te vertrekken bij AJAX.Maar de stap zou dan onder HtC aankomend seizoen gemaakt moeten worden en nu is het maar weer afwachten wie en wat er aan kwaliteit terug ( ingekocht ) komt.

En dan kan het best weer gebeuren dat de selectie een jaar nodig heeft om naar elkaar toe te groeien, staat het weer een beetje op de rails, denk je dat het seizoen erop DE STAP gemaakt gaat worden, zul je zien dat KjH weer vertrekt.

Ik kijk met spanning uit naar wat er kwa kwaliteit in de plaats van Sneijder terug komt.Behoudens een lotje uit de loterij zul je toch ongeveer hetzelfde bedrag neer moeten tellen voor een type speler als Sneijder.Niet dat hij tot de allerbesten der aarde behoort maar kwa goals ( vrije trappen ) enz. is hij het laatste jaar voor AJAX belangrijk geweest.

En laten we hopen dat niet een of andere gek (club ) om KjH het hoofd op hol te brengen en bereid is om de transfersom wat AJAX vraagt neer te tellen want dan ben je weer terug bij af.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 18, 2007 7:11 am

Demosthenes schreef: Hij kan inderdaad meer dan Valencia, maar dat kan daarna!
Nu maar hopen dat Ajax een doorverkoop percentage afdwingt!

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 18, 2007 7:18 am

Is ook een smak geld.Alleen is het wel steeds het zelfde liedje de laatste tijd.Dan denkt je volgend seizoen wordt DE STAP gemaakt naar het complete elftal, paar mindere spelers eruit en BETER terug in, verkast weer je beste speler, in dit geval ook nog eens je spelbepalende middenvelder..Eerst met Chivu, toen met Zlatan en maar een paar episodes terug te noemen.

En natuurlijk kan je spelers niet tot z'n lang zullen we leven tegenhouden om te vertrekken bij AJAX.Maar de stap zou dan onder HtC aankomend seizoen gemaakt moeten worden en nu is het maar weer afwachten wie en wat er aan kwaliteit terug ( ingekocht ) komt.
Is het ooit anders geweest? Het enige verschil met de tijd van Cruyff is dat ze nu gaan als ze ± 23 zijn, toen bleven ze iets langer bij Ajax (Piet Keizer, Heinz Stuy niet meegerekend)

Ajax bestaat (gedeeltelijk) dankzij de verkopen.

999

Bericht door 999 » vr mei 18, 2007 7:34 am

Vooral dat iets langer zorgde ervoor dat je wel een sterker basis had dan nu.Nu 22-23 toen 27-28.Is een groot verschil.Maar dan nog, feit is dat je wel steeds een stap vooruit doet en twee stappen achteruit als steeds je beste spelers vertrekken op het moment dat je bezig bent om er " iets " neer te zetten.

Dat zie je zeker de laatste 10 jaar na bv. het vertrek van Chivu, Zlatan.Maar goed, als Sneijder definitief is vertrokken en AJAX weer wat euro's heeft bijgeschreven op de bankrekening zullen maar weer eens kijken wat daar voor terug komt.Hopelijk een lotje uit de loterij, hopelijk heeft van Geel zijn zaakjes goed geregeld en heeft men een vervanger op het oog want dat Sneijder zou vertrekken kon je vorig seizoen al op maken uit zijn interviews.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mei 18, 2007 8:34 am

Het zou ontzettend jammer zijn als Sneijder vertrekt, maar 15,16 miljoen is ontzettend veel voor een middenvelder. Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op dat jong, maar iedereen is vervangbaar. Volgens mij kunnen zowel Huntelaar als Perez een vrij trapje nemen en we hebben nog twee maanden om te shoppen. Dat komt wel goed. Daarnaast gun ik Wesley dit enorm. Als ie vorig jaar zou vertekken had ik het hem kwalijk genomen, maar nu niet. Hij draait een superseizoen en de vraag is of hij dat volgend seizoen had kunnen overtreffen. Een echte Ajacied, ook buiten het veld.

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 18, 2007 8:43 am

Sneijders opvolger is voor mij Perez, als HTC het in hem ziet zitten. Ik denk dat Kenneth dit toch ook als uitgangspunt ziet ipv weer een jaar als invaller, en als die weg gaat wordt het volgend seizoen helemaal niets :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 18, 2007 9:05 am

Ik denk niet dat Perez die rol aankan. Hij is mij te flegmatiek.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 18, 2007 9:21 am

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Perez ziet het spelletje prima en heeft het vermogen om met een steekpas iemand vrij voor de keeper te zetten. Daarnaast maakt hij natuurlijk zelf ook de nodige goals.

Maar in vergelijking met Sneijder mist hij natuurlijk ook wel wat. Sneijder heeft erg weinig tijd nodig en met het feit dat hij zowel links als rechts kan passen en schieten is natuurlijk een wapen. Het gaat allemaal net effe wat sneller bij Sneijder en dat is wel cruciaal op die positie want veel ruimte krijg je natuurlijk niet.

Ik heb onvoldoende kennis van de markt om te weten of er een haalbaar alternatief is voor Sneijder maar ik zou toch ook graag even verder kijken. Niet dat ik Perez een slechte vind overigens. Maar wel duidelijk minder dan Sneijder.

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 18, 2007 10:19 am

Perez is in mijn ogen een linksbuiten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 18, 2007 10:20 am

joey schreef:Ik denk niet dat Perez die rol aankan. Hij is mij te flegmatiek.
Mee eens. Vind Perez dan ook eerder een aanvaller dan een middenvelder.

Denk dat Ajax beter niet mikt op een type identiek aan Sneijder. Dan ga je er namelijk altijd op achteruit. Ik zou kiezen voor een speler die minder scoort maar meer spelbepalende kwaliteiten heeft.

Nihad

Bericht door Nihad » vr mei 18, 2007 10:22 am

Naast het feit dat Perez al aardig op leeftijd is.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 18, 2007 10:41 am

Wesley Sneijder: 'Ik zie dit avontuur wel zitten'

18/5/2007 8 :13

Voor de tweede keer keerde Valencia onverrichter zake terug uit Amsterdam, nadat Ajax een nieuw bod op Wesley Sneijder had afgewezen. De middenvelder zelf zag het wel zitten. 'Ik wil nu ook verder.'
'Valencia is bereid ver te gaan, heb ik begrepen', zegt Sneijder in De Telegraaf. 'Misschien komen ze nog een derde keer terug. Daarom heb ik Ajax laten weten dat ik dit avontuur wel zie zitten.'

Valencia keerde terug bij Ajax nadat een eerste bod van twaalf miljoen euro van de hand was gewezen. Maar ook een nieuwe poging bleek vruchteloos en kon de Amsterdammers niet vermurwen.

Sneijder (22) heeft het verzoek van Ajax te praten over openbreken van zijn contract naast zich neergelegd. 'Ik ben er trots op dat Ajax mij graag wil behouden, maar ik wil nu ook verder.'
VI

Als dit waar is...

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 18, 2007 10:43 am

Dan gaat Ajax voor de absolute hoofdprijs.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 18, 2007 11:24 am

Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik denk niet dat Perez die rol aankan. Hij is mij te flegmatiek.
Mee eens. Vind Perez dan ook eerder een aanvaller dan een middenvelder.

Denk dat Ajax beter niet mikt op een type identiek aan Sneijder. Dan ga je er namelijk altijd op achteruit. Ik zou kiezen voor een speler die minder scoort maar meer spelbepalende kwaliteiten heeft.

Wie gaat in dat geval voor de goals zorgen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 18, 2007 11:26 am

Als je team beter draait is het de bedoeling dat de aanvaller meer gaan scoren, neem ik aan.

gaizka

Bericht door gaizka » vr mei 18, 2007 11:26 am

Demosthenes schreef:
Alexander schreef:Teleurstellend dat Sneijder al voor het vertrek kiest. Ik vind 15 miljoen Euro niet gigantisch voor een speler die Ajax bijna in z`n eentje door het seizoen loodste. Daarbij denk ik dat Sneijder naar een nog betere club kan gaan dan Valencia, bijvoorbeeld een Manchester United of Barca. Daarbij vind ik het jammer dat dit allemaal speelt tussen de wedstrijden van Ajax tegen AZ. Had het niet even een weekje kunnen wachten?
Mee eens.

Geen exorbitant hoog bedrag.

Hij kan inderdaad meer dan Valencia, maar dat kan daarna!

Ja, het had later gemogen, maar met zeker drie partijen (Sneijder/zaakwaarnemer, Ajax, Valencia) zal dat niet mogelijk zijn.
Ik schat Valencia niet veel minder in dan Barcelona, ze doen altijd mee om het kampioenschap en komen geregeld ver in de CL. Daarnaast is hij bij Valencia eerder ''de man'' dan bij Barcelona. Denk maar niet dat Sneijder de vrije trappen daar mag nemen met Ronaldinho in het team.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 18, 2007 11:28 am

Maar Babel staat niet bekend om zijn scorendvermogen. Huntelaar wel, maar we willen niet afhankelijk zijn van een speler. En als die ene middenvelder ons team beter laat draaien, zijn we bij zijn afwezigheid weer terug bij af.

Sneijder scoorde zelf zo veel, gaf zoveel assists, en zoveel assists op assists. Stond feitelijk aan het begin van elke aanval.

Ik zie niet hoe we vooruit kunnen gaan bij zijn verkoop, helaas.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 18, 2007 11:33 am

Babel moet meer gaan scoren, Huntelaar gaat meer scoren. En vergeet Bakircioglu niet.

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 18, 2007 11:37 am

Bovendien is de vervanger van Sneijder - als het goed is - niet zo duur als Sneijder. We houden dus nog geld over om de rest van het team te versterken.

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 18, 2007 11:58 am

Jesse schreef:Bovendien is de vervanger van Sneijder - als het goed is - niet zo duur als Sneijder. We houden dus nog geld over om de rest van het team te versterken.
Die loopt in nederland niet rond , al geef ik nogmaals aan dat Perez de enige is in die rol. :icon_mad.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 18, 2007 12:00 pm

Wat een onzin! Als Sneijder en Huntelaar vertrekken heb je aardig wat geld. Doe er alsjeblieft Babel ook nog bij en je hebt een miljoen of 45 om je elftal te versterken. Als het van geel daar niet mee lukt, dan is ie nog geen procent waard van alle jubelverhalen die hier over de man de rondte doen

Plaats reactie