play offs systeem

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Standpunt tov Play Off

Peiling eindigde op ma mei 28, 2007 10:26 am

Voor
1
3%
Tegen
26
84%
Voor Mits ...
4
13%
 
Totaal aantal stemmen: 31

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 16, 2007 9:41 pm

joey schreef:
Blijkbaar was er geen boycot maar spreekt Heerenveen niet aan.
Vorig jaar zaten er ook maar 35000 tegen de kakkies.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 16, 2007 9:42 pm

Nu worden het er een paar meer tegen AZ. Rara?
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 16, 2007 9:45 pm

ja zal waarschijnlijk bijna uitverkocht zijn gok ik. Tja AJAX heeft gewoon veel supporters in het land, bij dit soort wedstrijden nemen die moeiteloos de plek over van degene die boycotten. En ik hoor ook wel wat geluiden om me heen van gasten die eerst boycotten en nu terug beginnen te krabbelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 16, 2007 10:02 pm

brigade zuid schreef:En ik hoor ook wel wat geluiden om me heen van gasten die eerst boycotten en nu terug beginnen te krabbelen.
Het valt ook niet mee. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 27, 2007 11:48 pm

Ten Cate spreekt zich duidelijk uit tégen play-offs

Op de persconferentie na de gewonnen wedstrijd tegen AZ werd aan beide coaches gevraagd wat zij van het play-off systeem vinden. Het antwoord van Henk ten Cate kon niet duidelijker; hij vindt het een waardeloos systeem. Hij is van mening dat de ranglijst na de laatste wedstrijd van de reguliere competitie bepalend moet zijn wie zich kampioen mag noemen en wie er voorronde Champions League en UEFA-cup speelt. Hiermee zit hij op één lijn met de mening van de AFCA Supportersclub en de Supportersvereniging Ajax.

Het is voor de directie van Ajax nu bijna onmogelijk om nog een andere mening uit te spreken naar de KNVB en ECV. Zeker nu de hoofdcoach van het eerste elftal zich hier ook zo duidelijk over uitspreekt. Ingaan tégen de mening van Ten Cate en de supporters zal enorm afbreuk doen aan het vertrouwen in de Ajax-directie. Zij zorgt hiermee voor verdeeldheid binnen de club. Dit is volgens ons niet het uitgangspunt van het door de directie opgestelde beleidsplan 2006-2011.


…één Ajax!
AFCA suppclub

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 11:52 pm

Ik ben hier nu niet bepaald blij mee. Ik heb het gevoel dat deze stelling (onbewust) wel eens onrust kan veroorzaken. En dat men er zelf voor kiest om uit principe niet naar de playoffs te gaan is tot daar aan toe, maar ik het gevoel dat men nu de druk probeert op te voeren bij het bestuur. They're putting them on the spot. :eusa_naughty.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma mei 28, 2007 12:29 am

Het seizoen zit er al op, Thomas. Wat is dan het probleem van wat onrust voor een goede zaak? Ajax gaat er dit jaar niets door verliezen en de play-offs van volgend jaar zijn nog erg ver weg. Ik zie het probleem niet zo.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 12:36 am

Het is voor de directie van Ajax nu bijna onmogelijk om nog een andere mening uit te spreken naar de KNVB en ECV. Zeker nu de hoofdcoach van het eerste elftal zich hier ook zo duidelijk over uitspreekt. Ingaan tégen de mening van Ten Cate en de supporters zal enorm afbreuk doen aan het vertrouwen in de Ajax-directie. Zij zorgt hiermee voor verdeeldheid binnen de club. Dit is volgens ons niet het uitgangspunt van het door de directie opgestelde beleidsplan 2006-2011.
Ik vind dat er hier wordt gewezen op een toekomstig conflict binnen Ajax. Daar maak ik me zorgen over.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 28, 2007 8:27 pm

Je moet je niet zo een zorgen maken. Het bestuur moet gewoon achter de gedachten van het publiek en de coach gaan staan, dan is er niet aan de hand!!

Plee off cup was trouwens gezellig. 100 man, veel bier (wat mij niet smaakt, maar dat terzijde), en goede atmosfeer.
Media aandacht van AT5, die een klein stukje hierover had in het AT-5 nieuws, met onder andere een hele knappe gozert in beeld... :icon_cool.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 31, 2007 5:55 pm

Kesler wil het niet snappen

Datum: 31 mei 2007 Laatst gewijzigd: 31 mei 2007 18:15 Categorie: Ajax Nieuws

Gisteren schreven we al dat Kesler de supportersverenigingen niet serieus neemt. Hij wil de play offs zo graag behouden dat hij zelfs verdraaiing van de feiten niet schuwt. “Ze (wij en andere supportersverenigingen) zeuren maar over teruglopende toeschouwers aantallen terwijl dat niet klopt.” Kesler vergelijkt vervolgens de play offs van vorig jaar met die van dit jaar. Wij weten ook wel dat er vorig jaar niet heel veel meer toeschouwers bij de play offs waren dan dit jaar. Dat is ook logisch, want ook toen waren de supporters niet enthousiast over dit nieuwe systeem.

Je moet de play-offs natuurlijk vergelijken met wedstrijden tijdens de reguliere competitie. Tijdens play offs gaat het ergens om en dus mag je dan (veel) meer toeschouwers verwachten dan tijdens de reguliere competitie.

Laten we het Oosten van het land als voorbeeld nemen. Al jaar en dag spelen Vitesse en Nec daar twee keer per jaar de klassieker van het Oosten tegen elkaar. Een wedstrijd met veel spanning op het veld en veel beleving op de tribunes. De ontmoetingen zijn al minstens 10 jaar lang zowel in Arnhem als in Nijmegen stijf uitverkocht. Hoe anders ging het bij de play offs. Vitesse – Nec 11.425 van 26.600 stoelen bezet! Nec- Vitesse 10.000 van de 12.500 stoelen bezet. Ook bij de echte klassieker die twee maal te veel werd gespeeld gedurende play offs van vorig jaar zagen we hetzelfde beeld.

Henk, wat bedoel je precies met niet minder toeschouwers? Ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim?


AFCA suppclub.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mei 31, 2007 6:04 pm

Beetje vals om de wedstrijden tussen NEC en Vitesse te nemen. Die speelden echt helemaal nergens om. Tenzij je intertoto echt een prijs vindt.

Ajax en AZ speelden zondag om de op 1 na grootste prijs van Nederland. Ja, dan zit het stadion vol.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mei 31, 2007 6:06 pm

Kijk, de play-offs is een prima systeem wat zich her en der best wel in de praktijk heeft bewezen. Je moet alleen niet alleen om de 2e plaats spelen maar om de 1e plaats. Dan wil iedereen wel. Laat de bovenste 8 maar om de titel play-offen met UC en IC als troostprijzen. En de onderste 8 om degradatie. Dat kost je natuurlijk wel een stuk spanning in de reguliere competitie. Die keuze moet je dan maar maken als je perse play-offs wilt.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mei 31, 2007 7:38 pm

Dubbel schreef:Kijk, de play-offs is een prima systeem wat zich her en der best wel in de praktijk heeft bewezen. Je moet alleen niet alleen om de 2e plaats spelen maar om de 1e plaats. Dan wil iedereen wel. Laat de bovenste 8 maar om de titel play-offen met UC en IC als troostprijzen. En de onderste 8 om degradatie. Dat kost je natuurlijk wel een stuk spanning in de reguliere competitie. Die keuze moet je dan maar maken als je perse play-offs wilt.
:biggrin.gif: Ja maak het nog erger.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr jun 01, 2007 3:37 pm

Ajax spreekt zich op ledenvergadering uit tégen play-offs !
Datum: 1 juni 2007 Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 15:16 Categorie: Ajax Nieuws

Het ziet er naar uit dat de Ajax-directie in de evaluatie met KNVB en ECV zich zal uitspreken tégen voortzetting van de play-offs.



Op de algemene ledenvergadering van Ajax afgelopen dinsdagavond, is dit onderwerp door aanwezige leden ter sprake gebracht. Maarten Fontein heeft op deze avond duidelijk uitgesproken, dat Ajax tégen voortzetting van het play-off systeem is.



Dit betekent concreet, dat de KNVB en ECV géén steun meer heeft van Ajax betreffende dit onderwerp. Uiteraard hopen wij dat de overige betaald voetbal organisaties (BVO) spoedig zullen volgen.



Wij vinden het positief dat Maarten Fontein hoogstpersoonlijk duidelijkheid heeft gebracht. Het is wel jammer dat wij als supportersvereniging bij dezelfde vraag geen direct antwoord hebben gekregen (lees ons artikel van 16 mei jl.). Kennelijk genieten de leden van Ajax meer vertrouwen dan de eigen supportersverenigingen. We nemen dit maar voor lief, want het gaat ons uiteindelijk om het gewenste resultaat. Nu hopen dat de directie tijdens de evaluatie met KNVB en ECV de club niet in de steek laat.

…één Ajax!
AFCA

Einde play-offs?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jun 01, 2007 3:44 pm

Klasse van Fontein!!!! :tifoajax.gif:
Eindelijk spreekt het bestuur zich uit tegen de plee offs.

Hebben de protesten toch een beetje geholpen!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 4:21 pm

Dit zal geen donder uitmaken voor het voortbestaan van de play-offs, maar Fontein kweekt wel wat goodwill bij de supporters. Slim gedaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 4:25 pm

PSV en Ajax zijn nu allebei blijkbaar tegen de play-offs. Aangezien je het dan over de twee grootste clubs van Nederland hebt, zou het op den duur wel iets uit moeten voeren.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jun 01, 2007 4:47 pm

Andere clubs zullen misschien volgen, je weet het niet.
Maar de 2 grootste clubs zijn nu in ieder geval al tegen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 01, 2007 4:57 pm

fnoord zal wel voor zijn, is voor hun de enige kans op CL voetbal. De subtoppers zullen ook wel voor zijn vermoed.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr jun 01, 2007 5:05 pm

brigade zuid schreef:fnoord zal wel voor zijn, is voor hun de enige kans op CL voetbal.
Typvoutje? Ik zal het even corrigeren voor je:

fnoord zal wel voor zijn, is voor hun de enige kans op UEFA cup voetbal.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr jun 01, 2007 9:28 pm

fnoord zal wel voor zijn, is voor hun de enige kans op UEFA cup voetbal.
Typvoutje? Ik zal het even corrigeren voor je:

fnoord zal wel voor zijn, is voor hun de enige kans op Intertoto voetbal. :drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 10:13 pm

Ik ben voor de plee-offs! De plee-offs zijn er speciaal voor Ajax! :tifoajax.gif: :666.gif:

(Geintje. Maar we profiteren er wel van.)
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 10:21 pm

Vorig jaar wel. Dit jaar niet. Desondanks ben ik voor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 01, 2007 10:23 pm

Waarom?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 10:24 pm

Omdat ik het een goede voorbereiding vind voor de Champions League. Daar moet je je toch zien te redden in een knock-out systeem.

Maar de uitvoering laat nog wel wat te wensen over.

Plaats reactie