Babel
Moderator: mods
Ik heb het idee dat Babel zo gefocused is op zijn balaanname, dat hij op het moment zelf compleet verkrampt. Een balaanname moet juist heel ontspannen zijn. Dat zou voor mij ook verklaren waarom hij een moeilijke bal wel regelmatig heel goed aanneemt: hij heeft geen tijd om na te denken en als het misgaat is het geen schande.
- Giacomo Puccini
Zou goed kunnen inderdaad, maar die onzekerheid is ongetwijfeld gebaseerd op zijn aanname techniek, die nu eenmaal erg matig is. Ik denk niet dat zijn aanname ooit echt goed wordt, hoogstens wordt het acceptabel. Gisteren zaten er weer twee onacceptabel slechte aannames tussen, dat mag gewoon niet op dit niveau. Een redelijk simpele inspeelpass mag nooit vijf meter wegspringen.
Ajax!
Babel heeft duidelijk van nature geen supermotoriek, zoals bijvoorbeeld Bergkamp die wel heeft. Maar daarom heeft kan er nog wel op getraind worden. Het blijft bizar dat een jongen die vanaf zijn tiende bij Ajax rondloopt daarbij nooit hulp heeft gekregen.Giacomo Puccini schreef:Zou goed kunnen inderdaad, maar die onzekerheid is ongetwijfeld gebaseerd op zijn aanname techniek, die nu eenmaal erg matig is. Ik denk niet dat zijn aanname ooit echt goed wordt, hoogstens wordt het acceptabel.
Even de vergelijking met Overmars doortrekken: die was in het begin technisch zo zwak dat hij bij de rondo continu in het midden stond. Na een tijdje was dat niet meer zo.
Het stinkt aan alle kanten!
Kweet niet hoor, maar ik mis bij Babel de automatisme die bij een speler horen.Bal aannemen en meteen de juiste kant indraaien.Man voorbij, en kijken wat dan je afspeelpunten zijn.De tot hier en niet verder dribbel want anders loopt het weer mis.Verder mist ie, zoals het er nu uitziet, een killermentaliteit, kan ie bijna niet koppen en heeft een schot wat meer op toevel is gebaseerd dan op techniek.joey schreef:Babel heeft duidelijk van nature geen supermotoriek, zoals bijvoorbeeld Bergkamp die wel heeft. Maar daarom heeft kan er nog wel op getraind worden. Het blijft bizar dat een jongen die vanaf zijn tiende bij Ajax rondloopt daarbij nooit hulp heeft gekregen.Giacomo Puccini schreef:Zou goed kunnen inderdaad, maar die onzekerheid is ongetwijfeld gebaseerd op zijn aanname techniek, die nu eenmaal erg matig is. Ik denk niet dat zijn aanname ooit echt goed wordt, hoogstens wordt het acceptabel.
Even de vergelijking met Overmars doortrekken: die was in het begin technisch zo zwak dat hij bij de rondo continu in het midden stond. Na een tijdje was dat niet meer zo.
Zou Babel alvast dat ene, dat meer oog voor andere vrijstaande spelers hebben dan zou ie al een heel eind in de goede richting zijn, dan heeft ie iets waar je als elftal wat aan hebt.
Verder blijf ik me het afvragen, hoe ziet Babel zichzelf, nu en in de toekomst.Een buitenspeler ?, maar dan mist ie een goede voorzet, en overzicht om maar wat te noemen.Als spits, zo goed is ie niet in de kleine ruimte, integendeel.Zelfs aan de zijkanten, waar in principe toch de meeste ruimte ligt verzuipt ie regelmatig.Een killers instinct zoals KjH heeft ie ook niet, om van de fluwelen techniek van Bergkamp maar te zwijgen.
Babel hoeft van mij niet weg, en natuurlijk moet ie kansen en de kans krijgen om zich te ontwikkelen, maar voor eens en altijd AJAX 1 zou geen leerschool moeten zijn, niet in de zin zoals dit jaar.Achter Babel zou een sterke vervanger moeten staan die op het moment dat het weer niet gaat hem kan ( moet ) vervangen.Dit jaar was dat Mitea, Perez is nooit de vervanger geweest van Babel ( wat misschien meer had moeten zijn ).Mitea nivootje Nec.
En zodadelijk zijn we weer een jaartje verder, weer een jaartje zonder kampioenschap(pen) nog niks gezien van Babel ( De Mul, Mitea ) maar meneer vertrekt, en in zijn kielzog Sneijder en KjH.Dan kan het weer heel hard gaan ...
Blij met de punten ...
Ik ben het in grote lijnen met je betoog eens. We blijven niet aan de gang met Babel. Dit seizoen moet hij definitief aanhaken.Voetske schreef:Kweet niet hoor, maar ik mis bij Babel de automatisme die bij een speler horen.Bal aannemen en meteen de juiste kant indraaien.Man voorbij, en kijken wat dan je afspeelpunten zijn.De tot hier en niet verder dribbel want anders loopt het weer mis.Verder mist ie, zoals het er nu uitziet, een killermentaliteit, kan ie bijna niet koppen en heeft een schot wat meer op toevel is gebaseerd dan op techniek.
Z'n voetbalintelligentie is onderontwikkeld, maar gisteren liet hij zien wel lekker simpel te kunnen spelen. Hij deed erg weinig fout. Dat eindeloze gedribbel moet hij achterwege laten, maar de goede momenten kiezen om de actie buitenom of binnendoor te maken, af te spelen en diep te gaan zonder bal, voor de voorzet of het schot gaan, dat is toch een van de moeilijkste dingen. Beslissingen maken in het veld valt niet mee. Zeker niet voor een speler als Babel, die naast z'n geringe ontwikkeling op dit gebied ook niet over al teveel zelfvertrouwen beschikt.
Dat gebrek aan killerinstinct is jammer, maar hoeft niet dramatisch te zijn. Henry mist soms ook de grootste kansen. Als Babel slim leert spelen komt hij aan 4 tot 5 kansen per wedstrijd. Hij zou eens een paar wedstrijden naar Rodrigo Palacio moeten kijken. Daar zou Babel wat van kunnen leren en meteen hoop uit kunnen putten.

- Giacomo Puccini
Dus jij vindt de rol die Foppe de Haan de laatste wedstrijden voor Babel bedacht heeft beter bij hem passen dan de rol die hij onder Ten Cate heeft? Dat vind ik juist helemaal niet. Babel kan zich aardig wegcijferen want zijn loopvermogen is fantastisch, maar hij heeft zo veel meer in zijn mars. Ik vond Babel dit seizoen vooral sterk als hij veel acties maakte aan de zijkant. Tegen Bremen bijvoorbeeld en tegen SC Heerenveen. Langzaam aan moet hij vaker zulke optredens zien te realiseren, vaker de schroom van zich afgooien en de man opzoeken. Van Huntelaar hoef je dat immers niet te verwachten.Thomas schreef:Ik ben het in grote lijnen met je betoog eens. We blijven niet aan de gang met Babel. Dit seizoen moet hij definitief aanhaken.Voetske schreef:Kweet niet hoor, maar ik mis bij Babel de automatisme die bij een speler horen.Bal aannemen en meteen de juiste kant indraaien.Man voorbij, en kijken wat dan je afspeelpunten zijn.De tot hier en niet verder dribbel want anders loopt het weer mis.Verder mist ie, zoals het er nu uitziet, een killermentaliteit, kan ie bijna niet koppen en heeft een schot wat meer op toevel is gebaseerd dan op techniek.
Z'n voetbalintelligentie is onderontwikkeld, maar gisteren liet hij zien wel lekker simpel te kunnen spelen. Hij deed erg weinig fout. Dat eindeloze gedribbel moet hij achterwege laten, maar de goede momenten kiezen om de actie buitenom of binnendoor te maken, af te spelen en diep te gaan zonder bal, voor de voorzet of het schot gaan, dat is toch een van de moeilijkste dingen. Beslissingen maken in het veld valt niet mee. Zeker niet voor een speler als Babel, die naast z'n geringe ontwikkeling op dit gebied ook niet over al teveel zelfvertrouwen beschikt.
Dat gebrek aan killerinstinct is jammer, maar hoeft niet dramatisch te zijn. Henry mist soms ook de grootste kansen. Als Babel slim leert spelen komt hij aan 4 tot 5 kansen per wedstrijd. Hij zou eens een paar wedstrijden naar Rodrigo Palacio moeten kijken. Daar zou Babel wat van kunnen leren en meteen hoop uit kunnen putten.
Een killer wordt Babel nooit. Hij moet het voorbereidende werk doen, de actie of simpelweg op snelheid erlangs en dan een ander in scoringspositie brengen. 'Simpel spelen' is juist niet wat Ten Cate van hem vraagt, die wil meer lef zien en dat hij de actie maakt. Dat moet ook in het 4-3-3 systeem, daarin heb je niks aan een buitenspeler die zich verstopt (wegcijfert).
Ajax!
Ik ook niet. Lees de EK onder-21-topic er maar op na. Babel heeft nog niet het karakter en zelfvertrouwen om zich in zo'n zwerf rol genoeg op te dringen.Giacomo Puccini schreef:Dus jij vindt de rol die Foppe de Haan de laatste wedstrijden voor Babel bedacht heeft beter bij hem passen dan de rol die hij onder Ten Cate heeft? Dat vind ik juist helemaal niet.
Een buitenspeler moet ook de juiste beslissing weten te nemen en waardevol kunnen zijn voor het team zonder een actie aan de bal te maken. Qua momenten kiezen van diepgang en positionering gaat het niet altijd even goed. De momenten waarop een buitenspeler een actie maakt moeten eigenlijk voor zo'n 70% uit geslaagde acties bestaan en zo ver is Babel nog lang niet. Dat betekent dus dat hij nog te vaak de verkeerde keuzes maakt.Een killer wordt Babel nooit. Hij moet het voorbereidende werk doen, de actie of simpelweg op snelheid erlangs en dan een ander in scoringspositie brengen. 'Simpel spelen' is juist niet wat Ten Cate van hem vraagt, die wil meer lef zien en dat hij de actie maakt. Dat moet ook in het 4-3-3 systeem, daarin heb je niks aan een buitenspeler die zich verstopt (wegcijfert).
Zonder iemand er persoonlijk op aan te vallen/spreken.
De eisen die aan Babel worden gesteld zijn zo hoog dat als hij eraan zou voldoen, hij al lang niet meer voor Ajax zou hebben gespeeld.
Hij moet alles kunnen: versnellen, passeren, de bal aan zijn voet laten kleven, goed kunnen koppen, anderen vrij voor doel zetten en vooral zelf veel scoren.
Laten we deze eisen eens op onze andere aanvallers toepassen!
Ik heb veel met Babel, hij heeft mij in de jeugd veel prachtige acties voorgeschoteld om hem nu af te schrijven. Hij is, zoals Robbins schreef, immers al 20! Op die leeftijd speelde De Mul in Jong Vitesse en KJH bij AGOVV. Perez speelde als 21-jarige voor het eerst bij Kopenhagen: zeven wedsrijden, 0 doelpunten. Van Nistelrooij scoorde zelfs al twee keer in de eerste divisie (jaar erop ± 20, maar ook in de eerste divisie). De onvolprezen Ronaldinho scoorde 8 keer in Brazilië, Henry scoorde 4 keer voor Monaco enz. enz.
Ik vergelijk HET SPEL van Babel niet met deze toppers. Ik weet ook niet of Babel ooit zo goed wordt. ik hoop het wel. Ik weet wel dat Babel deze topic maar beter kan overslaan, want het lijkt er soms op dat de reservepits van Omniworld (wie dat ook moge zijn) meer (technische) bagage heeft dan Ryan Babel.
De eisen die aan Babel worden gesteld zijn zo hoog dat als hij eraan zou voldoen, hij al lang niet meer voor Ajax zou hebben gespeeld.
Hij moet alles kunnen: versnellen, passeren, de bal aan zijn voet laten kleven, goed kunnen koppen, anderen vrij voor doel zetten en vooral zelf veel scoren.
Laten we deze eisen eens op onze andere aanvallers toepassen!
Ik heb veel met Babel, hij heeft mij in de jeugd veel prachtige acties voorgeschoteld om hem nu af te schrijven. Hij is, zoals Robbins schreef, immers al 20! Op die leeftijd speelde De Mul in Jong Vitesse en KJH bij AGOVV. Perez speelde als 21-jarige voor het eerst bij Kopenhagen: zeven wedsrijden, 0 doelpunten. Van Nistelrooij scoorde zelfs al twee keer in de eerste divisie (jaar erop ± 20, maar ook in de eerste divisie). De onvolprezen Ronaldinho scoorde 8 keer in Brazilië, Henry scoorde 4 keer voor Monaco enz. enz.
Ik vergelijk HET SPEL van Babel niet met deze toppers. Ik weet ook niet of Babel ooit zo goed wordt. ik hoop het wel. Ik weet wel dat Babel deze topic maar beter kan overslaan, want het lijkt er soms op dat de reservepits van Omniworld (wie dat ook moge zijn) meer (technische) bagage heeft dan Ryan Babel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Babel gaat niet naar Arsenal, die heeft geen zin in 2 jaar heropleiding.En Arsenal is nu niet de club die met miljoenen kan en wil strooien ...Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Misschien is het gezeur over Babel na de zomer over, want in de Engelse tabloids wordt zijn naam steeds in verband gebracht met Arsenal. Gewoon 10 mil voor die jongen cashen en we hebben in mijn ogen een werelddeal!
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Babel heeft net bijgetekend tot 2011. Die blijft gewoon.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Misschien is het gezeur over Babel na de zomer over, want in de Engelse tabloids wordt zijn naam steeds in verband gebracht met Arsenal. Gewoon 10 mil voor die jongen cashen en we hebben in mijn ogen een werelddeal!
www.voetbalprimeur.nlPearce roemt Drenthe en Babel
Stuart Pearce heeft in de groepsronde van het EK onder 21 genoten van Royston Drenthe en Ryan Babel. Het tweetal is in de ogen van de bondscoach van Jong Engeland dan ook het beste wat Jong Oranje te bieden heeft.
"Drenthe en Babel zijn twee voetballers die indruk hebben gemaakt in de groepsronde", aldus Pearce tegenover het ANP.
De bondscoach van de Engelse ploeg denkt dat de beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Een echte favoriet voor de halve finale is er in zijn ogen dan ook niet. "In de eindfase van een toernooi kun je niet meer over favorieten spreken."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Wim
- Site Admin
Inderdaad zo goed heb ik hem maar enkele momenten gezien. Hopenlijk zet zich dat door.Harm schreef:Ik vond Babel afgelopen zaterdag in de eerste helft trouwens verrassend goed. veel beter dan ik hem dit seizoen bij Ajax heb zien voetballen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
FCUpdate.nlBabel: "Van mij mag Ten Cate 4-4-2 gaan spelen"
Als het aan Ryan Babel ligt, stapt ook Ajax over naar een systeem met twee aanvallers. Het systeem dat Jong Oranje speelt bevalt de jonge spits zó goed, dat hij hoopt dat Ajax-coach Henk ten Cate dit voorbeeld overneemt.
Op de vraag welk systeem hem beter ligt, 4-4-2 of 4-3-3, is het antwoord van Babel duidelijk. "Het 4-4-2 systeem. Daar zorgt de andere spits namelijk voor de nodige verwarring bij het verdedigingsduo van de tegenstander, waardoor je wat meer ruimte krijgt. Het is, zeg maar, twee tegen twee in plaats van één tegen twee. Zo kan ik de ruimtes meer benutten", vertelt de Ajacied in Sportweek.
"Ik denk dat mijn rol bij Jong Oranje me ook bij Ajax zou passen. Van mij mag de trainer (Henk ten Cate) met twee spitsen gaan spelen. Begrijp me goed, ik zal er ook geen problemen mee hebben als ik volgend seizoen weer een heel jaar linksbuiten moet spelen. Maar als de trainer me ook nodig heeft in de spits, zal ik er voor zorgen dat ik er sta. Volgend seizoen moet ik me gaan ontpoppen als een belangrijke speler voor Ajax, al dan niet als centrumspits. Ik denk dat je dan van me mag verwachten dat ik weer een paar stappen vooruit doe", besluit hij.
Het stinkt aan alle kanten!