PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman »

Ik zeg ook niet dat het aan Farfan ligt, alleen lijkt het me toch erg duidelijk dat hij na zijn blessure de topvorm nog niet te pakken heeft. Tegen NAC was hij de slechtste man en gisteren was het ook weinig waard, maar de vorm komt vanzelf weer.
generaal

Bericht door generaal »

Baseman schreef:Ik zeg ook niet dat het aan Farfan ligt, alleen lijkt het me toch erg duidelijk dat hij na zijn blessure de topvorm nog niet te pakken heeft. Tegen NAC was hij de slechtste man en gisteren was het ook weinig waard, maar de vorm komt vanzelf weer.
Gisteren liet ie af en toe hele goede dingen zien. Hij zette erg goed door en zette een paar keer een medespeler vrij. 3-5-2 met 2 verdedigende middenvelders is het beste antwoord op dit elftal.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Twee wingers (Zonneveld en Fagner) en twee verdedigende middenvelders (Simons en Voor de Breedte/Culina) betekent één aanvallende middenvelder. Wie is dat dan, als iedereen fit is?
Nihad

Bericht door Nihad »

Aissati!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Lionel

Bericht door Lionel »

generaal schreef:
Spijker schreef:Het was weer zo'n typische 'we hadden het gevoel dat er meer in zat' wedstrijd.
Dat gevoel had ik helemaal niet. Inter domineerde het duel gewoon. Méndez (Aissati?), Alcides en Kromkamp (Fagner?) speelden gisteren op Graafschap-niveau en ik vind het onbegrijpelijk dat Koeman, met het materiaal wat hij tot z'n beschikking heeft, niet voor 3-4-3 heeft gekozen. Waarschijnlijk was Inter dan compleet verrast en was de slag op het middenveld voor PSV geweest. Jammer dat Addo zo nodig is in de verdediging, want anders kon hij met Simons een uitstekend controlerend blok op het middenveld vormen; Daar zou echt niets meer langs komen.
Blijf jij maar lekker dromen....Inter compleet verrast, slag op het middenveld voor PSV :biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

joey schreef:maar Perez was zeker onzichtbaar?
Hoezo ga je daar gelijk maar vanuit, ik kan wel merken dat jij de laatste paar weken niet naar Psv hebt gekeken. Gisteren was ie idd niet bijzonder al vond ik hem wel 1 van de betere Psv'ers.
generaal

Bericht door generaal »

Jöhnk schreef:Twee wingers (Zonneveld en Fagner) en twee verdedigende middenvelders (Simons en Voor de Breedte/Culina) betekent één aanvallende middenvelder. Wie is dat dan, als iedereen fit is?
Aissati, Afellay en Perez kunnen daar spelen. Je kunt ook kiezen voor een 3-5-2 zonder wingers, met dan Afellay en Aissati op de flanken, die ondersteund worden door Simons en Culina.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik begrijp dat Afellay, Perez en Aissati daar kunnen spelen. Maar dat betekent dat twee van de drie op de bank zitten. En dat is een probleem.

In een 3-5-2 zonder wingers geloof ik niet echt. Dan klopt de veldbezetting niet en krijg je kluitjesvoetbal.
generaal

Bericht door generaal »

Jöhnk schreef:Ik begrijp dat Afellay, Perez en Aissati daar kunnen spelen. Maar dat betekent dat twee van de drie op de bank zitten. En dat is een probleem.

In een 3-5-2 zonder wingers geloof ik niet echt. Dan klopt de veldbezetting niet en krijg je kluitjesvoetbal.
Waarom zou je het veld niet breed kunnen houden zonder wingers?
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Jöhnk schreef:Ik begrijp dat Afellay, Perez en Aissati daar kunnen spelen. Maar dat betekent dat twee van de drie op de bank zitten. En dat is een probleem.

Er hoeft er maar een van de drie op de bank te zitten, want Perez kan ook in in de spits naast Lazovic/Farfan/Koevermans... Lijkt me ook de beste optie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:Culina doet het uitstekend de laatste tijd. Vind eerder de basisplaats voor Mendez wat vreemd. Vooral omdat dat net als Aissati en Bakkal een primair offensief ingestelde speler is
Tsja, Koeman ziet in Mendez een speler die de balans kan bewaken, als ik Generaal mag geloven. Bij mij had die pseudo-Seedorf allang op de bank gezeten.
Jöhnk schreef:
Peter schreef:Wat is die Alcides een dramatische voetballer, zeg. Heeft nog geen bal goed geraakt.
Net als Kromkamp. Wat doet die het slecht bij Psv.
Wat een domme en onnodige overtreding bij die strafschop zeg. Als Addo een beetje spreekvaardig is in het Nederlands, mag ik toch aannemen dat hij Kromkamp behoorlijk verrot heeft gescholden. Maxwell en Solari speelden af en toe ook met Kromkamp. Die kan op dit niveau gewoon niet mee. PSV heeft veel smaken en spelers met kwaliteiten voorin, maar achterin blijft het toch behelpen. Het feit dat het verdedigingscentrum nog beter staat dan de backs, zegt meer over de backs.
Thafunk schreef:Maar dit is zo slecht voor het NL voetbal... :hypocrite.gif:

Ik neem me altijd voor om voor de Nederlandse club te zijn, maar het lukt niet altijd al te best.
Haha, ik heb precies hetzelfde. Leuk voor de punten als PSV wint, maar als Inter dan toch wint hoop je gewoon op een Zlatan-show en een 5-0 overwinning voor Inter. :ajaxsmiley.gif:
Baseman schreef:Het wordt beslist tegen Fener en dat gaat moeilijk worden, die hebben dit seizoen een erg goed team. PSV zit gewoon in een sterke poule en het gaan 2 zware wedstrijden worden !
Zeker weten. Deze poule is een stuk zwaarder dan die van vorig seizoen. En zoals ik twee weken geleden al tegen Voetske zei was het niet bepaald voordelig voor PSV dat Fener van Inter won. Voor een Nederlandse club is het vrijwel altijd voordelig dat er een ploeg compleet heerst in de groep.
joey schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar Perez was zeker onzichtbaar?
Mwah, vooral vanuit de achterhoede werd er wat nerveus uitverdedigd. De middenlinie deed het het beste, met een redelijke Perez. Het laatste kwartier raakte hij wel behoorlijk gefrustreerd.
999

Bericht door 999 »

Thomas schreef: Zeker weten. Deze poule is een stuk zwaarder dan die van vorig seizoen. En zoals ik twee weken geleden al tegen Voetske zei was het niet bepaald voordelig voor PSV dat Fener van Inter won. Voor een Nederlandse club is het vrijwel altijd voordelig dat er een ploeg compleet heerst in de groep.
Waarom is dat voordelig ?, en nog wel voor een Nederlandse club ?.Op dit moment heeft Psv nog steeds 2 kansen/plaatsen over om naar de volgende ronde te gaan, zou Inter weg zijn blijft er maar een plaats over.Daarbij, tot nu toe doet Psv toch precies wat ze moeten doen, ze pakken thuis hun punten.Speelt men gelijk bij Moskou dan ( bij onderling resultaat ) zijn die b.v. al weg.En Psv zal toch zijn wedstrijden moeten winnen of Inter nou wint of niet.

Dit is glazen bol kijken .. misschien komt het op het einde wel juist goed uit voor Psv dat Fener heeft gewonnen van Inter.Daar is op dit moment nog helemaal niks over te zeggen.
Blij met de punten ...
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Culina doet het uitstekend de laatste tijd. Vind eerder de basisplaats voor Mendez wat vreemd. Vooral omdat dat net als Aissati en Bakkal een primair offensief ingestelde speler is
Tsja, Koeman ziet in Mendez een speler die de balans kan bewaken, als ik Generaal mag geloven. Bij mij had die pseudo-Seedorf allang op de bank gezeten.
Jöhnk schreef:
Peter schreef:Wat is die Alcides een dramatische voetballer, zeg. Heeft nog geen bal goed geraakt.
Net als Kromkamp. Wat doet die het slecht bij Psv.
Wat een domme en onnodige overtreding bij die strafschop zeg. Als Addo een beetje spreekvaardig is in het Nederlands, mag ik toch aannemen dat hij Kromkamp behoorlijk verrot heeft gescholden. Maxwell en Solari speelden af en toe ook met Kromkamp. Die kan op dit niveau gewoon niet mee. PSV heeft veel smaken en spelers met kwaliteiten voorin, maar achterin blijft het toch behelpen. Het feit dat het verdedigingscentrum nog beter staat dan de backs, zegt meer over de backs.
Thafunk schreef:Maar dit is zo slecht voor het NL voetbal... :hypocrite.gif:

Ik neem me altijd voor om voor de Nederlandse club te zijn, maar het lukt niet altijd al te best.
Haha, ik heb precies hetzelfde. Leuk voor de punten als PSV wint, maar als Inter dan toch wint hoop je gewoon op een Zlatan-show en een 5-0 overwinning voor Inter. :ajaxsmiley.gif:
Baseman schreef:Het wordt beslist tegen Fener en dat gaat moeilijk worden, die hebben dit seizoen een erg goed team. PSV zit gewoon in een sterke poule en het gaan 2 zware wedstrijden worden !
Zeker weten. Deze poule is een stuk zwaarder dan die van vorig seizoen. En zoals ik twee weken geleden al tegen Voetske zei was het niet bepaald voordelig voor PSV dat Fener van Inter won. Voor een Nederlandse club is het vrijwel altijd voordelig dat er een ploeg compleet heerst in de groep.
joey schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar Perez was zeker onzichtbaar?
Mwah, vooral vanuit de achterhoede werd er wat nerveus uitverdedigd. De middenlinie deed het het beste, met een redelijke Perez. Het laatste kwartier raakte hij wel behoorlijk gefrustreerd.
PSV heeft inderdaad zwakke backs (wel goede aanvallende backs als Zonneveld en Fagner) en daarom moet PSV misschien zonder backs proberen te gaan spelen. Een driemansverdediging met Addo, Salcido en Da Costa/Alcides/Rajkovic lijkt mij daarom de beste oplossing. Voor die verdedigers zet je dan een controlerend blok neer, dat bestaat uit Simons en Culina (die met z'n passing prima voor de omschakeling van balverovering naar aanval kan zorgen). Als die vijf zich allemaal aan hun taak houden, dan kun je daar best vijf aanvallend ingestelde spelers mee samen laten spelen. Enerzijds zie ik wel wat in een systeem met Fagner en Zonneveld, maar anderzijds zijn Afellay en Perez te belangrijk om te banken en moet Aissati toch voldoende speeltijd kunnen krijgen. Daarom lijkt een 3-5-2 zonder backs mij ook een prima systeem. In de praktijk zou Afellay dan als aanvallende rechtshalf naar binnen kunnen trekken om Perez, Farfán of Lazovic te bedienen en kan Aissati vanaf links constant voor Simons en Culina gaan spelen om als doorgeefstation te functioneren, waardoor het spel veel sneller wordt hervat.
Lionel

Bericht door Lionel »

Voetske schreef:
Thomas schreef: Zeker weten. Deze poule is een stuk zwaarder dan die van vorig seizoen. En zoals ik twee weken geleden al tegen Voetske zei was het niet bepaald voordelig voor PSV dat Fener van Inter won. Voor een Nederlandse club is het vrijwel altijd voordelig dat er een ploeg compleet heerst in de groep.
Waarom is dat voordelig ?, en nog wel voor een Nederlandse club ?.Op dit moment heeft Psv nog steeds 2 kansen/plaatsen over om naar de volgende ronde te gaan, zou Inter weg zijn blijft er maar een plaats over.Daarbij, tot nu toe doet Psv toch precies wat ze moeten doen, ze pakken thuis hun punten.Speelt men gelijk bij Moskou dan ( bij onderling resultaat ) zijn die b.v. al weg.En Psv zal toch zijn wedstrijden moeten winnen of Inter nou wint of niet.

Dit is glazen bol kijken .. misschien komt het op het einde wel juist goed uit voor Psv dat Fener heeft gewonnen van Inter.Daar is op dit moment nog helemaal niks over te zeggen.
Vooraf had ik ook liever gehad dat Inter al zijn wedstrijden wint. Nu kan het zelfs zo zijn dat als Fener thuis wint van PSV, uit verliest bij PSV en PSV thuis niet verder komt dan een gelijkspel of verlies tegen Inter ( zijn geen gekke uitslagen) dan heb je kans dat je alsnog uitgeschakeld bent.

Zelfs een gelijkspel uit bij Fener is eigenlijk al niet meer genoeg...
IK GELOOF!!!!!!
999

Bericht door 999 »

Maar dat betwist ik ook niet, ik geef alleen aan dat je met het zelfde gemak ook een ander scenario hier kunt neer typen waar Psv wel de volgende ronde mee haalt.
Blij met de punten ...
Lionel

Bericht door Lionel »

Het kan, of het reeel is is een andere vraag
IK GELOOF!!!!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

De Koef heeft er al weer 2 voor de rust in liggen tegen het nietige WillemII.
Daniel

Bericht door Daniel »

Vreemd, ik wil via Livesport 1 (myp2p, sopcast) PSV - Willem II kijken krijg ik iets heel anders, of komt het doordat het rust is?
999

Bericht door 999 »

Men is weer begonnen ...
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

Zo, die beelden spreken.Wat een matennaaier die Salcido ..
Blij met de punten ...
generaal

Bericht door generaal »

Voetske schreef:Zo, die beelden spreken.Wat een matennaaier die Salcido ..
Hoezo? Salcido zei direct na afloop dat het géén elleboogstoot was.
jabu

Bericht door jabu »

Dan liet hij zich wel overdreven vallen. Hij maakte er een hoop theater van. Net zoals Hofs vandaag bij Feijenoord, Suarez wekelijks bij Ajax en Dida laatst tegen Celtic.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Mwah het viel idd mee maar er werd wel degelijk hard tegen hem aangelopen, dit is niet te vergelijken met Dida of de wekelijkse valpartijen van Suarez.
999

Bericht door 999 »

Tuurlijk wel.Vooral als men verliest wordt het theater flink opgevoerd.Dat zag je j.l. bij Psv, maar ook j.l. donderdag bij AJAX met Suarez.

En generaal, men had het over een kopstoot ...
Blij met de punten ...
LucaS

Bericht door LucaS »

UEFA schroste laatst op basis van televisiebeelden voor een schwalbe. laten we hopen dat Salcido en Suarez ook aan de beurt komen
I think I lost my fucking headache
Gesloten