De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Toppie » ma okt 08, 2007 4:33 pm

Tsja en nu de vraag hoe snel krijgen spelers te horen die weg mogen.

Even een rijtje

Colin
Colin
Colin Colin en Colin :smallgrin.gif:

Geintje , nog meer

Mitea Te blessure gevoelig
Delorge komt te kort
Urzaiz :zuidema.gif:
Luque 2,2 miljoen per jaar ongelofelijk, hier heeft HTC ook al voor opschudding gezorgd.

Wie volgt ?
Laatst gewijzigd door Toppie op ma okt 08, 2007 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma okt 08, 2007 4:41 pm

Van Geel
Jaakke


( Voor Jaakke's positie zou ene KLM topman Van Wijk in beeld zijn)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 4:45 pm

Ik vind eigenlijk Jaakke altijd erg goed overkomen. Alleen jammer dat wij niet weten inhoeverre hij verantwoordelijk is voor de aanstelling van de mensen onder hem. Komt dat uit de ledenraad of uit het bestuur? En als het uit het bestuur komt, hoe zwaar weegt zijn stem dan ten opzichte van de andere bestuursleden?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 5:15 pm

Precies, niemand die weet hoe het precies zit.

Vroeger had je een voorzitter die alle verantwoordelijkheid voor alle beslissingen droeg. Nu is het allemaal erg schimmig met al die directeuren en bestuursleden.

En het is niet alleen schimmig, het is ook nog maar de vraag of een schip de goede kant op kan varen als er verschillende mensen aan het roer staan te sjorren.

Neem nou zo'n Slop. Heel fijn dat hij geld kan tellen, maar hij is wel even directeur en heeft dus nog inspraak ook. Terwijl voor hem het financiele belang (want daar is hij verantwoordelijk voor) in feite zwaarder weegt dan het sportieve.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma okt 08, 2007 5:24 pm

Beloki schreef:Van Geel
Jaakke


( Voor Jaakke's positie zou ene KLM topman Van Wijk in beeld zijn)
Volgens mij was hij al vaker in beeld, maar bedankte hij toen. Dus wie zegt dat hij nu wel wilt....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 5:26 pm

Jöhnk schreef:Precies, niemand die weet hoe het precies zit.

Vroeger had je een voorzitter die alle verantwoordelijkheid voor alle beslissingen droeg. Nu is het allemaal erg schimmig met al die directeuren en bestuursleden.

En het is niet alleen schimmig, het is ook nog maar de vraag of een schip de goede kant op kan varen als er verschillende mensen aan het roer staan te sjorren.

Neem nou zo'n Slop. Heel fijn dat hij geld kan tellen, maar hij is wel even directeur en heeft dus nog inspraak ook. Terwijl voor hem het financiele belang (want daar is hij verantwoordelijk voor) in feite zwaarder weegt dan het sportieve.
Inderdaad. Sowieso heb ik het idee dat er te veel mensen wat te vertellen hebben bij Ajax. Dát is ook één van de redenen voor mij om voor Van Basten te gaan. Niemand heeft zo'n brede rug (om met HTC te spreken) als Van Basten. En dat hebben we, naar mijn mening, nu nodig om een organisatie op poten te zetten. Neem Fontein, neem HTC, neem MvG, neem Jaakke. Volgens mij allemaal kundige mensen, maar volgens mij wordt er te veel langs elkaar heen gewerkt. Was het opvangen van het vertrek van Sneijder nou de verantwoordelijkheid van HTC of van MvG? Ze hebben allebei een beslissende stem. Dan kun je dus eigenlijk allebei niets doen. HTC staat op deze manier namelijk niet onder MvG, want HTC kan de beslissingen van MvG blokkeren. Geen duidelijkheid dus.

Zo moet wat mij betreft van bovenaf alles doorgelicht worden.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma okt 08, 2007 5:37 pm

Alleen is het risico om Van Basten aan te nemen te groot, want wat heeft hij nou laten zien? Alleen goede resultaten tellen niet, zeker niet bij Ajax..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 6:25 pm

Van Basten heeft enorm veel laten zien. Hij heeft een sterke persoonlijkheid, hij weet spelers duidelijk te motiveren en hij heeft een duidelijke visie. Niemand hoeft alles te kunnen, dus moet je zorgen dat je hem aanvult op zijn zwakke punten en zijn sterke punten tot uiting laat komen. Het is net een elftal.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma okt 08, 2007 7:40 pm

Bertje schreef:Van Basten heeft enorm veel laten zien. Hij heeft een sterke persoonlijkheid, hij weet spelers duidelijk te motiveren en hij heeft een duidelijke visie. Niemand hoeft alles te kunnen, dus moet je zorgen dat je hem aanvult op zijn zwakke punten en zijn sterke punten tot uiting laat komen. Het is net een elftal.
Hij heeft óók laten zien een elftal niet mooi te laten voetballen, tot in het oneindige aan 4-3-3 te blijven vasthouden, spelers regelmatig op vekeerde plaatsen neer te zetten en ruzie te maken met bepalende spelers om deze vervolgens te vervangen door wat bravere jeugdspelers.

En dan hebben we het nog niet gehad over zijn neiging om het niet zo nauw met de waarheid te nemen. Nederland zou mooi voetbal gaan spelen, aldus Marco. Spelers worden alleen nog geselecteerd als ze een basisplaats bij hun club hebben. Allebei zaken waar hij zich niet aan heeft gehouden.

Het enige voordeel aan Van Basten dat ik zie is dat hij in tegenstelling tot de vorige 6/7 trainers wél een persoonlijkheid heeft om boven de problemen te blijven staan in moeilijke tijden. Hij laat zich, denk ik, veel minder snel meesleuren in de malaise, hij kan wel tegen de druk die je als hoofdtrainer van Ajax 1 zult tegenkomen.
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 7:56 pm

Zou jullie aanraden om 23.00 uur te kijken naar Fc Het Gesprek.Met Keje Molenaar, Peter R., Frits B. en Ton Boot.Bijna een uur over het vertrek van HtC, het falen van de beleidsbepalers en de structuur binnen AJAX,

http://www.hetgesprek.nl/

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 08, 2007 8:13 pm

Gadverdamme, komt die Molenaar weer ff stoken. Nog nooit zo'n gladjakker gezien die alleen maar met zichzelf bezig is onder het mom van "alles te doen in het belang van "zijn" club".
En Boot is natuurlijk uitgenodigd omdat hij laatst Jaakke van van alles beschuldigde.

Goh, waar zouden ze naar toe willen? Alleen Peter R. zal wat tegenwicht geven.
Bah, driewerf bah.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 8:20 pm

Wat een onzin weer, kijk toch eerst eens voordat je een oordeel geeft.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 08, 2007 8:28 pm

Dat "weer" van je is natuurlijk niet terecht. :ajaxsmiley.gif:

Ik ken Molenaar helaas te goed en de enige reden dat Boot is uitgenodigd, ligt in dat walgelijke interview waar hij lekker ongenuanceerd van op een afstandje een vernietigend oordeel geveld heeft over iets waar hij net als ons te weinig van af weet.

Sorry hoor, maar dan weet ik wel ongeveer waar het heen gaat.

Maar misschien lees ik morgen van jouw hand een verslag van erg genuanceerd, to the point en opbouwende gesprek.

Maak me gek :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 8:29 pm

Neefkens schreef:Dat "weer" van je is natuurlijk niet terecht. :ajaxsmiley.gif:

Ik ken Molenaar helaas te goed en de enige reden dat Boot is uitgenodigd, ligt in dat walgelijke interview waar hij lekker ongenuanceerd van op een afstandje een vernietigend oordeel geveld heeft over iets waar hij net als ons te weinig van af weet.

Sorry hoor, maar dan weet ik wel ongeveer waar het heen gaat.

Maar misschien lees ik morgen van jouw hand een verslag van erg genuanceerd, to the point en opbouwende gesprek.

Maak me gek :biggrin.gif:
Ik heb het al gezien.Kijk zelf maar, want/maar je zit er WEER helemaal naast ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 08, 2007 8:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 08, 2007 8:29 pm

Zelfs voor Neefkens lijkt het allemaal te veel en reden voor een negatieve blik.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 08, 2007 8:31 pm

Het is wel ff zoeken inderdaad. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 8:31 pm

Neefkens schreef:Het is wel ff zoeken inderdaad. :blush.gif:
Ik heb het al gezien.Kijk zelf maar, want/maar je zit er WEER helemaal naast ...

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 08, 2007 8:34 pm

Dat zei je al.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 8:35 pm

Das mooi ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 08, 2007 9:16 pm

Voetske schreef:
Neefkens schreef:Het is wel ff zoeken inderdaad. :blush.gif:
Ik heb het al gezien.Kijk zelf maar, want/maar je zit er WEER helemaal naast ...
Kun je al wat zeggen over wat men te vertellen heeft?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 08, 2007 9:18 pm

Bertje schreef:Van Basten heeft enorm veel laten zien. Hij heeft een sterke persoonlijkheid, hij weet spelers duidelijk te motiveren en hij heeft een duidelijke visie. Niemand hoeft alles te kunnen, dus moet je zorgen dat je hem aanvult op zijn zwakke punten en zijn sterke punten tot uiting laat komen. Het is net een elftal.
Enorm veel? Huh? De kwalificatie voor het WK misschien? Met mazzel? De wijze waarop op het WK is gevoetbald? Onnavolgbaar selectiebeleid, met als voorbeeld het oproepen van Bobson, Van de Bergh c.s.? In feite alleen maar ideale schoonzonen willen selecteren? De briljante overwinningen op Albanie en Luxemburg, tijdens deze EK-kwalificatie? Het stelselmatig tegen zich in het harnas jagen van excellente spelers van Milan, Real Madrid, Bayern Munchen? En, het belangrijkste: vanwege het onnavolgbare briljante spel van het Nederlands elftal? Noem eens drie (qua veldspel) acceptabele wedstrijden van onze Leeuwen onder MVB?

Get real. De man heeft nauwelijks ervaring, léért het vak als bondscoach. volgens mij zit Ajax daar (nu nog) niet op te wachten.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op ma okt 08, 2007 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 08, 2007 9:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:Van Basten heeft enorm veel laten zien. Hij heeft een sterke persoonlijkheid, hij weet spelers duidelijk te motiveren en hij heeft een duidelijke visie. Niemand hoeft alles te kunnen, dus moet je zorgen dat je hem aanvult op zijn zwakke punten en zijn sterke punten tot uiting laat komen. Het is net een elftal.
Enorm veel? Huh? De kwalificatie voor het WK misschien? Met mazzel? De wijze waarop op het WK is gevoetbald? onnavolgbaar selectiebeleid, met als voorbeeld het oproepen van Bobson, Van de Bergh c.s.? In feite alleen maar ideale schoonzonen willen selecteren? De briljante overwinningen op Albanie en Luxemburg, tijdens deze EK-kwalificatie? Het stelselmatig tegen zich in het harnas jagen van excellente spelers van Milan, Real Madrid, Bayern Munchen? En, het belangrijkste: vanwege het onnavolgbare briljante spel van het Nederlands elftal? Noem eens drie (qua veldspel) acceptabele wedstrijden van onze Leeuwen onder MVB?

Get real. De man heeft nauwelijk ervaring, léért het vak als bondscoach. volgens mij zit Ajax daar (nu nog) niet op te wachten.
Je neemt de woorden uit mijn mond!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 09, 2007 4:24 pm

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:Precies, niemand die weet hoe het precies zit.

Vroeger had je een voorzitter die alle verantwoordelijkheid voor alle beslissingen droeg. Nu is het allemaal erg schimmig met al die directeuren en bestuursleden.

En het is niet alleen schimmig, het is ook nog maar de vraag of een schip de goede kant op kan varen als er verschillende mensen aan het roer staan te sjorren.

Neem nou zo'n Slop. Heel fijn dat hij geld kan tellen, maar hij is wel even directeur en heeft dus nog inspraak ook. Terwijl voor hem het financiele belang (want daar is hij verantwoordelijk voor) in feite zwaarder weegt dan het sportieve.
Inderdaad. Sowieso heb ik het idee dat er te veel mensen wat te vertellen hebben bij Ajax. Dát is ook één van de redenen voor mij om voor Van Basten te gaan. Niemand heeft zo'n brede rug (om met HTC te spreken) als Van Basten. En dat hebben we, naar mijn mening, nu nodig om een organisatie op poten te zetten. Neem Fontein, neem HTC, neem MvG, neem Jaakke. Volgens mij allemaal kundige mensen, maar volgens mij wordt er te veel langs elkaar heen gewerkt. Was het opvangen van het vertrek van Sneijder nou de verantwoordelijkheid van HTC of van MvG? Ze hebben allebei een beslissende stem. Dan kun je dus eigenlijk allebei niets doen. HTC staat op deze manier namelijk niet onder MvG, want HTC kan de beslissingen van MvG blokkeren. Geen duidelijkheid dus.

Zo moet wat mij betreft van bovenaf alles doorgelicht worden.
Zoiets opperde ikergens in maart al, maar dat werd toen niet al te serieus genomen.
Scherrer schreef:Hij heeft óók laten zien een elftal niet mooi te laten voetballen, tot in het oneindige aan 4-3-3 te blijven vasthouden, spelers regelmatig op vekeerde plaatsen neer te zetten en ruzie te maken met bepalende spelers om deze vervolgens te vervangen door wat bravere jeugdspelers.
Puur uit nieuwsgierigheid: welke spelers heeft hij in jouw ogen op de verkeerde plaats neergezet?
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:Van Basten heeft enorm veel laten zien. Hij heeft een sterke persoonlijkheid, hij weet spelers duidelijk te motiveren en hij heeft een duidelijke visie. Niemand hoeft alles te kunnen, dus moet je zorgen dat je hem aanvult op zijn zwakke punten en zijn sterke punten tot uiting laat komen. Het is net een elftal.
Enorm veel? Huh? De kwalificatie voor het WK misschien? Met mazzel? De wijze waarop op het WK is gevoetbald? Onnavolgbaar selectiebeleid, met als voorbeeld het oproepen van Bobson, Van de Bergh c.s.? In feite alleen maar ideale schoonzonen willen selecteren? De briljante overwinningen op Albanie en Luxemburg, tijdens deze EK-kwalificatie? Het stelselmatig tegen zich in het harnas jagen van excellente spelers van Milan, Real Madrid, Bayern Munchen? En, het belangrijkste: vanwege het onnavolgbare briljante spel van het Nederlands elftal? Noem eens drie (qua veldspel) acceptabele wedstrijden van onze Leeuwen onder MVB?

Get real. De man heeft nauwelijks ervaring, léért het vak als bondscoach. volgens mij zit Ajax daar (nu nog) niet op te wachten.
Ik vond niets 'mazzel' aan hoe Nederland zich kwalificeerde voor het WK. Het won minstens 1 keer van de concurrenten en nam bijna alle hordes in de vorm van de kleinere, extreem verdedigend ingestelde tegenstanders. Tegenstanders waar de meeste nationale elftallen ook veel moeite mee hebben.
Dat Van Basten veel spelers heeft geselecteerd is niet zo gek, gezien het afvallen van de jaren '90-generatie. Dat hij bepaalde spelers van dichtbij wilde meemaken en de afvallers vervolgens nooit meer selecteerde, neem ik hem niet kwalijk. Sterker nog, het getuigt van professionaliteit (Van Basten wilde zelf meemaken hoe die jongens het zouden doen in een betere groep) en stelligheid.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di okt 09, 2007 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 4:32 pm

Voor Cees en Scherrer: ik had het niet niet direct over prestaties, maar over kwaliteiten. Prestaties zijn afhankelijk van de beschikbare spelers, kwaliteiten niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 09, 2007 4:39 pm

VdVaart als hangende rechtsbuiten. Kuijt als hangende rechts- en linksbuiten. Giovanni vBronkhorst vind ik als verdedigende middenvelder matig, maar zelfs BvM zet hem daar neer.

Plaats reactie