PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey »

De ex-trainer van PSV speelt de 1e viool bij Valencia, de ex-trainer van Ajax speelt 3e viool bij Chelski. Treffend...

Leuk voor Koeman en Jol. Minder leuk voor PSV.
Jim

Bericht door Jim »

LouisXIV & co schreef:Koeman knijpt er weer keurig op tijd tussenuit en zal de geschiedenisboeken in gaan als de coach die oogste waar anderen zaaiden, om daarna de akkers onder water te laten lopen.
Als je i.p.v. vooringenomen te zijn gewoon puur naar de feiten kijkt is dit natuurlijk complete nonsens.
PSV staat keurig ongeslagen bovenaan, heeft goede aankopen gedaan waarmee het verlies van sleutelspelers als Cocu en Alex prima is ondervangen en bovendien hebben verschillende jonge spelers (Afellay, Bakkal, Marcellis) regelmatig een basisplaats. PSV heeft een degelijke selectie staan, die op het moment van vertrek heel behoorlijk draait en presteert.
Met andere woorden, Koeman heeft helemaal geen akkers onder water gezet. Hij heeft de plantjes met exact de juiste hoeveelheid vocht besprenkeld, waardoor ze mooi in bloei staan.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Toch altijd wel grappig hoe dit soort dingen in de voetbalwereld gaan. Als er vorig seizoen op de laatste speeldag ergens op één van de drie velden één goal niet of juist wel valt krijg je een heel ander verhaal.

Dan gaan Psv en Koeman op dat moment al ruziënd uit elkaar en dan denk ik niet dat hij dit seizoen richting Valencia was vertrokken.
Nil volentibus arduum
wimpey

Bericht door wimpey »

Koeman heeft anders als trainer nog geen contract uitgediend, Jim. Erg integer is de man niet, hij denkt enkel en alleen aan numero uno.

Maar hij doet zijn werk goed, hij heeft inmiddels een aardig rijtje aan clubs achter zijn naam staan. Ook bij Valencia zal ie het op de van hem bekende wijze wel weer weten te rooien.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Stemmen jullie op psv netwerk ook even op Marco van Basten als opvolger? :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Marillion schreef:Stemmen jullie op psv netwerk ook even op Marco van Basten als opvolger? :hypocrite.gif:
Zou ik maar al te graag doen. Echter wij hebben hier te maken met fonemeen Cruijff :ajax.gif: Volgens Evers Radio 538 :blush.gif: schijnt het al rond te zijn dat onze huidige bondscoach na het EK naar Ajax komt...
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Jan Wouters neemt het tijdelijk over van Koeman. :666.gif:
Harm

Bericht door Harm »

wimpey schreef:Koeman heeft anders als trainer nog geen contract uitgediend, Jim. Erg integer is de man niet, hij denkt enkel en alleen aan numero uno.

Maar hij doet zijn werk goed, hij heeft inmiddels een aardig rijtje aan clubs achter zijn naam staan. Ook bij Valencia zal ie het op de van hem bekende wijze wel weer weten te rooien.
Dat gaf hij tijdens de persconferentie ook aan. Hij gaat puur voor eigenbelang. Op zich vind ik het helemaal niet zo erg dat Koeman weggaat. Maar ik vind dat het bestuur hem nog een wedstrijd of drie hier had moeten houden tot na de wedstrijd in Istanbul.
Baseman

Bericht door Baseman »

Uit het AD:
PSV gunt Koeman zijn transfer
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN - Toen Valencia dinsdag voor de derde maal sinds de zomer een poging waagde om Ronald Koeman weg te lokken bij PSV kwam de oefenmeester vlot tot de conclusie dat deze trein niet nóg een keer voorbij zou komen.

Hij bereikte een akkoord met Valencia en liet PSV weten dat hij koste wat kost uit Eindhoven wilde vertrekken.

Voor Koeman – die in Valencia een contract voor tweeënhalf jaar tekende – gaat met de overgang naar Spanje een droom in vervulling. Hij heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij graag eens zou werken bij een echte topclub met vrijwel onbegrensde financiële mogelijkheden.

Die heeft hij in Valencia gevonden. Koeman heeft met de clubleiding afgesproken dat hij het seizoen in principe afmaakt met de huidige selectie. Komende zomer krijgt hij echter alle ruimte om de selectie naar eigen inzicht te versterken, mogelijk ook met Rafael van der Vaart. In ruil verwachten ze in Valencia wel prestaties. De club wil op korte termijn weer eens kampioen worden.

Zijn directe vertrek brengt PSV in een lastig parket, hoewel de clubleiding gisteren opvallend luchtig reageerde op het vertrek van Koeman. De landskampioen speelt zeer waarschijnlijk de duels met Heerenveen (zaterdag), Fenerbahce (woensdag) en AZ (volgende week zondag) met interim-trainer Jan Wouters op de bank. Toch aarzelde Koeman niet lang, toen Valencia zich meldde.

,,Dit is iets wat ik graag wil,’’ sprak de oefenmeester. ,,Dan ben ik ook iemand die ervoor gaat. In je leven komen er een paar kansen voorbij en die pak ik. Als speler heb ik geprobeerd om alles uit mijn carrière te halen en dat wil ik als trainer ook.

Iedereen is het er wel over eens dat de timing niet goed is. Aan de andere kant, andersom werkt het ook zo. Als ze niet tevreden zijn, word je weggestuurd.’’ PSV werkte soepel mee aan het vertrek van Koeman, hoewel directeur Jan Reker gisteren nog wel een stevige afkoopsom van de Spanjaarden bedong. Bij PSV bespraken ze de mogelijkheid om Koeman aan zijn contract te houden, maar serieus werd die optie nooit. Wel wil Jan Reker dat er ook voor trainers een vaste transferperiode moet komen. Hij wil dit in de vergadering van de G14 (de grote clubs in Europa) later deze maand voorstellen.

,,Daar moet je reëel in zijn,’’ vond Reker. ,,In de voetballerij kun je dingen netjes oplossen of niet netjes, maar de uitkomst is altijd hetzelfde. We hebben te goed met elkaar gewerkt om nu nog problemen te maken.’’ De landskampioen overwoog heel even om Koeman pas na de komende drie wedstrijden te laten gaan. Dat wilde de oefenmeester zelf niet. ,,Als je rond bent met een club is het heel moeilijk om je werk te blijven doen,’’ verklaart de trainer. ,,Er zit dan te weinig in je hoofd om door te gaan zoals je altijd gewerkt hebt. Ik voelde me daar gewoon niet prettig bij.’’ En wat anderen daar van vinden, kan Koeman niet boeien. ,,De een zal zeggen: Hij trekt een lange neus. De ander vindt misschien: Hij laat de boel in de steek. Wat heb ik daar mee te maken? Valencia is gekomen en ik heb ‘ja’ gezegd.’’ Koeman neemt zijn assistent Tonny Bruins Slot mee naar Spanje. De training van de PSV-selectie wordt vandaag geleid door zijn andere assistent, Jan Wouters blijft voorlopig gewoon in dienst van PSV. Anton Janssen, trainer van Jong PSV, zal hem bijstaan zolang hij de scepter zwaait. Overigens heeft Wouters aangegeven, dat hij zo snel mogelijk weer wil terugkeren in de rol van assistent.

Toen gisteren eenmaal duidelijk was dat Koeman zou vertrekken, belde hij de leden van de technische en medische staf. Ook een aantal spelers stelde hij persoonlijk op de hoogte. Vandaag neemt hij op De Herdgang afscheid van PSV, vrijdag wordt hij in Valencia officieel gepresenteerd. Hij sloot uit dat hij zaterdag bij Real Mallorca al op de bank zou zitten. Koeman bekijkt het Champions League-duel met Rosenborg (dinsdag) waarschijnlijk ook nog van de tribune.

Als aanvoerder Timmy Simons de mening van de spelersgroep verwoordt, neemt de selectie van PSV de scheidende trainer niets kwalijk. ,,Het komt voor mij onverwacht en het moment is misschien ongelukkig, maar voor dit soort dingen is er geen juist moment,’’ aldus de captain. ,,Als dit iemands droom is, kun je hem niet verwijten dat hij er achter aan gaat.’’
PSV neemt tijd voor opvolging
Door PETER VAN DUYL EN MAARTEN WIJFFELS

EINDHOVEN - PSV hoopt binnen twaalf dagen de opvolger van Ronald Koeman vast te leggen. Dat zegt algemeen directeur Jan Reker. Zeker is dat de nieuwe man een Nederlander wordt met zoveel mogelijk internationale ervaring.

Kennis van de Spaanse taal is een pré, maar geen absolute voorwaarde. De namen van Martin Jol en Dick Advocaat zijn voorlopig de meest genoemde.

PSV speelt zijn eerstvolgende drie wedstrijden tegen Heerenveen (uit), Fenerbahçe (uit) en AZ (thuis). Mede gezien de zwaarte van de klussen verwachten ze in Eindhoven een nieuwe trainer pas na dit drieluik te presenteren.

,,Als ik trainer was in de belangstelling van PSV, dan zou ik zaterdag nog niet op onze bank gaan zitten,’’ zei PSV’s algemeen directeur Jan Reker gisteravond. ,,Volgende week woensdag in Istanbul tegen Fenerbahçe ook nog niet en ik kan me voorstellen dat je de derde wedstrijd tegen AZ ook nog laat schieten.’’

Reker ziet de eerstkomende interlandweek, de week van 12 november, als het meest logische startmoment voor de introductie van de nieuwe man die zal worden geworven op basis van een profielschets. PSV heeft daarin twee centrale punten opgesteld. De clubleiding gaat voor een Nederlandse coach die zoveel mogelijk internationale ervaring moet meebrengen. Daarnaast is kennis van de Spaanse taal een pré, maar het is geen absolute voorwaarde.

Op namen ging Reker nog niet in. Wel ontkende hij met klem dat hij gistermiddag in de nabijheid van Schiphol onderhandeld zou hebben met Martin Jol.

De vorige week bij Tottenham Hotspur ontslagen trainer is een van de weinige coaches die zonder afkoopsom snel aan de slag zou kunnen gaan in Eindhoven. Een trainer ook die zelf open staat voor PSV en met wie ze in het Philips Stadion al tweemaal eerder bezig waren.

De 51-jarige Jol was zowel in het voorjaar van 2006 als het voorjaar van 2007 in beeld om hoofdcoach te worden in Brabant. PSV polste Jol een eerste keer voor de opvolging van Guus Hiddink. Eind vorig seizoen kwam Jol in beeld in de fase dat de relatie tussen Ronald Koeman en PSV op de klippen dreigde te lopen. Er waren plannen om Jol te vragen in te stappen voor de eredivisie-play offs indien Koeman met PSV geen landskampioen was geworden. Op de laatste speeldag kwam die titel er echter toch.

Jol wil na zijn periode bij Tottenham Hotspur graag aan de slag bij een club met veel routiniers in de selectie, omdat het met hen nou eenmaal makkelijker prijzen winnen is. Als andere optie ziet hij werken bij een club die juist helemaal vanaf de grond moet worden opgebouwd. Dat proces begeleidde hij al eens bij RKC in Waalwijk.

In de profielschets passen echter ook andere namen, zoals die van Huub Stevens of Dick Advocaat. Beiden hebben een schat aan internationale ervaring, beduidend meer nog dan Jol. Stevens liet gisteren desgevraagd weten dat hij niet benaderd is. Bovendien heeft hij een grote uitdaging in de Bundesliga, waar hij op indrukwekkende wijze Hamburger SV vanuit de degradatiezone terug naar de top heeft gebracht. Dick Advocaat sluit over anderhalve week zijn periode in Rusland bij Zenit St. Petersburg af. De coach die PSV in de jaren ’90 al eens onder zijn hoede had, heeft zijn zinnen gezet op een bondscoachschap van Australië als volgende baan. Maar er is nog niets getekend.

Jan Reker zei gisteren dat ’de nieuwe coach van PSV misschien nog wel ergens vast ligt.’ Zo’n opmerking - bewust dan wel onbedoeld - maakt ook de komst van een andere trainer die ’het huis PSV’ goed kent mogelijk. Fred Rutten, nu trainer van FC Twente, leerde het vak onder Guus Hiddink en heeft zich inmiddels bewezen in Enschede. Eerder werden vraagtekens gezet bij de uitstraling van Rutten, maar de trainer is erg gegroeid. Zijn internationale ervaring als eindverantwoordelijke blijft echter beperkt tot een paar duels in de UEFA Cup met FC Twente. Ronald Koemans broer Erwin, ook ex-assistent van Guus Hiddink en eveneens hier en daar genoemd, is niet gepolst.

Met de keuze voor iemand uit de categorie Jol/Advocaat/Stevens zou Jan Reker laten zien dat hij staat voor wat hij de afgelopen jaren heeft verkondigd. Als directeur van de trainersvakbond CBV zei Reker steevast dat Nederland de best onderlegde trainers ter wereld aflevert. Bij de sportief beste club van Nederland kan hij nu zo’n vakman met een lange staat van dienst op verschillende niveau’s vastleggen, waarbij Martin Jol in dienst van een Nederlandse topclub een unieke prestatie zou kunnen neerzetten. Jol kan de eerste trainer ooit worden die in Nederland kampioen werd van een van de amateurhoofdklassen (Scheveningen, zaterdag), daarnaast de algehele amateurtitel greep (Scheveningen), de KNVB-beker won (Roda JC) en de beste was in de eredivisie (PSV?).

Willem van Hanegem is wat dat betreft nu de trainer met het meest complete palmares. De Kromme werd amateurkampioen van de hoofklasse A met Holland en won de KNVB- en landstitel met Feyenoord. Met AZ was hij daarnaast de beste van de eerste divisie.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Topcoaches zwichten nu ook voor het grote geld
Van onze verslaggever Charles Bromet

EINDHOVEN - Een week voor de cruciale wedstrijd uit de Champions League tegen het Turkse Fenerbahçe, die bepalend zal zijn voor het Europese seizoen van PSV, heeft de coach de benen genomen naar Spanje. Het plotselinge vertrek van Ronald Koeman naar Valencia toont grote overeenkomsten met dat van Henk ten Cate, die eerder deze maand besloot Ajax te verlaten toen Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj hem naar Engeland lokte met een vet contract.

Het seizoen in de eredivisie is pas negen speelronden oud, maar twee clubs uit de traditionele topdrie zagen hun hoofdcoach al de deur uitlopen, omdat ze zwichtten voor het grote geld.

Wordt dat een nieuwe trend? ‘Kennelijk zijn grote clubs in Europa geïnteresseerd in Nederlandse coaches’, meent Koeman. ‘Dat is misschien wel een compliment.’

PSV-directeur Jan Reker: ‘Dat twee Nederlandse topclubs hun trainer zo snel in het seizoen verliezen, is een incident. Tenminste, dat denk ik. Of beter, dat hoop ik.’

De hem typerende lach spat van zijn gezicht als Ronald Koeman zijn vertrek van PSV naar Valencia tracht te duiden. ‘Er waren heel veel mensen die zeiden: die Ronald Koeman haalt de Kerst niet bij PSV. Die mensen hebben toch gelijk gekregen.’

Reker
Als de oogjes van de coach zich samenpersen tot een streepje, van de pret, lacht ook directeur Reker. Maar dat is de spreekwoordelijke lach van de boer met kiespijn. Want Reker mag dan betogen dat ‘dit nu eenmaal de voetballerij is’, de landskampioen uit Eindhoven werd domweg voor het blok geplaatst door Koeman.

Hij wilde weg, koste wat kost. En nee, een opvolger tover je niet zomaar van onder de tafel vandaan, zoals Reker woensdag stelde. Daarom benoemde PSV assistent Jan Wouters tot interim-coach.

Het geld, de ambities van de nummer vier uit de Spaanse Primera Division en de kans weer eens te werken in een land met een aantrekkelijke temperatuur hebben Koeman doen zwichten.

‘Als ik hier in de winter stond met een sjaal om en een dikke jas aan, was ik nog wel eens met mijn gedachten bij een andere competitie’, zegt Koeman. ‘Er zullen mensen zijn die zeggen: Koeman laat de boel in de steek. Nou, daar heb ik weinig mee te maken.’
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jim

Bericht door Jim »

Harm schreef:Hij gaat puur voor eigenbelang.
Klopt helemaal. Geldt overigens voor 99 procent van de voetballerij, zowel spelers als clubs.
Wat namelijk wel aangetekend dient te worden is dat ook PSV in deze affaire bepaald niet vrijuit gaat en gedurende het tijdperk(je) Koeman tot aan de afwikkeling van zijn vertrek (wat PSV dan weer wel netjes heeft afgehandeld) evenzeer alleen maar aan het eigenbelang heeft gedacht.
Want een coach wiens toekomst door de leiding (Schuitema) al zwaar ter discussie wordt gesteld (terwijl hij zijn team naar de kwartfinale CL heeft geloodst) omdat hij wel eens op het nippertje de landstitel kon gaan missen heeft wel bijzonder weinig krediet. Sterker nog, als PSV geen kampioen was geworden had men vrijwel zeker Koeman zonder pardon de laan uitgestuurd.
Dan had men net zo weinig mededogen met Koeman gehad als Koeman nu heeft met PSV.
Vergelijk dat eens met Ajax waar Ten Cate tot twee keer toe de CL misliep, tevens de landstitel niet haalde maar toch mocht blijven en hoogstwaarschijnlijk zijn contract gewoon had mogen uitdienen.
PSV heeft dus ook het eigenbelang (plaatsing voor CL is/was daar namelijk een absolute must want zonder heeft de club financieel een groot probleem) nagenoeg helemaal geprojecteerd op en neergelegd bij de coach.
In plaats van die coach juist wat meer rugdekking te geven omdat het sowieso al moeilijk genoeg is om in de voetsporen te treden van oppergod Hiddink, moest hij maar even voorkomen dat PSV in de problemen zou komen. En als hij daarin niet slaagde kon hij moven. Daar komt de handelwijze van PSV eigenlijk gewoon op neer.
Ik beweer heus niet dat Koeman anders wel was gebleven. Hoogstwaarschijnlijk was hij ook zonder dit alles wel in zee gegaan met Valencia. Wat ik wel wil aangeven is dat hij in deze dus zeker niet de enige is die het eigenbelang voorop heeft gesteld. PSV treft minstens evenveel blaam.
Deze kant van het verhaal wordt m.i. danig onderbelicht. Met name bij een aantal onvoorstelbaar clubblinde supporters op PN die nu alle schuld bij Koeman leggen en hem voor van alles en nog wat uitmaken. Terwijl diezelfde figuren Koeman vanaf dag 1 het liefst zagen oprotten zijn ze nu in alle staten terwijl hij nota bene hun wens inwilligt.
Ergens begrijp ik dat ook wel weer. Ze hadden veel liever gezien dat “die dikke rooie” vanuit de club de zak had gekregen, nu ruilt hij uit eigen beweging hun club in voor een internationale topclub.
Dat voelt toch wat anders aan. Dat doet zelfs best pijn.
LucaS

Bericht door LucaS »

Jim schreef:Ergens begrijp ik dat ook wel weer. Ze hadden veel liever gezien dat “die dikke rooie” vanuit de club de zak had gekregen, nu ruilt hij uit eigen beweging hun club in voor een internationale topclub.
We zijn in Nederland erg goed in het opkijken tegen namen. Valencia is nauwelijks meer Europese topclub dan PSV dat is. Qua salaris waarschijnlijk wel, terwijl het weer en de tegenstanders in Spanje natuurlijk ook mooier zijn.
I think I lost my fucking headache
Harm

Bericht door Harm »

Jim schreef:
Harm schreef:Hij gaat puur voor eigenbelang.
Klopt helemaal. Geldt overigens voor 99 procent van de voetballerij, zowel spelers als clubs.
Wat namelijk wel aangetekend dient te worden is dat ook PSV in deze affaire bepaald niet vrijuit gaat en gedurende het tijdperk(je) Koeman tot aan de afwikkeling van zijn vertrek (wat PSV dan weer wel netjes heeft afgehandeld) evenzeer alleen maar aan het eigenbelang heeft gedacht.
Want een coach wiens toekomst door de leiding (Schuitema) al zwaar ter discussie wordt gesteld (terwijl hij zijn team naar de kwartfinale CL heeft geloodst) omdat hij wel eens op het nippertje de landstitel kon gaan missen heeft wel bijzonder weinig krediet. Sterker nog, als PSV geen kampioen was geworden had men vrijwel zeker Koeman zonder pardon de laan uitgestuurd.
Dan had men net zo weinig mededogen met Koeman gehad als Koeman nu heeft met PSV.
Vergelijk dat eens met Ajax waar Ten Cate tot twee keer toe de CL misliep, tevens de landstitel niet haalde maar toch mocht blijven en hoogstwaarschijnlijk zijn contract gewoon had mogen uitdienen.
PSV heeft dus ook het eigenbelang (plaatsing voor CL is/was daar namelijk een absolute must want zonder heeft de club financieel een groot probleem) nagenoeg helemaal geprojecteerd op en neergelegd bij de coach.
In plaats van die coach juist wat meer rugdekking te geven omdat het sowieso al moeilijk genoeg is om in de voetsporen te treden van oppergod Hiddink, moest hij maar even voorkomen dat PSV in de problemen zou komen. En als hij daarin niet slaagde kon hij moven. Daar komt de handelwijze van PSV eigenlijk gewoon op neer.
Ik beweer heus niet dat Koeman anders wel was gebleven. Hoogstwaarschijnlijk was hij ook zonder dit alles wel in zee gegaan met Valencia. Wat ik wel wil aangeven is dat hij in deze dus zeker niet de enige is die het eigenbelang voorop heeft gesteld. PSV treft minstens evenveel blaam.
Deze kant van het verhaal wordt m.i. danig onderbelicht. Met name bij een aantal onvoorstelbaar clubblinde supporters op PN die nu alle schuld bij Koeman leggen en hem voor van alles en nog wat uitmaken. Terwijl diezelfde figuren Koeman vanaf dag 1 het liefst zagen oprotten zijn ze nu in alle staten terwijl hij nota bene hun wens inwilligt.
Ergens begrijp ik dat ook wel weer. Ze hadden veel liever gezien dat “die dikke rooie” vanuit de club de zak had gekregen, nu ruilt hij uit eigen beweging hun club in voor een internationale topclub.
Het gaat mij er niet om dat hij gaat. het gaat mij om het tijdstip. Voor PSV is dit uiteindelijk beter. Zo te horen heeft PSV een flink bedrag gekregen voor een trainer die anders toch was gegaan.

In mijn optiek had hij echter nog best drie wedstrijdjes kunnen coachen. Als je toch de vergelijking met Ajax wil maken dan denk ik dat PSV meer voor het blok is gezet dan Ajax. Bij Ten Cate had ik echt het idee dat hij indien het niet door was gegaan dat hij dan bij Ajax was gebleven. Koeman zou rond zijn gaan schoppen. Hij had Reker bij zijn ballen.
generaal

Bericht door generaal »

LucaS schreef:
Jim schreef:Ergens begrijp ik dat ook wel weer. Ze hadden veel liever gezien dat “die dikke rooie” vanuit de club de zak had gekregen, nu ruilt hij uit eigen beweging hun club in voor een internationale topclub.
We zijn in Nederland erg goed in het opkijken tegen namen. Valencia is nauwelijks meer Europese topclub dan PSV dat is. Qua salaris waarschijnlijk wel, terwijl het weer en de tegenstanders in Spanje natuurlijk ook mooier zijn.
De selectie van Valencia is echt veel beter dan die van PSV hoor.
LucaS

Bericht door LucaS »

Mwa, het blijkt niet uit de europese resultaten van de laatste jaren. Misschien zijn we ook goed in het opkijken tegen namen
generaal

Bericht door generaal »

LucaS schreef:Mwa, het blijkt niet uit de europese resultaten van de laatste jaren. Misschien zijn we ook goed in het opkijken tegen namen
De Spaanse competitie is veel zwaarder dan de Nederlandse. Bovendien heeft Valencia sinds Benitez geen toptrainer meer gehad. De volledige achterhoede van Valencia is beter dan die van PSV, evenals de voorhoede en de wingers. Eigenlijk zouden alleen Simons en Gomes iets aan Valencia toe kunnen voegen, maar met Hildebrand en Cañizares ga je geen nieuwe doelman halen en Simons lijkt het wel best te vinden in Eindhoven.
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

Koeman wil Van der Vaart bij Valencia

Ja dikke lul! Eerst VDV bij Ajax kaput maken waardoor hij voor een schamele 5 miljoen verkocht moet worden en dan nu die gast weer inlijven bij je nieuwe club. Opdonderen, je koopt Charisteas of Sikora nog maar een keer! Nep-coach, charlatan, paljas, kwakzalver, Sjaak Afhaak!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
LucaS

Bericht door LucaS »

Precies
Arthur

Bericht door Arthur »

LouisXIV & co schreef:Koeman wil Van der Vaart bij Valencia

Ja dikke lul! Eerst VDV bij Ajax kaput maken waardoor hij voor een schamele 5 miljoen verkocht moet worden en dan nu die gast weer inlijven bij je nieuwe club. Opdonderen, je koopt Charisteas of Sikora nog maar een keer! Nep-coach, charlatan, paljas, kwakzalver, Sjaak Afhaak!
Je kunt het ook anders bekijken: als Koeman de leiding van Valencia onder druk zet om Vaart koste wat het kost te halen, dan kunnen wij nog een aardig bedrag tegemoet zien als toevoeging op die schamele 5 miljoen.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

31/10/2007 - Reker: opvolger over twee weken presenteren, transferwindow voor coaches aankaarten bij G14
(Gepost door RvN)

Jan Reker liet tegenover Langs de Lijn weten dat PSV graag een Nederlandse trainer wil die internationale ervaring heeft, zowel als speler als coach. Het liefst wil Reker er over een dag of 12 uit zijn. Dan heeft PSV drie wedstrijden in korte tijd achter de rug en komen er twee weken rust uit vanwege interlandvoetbal. Dan zou PSV het liefst een opvolger presenteren.

De algemeen directeur is half november voor het eerst aanwezig bij de G14. Hij wil dan gaan voorstellen om ook voor coaches een transferwindow in te stellen, zodat coaches niet midden in het seizoen kunnen vertrekken.

PN

Goed idee, wat de trainers betreft. Ik vind die Reker toch wel een prima innovatieve AD, hoor.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do nov 01, 2007 4:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

Arthur schreef:
LouisXIV & co schreef:Koeman wil Van der Vaart bij Valencia

Je kunt het ook anders bekijken: als Koeman de leiding van Valencia onder druk zet om Vaart koste wat het kost te halen, dan kunnen wij nog een aardig bedrag tegemoet zien als toevoeging op die schamele 5 miljoen.
Je kunt het natuurlijk nóg positiever bekijken: als VDV weer onder Koeman komt te trainen, kunnen wij hem over twee jaar weer voor 5 miljoen terugkopen...! :neutral.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Alexander

Bericht door Alexander »

Zou me niks verbazen als die Koeman over een jaar of 5 opeens trainer van Feyenoord is!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Koeman: ‘Tonnie Bruins Slot ziet het altijd goed’

Datum: 1-nov-2007 12:27

Door Mark van den Heuvel

Kijk naar de opstellingen van de trainers Johan Cruijff (Barcelona), Frank Rijkaard (EK 2000) en Ronald Koeman (PSV) en je ziet de hand van Tonnie Bruins Slot. De assistent fungeert sinds jaar en dag als een trouwe adjudant van alle oefenmeesters, analyseert tegenstanders tot op het bot en wat belangrijker is, hij draagt ook tactische oplossingen aan, waar sinds jaar en dag dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Door Cruijff, Rijkaard en ook door Ronald Koeman.

Dus als Tonnie Bruins Slot (TBS), in Valencia wederom de rechterhand van Koeman, ontbreekt op het trainingsveld worden daar, zoals vorige week, meteen vragen over gesteld. Koeman: “Als Tonnie niet op het trainingsveld staat, dan is hij in het buitenland of is hij thuis. Dan krijgt hij rust. Tonnie is ook niet meer de jongste en hij reist wat af… Af en toe moet je hem een beetje afremmen.” Overigens was Bruins Slot vorige week niet thuis, maar zat hij binnen video-analyses te maken, een andere, specialiteit van Bruins Slot.
Op de vraag wat nou precies de toegevoegde waarde is van TBS, zegt Koeman: “Tonnie ziet het altijd goed. De uitvoering is vervolgens een tweede. Maar we worden nooit verrast. Door niemand.”
Voorbeeldje? In de Champions League-wedstrijd tegen Fenerbahçe hield de rechtsbenige Dirk Marcellis linksback Mike Zonneveld uit de ploeg omdat de Turken met een linksbenige rechtsbuiten speelden. Welkom in de wereld van Bruins Slot. Al zijn de tactische opgaven nog zo groot, TBS kraakt de code en vindt overal een antwoord op.

Hoe dat in zijn werk gaat?
Koeman: “We laten Tonnie altijd eerst zijn verhaal vertellen. Vervolgens pik ik daar dan bepaalde dingen uit. En dan vraag ik hem: ‘Hoe ga we dat dan bespelen?’ Met de keuze voor Marcellis vielen wat dat betreft weer alle puntjes op de i.”
Volg je alle adviezen op van Tonnie?
Koeman: “Nee, niet altijd. Maar ik heb me vaak genoeg door hem laten overreden.”

Sportweek.nl

Ja, Marcellis deed het inderdaad geweldig tegen Deivid. Pfff, je ziet niet zo heel vaak twee medespelers elkaar zo vaak aan staren om te bepalen wie een aanvaller op moet pakken, dan Salcido en Marcellis die avond.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Koeman: ‘Tonnie Bruins Slot ziet het altijd goed’
Net wat ik dacht, Koeman leeft echt bij de gratie van TBS.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:Ja, Marcellis deed het inderdaad geweldig tegen Deivid. Pfff, je ziet niet zo heel vaak twee medespelers elkaar zo vaak aan staren om te bepalen wie een aanvaller op moet pakken, dan Salcido en Marcellis die avond.
Dit is een voorbeeld van Sportweek, hè.
Gesloten