PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Hoe tevreden zijn onze PSV'ers eigenlijk over Perez? (en dan niet zeggen dat hij geweldig is om het bij ons in te wrijven :wink.gif:)
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:Hoe tevreden zijn onze PSV'ers eigenlijk over Perez? (en dan niet zeggen dat hij geweldig is om het bij ons in te wrijven :wink.gif:)
Hopelijk wordt ie 12e man onder de nieuwe trainer. Ik heb het idee dat hij het best presteert als ie opgefokt is.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dan is ie zo weer vertrokken. Perez is niet gekomen om op de bank te zitten.

Het zijn trouwens wel een paar cruciale dagen voor Psv. Vandaag Heerenveen verloren en dan volgen nu Fenerbache en AZ. Ik ben benieuwd hoe de ploeg daar uit gaat komen. Uit bij Fenerbache is gewoon een hele lastige klus maar als Psv nog aanspraak wil maken op de volgende ronde hebben ze een goed resultaat nodig.

En dan komt daarna AZ op bezoek. Die ploeg begint volgens mij toch wat beter te draaien en die zullen voor drie punten naar Eindhoven komen.
Nil volentibus arduum
generaal

Bericht door generaal »

De UEFA Cup winnen met Pellegrini lijkt me anders ook een droomscenario en AZ maakt geen kans in Eindhoven als Afellay weer in de basis staat.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Vorig seizoen wonnen AZ er anders ook en de ploeg begint warm te draaien. Ik wil wel eens zien wat er in Eindhoven gebeurd als na Heerenveen ook Fenerbache te sterk blijkt.
Nil volentibus arduum
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:Sulejmani is een leuk talent. Zal tzt. wel weer voor de hoofdprijs naar Ajax gaan.
Tegelijk de ontwikkeling van Beerens, Bradley en Roorda maar goed in de gaten houden.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Marillion schreef:Vorig seizoen wonnen AZ er anders ook en de ploeg begint warm te draaien. Ik wil wel eens zien wat er in Eindhoven gebeurd als na Heerenveen ook Fenerbache te sterk blijkt.
Ze kunnen moeilijk de trainer ontslaan. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Sulejmani is een leuk talent. Zal tzt. wel weer voor de hoofdprijs naar Ajax gaan.
Tegelijk de ontwikkeling van Beerens, Bradley en Roorda maar goed in de gaten houden.
Roorda is een goede ja.
Harm

Bericht door Harm »

Marillion schreef:Vorig seizoen wonnen AZ er anders ook en de ploeg begint warm te draaien. Ik wil wel eens zien wat er in Eindhoven gebeurd als na Heerenveen ook Fenerbache te sterk blijkt.
De winst vorig jaar was onverdiend van AZ. PSV was eigenlijk veel beter.

Maar gisteren was het echt dramatisch zeg. Niet dat Heerenveen zo goed was, maar bij PSV was er geen enkele lijn te ontdekken. Mendez en Alcides waren weer eens slecht, maar gelukkig heeft Mendez dat probleem voor de volgende week zelf opgelost. En Alcides was centraal beter dan als back.
Nihad

Bericht door Nihad »

We moeten als Ajacieden hopen dat Wouters het seizoen mag afmaken bij PSV.

Dan eindigt PSV gewoon keihard 5e. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Harm schreef:En Alcides was centraal beter dan als back.
Nog beter?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

:excited.gif:

Ik zei een tijd terug al dat het grootste probleem van PSV op dit moment op de backposities ligt. Tegen behoorlijke tegenstanders of teams van CL-niveau kan je niet met Kromkamp en Alcides aankomen.
generaal

Bericht door generaal »

Thomas schreef::excited.gif:

Ik zei een tijd terug al dat het grootste probleem van PSV op dit moment op de backposities ligt. Tegen behoorlijke tegenstanders of teams van CL-niveau kan je niet met Kromkamp en Alcides aankomen.
'
Wel met Fagner en Zonneveld.
LucaS

Bericht door LucaS »

Arme Wouters. Natuurlijk ligt het niet aan hem dat PSV verloor. Hij staat er pas twee dagen als eindverantwoordelijke. En woensdag wordt weer vreselijk, daar zou PSV ook met Koe gewoon verliezen denk ik
I think I lost my fucking headache
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Goh, ik vind dat Wouters er wel iets aan kon doen. Z'n opstelling klopte al niet. Van een komende speler als Bakkal maak je natuurlijk geen diepe spits. Verder vond ik zijn wissels niet sterk.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:Goh, ik vind dat Wouters er wel iets aan kon doen. Z'n opstelling klopte al niet. Van een komende speler als Bakkal maak je natuurlijk geen diepe spits. Verder vond ik zijn wissels niet sterk.
Het gekke is dat Wouters voor de wedstrijd zei dat hij contact had gehad met Koeman over de opstelling. Toch raar dat er dan opeens een PSV met een heel ander gezicht de wei in wordt gestuurd. Koeman probeert de boel toch niet opeens bewust te saboteren?

PSV zou met Zonneveld en wellicht Fagner (ken hem niet, maar de meeste Braziliaanse backs zijn er mee opgegroeid) 3-5-2 kunnen spelen. Maar Wouters stelde Mendez en Kromkamp op. Kromkamp kan die ruimte in z'n rug nooit belopen en Mendez heeft amper verdedigende kwaliteiten. Bij mij had-ie allang op de bank gezeten, maar als je hem dan toch opstelt in 3-5-2 dan moet je hem als aanvallende middenvelder neerzetten. Bakkal in de punt van de aanval neerzetten was ook een bijzondere zet. Die jongen moet aansluiten bij de spitsen, geen bal vasthouden voorin.

Hoe zit het trouwens met die Rajkovic? Die heeft toch nog geen minuut gespeeld? Hopelijk voor PSV is het wat, want Alcides verzuipt keer op keer.
Duke

Bericht door Duke »

De lijst van PSV: Jol op één, Rutten op twee en op drie staat Stevens
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

Op weg naar het Mediapark in Hilversum, waar hij gisteravond een live optreden zou verzorgen bij Studio Voetbal, was Jan Reker nog steeds heel stellig. ,,Na de wedstrijd tegen AZ wordt bekend wie de nieuwe hoofdcoach van PSV zal zijn,’’ aldus de algemeen directeur van de landskampioen. Ook kondigde hij aan verder niet te veel te zullen zeggen.

Het rookgordijn rond de jongste vacature bij PSV is tamelijk dicht. De strategie is daarentegen nogal helder. De zogenoemde cruciale week (Heerenveen uit, Fenerbahçe uit, AZ thuis) is in feite geneutraliseerd waar het de opvolging van Koeman betreft.

De week wordt interim uitgediend door Jan Wouters. Die loopt daarmee wellicht schade op, maar wordt in die zin geofferd voor een groter belang. Namelijk het belang dat de nieuwe man géén schade oploopt in zijn eerste week. Die begint dus volgende week met een, voor hem althans, schone lei.

Hoewel er nog steeds geen akkoord is met de beoogd opvolger, Martin Jol, heeft de top van PSV goede hoop op een overeenkomst met de door Tottenham Hotspur aan de kant geschoven Scheveninger.

Vervelend is wel, in de optiek van de beslissers in Eindhoven, dat Jol nu al bijna een week als de absolute ‘nummer één’ door de media davert. Dat is lastig in een publiciteitsgevoelige bedrijfstak als het profvoetbal is.

Mochten de partijen niet tot een vergelijk komen, wat moet dan de gewenste nummer twee wel niet denken? En als die daarom ‘nee’ zegt, wat doet daarna de nummer drie? Voor je het weet, sta je dan met de nummer acht te telefoneren.

Zo ver wil Jan Reker het niet laten komen. Daarom is er vanuit zijn burelen door niemand iets over Martin Jol gezegd. De suggesties over diens nakende aanstelling komen overal vandaan, behalve uit Eindhoven.

Bij PSV willen ze met die houding de alternatieven beschermen. In het scenario van PSV zijn, zo melden goede bronnen bij de club, Huub Stevens en Fred Rutten de belangrijkste sollicitanten als Jol wegvalt. Een volgorde in die twee, er vanuit gaand dat ze beiden terug naar PSV willen, is moeilijk te maken. In beide gevallen, overigens van elkaar nogal verschillende types, wordt vooral naar de snelle beschikbaarheid gekeken.

Op dat vlak is de trainer van FC Twente het eenvoudigst weg te halen. Ook voor de voormalig assistent van Guus Hiddink zal een afkoopsom betaald moeten worden, maar in zijn geval hoeft dat geen onoverkomelijk probleem op te leveren. Het zou gaan om een voor PSV betaalbaar bedrag.

Dat ligt bij de oefenmeester van HSV een stuk moeilijker. In zijn contract liggen zwaardere barrières ingebouwd.

Daarnaast heeft de club uit Hamburg in de voorgenomen transfer van Rafael van der Vaart naar Valencia al bewezen keihard ‘nee’ te kunnen zeggen. Omdat ze daar onlangs zeiden het contract met Stevens ‘desnoods met 10 jaar’ te willen verlengen, is een vertrek van Stevens bij HSV waarschijnlijk geen optie. Waarmee de top van PSV’s lijstje aldus luidt: 1. Jol, 2. Rutten, 3. Stevens.
www.AD.nl

Salvador Dali
Arwin

Bericht door Arwin »

Ik heb alleen het grootste deel van de tweede helft gezien, maar stond Bakkal nou in de spits bij PSV? Ik zag hem iig constant voorin staan.

Farfan mistte nog een dot van een kans zeg, lijkt sowieso wel of Farfan minder goed is dan twee jaar geleden. Maar misschien komt het binnenkort wel weer en meestal houdt Farfan zijn vorm lang vast als hij die eenmaal heeft gevonden.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Farfan wordt dan ook totaal anders gebruikt dan twee jaar geleden. Met het slot van de afgelopen competitie als toppunt, toen hij regelmatig als eenzame spits acteerde.
Baseman

Bericht door Baseman »

Bakkal stond inderdaad in de spits, dat werkte overigens voor geen meter.
Farfan wordt inderdaad anders gebruikt, maar hij is ook uit vorm sinds zijn enkelblessure. Zo'n kans als die tegen Heerenveen maakt hij normaal gesproken altijd af...
Nihad

Bericht door Nihad »

Volgens mij is Farfan al een jaar uit vorm.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Volgens Sportweek staat Boakye in de belangstelling van PSV.
LucaS

Bericht door LucaS »

De man die slechter is dan Colin, volgens HtC?
I think I lost my fucking headache
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ik moet zeggen dat ik Colin ook hoger inschatte, maar ik heb zijn ontwikkelingen bij Norwich dan ook niet op de voet gevolgd. Destijds bij PSV vond ik hem beter dan het evenbeeld van Ogararu, Kasper Bogelund.
Duke

Bericht door Duke »

Afellay mist vertrouwen van PSV

PSV is gistermiddag zonder Ibrahim Afellay afgereisd naar Istanbul voor het cruciale Champions League-duel met Fenerbahçe. De middenvelder voelt zich nog niet fit genoeg na een teenbreuk. Wat nog belangrijker is: Afellay wil best bijtekenen in Eindhoven, maar is niet tevreden over de aanbieding van PSV.

Zodra PSV terug is uit Istanbul, waar het morgen tegen Fenerbahçe speelt, zal directeur Jan Reker om de tafel zitten met Ibrahim Afellay. De middenvelder is al een paar maanden in onderhandeling met de landskampioen over het openbreken van zijn contract. Afellay zegt echter aan de kant van PSV een gebrek aan vertrouwen te voelen.

De 21-jarige international heeft nog een verbintenis bij PSV tot de zomer van 2010. Sinds het einde van vorig seizoen onderhandelt de clubleiding met Afellay over een verbeterd en langer contract. PSV zou graag zien dat de talentrijke middenvelder zijn handtekening zet onder een verbintenis tot 2013.

Afellay staat niet onwelwillend tegenover zo’n verlenging, maar dan zal PSV vooral in financieel opzicht met een beter voorstel moeten komen dan dat er nu op tafel ligt. ,,Ik heb het hier hartstikke naar mijn zin,’’ zegt Afellay. ,,Ik wil ook best blijven, maar dan moet daar ook wel iets tegenover staan. Er moet wel vertrouwen spreken uit de aanbieding van PSV.’’

Het laatste gesprek dateert alweer van zo’n twee maanden geleden. ,,We zijn er niet uitgekomen en dat is jammer,’’ aldus de speler. ,,Ik heb ook niet het gevoel dat we opgeschoten zijn, daar ben ik wel een beetje teleurgesteld in.

,,Of er een moment komt dat je zegt ‘van mij hoeft het niet meer?’ Ja, natuurlijk komt dat een keer.’’

Jan Reker, de algemeen-directeur van PSV, is verrast door de woorden van Afellay. ,,Ik sprak hem vorige week nog, toen ging het goed met hem,’’ meldt Reker.

,,Ibrahim is in potentie één van onze topspelers, we hebben hem ook een heel goede aanbieding gedaan. Ik kan je zeggen: de liefde komt wel degelijk van twee kanten.’’

De Brabander is dan ook vast van plan zo spoedig mogelijk met Afellay te gaan praten. Reker: ,,Dit betekent in elk geval dat hij weer wil praten. Wij hadden het idee dat hij nu liever even wilde wachten. Ik zal hem vrijdag als we terug zijn uit Turkije direct aanschieten. Ik wil Afellay heel graag houden. Hij moet bij ons zijn absolute top halen en dan naar de Europese top. Ik vind dat je altijd als vedette moet vertrekken.’’

Afellay mist morgen in Istanbul de afspraak met Fenerbahçe. De middenvelder voelt zich nog niet volledig hersteld van de teenbreuk die hij vorige maand opliep in het duel met CSKA Moskou. ,,Ik ben er gewoon nog niet klaar voor,’’ luidt de simpele verklaring.

,,Het gaat op zich best vrij aardig. Maar ik ben niet in staat zodanig te trappen dat ik de pijn kan hebben. En als je een wedstrijd speelt, heb je geen tijd om voortdurend naar je linkerbeen te draaien. Nee, een verdoving is voor mij geen optie. Nooit! Ik ben 21 en moet nog langer mee.’’

Bij PSV hopen ze dat Afellay beschikbaar is in de topper tegen AZ, komende zondag in het Philips-stadion. De speler zelf weigert zich echter vast te pinnen op een datum. ,,Het herstel verloopt vrij spoedig,’’ vindt Afellay. ,,Ik heb dezelfde blessure een paar jaar geleden aan mijn andere voet gehad. Toen duurde het acht weken, ik zit nu in week zes. Ik bekijk het van dag tot dag. Het gaat steeds wat beter.’’

Hij traint deze dagen gewoon in Eindhoven. Samen met de geschorste Eric Addo en wat andere achterblijvers. Morgenavond zit Afellay thuis voor de buis, omringd door zijn naaste familie. ,,We kijken met een mannetje of tien en ik ben dan echt niet de enige die gespannen is,’’ lacht hij. ,,Ik vind het zelf altijd heel erg om te kijken. Je kunt niks doen, bent totaal machteloos.’’

PSV is met achttien man op pad. Behalve Afellay ontbreken ook de geblesseerde Jason Culina en Manuel da Costa in de groep voor Fenerbahçe. Eric Addo is geschorst na het spuugincident van twee weken geleden. Zijn plek in de selectie wordt ingenomen door Chelsea-huurling Slobodan Rajkovic.
www.ad.nl

Salvador Dali
Gesloten